 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[ALL] THE ONLY WAY IS SWAP |
Autor |
Wiadomość |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2005, 12:13 [ALL] THE ONLY WAY IS SWAP
|
|
|
Tak jak w temacie.Posiadam CJo 4G13 i coraz czesciej zaczynam sie ostro wkurw... na miska bo za malo konikow pod maska bryka Przymierzam sie do dwoch rzeczy:zmiana na klipsa 2G lub swap silniczka do colta.I tu pytanko.Co najlepiej, najlatwiej wsadzic do colta by moc sprawnie poruszac sie po drodze.Myslalem o motorku 4G63 z G1, ale nie wiem czy to sie uda.Zna ktos przypadki takich swapow do takich misiow?Prosze o wszelkie wskazowki:co?gdzie?ile?jak?Dzieki |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 14:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-05-2005, 12:33
|
|
|
Do C5x 6-bolt z 1g pasuje plug&play - znaczy bez uzycia flexa i spawarki oraz bez krzesania iskier przy przerobkach blecharskich. Jedyny klopot to komplet poduszek i lap silnika warto zastosowac od C53 - dluzej pozyja.
Potrzebujesz silnik, skrzynie, wiazkie silnikowa i ECU. Wyjdzie napewno kilka drobiazgow ekstra (np. waz cisnieniowy do wspomagania, weze do nagrzewnicy i chlodnicy) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 05-05-2005, 12:39
|
|
|
yyy...
Tak od razu na samym początku przypomnę że silnik, skrzynia, wiązka z ECU... to nie wszystko.... w parze do tego MUSI iść:
- zawieszenia (przynajmniej - amorki,sprężyny)
- hamulce (przód, tył, korekcja, serwo)
- chłodzenie (chłodnica, węże)
- pompa paliwa (powinno byc dobrze ale.... warto sprawdzić wydajność)
A na koniec przypomne że temat poruszany już nie raz i opisywany co i jak i co powinno sie a czego nie powinno sie....
Moja propozycja - znaleźć model Miśka który będzie Ci odpowidał mocowo, szybkościowo itd... wtedy tego sprzedać i na mocniejszego zamienić... wtedy będzie wszystko ORI - mocne, sprawne i bez prowizorek...
No chyba że chodzi o sentyment akurat do tego co sie ma...
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
|
|
|
 |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2005, 13:31
|
|
|
Uturbiane tez wchodziloby w gre, ale ponoc nie warto w to sie bawic.No i kto by sie tego podjal?i koszt chyba wiekszy od swapa, hm..sam juz nie wiem, a sentymencik jest do autka-fakt, bo podobnie jak u huberta mam go po tacie. |
|
|
|
 |
hayabusa [Usunięty]
|
Wysłany: 05-05-2005, 13:57
|
|
|
No wcale sie WAM nie dziwie ja mam swój od grudnia i już mi szkoda go sprzedawać.A co do mocy no troszkę mało ale pierwsze co to bym obniżył zawias oczywiście mowa teraz o moim miśku.A co do zmian po przekładce silnika to ROMEL ma racje bez usztywnienia zawiasu i wzmocnienia hamulców to się za bardzo nie nacieszysz mocą.Inna sprawa że dużo trudniej znaleść w dobrym stanie Cxx w mocniejszych wersjach.Ja myślałem żeby zakupić rozbity z dobrym silnikiem i wszystko poprzekładać ale póki co to tylko wizja przyszłośći |
|
|
|
 |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 28-07-2008, 21:17
|
|
|
Ja może odświeże troche temacik i zapytam co pasuje w 100% plug&play do CJ0? Wiem napewno, że z Carismy 1.8 GDI (125KM) oraz 1.8 (116KM). Pytanie co jeszcze? Chodzi mi przede wszystkim o coś rozwojowego, czyli np. przekładka 1.8/2.0 i jeżeli to nie będzie wystarczyło to jeszcze soft turbo. Oczywiscie wiadomo, ze w parze ida hamulce, zawias, itd.
Pytania dodatkowe:
1. Jak wyglądała by impreza kosztorysowa za robocizne u mechanika bez jakiś tam faktur, czy paragonów (mniej więcej +/-)?
2. Czy udaloby sie osiagnac ok. 6 sec do 100km/h po przekładce, czy nie ma szans - a jak nie to ile by tak mial?
Moze ktos widzial jakies projekty w necie? Bo niestety nic nie znalazlem ;/ |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 28-07-2008, 21:25
|
|
|
moze podepne sie pod temat, co potrzeba do przekladki na 1,6 z CJO, i kolejny ,co myslicie o swapie na 1,9 DiD slyszalem od jednej osoby, ze duzo latwiej zrobic taki swap niz na 1,9 TDi w ogole, realna taka przekladka ? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-07-2008, 13:01
|
|
|
Muszę dorwać z miarką jakiegoś CJta....... na 95% dość prostym swapem jest.........6A13 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2008, 14:51
|
|
|
Bartek napisał/a: | Muszę dorwać z miarką jakiegoś CJta....... na 95% dość prostym swapem jest.........6A13 | Jeśli w grę wchodzą późne wieczory albo weekendy, to służę. Może przy okazji mógłbym przyprowadzić Lancera na sprawdzenie i regulację zapłonu? |
|
|
|
 |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 29-07-2008, 16:39
|
|
|
Pytanie czy 2.5 V6 zmiesci sie w komore CJ, no i jak z podluznicami oraz mocowaniami silnika do budy? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 29-07-2008, 16:46
|
|
|
Powiem tak: do wyrzeźbienia poduszka rozrządowa..... reszta poduszek jest na skrzyni, która plug&play pasuje z Carismy GDi, silnik ma 3,5 cylindra szerokości, jest o dobre 10 cm węższy niż R4..... pozostaje pytanie czy się zmieści do grodzi (z przodu łatwiej, bo przeszkadzać może tylko chłodnica)- wymiarówkę tego silnika mam obcykaną (jest to zaskakująco kompaktowy silnik), więc potrzebuję CJkę na pomiary |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 29-07-2008, 18:06
|
|
|
Bartek napisał/a: | Powiem tak: do wyrzeźbienia poduszka rozrządowa..... reszta poduszek jest na skrzyni, która plug&play pasuje z Carismy GDi, silnik ma 3,5 cylindra szerokości, jest o dobre 10 cm węższy niż R4..... pozostaje pytanie czy się zmieści do grodzi (z przodu łatwiej, bo przeszkadzać może tylko chłodnica)- wymiarówkę tego silnika mam obcykaną (jest to zaskakująco kompaktowy silnik), więc potrzebuję CJkę na pomiary |
Orientacyjne koszty to pewnie w okolicach 5K PLN za wszystko ale mocy to będzie miało że ho ho
Nie za cięzki ten silnik będzie do colta? |
|
|
|
 |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 29-07-2008, 19:37
|
|
|
Ja chyba bym jednak obstawial coś co ma max. 130KM,
po 1 nie za bardzo widzi mi sie rzezba w mocowaniu silnika,
po 2 spalanie tego silnika jest jednak troche za duze,
po 3 wolalby, aby bylo to 100% plug&play i nie bylo problemow przy przekladce,
czyli z tego co wnioskuje zostaje 1.8 "zwykle" i 1.8 GDI z Carismy... bo chyba nic wiecej?
Pytanie co lepiej? Zwykle, czy GDI? |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 29-07-2008, 20:07
|
|
|
2,5 V6 ?:D jeee jeeee jeeee ja bylbym za to musialby byc potwor CJO z 2,5 V6 163 KM |
|
|
|
 |
|
|