Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Manual Boost Controller, zapraszam do dyskusji, 3.2 did
Autor Wiadomość
tmcgalanteria 
Forumowicz


Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 62
Skąd: Zakopane
Wysłany: 22-09-2013, 04:37   Manual Boost Controller, zapraszam do dyskusji, 3.2 did

Od dawna nosze sie z zamiarem wsadzenia sobie MBC, proszę wiec szanowne grono i kilka rad.

Ile dmuchać??

Aktualnie na zegarze 1,6 do 1,7 bara. Można dobić do 2???

Jeśli nie to do ilu?

Podobno trzeba tez wyposażyć sie w czujnik temperatury spalin, a może auto ma gdzieś fabryczny?

Na ile to bezpieczne.

Myśle że gdyby połączyć to z redboxem który dawał za dużo (czarny dym) na 8 ustawieniu(najmocniejszy) to mogło by byc nieźle...

Obecnie mam wsadzony większy intercooler, brak cata i egr i boxa na 4 i hamowanie dało 186km, bez boxa 163km. Pompa fajnie reaguje na chipa.


No i czujnik ciśnienia doładowania, jak miałem zepsuta gruszkę turbiny i dawała za dużo(nie wiem o ile) to przy ostrym ciśnięciu zapalał sie czek, ale po odpuszczeniu gasl. Czy teraz będzie podobnie??

Licze że przekroczy 200km :twisted:
_________________

 
 
milo 
Mitsumaniak


Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 27 Lut 2011
Posty: 3452
Skąd: BP
Wysłany: 22-09-2013, 10:15   

tmcgalanteria napisał/a:
Aktualnie na zegarze 1,6 do 1,7 bara. Można dobić do 2???

W orginale masz 1,6 bara jak zwiekszysz cisnienie bedzie pewnie chwilowe zadławienie po przekroczeniu dopuszczalnej wartości cisnienia ,trzeba oszukać czujnik cisnienia doładowania , mozna jeszcze oszukac czujnik temperatury zasysango powietrza przy20 st ma 2,30-2,90 kohm przy 80 st ma 0,30-0,40 kohm mozna te wartośc zmniejszyć daje efekt
_________________
Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン

Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 
 
 
tmcgalanteria 
Forumowicz


Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 62
Skąd: Zakopane
Wysłany: 22-09-2013, 19:12   

twoja odpowiedź jest bardzo fachowa, jestem niestety laikiem niewiele z niej rozumiem. Gdybyś mógł rozwinąć:

1: Jak oszukać czujnik ciśnienia doładowania??
2: Jak oszukać czujnik temperatury zasysanego powietrza??
_________________

 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 23-09-2013, 09:44   

Witam. kolego tmcgalanteria mógł bys napisać czy jak miałeś zepsutą gruszkę turbiny to ją naprawiałeś czy kupowałeś nową ? (u mnie tez jest prawdopodobnie zepsuta te same objawy) , oraz chciał bym zapytać o montaż większego intercoolera ,od czego go dopasowałeś i czy zmiana na większy była skomplikowana i warta zachodu? Pozdrawiam
 
 
tmcgalanteria 
Forumowicz


Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 62
Skąd: Zakopane
Wysłany: 24-09-2013, 23:19   

Gruszkę zamowilem w e-pajero używana. Nie kosztowała krocie.
Intercooler to sprzęt z serii uniwersalnych inrercoolerów, jak byś byl zainteresowany podam link do wlaściwego.
Montaż prosty od warunkiem wykonania kolanek, trudno wytlumaczyć jakie mają kąty, są w ksztalcie litery prostej litery Z. Można je wykonac od razu w warsztacie przy uzyciu hydraulicznych kolanek.
Monaż zają 5h
U mnie po zmianie od razu podbilo cisnienie na wskaźniku o 0,1 bara wiec stary nie byl drozny, zbiera sie w nim na pewno duzo oleju z turbo
_________________

 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 24-09-2013, 23:33   

Jak możesz to poproszę o tego linka. A powiedz mi czy dużo daje taki intercooler , zmiana jest odczuwalna ? czy lepiej na początek zainwestować w coś innego? Pozdrawiam.
 
 
tmcgalanteria 
Forumowicz


Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 62
Skąd: Zakopane
Wysłany: 25-09-2013, 00:14   

czy dużo daje, zależy co to dla ciebie jest dużo.
http://fmic.pl/intercoole...0-230-65mm.html

ten pasuje idealnie

zainspirował mnie projekt
http://www.extrem4x4.pl/i...pajero-32-did-r
według mnie moja lokalizacja jest lepsza

[ Dodano: 25-09-2013, 00:15 ]
na poczatek najlepiej jechac na hamownie i zalozyc redbox
najbardziej odczuwalne posunięcie i wiesz co mozna dalej modzic
_________________

 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 25-09-2013, 08:11   

Ja mam wgrane jakieś oprogramowanie w sterownik tak mówił poprzedni właściciel i dał mi wykres z hamowni . Nie jestem pewny czy go dobrze odczytuje ale pisze 167 km i 451Nm. Zastanawiam się czy by właśnie nie dołożyć czegoś co bardziej podniesie moc? Tylko jakby podpiął jakiegoś chipa to jak to się ma do już zmodyfikowanego programu w kompie?
 
 
tmcgalanteria 
Forumowicz


Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 62
Skąd: Zakopane
Wysłany: 25-09-2013, 17:35   

Poszukaj boxa, musisz go gdzies miec i sdprawdx na jakim jest numerze
ja mam po stronie pasażera pod dolnym sxchowkiem
_________________

 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 25-09-2013, 17:55   

Poszukam ale tak jak mówiłem poprzedni właściciel mówił że wgrywane było oprogramowanie w sterownik ?

[ Dodano: 26-09-2013, 10:15 ]
Znalazłem boxa jest tam gdzie pisałeś że u ciebie jest !(dzięki) box jest firmy v-tech i w środku ma potencjometr ze skalą 0-9 i ja mam ustawione na 6 (niewiem co to znaczy) muszę pogrzebać w necie . Pozdrawiam.

[ Dodano: 26-09-2013, 14:23 ]
No niby na necie znalazłem że ten potencjometr jest właśnie do jakiś zmian ale trochę boje się nim kręcić?
 
 
rafix81 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi pajero 3,2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2013
Posty: 39
Skąd: WROCŁAW
Wysłany: 28-09-2013, 22:03   

gdzie i jakiego boxa kupić proszę o poradę
 
 
tmcgalanteria 
Forumowicz


Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 62
Skąd: Zakopane
Wysłany: 30-09-2013, 01:10   

więc masz identycznego boxa jak ja.
Potencjometr to skala od 1-8, numer 9 to ustawienie serwisowe.

Co do kręcenia..

Rozwiązaniem idealnym jest udanie się na hamownie i sprawdzenie wyników dla każdego ustawienia. Koszt ok 160zł

Zwykle moc rośnie wraz ze wzrostem numeracji na potencjometrze, ale jest przypadek skrajny kiedy samochód zaczyna dymić na czarno.

W Vtechu powiedzieli mi że ma to związek z ilością dostarczanego powietrza tj. ciśnienia doładowania. U mnie na 6 przy starym intercoolerze podczas ostrego przyspieszania miałem juz dość sporą czarną chmurę za autem powyżej 2,7 k/rpm.

Zegar jednak dochodził tylko do 1,5bara. Po zmianie intercoolera dochodzi do 1,7bara wnioskuje więc że miałem nieszczelny uklad lub zapchany intercoller, co nie oznacza ze twojemu coś dolega.

Dlatego najpierw proponowal bym zaopatrzyć sie w czujnik ciśnienia doładowania :!:

Teraz samochód nie dymi wogóle(jak na disla)

Mysle że podniesienie cisnienia do 1,9bara pozwoli spokojnie ustawić 8 i cieszyć sie mocą.
_________________

 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 30-09-2013, 07:06   

No właśnie na weekendzie założyłem wskaźnik doładowania. I ciśnienie mam takie jak piszesz max 1,5 bar a nawet trochę mniej ! Chyba się skuszę na ten intercooler tylko u mnie w okolicy nawet nie wiem kto by mi go założył ? Pewnie samemu bym z tym powalczył , kwestia tylko rur do podłączenia jak by się dało kupić jakieś gotowe pasujące (uniwersalne)jak bym znał dokładne wymiary to było by git.? A co do dymu z rury no to jak cisne to chmurka czarna idzie nie jakoś strasznie ale jest , nie wiem przy jakich obrotach się pojawia ale pewnie z 2500rpm. Pozdrawiam.
 
 
tmcgalanteria 
Forumowicz


Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013
Posty: 62
Skąd: Zakopane
Wysłany: 01-10-2013, 01:17   

powinno byc 1,7
fabryczny intercooler jest w złym bezsensownym miejscu a ten silnik pluje olejem i nie jest do konca czysty
lookni



_________________

 
 
czortunio 
Forumowicz

Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Sty 2013
Posty: 199
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-10-2013, 13:10   

Zmieścił Ci się ten intercooler bez problemu pod zderzakiem ? Jakieś cięcie, spawanie ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.