[1.6] Wyciszenie drzwi |
Autor |
Wiadomość |
Abadon123
Nowy Forumowicz Abadon123
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Żory
|
Wysłany: 29-12-2013, 00:27 [1.6] Wyciszenie drzwi
|
|
|
Zamierzam wygłuszyć drzwi w moim ASX'ie. Szukając w sieci informacji na ten temat, znalazłem filmik prezentujący jak zdjąć boczek drzwi i jak przykleić maty wygłuszające.
http://www.youtube.com/watch?v=qPuIyx_BgnE
Wygłuszał ktoś ASX'a ? Może podzieli się cennymi informacjami. Jakie maty wygłuszające polecacie ? Na co zwrócić uwagę ?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
milo
Mitsumaniak

Auto: galant 2.0 td 2001r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 27 Lut 2011 Posty: 3452 Skąd: BP
|
|
|
|
 |
Abadon123
Nowy Forumowicz Abadon123
Auto: ASX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Żory
|
Wysłany: 30-12-2013, 12:07
|
|
|
Dzięki za odpowiedź. |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 31-12-2013, 10:22
|
|
|
Jak już będziesz wygłuszał to polecam uwadze jeszcze podłogę bagażnika. Mało inwazyjna robota, a też masz hektary gołej blachy. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
mazzi81
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-11-2014, 19:53 wygłuszanie ASX - bagażnik, nadkola
|
|
|
Witam Wszystkich forumowiczów.
Postanowiłem zamieścić fotorelację z wygłuszania bagażnika w swoim ASX.
Fotki nie pokazują wszystkich etapów oklejania bo zapomniałem że miałem aparat a chciałem jak najszybciej skończyć
Teraz tyłu "nie słychać" - w porównaniu do wcześniejszej gołej blachy.
niestety teraz przeszkadza mi przód.
Czy ktoś walczył z maską silnika albo z grodzią pomiędzy komorą silnika a przedziałem pasażerskim ?
Jak dziś patrzyłem to jest to w miarę wygłuszone seryjnie i nie wiem czy to jest problemem.
Może to przednie nadkola (plastiki).
Ma ktoś jakiś pomysł ?
a tu link do mojego wygłuszania:
http://wyslijto.pl/plik/9hd1c2zd32
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
dariopa
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Posty: 39 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 17-11-2014, 22:11
|
|
|
Ja wygłuszyłem maskę matą butylową GMS O7 a w komorze silnika pozaklejałem trochę przejścia bo mi brakło materiału jak wygłuszyłem bagażnik ,tylną klapę i przednie drzwi jest fajnie cichutko . Ja okleiłem jeszcze belkę na zewnątrz i w środku tą pod tylnym siedzeniem jest na 6 śrubach a dzwoniła że hej, przy okazji założyłem gniazdko 12V w bagażniku i podświetliłem miejsca siedzące z tyłu i przodu foteli . Zostały mi jeszcze wygłuszyć drzwi tylne i poprawić komorę silnika, ale może kiedyś .W miśku jest dużo ciszej i oto mi chodziło choć waga wzrosła o 36kg .Z nadkoli pozrywałem fizelinę (takiego czegoś jeszcze nie widzieliście) i nałożyłem na nadkola masę wygłuszającą Forcha oczywiście przed wykonaniem konserwacji podwozia . |
_________________ Nie ma takiej RURY której się nie da wygiąć !! |
|
|
|
 |
mazzi81
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-11-2014, 22:37
|
|
|
Ja jestem na początku drogi z wygłuszeniem ale na razie tylko tył zrobiłem z racji, iż go najbardziej słyszałem. Jak pierwszy raz jechałem ASX to myślałem, że są okna z tyłu uchylone :/ Teraz, po wyciszeniu, jest lepiej.
Czy rzeczywiście jest taka różnica jak się wyciszy drzwi ? Na moje ucho to teraz silnik najbardziej hałasuje. Zobaczymy jak pojadę na autostradę.
Nie za bardzo chce ingerować w auto bo jeszcze na gwarancji a przy silniku to będzie widać na przeglądzie że było coś ruszane.
P.S.
Czy ta oryginalna "mata" na komorze silnika to trzyma się na 8 spinkach i wystarczy pociągnąć, żeby ją ściągnąć ? Czy jest jakiś magiczny inny sposób ? |
|
|
|
 |
antimatter
Nowy Forumowicz
Auto: Suzukl SCross 4x4, był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-11-2014, 16:21
|
|
|
Po wygłuszeniu drzwi nie słychać tak mocno szumu wiatru powyżej 120 km/h i nie słychać też tirów wyprzedzanych na autostradzie. Ja żeby wyciszyć dźwięk silnika wygłuszyłem grodź od strony kabiny. Da się to zrobić bez demontowania przednich foteli.
Fajną fotorelację z wyciszania można znaleźć tutaj:
http://auto-loker.ru/noisebuster/asx/
[ Dodano: 18-11-2014, 16:28 ]
mazzi81 napisał/a: | Czy ta oryginalna "mata" na komorze silnika to trzyma się na 8 spinkach i wystarczy pociągnąć, żeby ją ściągnąć ? Czy jest jakiś magiczny inny sposób ? |
Jeśli masz na myśli wyciszenie maski, to tak trzyma się ono tylko na spinkach. Są dość mocno zakleszczone więc jak będziesz ciągnął za matę, to prędzej ją porwiesz niż odczepisz spinki. Trzeba je czymś dobrze podważyć. Ja zakupiłem sobie zestaw plastikowych narzędzi do demontażu tapicerki z allegro. Kosztuje od 25 do 50 zł i sprawdza się świetnie. |
|
|
|
 |
dariopa
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Lut 2014 Posty: 39 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 18-11-2014, 21:37
|
|
|
,,Antimatter ,,ma racje kup sobie narzędzia do spinek bo połamiesz matę a są miejsca gdzie bez tego ani rusz ,co do wygłuszenia grodzi silnika zrobiłem to od strony kabiny zdemontujesz parę rzeczy i da się zrobić choćby samym filcem a co do drzwi to otwierają się cichutko jak w Maybachu jak zrobisz sam zobaczysz! Bajer że hej . Atak przy okazji może ktoś ma dostęp do schematu elektryki ASXa . |
_________________ Nie ma takiej RURY której się nie da wygiąć !! |
|
|
|
 |
mazzi81
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-11-2014, 22:21
|
|
|
dariopa napisał/a: | ,,Antimatter ,,ma racje kup sobie narzędzia do spinek bo połamiesz matę a są miejsca gdzie bez tego ani rusz ,co do wygłuszenia grodzi silnika zrobiłem to od strony kabiny zdemontujesz parę rzeczy i da się zrobić choćby samym filcem a co do drzwi to otwierają się cichutko jak w Maybachu jak zrobisz sam zobaczysz! Bajer że hej . Atak przy okazji może ktoś ma dostęp do schematu elektryki ASXa . |
Problem w tym, iż na grodzi jest już "jakieś" wyciszenie i pytanie tylko czy to zrywać ? Od strony kabiny jest już coś a la filc.
Co do drzwi to tylko przód czy całość wyciszałeś ?
Co do narzędzi to rozumiem, że np. o to chodziło ?
http://allegro.pl/sciagac...4772692838.html |
|
|
|
 |
antimatter
Nowy Forumowicz
Auto: Suzukl SCross 4x4, był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-11-2014, 23:40
|
|
|
mazzi81 napisał/a: | Problem w tym, iż na grodzi jest już "jakieś" wyciszenie i pytanie tylko czy to zrywać ? |
Najlepiej niczego nie zrywać, tylko dołożyć własne wyciszenie. Jak pewnie zauważyłeś większość plastików ma przyklejony filc POROSO. Taki filc jest nawet pod podłogą. I dołożenie tego filcu więcej naprawdę pomaga (jeśli ktoś nie wierzy, to niech zakryje uszy poduszką i sprawdzi czy będzie ciszej). Oczywiście jak się uda dobrać do blachy to trzeba ją wykleić matą, żeby nie rezonowała i na to dać piankę żeby izolowała. Pod podłogą z przodu jest styropian i jak się zbyt dużo da wygłuszenia to wystarczy go trochę przyciąć nożem, żeby był cieńszy.
Co do drzwi to wyciszałem przód i tył. Zrobiłem to tak jak w linku który załączyłem. Jeśli nie chce ci się wszyzstkiego rozbierać, to myślę że nawet danie pod tapicerkę maty pianomat i filcu poroso da bardzo dużo. I do tego wystarczy odkręcić 2 śrubki i pociągnąć boczek. A filc i piankę można kupić na allegro za około 10 zł za m2.
Co do narzędzi to ja mam identyczny zestaw, tylko żółty. |
|
|
|
 |
mazzi81
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-11-2014, 22:32
|
|
|
Witam,
Jestem właśnie po wyciszeniu maski silnika oraz klapy bagażnika.
Z maską to jest problem, żeby zapiąć oryginalną osłonę bo spinki są za krótkie.
Wyciszałem matą butylową STP + GMS-011A no i zrobiło grubość :/
Jutro jadę po jakieś długie spinki. Miał ktoś podobne problemy ? I czy w ogóle zakładanie oryginalnej maty ma sens ?
Dziś jeździłem bez niej i efekt taki sam. Wydaje mi się, że ona bardziej zabezpiecza maskę przed temperaturą niż tłumi.
Jutro zabieram się za filcowanie drzwi i podłogi.
Fotki wrzucę jutro wieczorem.
Pozdrawiam
[ Dodano: 25-11-2014, 16:37 ]
Witam,
Kilka fotorelacji (linki poniżej):
- wyciszenie drzwi: http://wyslijto.pl/plik/b5y0m2y8l4
- wyciszenie klapy bagażnika: http://wyslijto.pl/plik/7mjcy7ghhi
- wyciszenie maski silnika: http://wyslijto.pl/plik/94k618f9mp
- wyciszenie grodzi silnika: http://wyslijto.pl/plik/uh5khak0q1
- półka bagażnika http://wyslijto.pl/plik/ljrx5c0q6x
Najwięcej dało wyciszenie drzwi (filc 10mm).
Generalnie w aucie jest znacznie ciszej. Z tyłu praktycznie nic (hałas) nie dociera.
Natomiast rozczarowało mnie trochę wyciszenie maski + grodz.
Efekt nie współmierny do zastosowanych materiałów i efektu akustycznego.
Przy prędkości > 110km/h słuchać dość wyraźnie silnik. Jest to, przynajmniej dla mnie, odgłos "błagania o litość". Nie wiem czy u Was też jest taki efekt. Dźwięk jest bardzo niski, coś jakby rezonans. Jak jedzie "nie pod obciążeniem" tzn. z lekkiej górki to jest ok.
P.S.
Ma ktoś jakiś schemat jak ściągnąć plastiki od środka, żeby dostać się do grodzi bo może wyłożenie tam filcu pomoże. W każdym razie powoli kończę moją przygodę z wyciszaniem auta. Acha - fotki nie do końca w porządku chronologicznym
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
antimatter
Nowy Forumowicz
Auto: Suzukl SCross 4x4, był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25-11-2014, 17:41
|
|
|
Co do wygłuszenia grodzi, to ja nie robiłem tego od strony silnika. Wygłuszyłem tylko maskę i zmiana była taka, że dźwięk silnika był trochę bardziej basowy. Ale przy prędkości autostradowej wielkiej różnicy nie było.
Co do dźwięków silnika to bardzo "ciekawe" są efekty akustyczne w zakresie 3400 - 3600 obrotów na minutę i wydaje mi się, że jest to związane ze zmianami faz rozrządu. Ogólnie rzecz biorąc to dźwięk silnika jest dość męczący przy prędkościach autostradowych i to jest chyba normą w tym samochodzie.
Co do wygłuszania grodzi od strony kabiny to ściągnięcie plastików jest dość proste. W sumie trzeba usunąć 4 elementy: podstopnicę, plastikowy próg, plastik obok dźwigni otwierania maski oraz bok tunelu. Z tego co pamiętam to jest tam jedna spinka-kołek rozporowy w której trzeba podważyć środek i jedna, albo dwie plastikowe nakrętki. Reszta jest mocowana na spinki i zatrzaski - wystarczy je mocno pociągnąć. Po wyłożeniu podłogi matą bitumiczną, filcem i pianomatem musiałem trochę przyciąć styropian, który jest pod podłogą, żeby udało się wszystko złożyć.
Ja to co do tej pory wygłuszałem robiłem mniej więcej tak jak na stronie:
http://auto-loker.ru/noisebuster/asx/ |
|
|
|
 |
mazzi81
Mitsumaniak
Auto: ASX 1.6 Blue Sky
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 38 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25-11-2014, 18:34
|
|
|
antimatter napisał/a: | Co do wygłuszenia grodzi, to ja nie robiłem tego od strony silnika. Wygłuszyłem tylko maskę i zmiana była taka, że dźwięk silnika był trochę bardziej basowy. Ale przy prędkości autostradowej wielkiej różnicy nie było.
Co do dźwięków silnika to bardzo "ciekawe" są efekty akustyczne w zakresie 3400 - 3600 obrotów na minutę i wydaje mi się, że jest to związane ze zmianami faz rozrządu. Ogólnie rzecz biorąc to dźwięk silnika jest dość męczący przy prędkościach autostradowych i to jest chyba normą w tym samochodzie.
Co do wygłuszania grodzi od strony kabiny to ściągnięcie plastików jest dość proste. W sumie trzeba usunąć 4 elementy: podstopnicę, plastikowy próg, plastik obok dźwigni otwierania maski oraz bok tunelu. Z tego co pamiętam to jest tam jedna spinka-kołek rozporowy w której trzeba podważyć środek i jedna, albo dwie plastikowe nakrętki. Reszta jest mocowana na spinki i zatrzaski - wystarczy je mocno pociągnąć. Po wyłożeniu podłogi matą bitumiczną, filcem i pianomatem musiałem trochę przyciąć styropian, który jest pod podłogą, żeby udało się wszystko złożyć.
Ja to co do tej pory wygłuszałem robiłem mniej więcej tak jak na stronie:
http://auto-loker.ru/noisebuster/asx/ |
Dzięki za info. Pewnie jeszcze zabiorę się za ten "ostatni element" przy wygłuszaniu.
tak się zastanawiam czy to tylko silnik tak hałasuje czy np. nie idzie rezonans od tłumika albo od innego elementu. W każdym bądź razie ten dźwięk jest dla mnie nie do zaakceptowania. Nie brzmi ani rasowo ani dostojnie - po prostu jedno wielkie wycie
Może zmiana trochę oleju pomoże
[ Dodano: 29-11-2014, 12:18 ]
Witam,
Zgodnie z instrukcję wykleiłem jeszcze podłogę z przodu i część grodzi filcem.
Efekt jest zadowalający. Filc zdał egzamin. Jest ciszej.
Niestety nadal słychać silnik "pod obciążeniem'. Przenosi się też rezonans do kabiny.
Na prostej oraz z górki jest elegancko - jak w mercu. Pod górę i z większymi prędkościami silnik niestety wyje. Zaczynam myśleć, że ten typ tak ma i nic się z tym nie da zrobić :/
Pozdrawiam Wszystkich. |
|
|
|
 |
antimatter
Nowy Forumowicz
Auto: Suzukl SCross 4x4, był ASX 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2012 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 30-11-2014, 14:32
|
|
|
Hałas silnika przenosi się do kabiny przez całą podłogę od tłumików. Ja jeszcze kompleksowo nie wyciszałem podłogi, ale w internecie przeczytałem o 2 skutecznych metodach:
1) demontaż foteli iwyłożenie podłogi ciężkimi matami (np. Boll)
2) zabezpieczenie antykorozyjne podwozia grubą warstwą "baranka"
Może jest na forum ktoś kto próbował jednej z tych metod albo zna inną skuteczną metodę obniżenia hałasu od silnika? |
|
|
|
 |
|