 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Czyszczenie kolektora, EGR, przepustnicy... |
Autor |
Wiadomość |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 29-01-2015, 13:28 [Cari 1.8 GDI] Czyszczenie kolektora, EGR, przepustnicy...
|
|
|
Hej!
Zamierzam w ten weekend wyczyścić kolektor, EGR oraz przepustnicę. Przy okazji chciałbym zrobić foto-poradnik. Będę to robić pierwszy raz więc jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia w tym temacie - proszę o ewentualne porady jak to zrobić w miarę sprawnie, na co uważać i czego ewentualnie nie zepsuć
Na pewno ułatwi mi to pracę a przy okazji da lepszy poradnik dla reszty użytkowników.
Z góry dzięki za podpowiedzi |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 08-02-2015, 09:54
|
|
|
Wczoraj wyczyściłem kolektor i przepustnice.
Zajęło mi to prawie cały dzień, dużo grzebania i czyszczenia. Po skręceniu już myślałem, że wszystko ok bo auto normalnie odpaliło ale nauka obrotów niestety nie poszła po mojej myśli.
Silnik chodzi cały czas w okolicach 1600obr. Do tego delikatne (na prawdę delikatne) depnięcie na gaz podbija obroty o kolejny 1000 i co ciekawe obroty się zatrzymują w tym miejscu.
Wczoraj już nie miałem siły ale dzisiaj muszę zerknąć czy linka się gdzieś blokuje czy coś namieszałem i źle skręciłem. |
|
|
|
 |
Bizi78
Mitsumaniak Reklamożerca.

Auto: MSS 1.3 family 01r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 823 razy Dołączył: 01 Sty 2010 Posty: 21013 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 08-02-2015, 13:01
|
|
|
Robiłeś reset przez odpięcie aku |
_________________ Gość zobacz moją zieloną żabę .
 |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 08-02-2015, 14:21
|
|
|
Robiłem reset. Przejechałem się też jakieś 30km. Objawy są takie, że na biegu jałowym wchodzi te 800-900obr ale auto czasami przygazuje. Przy ruszaniu ze świateł czasami doda więcej obrotów - podbija je tak jakby i robi się przegazówka jak na motorze.
Druga sprawa jaką zauważyłem to opóźniona reakcja na pedał gazu - wciskam gaz do 3000obr, puszczam go a obroty się zatrzymują na 3000 na sekundę, dopiero potem zaczynają spadać. Nie zwróciłem uwagi czy wcześniej też tak było ale wydaje mi się, że raczej nie.
Jeśli ktoś planuje czyszczenie kolektora, przepustnicy itp to tu ma manual: http://www.dreamcarisma.d..._blastern_2.php
Ja w wolnej chwili będę musiał wymienić uszczelkę od przepustnicy (moja była w połowie złamana) oraz zastanawiam się nad jedną rzeczą:
http://www.dreamcarisma.d...sen/bild_04.jpg
Czy ułożenie tej uszczelki ma znaczenie?
http://www.dreamcarisma.d...sen/bild_05.jpg
Nie zwróciłem uwagi jak była zamontowana i prawdopodobnie założyłem ją odwrotnie niż na zdjęcie, tzn. z lewej strony ten wystający fragment był skierowany do dolotu a nie do skrzynki bezpieczników. Może to głupota ale przegapiłem to.
[ Dodano: 09-02-2015, 07:08 ]
Obawiam się, że trzeba będzie jeszcze raz rozebrać tą przepustnicę...
Dzisiaj rano falowały obroty. Wskazówka obrotomierza dosłownie skakała między 1000 a 2000, o dziwo nie podczas postoju tylko w trakcie jazdy (po wciśnięciu sprzęgła). Szukam nowej uszczelki do przepustnicy i zobaczymy jak będzie do weekendu...
[ Dodano: 15-02-2015, 23:56 ]
Dodam kilka informacji na temat samego procesu czyszczenia.
Link do manuala podałem powyżej. Samo rozebranie kolektora do chwila roboty jeśli ma się zestaw kluczy płasko-oczkowych i grzechotki. W moim przypadku pomocny był też kanał (do odkręcenia 2 śrub 14 kolektora, ukrytych śrub EGR oraz 2 śrub plastikowego zbiornika kolektora.
Jeśli chodzi o potrzebne rzeczy do czyszczenia kolektora to nie polecam nikomu żadnych rozpuszczalników, benzyn ekstrakcyjnych a tym bardziej "specjalnych" preparatów do czyszczenia kolektorów - zakupiłem spray do czyszczenia przepustnic i spray do czyszczenia kolektorów ssących i była to kasa wyrzucona w błoto.
Najlepiej do czyszczenia zarówno przepustnicy jak i EGR i kolektora sprawdza się alkohol izopropylowy oraz płyn do mycia silników AKRA. Zatykałem wszystkie otwory, wlewałem 500ml alkoholu, czyściłem dokładnie szczotką do butelek i wylewałem. Potem psikałem resztki wewnątrz kolektora AKRĄ, zostawiałem na minutę i dokładnie płukałem myjką ciśnieniową. Ludzie piszą, że czyszczenie kolektora to kilka godzin męczarni - mi to zajęło dosłownie pół godziny (moje auto ma 260tyś km, podejrzewam że kolektor nigdy nie był czyszczony). Był na maksa zawalony sadzą, teraz jest czyściutki jak nowy...
Kolektor:
EGR:
Przepustnica:
 |
|
|
|
 |
|
|