Silniczek krokowy |
Autor |
Wiadomość |
Mychabrd
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 12 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 01-03-2015, 15:00 Silniczek krokowy
|
|
|
Witam, wyciągałem dzisiaj ze swojej cari silniczek krokowy aby go wyczyścić, teraz po złożeniu wszystkiego do kupy to auto ma ok 2 tyś obrotów na ciepłym silniku, co może być tego przyczyną ? Coś zepsułem ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-03-2015, 15:16
|
|
|
Może się silniczek zblokował bo wygląda jakby nie regulował obrotów, kostke dobrze wpiąłeś |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Mychabrd
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 12 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 01-03-2015, 15:21
|
|
|
kostka dobrze wpięta, jak go zamontowałem to miał 1500 obrotów i podniósł je do 1800-1900 i tak już zostało, a silniczek dwa razy wyciągałem żeby sprawdzić czy wszystko dobrze zrobiłem i nic nie dało. |
_________________
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 01-03-2015, 15:42
|
|
|
Wypadałoby zmierzyć własności elektryczne silnika i sterowanie z ECU |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
fanatyku
Mitsumaniak
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 109 Skąd: Odchlan
|
Wysłany: 01-03-2015, 15:54
|
|
|
Poczytaj moje tematy. U mnie co prawda problem był z regulacją przepustnicy ale też wyciągałem silniczek krokowy 2 razy i miałem problemy z obrotami.
Wyciągnij go może jeszcze raz, zdejmij górną obudowę, potem wyciągnij ten trzpień, przeczyść gniazdo trzpienia wodą z alkoholem lub jakimś rozpuszczalnikiem, przetrzyj delikatnie trzpień silniczka (skręć ten magnes na sam dół, lepiej się czyści), górne gniazdo też wyczyść i złóż wszystko razem. Zwróć uwagę na to aby sprężynka dobrze weszła.
Po złożeniu i skręceniu może pojeździj trochę i zobacz czy się obroty ustabilizowały. Zobaczymy czy coś to da. |
|
|
|
 |
LuxiMan
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 + LPG 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2014 Posty: 31 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-03-2015, 19:28
|
|
|
Ja ostatnio po wymianie silniczka krokowego i przepustnicy straciłem ssanie,obroty jako tako bylo choc i tak falowaly.Wiec podlaczylem stary niby dobrze trzyma obroty i najwazniejsze jest ssanie ,ale po przejechaniu okolo 30 km zaczyna sie wariacja. Po wcisnieciu sprzegla wskakuja na 2000 rpm nawet 2500 i tak trzyma caly czas jak przelacze na benzyne lataja jak szalone (szybko od 1000 do 1500) dzieje sie tak wlasnie po rozgrzaniu i mniej wiecej takim dystanie i sie utrzymuje caly czas. Na zimnym wszystko jest dobrze. Juz nie mam glowy do tego i znowu szukanie nowego krokowca czy to moze cos z przeplowomierzem bo jak na wlaczonym odepne wtyczke (wtedy jak trzyma okolo 2000rpm) ustabilizuje odrazu na 1100 tylko podlacze wtyczke przeplowomierza odrazu skacze na 2000 i trzyma.Normalnie rece opadaja. |
|
|
|
 |
eve1988
Forumowicz
Auto: carisma 1.6 benzyna+lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 38 razy Dołączył: 12 Maj 2013 Posty: 580 Skąd: Łochów
|
Wysłany: 01-03-2015, 19:56
|
|
|
Ale mnie tu dawno nie było...
Mychabrd, odłaczałeś aku po czyszczeniu krokowca? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mychabrd
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 12 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 01-03-2015, 20:05
|
|
|
eve1988, Oczywiście to robiłem, jednak po odłączeniu klem i ponownym podłączeniu od razu wskakiwał na 2000 rpm.
LuxiMan, objawy masz podobne jak u mnie, jutro chce zamówić nowy silniczek i zobaczymy czy coś pomoże. |
_________________
 |
|
|
|
 |
ross
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI 97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Kwi 2012 Posty: 309 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 01-03-2015, 20:06
|
|
|
Ja miałem dziwny przypadek po wymianie rozrządu wolne obroty ok.3tyś i zrobiłem reset akumulatorem obroty powróciły do normy. |
_________________ Ross |
|
|
|
 |
Mychabrd
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 12 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 01-03-2015, 20:08
|
|
|
fanatyku, o jakiej sprężycę mowa? bo u mnie chyba takiej nie widziałem
[ Dodano: 01-03-2015, 21:01 ]
A i jeszcze mam takie pytanko, czy krokowiec z silnika 1,8 GDI pasuje do silnika 1.6 ? Nie ma przeciwwskazań aby taki zamówić ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
LuxiMan
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 + LPG 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2014 Posty: 31 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 01-03-2015, 23:20
|
|
|
Mychabrd jak już będziesz miał to napisz czy pomogło. Mnie przekonywano ze silniczek jak i przepustnica sprawne jak widac silniczek nie do konca (dziwne ze na nim nie ma kompletnie ssania). Choć silniczek z lekka się różni ten co przyszedł ma rąbki na czubku mój nie.Powiem jeszcze o tym ze nawet jak silnik chodzi i odłącze silniczek zachowuje się tak samo zadnych spadków ani wzrostow jakby nie regaował tak samo na starym jak i na nowym,a niby są dobre dwa. |
|
|
|
 |
Ziemba.
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 441 Skąd: Okolice Grójca
|
Wysłany: 02-03-2015, 18:32
|
|
|
Problem może leżeć po stronie ECU, ale to tylko moje przypuszczenia. |
_________________ 03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj
http://www.pajacyk.pl/ |
Ostatnio zmieniony przez Ziemba. 02-03-2015, 22:14, w całości zmieniany 6 razy |
|
|
|
 |
LuxiMan
Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 + LPG 1999r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Sie 2014 Posty: 31 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 02-03-2015, 20:58
|
|
|
Ziemba mozna w jakis sposb sprawdzić czy ecu jest dobre czy nie? |
|
|
|
 |
Ziemba.
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 100KM 1998r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 441 Skąd: Okolice Grójca
|
Wysłany: 02-03-2015, 22:11
|
|
|
Chyba tylko podmiana wchodzi w grę.
[ Dodano: 02-03-2015, 22:25 ]
Albo Ecu jest dobre tylko nie ma komunikacji między nim, a silniczkiem skoro nie reaguje na odłączanie i podłączanie.
Niech wypowiedzą się też inni forumowicze, ponieważ nie jestem nieomylny. |
_________________ 03318/KMM
Cari 10.2013 - nadal
Banan/Cyrtryna 06.2017 - 11.2019
Ruda 03.2016 - 04.2017
Baśka 02.2017 - 03.2017
Pomogłem? Jeśli tak to się nie krępuj
http://www.pajacyk.pl/ |
|
|
|
 |
Mychabrd
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1,6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Lis 2014 Posty: 12 Skąd: Białogard
|
Wysłany: 03-03-2015, 15:39
|
|
|
Ziemba., ECU w swojej cari wymieniałem i za dużo nie pomogło.
W ogóle taka dziwna sytuacja z tym krokowcem, po czyszczeniu i zamontowaniu go, chodzi tak jakby na odwrót Na zimnym silniku trzyma obroty w granicach 800-900 rpm i w miare rozgrzania silnika obroty wzrastają, na w pełni rozgrzanym silniku mam 1500 - 1700 rpm
O co tu chodzi |
_________________
 |
|
|
|
 |
|