Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
! SREBRNA SIGMA ze Wschodu !
Autor Wiadomość
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-01-2014, 17:01   ! SREBRNA SIGMA ze Wschodu !

Witam

Niektórzy mogą mnie kojarzyć z tego tematu http://forum.mitsumaniaki...light=marycjusz .
Jeździłem sobie do tej pory zacnie moim Galantem 2.0 V6 1995r. bardzo sobie go chwaląc i jednocześnie będąc bardzo zadowolony z jego użytkowania. Mało tego, zostało mi już tak niewiele aby Gala doprowadzić do stanu przysłowiowej "igły" - dlatego też nie zamierzałem wcale się go pozbywać, ale zupełnie niechcący kupiłem SIGMĘ :)
Sigmy od dawna chodziły mi po głowie, ale jako że Gal sprawował się znakomicie przeglądałem sobie tylko od czasu do czasu ogłoszenia i podziwiałem je. I tak też się stało, że 11 stycznia 2014 zupełnie przypadkiem znowuż zajrzałem sobie na Allegro przeglądając Galanty 2.5 V6tki (bo taki zakup ewentualnie chodził mi po głowie) i jakoś tak niechcący wpisałem sobie w wyszukiwarkę „SIGMA” :) Wszystkie Sigmy które stały na allegro widziałem już chyba z pół roku temu, ale patrzę, że pojawiła się ładna, srebrna - której jeszcze na Allegro nie widziałem. Patrzę dalej, na lokalizację a tu Białystok ! I od razu przypomniałem sobie, że taką srebrną Sigmę oglądałem jakieś dwa lata temu, na naszym małym regionalnym zlocie MM w Białymstoku, ba ! rozmawiałem nawet wówczas z właścicielem, czy nie chciałby sprzedać, ale wówczas nie miał nawet takiego zamiaru :) (koleżka też jest tu na forum, ale nie znalazłem jego tematu założonego do Sigmy - a zwie się pkonopek więc Panowie Sigmowcy zapewne będziecie go kojarzyć)
Sigmę od razu poznałem że to ta właśnie ze zlotu, znalazłem kontakt i umówiłem się na oględziny - zaznaczam, że wcale nie chciałem jej kupić, tylko się nią przejechać, zobaczyć jak to śmiga itp. Na drugi dzień przejechałem się nią, dowiedziałem że ma sporo nowych części i co tu dużo gadać ,powiedziałem sobie, że "Muszę ją mieć" :) tym bardziej, że poprzedni właściciel też jest Mitsumaniakiem i wiem, że o Sigmę dbał i naprawiał ją, jako to się mówi "dla siebie"
I tak też się stało, 13 stycznia Sigma stała już pod moim domem :) :)

Moja Sigma to :
- 205 konny silnik
- skrzynia w automacie (Edit : w listopadzie 2016 swap na manual :twisted: )
- 1992 rok produkcji
- dwuletnia instalacja gazowa sekwencyjna
- skórzana tapicerka (fotel kierowcy do renowacji)
- Sigma trochę zmęczona bo przebieg to 347 tyś km - ale jakoś mnie to nie rusza :)


Gdyby ta Sigma była zgniła jak mój Galant kiedy go kupowałem na pewno nie chciałoby mi się znowu przechodzić przez to samo co w Galancie (spawanie, wycinanie itp). Ale okazuje się że trafiłem na naprawdę zadbany egzemplarz - blachy z zewnątrz super, tylko mały burchel na prawym przednim błotniku i trochę burchli na progach widoczne po otwarciu drzwi pasażerów (z jednej i drugiej strony) + oba kielichy przednie lekko do poprawienia. Podłoga też zdrowa, choć w jednym miejscu chyba nie obejdzie się bez małej łatki do zaspawania, ale tak jak mówię w porównaniu z Galem to pikuś więc w ogóle mnie to już nie przeraża :) :)

Sigma jest 15 000 km po wymianie rozrządu, ma założoną w 2012 nówkę sekwencję (wcześniej silnik nie widział gazu, a na tej sekwencji ma przejechane dopiero ok 20 000 km), zawieszenie ogarnięte, na chwilę obecną słyszę tylko lekkie pukanie w lewym przednim kole w momencie kiedy wpada ono w kolejny i koło skacze pionowo, reszta zawiechy pracuje wyśmienicie.
Poza tym porównując ją do Gala powiem tak : Galant świetny ma ten silniczek 2.0 V6, ale Sigma to potwór , a Galant przy niej zrobił się jakiś taki mały i wątły hehe, w każdym bądź razie Sigma to klasa i tyle w tym temacie.

Zapewne będę miał sporo pytań do panów Sigmowców bo to dla mnie nowe auto, którego trzeba będzie się od nowa nauczyć - ale czyż to nie sama przyjemność ? :)

Tak wygląda. Jeżeli ktoś z was wie dokładnie co to za wersja itp to proszę o opinię, bo tak jak pisałem wcześniej - muszę się Sigmy nauczyć (o Galach też nic nie wiedziałem, a teraz wiem już wszystko, więc tak samo będzie i z Sigmą :) )











Ktoś zapyta jakie plany odnośnie Sigmy ? Oczywiście doprowadzę ją do stanu "igła" - takie oto plany :) Sigma oczywiście w moich rękach przejdzie porządną konserwację wszystkiego co trzeba zakonserwować - doświadczenie już w tym mam bo Gal zakonserwowany porządnie więc będzie fajna zabawa :)



Od razu na początek mam pytanko , co to za panel i do czego służy ?, bo wciskam te klawisze ale nic się nie dzieje i jakoś nie mogę załapać co to jest (panel jest zaraz nad lusterkiem przedniej szyby)

)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
Ostatnio zmieniony przez marycjusz 15-03-2017, 08:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-01-2014, 17:12   

Zadowolenia z nowego nabytku. Panel o który pytasz to nic innego jak, pamięć fotela kierowcy.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-01-2014, 17:17   

Pamieć fotela kierowcy...hmm ok, ale na jakiej zasadzie to działa ? bo nie kumam :shock:
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23633
Skąd: KSSE
Wysłany: 28-01-2014, 17:27   

Panel programowania położenia fotela ;-)
Gratulacje zakupu ;-)
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-01-2014, 17:29   

Ściągni instrukcje obsługii, tam jest ładnie opisane: http://www.united-sigma-f...uch%20Sigma.pdf
PS: po zdjęciach środka widać, że ktoś sporo majsterkował.
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-01-2014, 17:33   

Cytat:
Ściągni instrukcje obsługii, tam jest ładnie opisane: http://www.united-sigma-f...uch%20Sigma.pdf
Dzięki !

wojtas napisał/a:
PS: po zdjęciach środka widać, że ktoś sporo majsterkował.

Tak, m.in panel klimatyzacji jest wymieniony na ten "fajniejszy" :)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
subarumax 
Nowy Forumowicz
Lubię tylną kanapę

Auto: Colt CJ1A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Maj 2012
Posty: 29
Skąd: Boćki
Wysłany: 28-01-2014, 18:00   

Gratuluję nowego nabytku! :D
Zawsze mnie intrygowało, co to za Sigma stawała niedaleko przystanku autobusowego w Boćkach - zagadka rozwiązana. 8)
 
 
 
bielak930
[Usunięty]

Wysłany: 28-01-2014, 18:05   

Świetna Sigma. Będę wypatrywał na drodze :)
 
 
GóR3K 
Mitsumaniak
WR8790L


Auto: SIGMA 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 522
Skąd: Radom/Horsens DK
Wysłany: 28-01-2014, 18:43   

nareszcie cos innego bo caly czas galanty w naszych miskach ;-) . super autko gratuluje nabytku . pytaj smialo jak czegos nie wiesz itp. troche widac ze przy konsoli centralnej ktos majstrowal ;-) ale spokojnie to ogarniesz. gratuluje fajnego auta ;-) zakochasz sie i nie bedziesz chcial niczym innym jezdzic ;-)
_________________
~GALANT 2.5 V6 AVANCE 99' -SPRZEDANY
~SIGMA 3.0 V6 24V 96' - SPRZEDANA 2013-2014
~COLT GTI 2.0 88' SPRZEDANY- 2012-2012
~SIGMA 3.0 V6 12V EXE 93' - 2011-teraz
~SPACE WAGON 2.4 99' SPRZEDANY - 2011-2013
~LANCER 1.3 96' SPRZEDANY - 2009-2010
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28-01-2014, 19:07   

Cytat:
Tak, m.in panel klimatyzacji jest wymieniony na ten "fajniejszy"

Szkoda tylko, że kierownicę założyli od kombi na tą "nie fajną"
Jeszcze mam pytanie jak chodzi na LPG, bo po zdjęciach widać ze montaż wykonany na tzw. "szybcika" co mieli pod ręką to wsadził. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21935
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-01-2014, 20:43   

Deska rozdzielcza w Sigmie jest po prostu piękna. Zawsze będzie mi się podobała.
marycjusz napisał/a:
Oczywiście doprowadzę ją do stanu "igła"
Wtedy ją od Ciebie kupię :mrgreen:
 
 
angelos 
Forumowicz


Auto: LS460 '07, Z34A '07
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 578
Skąd: Kraków\Biecz
Wysłany: 28-01-2014, 21:11   

Witamy :) i bezawaryjności . Czy regfasty obrabiają 205hp ? Jaki masz reduktor i sterownik gazu? A i jeszcze jedno, co to za czerwony kabel przy akumulatorze ? :D
Tak szczerze to popieram Wojtka w tym, iż instalacja gazowa trochę pozbyta. Ale pewnie masz włączone podpieranie benzyną więc tego nie czujesz. Listwy gazu bez kompensacji, może to skutkować gorszym zasilaniem najbardziej oddalonych wtryskiwaczy, a co za tym idzie ich cylindrów.
_________________
"Shoki Hoko"
"Shoji Komei"
"Ritsugyo Boeki"
 
 
 
Bizi78 
Mitsumaniak
Reklamożerca.


Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 819 razy
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 20953
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 28-01-2014, 21:20   

Ładna sztuka, tylko te światła do jazdy dziennej jakoś mi nie pasują :wink: .
Psują piękny wizerunek Sigmy :| .
Bezawaryjności życzę :D .
_________________
Gość zobacz moją zieloną żabę :D .
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-01-2014, 22:27   

GóR3K napisał/a:
zakochasz sie i nie bedziesz chcial niczym innym jezdzic ;-)
no to już jestem zakochany po uszy :)

wojtas napisał/a:
jak chodzi na LPG, bo po zdjęciach widać ze montaż wykonany na tzw. "szybcika"

hmmm na gazie chodzi spoko, ale w sumie to nie wiem czy pełną moc czuć bo musiałbym inną sigmą się przejechać - choć czuć te 200 koni chyba... :) W ogóle właśnie jest taki mały problem, że jak chcę przycisnąć Sigmą, to powyżej 3 tyś obrotów wyłącza mi gaz i wrzuca na benzynę - wiecie o co caman ? Bo tak się wybieram z tym do gazowników właśnie. W ogóle też tak myślałem, że te wtryskiwacze trzeba będzie na jakieś lepsze wymienić. Reduktor i sterownik gazu sprawdzę już jutro bo nie pamiętam teraz.
A co myślicie o tej instalacji , że za słaba do tego silnika ? Jeśli tak to trzeba będzie to zmienić :)


wojtas napisał/a:
Szkoda tylko, że kierownicę założyli od kombi na tą "nie fajną"

o proszę, to już się czegoś nauczyłem, myślałem że wszystkie Sigmy mają takie same kierownice - trzeba będzie to też zmienić ;)
Bizi78 napisał/a:
tylko te światła do jazdy dziennej jakoś mi nie pasują :wink:

Mi też psują wizerunek także niedługo wylecą z Sigmy :)


No i mam już następne pytania :) Słuchajcie o co chodzi ze skrzynią - jadę sobie, wytracam prędkość np. przed skrzyżowaniem, i tuż przy wytraceniu prędkości prawie do zera, ta skrzynia ma takie lekkie dwa szarpnięcia, jakby za późno redukowała biegi, ktoś miał podobne zjawisko ? Bo tak poza tym to skrzynka śmiga elegancko. W ogóle powiedzcie mi, jak tą Sigmą jeździć, żeby było oszczędnie (np po mieście) ? Do tej pory jeżdżę na wyłączonych tych wszystkich opcjach :)
Co zmienia ten przełącznik tuż przy dźwigni zmiany biegów z oznaczeniem A/T ? ( chyba takie to oznaczenie, sorry ale to mój pierwszy automat :oops: )
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
marycjusz 
Mitsumaniak
marycjusz

Auto: SIGMA 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 896
Skąd: Białystok
Wysłany: 28-01-2014, 22:30   

angelos napisał/a:
A i jeszcze jedno, co to za czerwony kabel przy akumulatorze ? :D

Nie mam jeszcze zielonego pojęcia co to za kabel :)
_________________
SIGMA 1992, 3.0 V6 24v, 205 KM
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=85062
Subaru Forester S Turbo 1999, 177 KM
SIGMA KOMBI 1993, 3.0 V6 12v, 170KM (Brat)
DIAMANTE KOMBI 1995 3.0 V6 12v,170 KM (BRAT)
Duży Polski Fiat :) (brat)

Galant E56A USA, 1993, 2.4 DOHC 160 KM sprzedany dla WillyTheThird
Mój były Galant E54A 2.0 V6 1995 M/T (Sprzedany)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=70368

Fiatolot : http://forum.mitsumaniaki...der=asc&start=0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.