Manual Boost Controller, zapraszam do dyskusji, 3.2 did |
Autor |
Wiadomość |
tmcgalanteria
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 62 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 22-09-2013, 04:37 Manual Boost Controller, zapraszam do dyskusji, 3.2 did
|
|
|
Od dawna nosze sie z zamiarem wsadzenia sobie MBC, proszę wiec szanowne grono i kilka rad.
Ile dmuchać??
Aktualnie na zegarze 1,6 do 1,7 bara. Można dobić do 2???
Jeśli nie to do ilu?
Podobno trzeba tez wyposażyć sie w czujnik temperatury spalin, a może auto ma gdzieś fabryczny?
Na ile to bezpieczne.
Myśle że gdyby połączyć to z redboxem który dawał za dużo (czarny dym) na 8 ustawieniu(najmocniejszy) to mogło by byc nieźle...
Obecnie mam wsadzony większy intercooler, brak cata i egr i boxa na 4 i hamowanie dało 186km, bez boxa 163km. Pompa fajnie reaguje na chipa.
No i czujnik ciśnienia doładowania, jak miałem zepsuta gruszkę turbiny i dawała za dużo(nie wiem o ile) to przy ostrym ciśnięciu zapalał sie czek, ale po odpuszczeniu gasl. Czy teraz będzie podobnie??
Licze że przekroczy 200km |
_________________
 |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
Wysłany: 22-09-2013, 10:15
|
|
|
tmcgalanteria napisał/a: | Aktualnie na zegarze 1,6 do 1,7 bara. Można dobić do 2??? |
W orginale masz 1,6 bara jak zwiekszysz cisnienie bedzie pewnie chwilowe zadławienie po przekroczeniu dopuszczalnej wartości cisnienia ,trzeba oszukać czujnik cisnienia doładowania , mozna jeszcze oszukac czujnik temperatury zasysango powietrza przy20 st ma 2,30-2,90 kohm przy 80 st ma 0,30-0,40 kohm mozna te wartośc zmniejszyć daje efekt |
_________________ Jest ryzyko jest zabawa
三菱ギャラン
Yamaha FZ 750
Lancer 1,8 d
Galant 1,8 td
Galant 2,0 td
 |
|
|
|
 |
tmcgalanteria
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 62 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 22-09-2013, 19:12
|
|
|
twoja odpowiedź jest bardzo fachowa, jestem niestety laikiem niewiele z niej rozumiem. Gdybyś mógł rozwinąć:
1: Jak oszukać czujnik ciśnienia doładowania??
2: Jak oszukać czujnik temperatury zasysanego powietrza?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 23-09-2013, 09:44
|
|
|
Witam. kolego tmcgalanteria mógł bys napisać czy jak miałeś zepsutą gruszkę turbiny to ją naprawiałeś czy kupowałeś nową ? (u mnie tez jest prawdopodobnie zepsuta te same objawy) , oraz chciał bym zapytać o montaż większego intercoolera ,od czego go dopasowałeś i czy zmiana na większy była skomplikowana i warta zachodu? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
tmcgalanteria
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 62 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 24-09-2013, 23:19
|
|
|
Gruszkę zamowilem w e-pajero używana. Nie kosztowała krocie.
Intercooler to sprzęt z serii uniwersalnych inrercoolerów, jak byś byl zainteresowany podam link do wlaściwego.
Montaż prosty od warunkiem wykonania kolanek, trudno wytlumaczyć jakie mają kąty, są w ksztalcie litery prostej litery Z. Można je wykonac od razu w warsztacie przy uzyciu hydraulicznych kolanek.
Monaż zają 5h
U mnie po zmianie od razu podbilo cisnienie na wskaźniku o 0,1 bara wiec stary nie byl drozny, zbiera sie w nim na pewno duzo oleju z turbo |
_________________
 |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 24-09-2013, 23:33
|
|
|
Jak możesz to poproszę o tego linka. A powiedz mi czy dużo daje taki intercooler , zmiana jest odczuwalna ? czy lepiej na początek zainwestować w coś innego? Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
tmcgalanteria
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 62 Skąd: Zakopane
|
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 25-09-2013, 08:11
|
|
|
Ja mam wgrane jakieś oprogramowanie w sterownik tak mówił poprzedni właściciel i dał mi wykres z hamowni . Nie jestem pewny czy go dobrze odczytuje ale pisze 167 km i 451Nm. Zastanawiam się czy by właśnie nie dołożyć czegoś co bardziej podniesie moc? Tylko jakby podpiął jakiegoś chipa to jak to się ma do już zmodyfikowanego programu w kompie? |
|
|
|
 |
tmcgalanteria
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 62 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 25-09-2013, 17:35
|
|
|
Poszukaj boxa, musisz go gdzies miec i sdprawdx na jakim jest numerze
ja mam po stronie pasażera pod dolnym sxchowkiem |
_________________
 |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 25-09-2013, 17:55
|
|
|
Poszukam ale tak jak mówiłem poprzedni właściciel mówił że wgrywane było oprogramowanie w sterownik ?
[ Dodano: 26-09-2013, 10:15 ]
Znalazłem boxa jest tam gdzie pisałeś że u ciebie jest !(dzięki) box jest firmy v-tech i w środku ma potencjometr ze skalą 0-9 i ja mam ustawione na 6 (niewiem co to znaczy) muszę pogrzebać w necie . Pozdrawiam.
[ Dodano: 26-09-2013, 14:23 ]
No niby na necie znalazłem że ten potencjometr jest właśnie do jakiś zmian ale trochę boje się nim kręcić? |
|
|
|
 |
rafix81
Forumowicz
Auto: Mitsubishi pajero 3,2 did 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2013 Posty: 39 Skąd: WROCŁAW
|
Wysłany: 28-09-2013, 22:03
|
|
|
gdzie i jakiego boxa kupić proszę o poradę |
|
|
|
 |
tmcgalanteria
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 62 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 30-09-2013, 01:10
|
|
|
więc masz identycznego boxa jak ja.
Potencjometr to skala od 1-8, numer 9 to ustawienie serwisowe.
Co do kręcenia..
Rozwiązaniem idealnym jest udanie się na hamownie i sprawdzenie wyników dla każdego ustawienia. Koszt ok 160zł
Zwykle moc rośnie wraz ze wzrostem numeracji na potencjometrze, ale jest przypadek skrajny kiedy samochód zaczyna dymić na czarno.
W Vtechu powiedzieli mi że ma to związek z ilością dostarczanego powietrza tj. ciśnienia doładowania. U mnie na 6 przy starym intercoolerze podczas ostrego przyspieszania miałem juz dość sporą czarną chmurę za autem powyżej 2,7 k/rpm.
Zegar jednak dochodził tylko do 1,5bara. Po zmianie intercoolera dochodzi do 1,7bara wnioskuje więc że miałem nieszczelny uklad lub zapchany intercoller, co nie oznacza ze twojemu coś dolega.
Dlatego najpierw proponowal bym zaopatrzyć sie w czujnik ciśnienia doładowania
Teraz samochód nie dymi wogóle(jak na disla)
Mysle że podniesienie cisnienia do 1,9bara pozwoli spokojnie ustawić 8 i cieszyć sie mocą. |
_________________
 |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 30-09-2013, 07:06
|
|
|
No właśnie na weekendzie założyłem wskaźnik doładowania. I ciśnienie mam takie jak piszesz max 1,5 bar a nawet trochę mniej ! Chyba się skuszę na ten intercooler tylko u mnie w okolicy nawet nie wiem kto by mi go założył ? Pewnie samemu bym z tym powalczył , kwestia tylko rur do podłączenia jak by się dało kupić jakieś gotowe pasujące (uniwersalne)jak bym znał dokładne wymiary to było by git.? A co do dymu z rury no to jak cisne to chmurka czarna idzie nie jakoś strasznie ale jest , nie wiem przy jakich obrotach się pojawia ale pewnie z 2500rpm. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
tmcgalanteria
Forumowicz

Auto: Pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Sty 2013 Posty: 62 Skąd: Zakopane
|
Wysłany: 01-10-2013, 01:17
|
|
|
powinno byc 1,7
fabryczny intercooler jest w złym bezsensownym miejscu a ten silnik pluje olejem i nie jest do konca czysty
lookni
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
czortunio
Forumowicz
Auto: Pajero III 2,5 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 18 Sty 2013 Posty: 199 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 01-10-2013, 13:10
|
|
|
Zmieścił Ci się ten intercooler bez problemu pod zderzakiem ? Jakieś cięcie, spawanie ? |
|
|
|
 |
|