[ALL] wibracje przy predkości > 120 km/h |
Autor |
Wiadomość |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2007, 12:12 [ALL] wibracje przy predkości > 120 km/h
|
|
|
sprawa wygląda tak ze przy predkości podan 120km/h auto wpada w dziwne wybracje
były juz jak kupiłem auto, myslałem ze to zle wywarzone koła, jakis czas temu zmieniłem opony na zimowe i koła zostały wywazone, po miescie ciezko było sprawdzić czy te wibracje nadal są .. ostatnio byłem w górach i okazało sie ze wibracje niestety są odczuwalne, choć mniejsze...
przy zmianie opon wulkanizator zauważył luz na koncówce drążka w prawym przednim kole ...
i teraz moje pytanie:
czy te drgania są spowodowane własnie tym luzem ? czy moze to cos innego ?
dodam jeszcze ze drgania nie wystepują gdy auto jedzie na luzie lub jesli wcisniete jest sprzędło i czasem przy 140 i wiecej troche sie minimalizują ... |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-02-2007, 12:21
|
|
|
A czy na postoju w zależności od obrotów silnika jak pogazujesz to masz drgania czy nie? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2007, 12:28
|
|
|
na postoju nie ma zadnych drgan ...
to są takie wibracje tak jakby własnie były niewywazone koła ... i tylko przy predkosci ok 120km i wiecej ...
ale koła wywazone wiec sie zastanawiam co to ... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-02-2007, 12:33
|
|
|
Może masz pokrzywione zawieszenie/felgi/tarcze albo luzy w zawieszeniu i nasworzniach... Ja bym przełożył całe koła na próbę z jakiegoś innego auta albo jak masz na alufelgach letnie kapcie to załóż i stestuj (zakładam że teraz masz blachy z zimówkami). Jak nie pomoże to pewnie jednak masz cos nie tak z zawieszeniem. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
shortybmx [Usunięty]
|
Wysłany: 17-02-2007, 12:40
|
|
|
no własnie gdyby to było zawieszenie to najprawdopodobniej trzęsło by cały czas przy jezdzie powyzej tych 120
a tu jest tak ze jak jade te 120 i wiecej i wrzucam na luz to jest ok albo jak wciskam sprzegło to tez drgania ustają i jedzie normalnie ... |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 17-02-2007, 12:50
|
|
|
jezeli luz na tej koncowce jest zauwazalny to moze byc no bo jedno kolo jest sztywne a drugie niedosc ze sie kreci to jeszcze chodzi lewo prawo,
druga rzecz to przeguby jesli pukaja to zew. jesli tylko wibracje to te przy skrzyni, ostatnia rzecz - krzywa polos |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 17-02-2007, 12:59
|
|
|
Przeguby to by pewnie już dawały znać o sobie przy ostrym ruszaniu z miejsca z maksymalnie skręcona kierownicą w jedną albo w drugą stronę niemniej fakt że luzy mogą powodować że koło ciągnąc nie idzie równo tylko myszkuje na boki i są wibracje ewentualnie krzywa półośka no ale to by można sprawdzić podnosząc auto do góry oba koła i rozpędzić kółka do tych 120 na silniku i zobaczyć czy są wibracje. Luźno wiszące kółka bez nacisku mogą wykazać zupełnie co innego po rozpędzeniu. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|