Problem z zamontowaniem fabrycznego radyjka PH-1000 |
Autor |
Wiadomość |
artpr [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2007, 20:37 Problem z zamontowaniem fabrycznego radyjka PH-1000
|
|
|
Witam pięknie Wszystkich forumowiczów !!!
Po raz pierwszy mam przyjemność zaistnieć na tym arcyciekawym forum (wcześniej tylko "podglądałem" zczytując informacje) i niestety od razu muszę prosić o pomoc ! A więc sprawa jest następująca, jestem szczęśliwym posiadaczem Carismy z 2000r w której chciałbym zamontować fabryczne radio Mitsubishi model PH-1000 (na marginesie, ten model był zamontowany w tym aucie poprzez oryginalne kostki) ale tu rysuje się problem bo z kieszeni na radio wystają same kabelki i te prądowe+głośnikowe i te od display-u !!! Co prawda nabyłem jakąś kość pasującą do wejścia w radiu z końcówką ISO i nawet udało mi się podłączyć zasilanie i głośniki ale pozostają jeszcze jakieś wolne kabelki, z którymi nie wiem co począć ?! Po podłączeniu zasilania mam szum radia w głośnikach ale np. nie mam podświetlenia radia, nie mam też podłączonego display-a więc nie mogę sterować żadną funkcją odtwarzacza !!! Moja prośba do Was jest następująca:
- może ktoś ma oznaczenia oryginalnych kabelków wychodzących z deski do radia (do czego który służy i gzie go wpiąć ?)
- może ktoś ma oznaczenia i schemat podłączenia kabelków od display-a (oczywiście nie mam kostki do tego więc chyba dopasuję i "zaleję" na stałe?!!!)
POMOCY !!!
Wiem, że mnie z tym problemem nie zostawicie samemu sobie i liczę na Waszą fachową radę ! |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-01-2007, 21:33
|
|
|
witam
na początek polecma zagladnąc do kącika "Car audio" i tam jest temat o wtyczkach w radioodtwarzaczach.
to w kwestii Twojego pierwszego pytania.
POnadto dodam, że same kabelki na izolacji mają skróty nazw, tego do czego służą.
Zaraz zrobię Ci foto jakbys nie mógł nadal dojść, jakie jest ułożenie kabli wg kolorów.
Co do displaya, to PH 1000 ma kolegaPotek (napisz do niego PM, a może sam sie tu odezwie) to może też zrobi Ci foto, albo opisze "co i jak", z resztą każde PH, ma taką samą wtyczkę od displaya chyba |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-01-2007, 23:03
|
|
|
opis dodałem w linku, który podał saphire |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
artpr [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2007, 23:07
|
|
|
Koledzy, bardzo dziękuję za pomoc ale najlepiej przydałyby się fotki bo te kable wychodzące z instalacji są przeróżnie oznaczone (w kreski, paski poziome i pionowe) i na logikę to jakoś mi nie idzie
pozdrawiam
[ Dodano: 10-01-2007, 23:13 ]
Koledze "Chooper" piękne dzięki za piękne foto - TO JEST TO
Dokładniejak u mnie z tym, że ta kostka którą nabyłem ma tylko wyprowadzonych 5 kabli (nie ma to jak kupić tandete)
Jeszcze tylko display i jestemw domciu |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 10-01-2007, 23:15
|
|
|
no te fotki co padałem, to jest zdjęcie wtyku i fragmentu instalacji (NIE radia). Jesli nadal masz problemy, to polecam miernik w dłoń, i zajżeć jakie z tyłu przy głosnikach masz kolory kabli i z przodu (automatycznie wyeliminujesz 8 szt głosnikowych)
na antenowym normalnie jest "0" a po poodpięciu zasilania idzie w górę na stałym traycyjnie non stop 12V
na kluczykowym tylko po przekręceniu kluczyka
na illumination (DIN) będzie prąd tylko jak zapalisz światła
masa na 99% zawsze jest czarna
pozostałe to będą od wyświetacza |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
artpr [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2007, 23:19
|
|
|
O.K. myslę, że teraz dam radę, a jek nie to bedę marudził raz jeszcze
pozdrawiam i dziękuję |
|
|
|
 |
Potek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 245 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 12-01-2007, 15:27
|
|
|
artpr, już Ci odpisałem na priva.
Najlepiej dla Ciebie będzie kupić gdzieś na szrocie za grosze ori wtyczki od Carismy z kawałkami kabli i wszystko ładnie polutować. Myslę że będzie to najlepsze rozwiązanie i najprawdopodobniej nawet kolory kabelków powinny się zgadzać Takie wtyczki nie są chodliwym towarem więc cena powinna być symboliczna. |
_________________
 |
|
|
|
 |
artpr [Usunięty]
|
Wysłany: 12-01-2007, 17:59
|
|
|
Serdeczne dzięki dla kolegi Potka za pomoc i trafne sugestie ! Postaram się poszperać na szrotach ale to może być trudny temat bo na szrotach jest bardzo mało Cari - ale wciąż polecam się Twojej uwadze i liczę na obiecane fotki
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Potek
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 Classic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 02 Lis 2005 Posty: 245 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 15-01-2007, 14:31
|
|
|
Jako że nie mogę wysłać w żaden rozsądny sposób do kolegi artpr zdjęć zamieszcze je tutaj. Może przydadzą się jeszcze komuś Zdjęcia dotycza radia PH-1000W ale wtyczki we wszystkich modelach są takie same.
Podłączenie poszczególnych pinów w gnieździe radia
Co do szrotów. Jak będziesz miał z tym problem to proponuje pierwsze lepsze ogłoszenie z Allegro o Cari rozbieranej na części. Byle był to model po liftingu. |
|
|
|
 |
artpr [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2007, 14:44
|
|
|
Kolega Potek jest genialny - fotki super (teraz i na macanego te kabelki mogę podłączyć), a co do mojej poczty to nie wiem dlaczego jest taki stan rzeczy, że poczta od Ciebie nie chce przejść (skrzynkę opróżniam na bieżąco, a inne e-maile przechodzą gładko)
Raz jeszcze pięknie dziękuję i posyłam głębokie ukłony w Twoją stronę
Mam nadzieję, że i ja koedyś Tobie lub innym będę mógł tak owocnie doradzać i pomagać
pozdrawiam
artpr |
|
|
|
 |
Wojsand [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 17:47
|
|
|
Witam Kolegów!
Również ma problem z zamontowaniem PH-1000 a właściwie z użyciem jego wszystkich funkcji. Otóż okazało się że w mojej Cari GLX '98 nie ma wtyczki do displaya . Jest tylko ta główna do głośników i do anteny. Pytanie - czy we wszystkich Carismach stadardowo było montowane okablowanie do displaya?
Pozdr.
Wojsand |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 30-01-2007, 18:15
|
|
|
a ze tak zapytam, gdzie masz wyswietlacz od tego radia w swojej carismie ?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Wojsand [Usunięty]
|
Wysłany: 30-01-2007, 19:28
|
|
|
I tojest dobre pytanie, bo takowego wyświetlacza poprostu nie mam. Czyli wychodzi na to że do tego sprzętu muszę się zaopatrzyć w dodatkowy wyświetlacz? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 30-01-2007, 19:55
|
|
|
no bo to radio jest do nowego modelu wyposazonego w osobny wyswietlacz, do starszego modelu jest to radyjko raczej bezuzyteczne no chyba ze dziala bez wyswietlacza |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
|