Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pęknięty rozrząd - remont? Swap?
Autor Wiadomość
ttomek551 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 68
Skąd: Bytom
Wysłany: 05-11-2013, 19:23   Pęknięty rozrząd - remont? Swap?

Witam wszystkich forumowiczów! ;)
Jestem szczęśliwym posiadaczem Carismy 1.6 z 98 roku, ale ostatnio zerwał się pasek rozrządu. W związku z tym mam do Was kilka pytań. Przede wszystkim, czy opłaca się taki silnik remontować (tym bardziej, że nalatane ma już ok. 300kkm), co należy brać pod uwagę i jakie są koszta? Dodam, że pasek zerwał się przy ok. 120 km/h, więc pod uwagę trzeba brać najczarniejszy możliwy scenariusz.
Drugi komplet pytań dotyczy swapa.. Pierwsza opcja to słupek z 1.6 i pytanie, czy trzeba coś zmieniać, gdyby trafił się silnik z polifta, czy wszystko jest takie samo? Jak wygląda sprawa osprzętu i ECU? Druga opcja brana pod uwagę to 1.8 SOHC. Mam taki silnik w aucie, które było dawcą dla mojej. Orientuje się ktoś jak wyglądałaby przekładka tego silnika? Wystarczy przełożyć słupek i ECU, czy trzeba całą instalację z komory silnika przekładać? Czy oprócz tej wiązki może być konieczność przekładania czegoś jeszcze? Bo jak wiadomo 1.8 SOHC były montowane do roku '97, więc cała instalacja wewnątrz auta też była inna i mam wątpliwości, czy wiązka z komory silnika z roku '97 będzie współgrać z wiązką wewnętrzną z roku '98? Jak wyglądałaby sprawa wskaźników, bo ja mam elektroniczny przebieg i wiem, że stary typ wskaźników ma inne podłączenie, bo obrotomierz startował chyba od 3 000 obr/min i kontrolki były zupełnie pomieszane. No i największa wątpliwość dotycząca koła zamachowego.. Otóż mam nowe sprzęgło w 1.6 (przejechałem może 300 km) no problem jest taki, że chcąc je zamontować w 1.8 musiałbym zmienić koło zamachowe na to z 1.6, żeby docisk szło dopasować i w związku z tym mam pytanie jakie konsekwencje oprócz mniejszego momentu obrotowego mogą wystąpić po takim zabiegu? Co z wyważeniem silnika?
Bardzo prosiłbym o jakieś wskazówki, inne pomysły (oprócz pozbycia się auta, bo dopiero robiłem sprzęgło i opłaciłem OC), bądź namiary na fachowca ze Śląska, który byłby w stanie ogarnąć tą sytuację za umiarkowaną kwotę ;)
Pozdrawiam ;)
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2013, 19:44   

Sprzęgło powinno być to samo. W ogóle 1.8 powinno być p&p.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 05-11-2013, 20:18   

REMONT NIEOPŁACALNY. W polifcie 1.6 silnik jest identyczny ma tylko inny ECU i daje więcej mocy - możesz zostawić wszystko jak masz teraz i będzie działał z mniejszą mocą. Silnik 1.8 SOHC jest identyczny. Pasuje jak ulał - blok jest jedynie wyższy i stąd więcej mocy. Musisz zmienić komputer i wiązkę pod maską. Nie wiem czy gra warta zachodu - może spróbuj jak już przerobić na T4 od VOLVO?

Gdzieś tydzień temu dzwoniłem do gościa ze śląskiego i miał kompletny silnik MSX 140km z wiązkami i ECU do pchnięcia za 1200zł.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2013, 20:38   

nytsug, nie znamy, to się nie produkujemy.

nytsug napisał/a:
Silnik 1.8 SOHC jest identyczny. Pasuje jak ulał - blok jest jedynie wyższy i stąd więcej mocy


Blok jest taki SAM. Różnią się wysokością korby. - jeśli dobrze pamiętam.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
i9i 
Mitsumaniak
Szary Obywatel


Auto: Reno
Kraj/Country: Holland
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 2219
Skąd: Kerkrade
Wysłany: 05-11-2013, 21:44   

ttomek551 napisał/a:
Mam taki silnik w aucie, które było dawcą dla mojej.

To nie masz się nad czym zastanawiać, przerzucaj komplet z dawcy.
Piwor napisał/a:
Sprzęgło powinno być to samo.

W 1,6 tarcza jest 200, w 1,8 -> 215 by ASA

Wyciągnij graty z dawcy i oblukaj w jakim stanie tam jest sprzęgło, jeśli znośne to nowe sprzęgło spakuj wraz z kołem.
_________________
Pozdrawiam
Adrian

Pomogłem?? Kliknij "Pomógł" nic nie kosztuje a motywuje :)
 
 
 
nytsug 
Mitsumaniak


Auto: Outlander + Pajero
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 453
Skąd: LUBLIN - okolice
Wysłany: 05-11-2013, 21:45   

[ Dodano: 05-11-2013, 21:47 ]
Piwor napisał/a:
Blok jest taki SAM. Różnią się wysokością korby. - jeśli dobrze pamiętam.


Nieprawda. Góra z głowicą jest taka sama. Silniki 1.8 i 1.6 różnią się w swojej budowie, np. rozrządem ale jeżeli chodzi o wymiary w przedziale silnikowym to spokojnie gabarytowo jest kompatybilny. Różni się tylko wysokością bloku i dlatego skok ma większy - masz nawet na bloku napisane oznaczenie silnika więc po co mieliby oznaczać na bloku skoro jest taki sam? 4G92 to jest jedynie blok silnika, którego pojemność wynosi 1.6l. Do niego zakładasz głowicę, osprzęt, rozrząd, kolektory itd. I twierdzę, że spasuje, ponieważ sam przekładałem taki silnik więc chyba wiem - i produkuję się jak się znam:)
 
 
eve1988 
Forumowicz

Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 12 Maj 2013
Posty: 580
Skąd: Łochów
Wysłany: 05-11-2013, 23:08   

A jeśli można wiedziec to czemu pekł? Przebieg? Czysta ciekawość :)
_________________

 
 
ttomek551 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 68
Skąd: Bytom
Wysłany: 06-11-2013, 12:11   

nytsug, myślałem o silniku z MSX-a, bo właśnie niedaleko Cieszyna jest cała Carisma z tym silnikiem, ale facet krzyczał 1600 zł za całe auto i nie chciał sprzedać samego silnika, poza tym chciałbym to zrobić jak najmniejszym kosztem, a z kolei sam silnik i wiązki to może być za mało, bo pytanie o półosie, tam też sprzęgło jest inne, a właśnie chodzi o to, że ja mam nowe sprzęgło w moim 1.6. W moim dawcy nie ma już sprzęgła i skrzyni, więc i tak musiałbym zamontować moje sprzęgło, ale oglądając to moje nowe sprzęgło, zauważyłem, że docisk z 1.6 nie pasuje to zamachu z 1.8, dlatego musiałbym też przełożyć zamach i mam wątpliwości co do wyważenia silnika, możecie je jakoś rozwiać? No i jeszcze pozostaje problem tej wiązki. Czy jeśli przełożę wiązkę i ECU z 1.8 to wskaźniki normalnie będą działać, czy jak to wygląda? Bo do '97r były inne wskaźniki i inne połączenia.

eve1988, pasek pękł ze starości i z powodu oleju, który uciekał przez simmering przy wałku. Ogólnie chciałem do robić w tym miesiącu, ale jak widać nie zdążyłem. Wcześniej też nie mogłem tego zrobić, bo wymieniałem sprzęgło i opłacałem OC :)

Swoją drogą, to jesteście niezastąpieni! Nie spodziewałem się tak szybkiego odzewu ;)
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-11-2013, 19:56   

i9i, nie mam asy.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 06-11-2013, 20:19   

sprzęgło w 1.6 i 1.8 różnią się bo już to przerabiałem w swoich carismach więc radzę jeśli chcesz tanim kosztem to zrobić to załóż silnik 1.6 i będzie po kłopocie.szkoda że daleko mieszkasz bo mam w garażu dwa silniki od carismy właśnie 1.6 i 1.8 więc tanio bym sprzedał.
 
 
 
ttomek551 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 68
Skąd: Bytom
Wysłany: 07-11-2013, 11:28   

adaśko, owszem, wiem że się różnią, dlatego też myślałem o przełożeniu zamachu z 1.6 do 1.8, tylko nie wiem na ile to będzie miało wpływ na wyważenie silnika, jak to wszystko będzie współpracować :) a powiedz mi, skoro masz te silniki to masz może sprzęgło, albo przynajmniej docisk do 1.8? Ewentualnie w jakim stanie, z jakim przebiegiem i za jaką kwotę masz ten 1.6? No i przede wszystkim, czy ten 1.6 jest na rozdzielaczu, czy na cewko-modułach? :)
P.S. chcę to zrobić tanim kosztem, dlatego chcę zamontować ten 1.8, bo taki właśnie mam w garażu ;D chyba, że ktoś z okolicy chciałby kupić 1.8 to w tym momencie kupię 1.6 i wyjdzie na to samo ;)
 
 
 
adaśko 
Mitsumaniak

Auto: Chevrolet Cruze 2.0 163KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 12 Lis 2008
Posty: 590
Skąd: bielsk podlaski
Wysłany: 07-11-2013, 18:25   

nie mam sprzęgła od silnika 1.8 bo już je sprzedałem,silnik 1,6 jest z 1998 roku i jest na cewkach już,miał przebieg 220000km z czego w polsce tylko 20000km przejechałem a reszta w holandii [edit]
Ostatnio zmieniony przez londolut 13-11-2013, 19:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ttomek551 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.6 '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Gru 2011
Posty: 68
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-11-2013, 00:07   

No to niestety chyba nie skorzytam, bo jak za goły słupek to raczej nie jest tanio ;) forumowiczowi to ja mógłbym sprzedać mój silnik 1.8 z przebiegiem 186 000 km za 250 - 300 zł i jeszcze w miarę możliwości i potrzeb mógłbym dorzucić jakieś dodatki z Carismy - to można nazwać tanim silnikiem ;) no chyba, że jesteś pewien za rozrząd i możesz zagwarantować, że jeszcze jakieś 15 000 km przejeździ w co szczerze wątpię ;)
 
 
 
guner 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,6 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 46
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-11-2013, 19:28   

Już nie mów że 500 zł za silnik do Cari to drogo? Co do rozrządu to ja bym wymienił w każdym silniku niezależnie od tego co by zapewniał sprzedawca. Nie obraź się ale mało się uczysz na swoich błędach.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 13-11-2013, 19:44   

Panowie, jak już coś komuś sprzeda to albo przez PW albo przez dział Sprzedam. Oferty w innej postaci wylecą tak szybko jak tylko moderator je zauważy.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.