Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zniechęćcie / zachęćcie mnie do diesla
Autor Wiadomość
miksell 
Forumowicz

Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 85
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-06-2014, 11:10   Zniechęćcie / zachęćcie mnie do diesla

Od jakiegoś czasu szukam lancera X od roku 2008.

Sporo osób odradza mi diesla (pomimo iż jest to kultowe TDI). Jednak obecnie jeżdżę dieslem (1,9 TDI), lubię moment obrotowy i kulturę pracy tego silnika.

Lancery w dieslu są tańsze od benzyniaków. Domyślam się że nie przypadkowo.
Zakładam iż w dieslu trzeba się liczyć z wymianą koła dwumasowego, sprzęgła, turbiny, wtrysków, DPF.
W benzynie z powyższych tylko siądzie sprzęgło.
Ale z drugiej strony lancer w dieslu będzie mniej palić.

Czy zakładając że kupię lancera w dieslu to się bardzo wpakuję?
A jeśli już kupować diesla to jaki silnik: 2,0 czy 1,8?
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-06-2014, 11:13   

Pierwsze zasadnicze pytanie. Do miasta czy na trasę?
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-06-2014, 11:26   

Jeśli nie zamierzasz montować LPG to być może spalanie w dieslu będzie odrobinę niższe niż w benzyniaku ale to chyba tylko jedyny powód na + jeśli nie bierzesz pod uwagę LPG. Chociaż często te oszczędności szybko nikną w przypadku wymiany dwumasy czy filtra cząstek stałych oraz jakiejkolwiek naprawy związanej z silnikiem. Dodatkowo eksploatacja w zimie jest często dużo bardziej uciążliwa niż benzyniaka, wystarczy poczytać forum w okresie zimowym. Następuje wtedy wysyp tematów o problemach z odpalaniem o zamarzającym paliwie czy o niedogrzanych silnikach i niekomfortowym zimnie w aucie.
Moim zdaniem najlepszą opcją jest benzyna z dobrą instalacją LPG.
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 05-06-2014, 12:08   

plecho1 napisał/a:
Następuje wtedy wysyp tematów o problemach z odpalaniem o zamarzającym paliwie czy o niedogrzanych silnikach i niekomfortowym zimnie w aucie.


Mity... miałem starego diesla, teraz mam nowszej generacji i jakoś nie zauważyłem wysypu problemów z odpaleniem. Jedyna niedogodność to fakt dłuższego nagrzewania się silnika. Pozostałe problemy o których piszesz załatwia dbanie o samochód i tankowanie na sprawdzonej stacji dobrego oelju.
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2014, 12:20   

Po pierwsze nie demonizować.
Po drugie - Lancer w benzynie z LPG = potencjalne kłopoty z wypalonymi zaworami (służę zdjęciem na życzenie)
Po trzecie i najważniejsze - 2.0 TDI to porządna jednostka a w Lancerze nie sprawia innych (większych) problemów niż w Skodzie czy VW.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Arczi89 
Mitsumaniak
03057/KMM


Auto: Lancer X 2.0 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Wrz 2013
Posty: 387
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-06-2014, 12:45   

Ja mam 2.0 Di-D ;)

Nie mam DPF-u (nie wszystkie mają fabrycznie)
mam najechane 86 000 i narazie nic się nie dzieje (odpukać).
Moment obrotowy ładnie wciska.

Kultura pracy niestety na - w porównaniu z 1.9 TDI . Kolega ma pasata z tym silnikiem i mój chodzi strasznie głośno w porównaniu z jego. Natomiast mój w porównaniu do jego wciska w fotel z miejsca ;)

Ogólnie bestia jest głośna ale ma grzałkę w układzie chłodzenia i w zimę dogrzewa się silnik ;)

W zimę tak po przejechaniu 5km już w aucie robi się ciepło. Ale ogólnie autko super na trasy ;) W mieście troszkę mi go szkoda. Z resztą masz już diesla więc eksploatacja nie będzie się niczym różnić ;)

Rozrząd wymiana po 120 000 (ASO MITSU) w skodzie mówią że do 150 000 można jeździć ;)

Oleju nie dolewałem od wymiany (wrzesień 7 000km temu), więc można powiedzieć że nie bierze praktycznie nic.
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 05-06-2014, 13:58   

Jeśli instalacja jest dobrze zamontowana i ustawiona, to nic nie ma prawa się wypalić szybciej niż na benzynie gdyż temperatura spalania będzie porównywalna dlatego napisałem " benzyna z dobrą instalacją LPG."
A jeśli chodzi o zimowe problemy, to zawsze na naszym forum w tym okresie poruszane są te tematy, to co znalazłem nie dotyczy w prawdzie Lancera ale proszę, dwa znalezione na szybko
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=46487
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=59062
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2014, 14:08   

plecho1 napisał/a:
Jeśli instalacja jest dobrze zamontowana i ustawiona, to nic nie ma prawa się wypalić szybciej niż na benzynie gdyż temperatura spalania będzie porównywalna

Oczywiście, że nie powinno, jednak samo MMC Car Poland opublikowało listę samochodów do których nie zaleca LPG.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 05-06-2014, 14:32   

plecho1 - to są historie od 2.2 od PSA, wystarczy spuścić parafinę z filtra.
Diesel Mitsubishi 2,5 bez podgrzewacza (standardowo na Polskę nie montowane) nie odpala już przy -5 stopniach (dział L200) :P

2.0 TDI pali przy -30
1,8 DID MIVEC też zapali, ale potrafi go dusić przy wyższych obrotach podczas jazdy i bardzo niskiej temperaturze (nie wyrabia podgrzewacz prawdopodobnie)

Kolega zadający pytanie mógłby wyjaśnić czy chodzi o trasy. Bo jak na trasy śmiało można polecić 1,8 MIVEC (w mieście się męczy jak każdy nowoczesny diesel). A jak autor zna bolączki 2.0 TDI i go nie przestraszą to też w sumie ok.

[ Dodano: 05-06-2014, 14:34 ]
Hubeeert napisał/a:
2.0 TDI to porządna jednostka


Oplułem monitor :rolleyes:
 
 
Bamber 
Mitsumaniak


Auto: Lancer combi 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Mar 2014
Posty: 177
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 05-06-2014, 14:37   

+ diesel mniejsze spalanie choc nie zawsze
- nie łudzić się że autko ma 180 tkm przejechane, wszelakie koszty napraw (turbiny, dwumasy, wtryski, pompy itp.)

+ benzyny,LPG mało kosztownych napraw
+ kupno auta z rozsądnym przebiegiem
- w chwili obecnej mały wybór
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 05-06-2014, 14:38   

Kolega jeździ dieslem i jest świadomy kosztów to śmiało można brać 2.0 TDi..jak każdy diesel, póki działa jest ok :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
miksell 
Forumowicz

Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 85
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-06-2014, 14:42   

OK....

Rocznie robię ok 30 000km. 30% miasto / 70% trasa. Obecnie mam Audi A4 B5 w Dieslu. Mam za sobą wymianę: Dwumsy, sprzęgła, turbo. Nie ukrywam iż wszystkie części padły mi praktycznie w tym samym momencie ( koszt ok 8 000zł ) To jest głównym powodem chęci zmiany. Po prostu nie uśmiecha mi się ładować tyle kasy w tak stare auto jak moje audi.
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 05-06-2014, 14:48   

miksell, jak to w dieslu, kończy się jakiś cykl i musisz to powymieniać - padło na Ciebie...
Jak kupisz Lancera z przebiegiem 150 tys to musisz się spodziewać, że znowu będziesz wymieniał te rzeczy...taki urok :wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
miksell 
Forumowicz

Auto: Audi A4 / Lancer X
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Lut 2014
Posty: 85
Skąd: Kraków
Wysłany: 05-06-2014, 15:03   

Jak kupię lancera w Benzynie to prędzej czy później wpadnie mi do głowy LPG... ;-) Miałem juz kilka aut z LPG. niby tanio sie jeździ jednak wkurzał mnie zasiec rzędu 350km na baku :twisted:
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-06-2014, 15:27   

krzychu napisał/a:
Oplułem monitor
Miałeś, jeździłeś? Ja miałem w Touranie i miło wspominam.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.