Zniechęćcie / zachęćcie mnie do diesla |
Autor |
Wiadomość |
miksell
Forumowicz
Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-06-2014, 11:10 Zniechęćcie / zachęćcie mnie do diesla
|
|
|
Od jakiegoś czasu szukam lancera X od roku 2008.
Sporo osób odradza mi diesla (pomimo iż jest to kultowe TDI). Jednak obecnie jeżdżę dieslem (1,9 TDI), lubię moment obrotowy i kulturę pracy tego silnika.
Lancery w dieslu są tańsze od benzyniaków. Domyślam się że nie przypadkowo.
Zakładam iż w dieslu trzeba się liczyć z wymianą koła dwumasowego, sprzęgła, turbiny, wtrysków, DPF.
W benzynie z powyższych tylko siądzie sprzęgło.
Ale z drugiej strony lancer w dieslu będzie mniej palić.
Czy zakładając że kupię lancera w dieslu to się bardzo wpakuję?
A jeśli już kupować diesla to jaki silnik: 2,0 czy 1,8? |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-06-2014, 11:13
|
|
|
Pierwsze zasadnicze pytanie. Do miasta czy na trasę? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-06-2014, 11:26
|
|
|
Jeśli nie zamierzasz montować LPG to być może spalanie w dieslu będzie odrobinę niższe niż w benzyniaku ale to chyba tylko jedyny powód na + jeśli nie bierzesz pod uwagę LPG. Chociaż często te oszczędności szybko nikną w przypadku wymiany dwumasy czy filtra cząstek stałych oraz jakiejkolwiek naprawy związanej z silnikiem. Dodatkowo eksploatacja w zimie jest często dużo bardziej uciążliwa niż benzyniaka, wystarczy poczytać forum w okresie zimowym. Następuje wtedy wysyp tematów o problemach z odpalaniem o zamarzającym paliwie czy o niedogrzanych silnikach i niekomfortowym zimnie w aucie.
Moim zdaniem najlepszą opcją jest benzyna z dobrą instalacją LPG. |
|
|
|
 |
gulgulq
moderator Służbowo. Na statek.

Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy Dołączył: 16 Kwi 2006 Posty: 6448 Skąd: Rzeszów/Ropczyce
|
Wysłany: 05-06-2014, 12:08
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Następuje wtedy wysyp tematów o problemach z odpalaniem o zamarzającym paliwie czy o niedogrzanych silnikach i niekomfortowym zimnie w aucie. |
Mity... miałem starego diesla, teraz mam nowszej generacji i jakoś nie zauważyłem wysypu problemów z odpaleniem. Jedyna niedogodność to fakt dłuższego nagrzewania się silnika. Pozostałe problemy o których piszesz załatwia dbanie o samochód i tankowanie na sprawdzonej stacji dobrego oelju. |
_________________ wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl
kupujepolskieprodukty.pl |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-06-2014, 12:20
|
|
|
Po pierwsze nie demonizować.
Po drugie - Lancer w benzynie z LPG = potencjalne kłopoty z wypalonymi zaworami (służę zdjęciem na życzenie)
Po trzecie i najważniejsze - 2.0 TDI to porządna jednostka a w Lancerze nie sprawia innych (większych) problemów niż w Skodzie czy VW. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Arczi89
Mitsumaniak 03057/KMM

Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Wrz 2013 Posty: 387 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 05-06-2014, 12:45
|
|
|
Ja mam 2.0 Di-D
Nie mam DPF-u (nie wszystkie mają fabrycznie)
mam najechane 86 000 i narazie nic się nie dzieje (odpukać).
Moment obrotowy ładnie wciska.
Kultura pracy niestety na - w porównaniu z 1.9 TDI . Kolega ma pasata z tym silnikiem i mój chodzi strasznie głośno w porównaniu z jego. Natomiast mój w porównaniu do jego wciska w fotel z miejsca
Ogólnie bestia jest głośna ale ma grzałkę w układzie chłodzenia i w zimę dogrzewa się silnik
W zimę tak po przejechaniu 5km już w aucie robi się ciepło. Ale ogólnie autko super na trasy W mieście troszkę mi go szkoda. Z resztą masz już diesla więc eksploatacja nie będzie się niczym różnić
Rozrząd wymiana po 120 000 (ASO MITSU) w skodzie mówią że do 150 000 można jeździć
Oleju nie dolewałem od wymiany (wrzesień 7 000km temu), więc można powiedzieć że nie bierze praktycznie nic. |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 05-06-2014, 13:58
|
|
|
Jeśli instalacja jest dobrze zamontowana i ustawiona, to nic nie ma prawa się wypalić szybciej niż na benzynie gdyż temperatura spalania będzie porównywalna dlatego napisałem " benzyna z dobrą instalacją LPG."
A jeśli chodzi o zimowe problemy, to zawsze na naszym forum w tym okresie poruszane są te tematy, to co znalazłem nie dotyczy w prawdzie Lancera ale proszę, dwa znalezione na szybko
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46487
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59062 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-06-2014, 14:08
|
|
|
plecho1 napisał/a: | Jeśli instalacja jest dobrze zamontowana i ustawiona, to nic nie ma prawa się wypalić szybciej niż na benzynie gdyż temperatura spalania będzie porównywalna |
Oczywiście, że nie powinno, jednak samo MMC Car Poland opublikowało listę samochodów do których nie zaleca LPG. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 05-06-2014, 14:32
|
|
|
plecho1 - to są historie od 2.2 od PSA, wystarczy spuścić parafinę z filtra.
Diesel Mitsubishi 2,5 bez podgrzewacza (standardowo na Polskę nie montowane) nie odpala już przy -5 stopniach (dział L200)
2.0 TDI pali przy -30
1,8 DID MIVEC też zapali, ale potrafi go dusić przy wyższych obrotach podczas jazdy i bardzo niskiej temperaturze (nie wyrabia podgrzewacz prawdopodobnie)
Kolega zadający pytanie mógłby wyjaśnić czy chodzi o trasy. Bo jak na trasy śmiało można polecić 1,8 MIVEC (w mieście się męczy jak każdy nowoczesny diesel). A jak autor zna bolączki 2.0 TDI i go nie przestraszą to też w sumie ok.
[ Dodano: 05-06-2014, 14:34 ]
Hubeeert napisał/a: | 2.0 TDI to porządna jednostka |
Oplułem monitor |
|
|
|
 |
Bamber
Mitsumaniak

Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014 Posty: 177 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 05-06-2014, 14:37
|
|
|
+ diesel mniejsze spalanie choc nie zawsze
- nie łudzić się że autko ma 180 tkm przejechane, wszelakie koszty napraw (turbiny, dwumasy, wtryski, pompy itp.)
+ benzyny,LPG mało kosztownych napraw
+ kupno auta z rozsądnym przebiegiem
- w chwili obecnej mały wybór |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 05-06-2014, 14:38
|
|
|
Kolega jeździ dieslem i jest świadomy kosztów to śmiało można brać 2.0 TDi..jak każdy diesel, póki działa jest ok |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
miksell
Forumowicz
Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-06-2014, 14:42
|
|
|
OK....
Rocznie robię ok 30 000km. 30% miasto / 70% trasa. Obecnie mam Audi A4 B5 w Dieslu. Mam za sobą wymianę: Dwumsy, sprzęgła, turbo. Nie ukrywam iż wszystkie części padły mi praktycznie w tym samym momencie ( koszt ok 8 000zł ) To jest głównym powodem chęci zmiany. Po prostu nie uśmiecha mi się ładować tyle kasy w tak stare auto jak moje audi. |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 05-06-2014, 14:48
|
|
|
miksell, jak to w dieslu, kończy się jakiś cykl i musisz to powymieniać - padło na Ciebie...
Jak kupisz Lancera z przebiegiem 150 tys to musisz się spodziewać, że znowu będziesz wymieniał te rzeczy...taki urok |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
miksell
Forumowicz
Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014 Posty: 85 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 05-06-2014, 15:03
|
|
|
Jak kupię lancera w Benzynie to prędzej czy później wpadnie mi do głowy LPG... Miałem juz kilka aut z LPG. niby tanio sie jeździ jednak wkurzał mnie zasiec rzędu 350km na baku |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-06-2014, 15:27
|
|
|
krzychu napisał/a: | Oplułem monitor | Miałeś, jeździłeś? Ja miałem w Touranie i miło wspominam. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|