Przesunięty przez: Hubeeert 21-03-2007, 02:15 |
[ALL] ubywa oleju :( |
Autor |
Wiadomość |
paszczakk [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 12:03 [ALL] ubywa oleju :(
|
|
|
Na wstepie bardzo serdecznie wszystkich witam. Dolaczylem do grona szczesliwych (mam nadzieję) posiadaczy mitsu. Chociaz juz na poczatku mam problem. Strasznie ubywa mi oleju. Silnik pracuje bardzo ladnie, jak igielka, nic nie klekocze, cichutko. jeździ się bardzo przyjemnie gdyby nie te ubytki. Auto ma 157 tys przebiegu i z tego co mowil mechanik to przebieg wydaje się prawdziwy. na dystansie 600 km ubylo mi jakies 0,4 litra, wiec to makabrycznie duzo. dymu z rury nie ma za duzo i nie jest czarny ani niebieski, jest raczej jasny. zauwazylem natomiast, ze jak mocno go przygazowalem to z rury zaczal wykapywac olej. poradzcie jaka moze byc przyczyna, czy to juz silnik do remontu, czy moze to kwestia uszczelniaczy zaworowych.. z góry bardzo dziękuję za odpowiedź. pozdrawiam serdecznie.
janek |
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 28-10-2007, 14:49, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 20-02-2007, 12:22
|
|
|
Zapewne uszczelniacze zaworowe do wymiany a być może także pierścienie. Podobnie mi w Corsie zaczęło brać olej i jak wymieniłem uszczelniacze to wszystko wróciło do normy. Te gumeczki nowe były mięciutkie a te co wyjąłem z silnika to aż skamieniałe |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
paszczakk [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 12:27
|
|
|
Dzięki bardzo za odpowiedź. Przy okazji przypomniało mi się, że sprawdzałem kompresję i wyszło wszystko w normie, to znaczy na każdym cylindrze około 13 ( nie wiem w jakich to jednostkach). czy w związku z tym pierścienie mogą być do wymiany? a jeśli tak to jaki jest mniej więcej koszt uszczelniaczy i pierścieni? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-02-2007, 13:17
|
|
|
zmartwie Cie - te silniki nie biora tyle oleju do przebiegu 250-300 tkm, wiec albo byl przegrzany albo ktos odwinal z licznika polowe przebiegu
i mechanik tego nie pozna - po japonczykach (silnikach) tak nie widac zuzycia
druga opcja to przegrzany silnik i tu wymiana uszczelniaczy zaworow (wraz z prowadnicami) nie wystarczy - tylko porzadny remont
zrob pomiar kompresji jeszcze raz (na zimnym silniku) i podaj wraz z jednostkami
a po tym strzykawka przez otwor swiecy wlej 50 ml oleju do kazdego cylindra i zrob pomiar jeszcze raz - rozstrzygnie sie czy pierscienie czy uszczelniacze trzonkow
ceny trudno podac - na pewno nie oplaca sie robic na tanich czesciach, bo moze byc gorzej; porzadny remont powinien sie zamknac kwota 4000 zl |
|
|
|
 |
paszczakk [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 13:25
|
|
|
O matko. Jeśli sprawdzi się to co napisaleś Krzyzak, to dla mnie masakra. Mam nadzieje, ze skonczy sie tylko na uszczelniaczach, ale pewnie niedlugo sie wyjasni. dzieki bardzo za odpowiedz. chociaz zaczynam sie juz powaznie martwic. pozdrawiam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-02-2007, 13:40
|
|
|
wiesz - z samochodami to jest roznie i naprawde czasem ciezko jednoznacznie powiedziec czy przewidziec przyczyne
byc moze zawiesil sie jeden pierscien olejowy (zgarniajacy) i kompresja bedzie dobra a olej bedzie znikal i wymiana uszczelniaczy nic nie da
latwy test na uszczelniacze to zostawic silnik wolnych obrotach na kilka minut (silnik goracy) i wtedy niech ktos LEKKO depnie na gaz a sam obserwuj rure wydechowa z kilku metrow - jak zobaczysz niebieska chmurke to beda one |
|
|
|
 |
paszczakk [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 13:47
|
|
|
Zrobilem tak, ze zostawilem go na wolnych obrotach, silnik byl goracy, potem wdepnalem mocno gaz, chmura sie uniosla i na chodniku zauwazylem plamke oleju i kropelki. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 20-02-2007, 13:54
|
|
|
paszczakk, juz cie postraszono wiec do roboty
1 sprawdz czy silnik od zewnatrz jest suchy czy niema jakiejs nieszczelnosci
2 sprawdz czy w plynie chlodzacym jest olej
3 sprawdz sprez
1 jezeli sa wycieki to je usun zwroc uwage na uszczelniacze przy rozrzadzie uszczelka pod klawiatura
2 jezeli sa jakies pawie oczka tluszcz to znaczy glowica - uszczelka
3 jezeli sprez wyjdzie ci rozjechany na kazdy cylinder inny to prawdopodobnie 1 moze byc kwestja glowicy
2 pierscienie do wymiany
jezeli pkt 123 sa ok to napewno beda uszczelniacze zaworowe |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
paszczakk [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 14:08
|
|
|
1. silnik jest czysciutki, nie ma zadnych wycieków
2. plyn chlodzacy nie jest tlusty
3. sprezanie jest w okolicach 13 ( powtarzam nie wiem co to za jednostki)
Wyglada na to, ze chyba to uszczelniacze, no ale tak jak mowilem wyjasni sie za jakis czas, jak mechanior na to zerknie. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24281 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-02-2007, 14:12
|
|
|
chmurka niebieska??? - bo taki kolor wskazuje na spalanie oleju
nie miales samemu depnac, lecz ktos - wtedy lepiej widac
a te kropelki to pewnie woda z procesu katalitycznego wymieszana z weglem a nie olej - tak wstepnie diagnozuje, bo olej sie spala... |
|
|
|
 |
paszczakk [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 14:24
|
|
|
chmurka byla raczej bialawa niz niebieska. tak czy siak takie dywagacje nie wyjaśnią sprawy. przejadę się do ,mechanika i niech on zdiagnozuje. dodam tylko, ze co jakis czas w samochodzie czuje zapach spalonego oleju, ale nie wiem skad, bo w komorze silnika nie ma zadnych sladow wyciekow. |
|
|
|
 |
funcolt [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 15:22
|
|
|
Witam Cię w naszym gronie .Mam pytanie. Kupiłeś Colta i co?Wymieniłeś olej?Na jakim oleju jeżdził poprzednik?Uważam jak przedmówcy:wyciek,niebieski dym albo tłusty płyn w chłodnicy.Powodzenia. |
|
|
|
 |
paszczakk [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 15:29
|
|
|
Witam. Niestety nie było możliwości sprawdzenia na jakim oleju jeździł poprzednik, w związku z tym zalałem mobil 1 10w40, poza tym wymieniłem oczywiście pasek rozrządu i napinacze. funcolt mam prośbę, czy możesz rozwinąć swoje wnioski. dzięki |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20-02-2007, 15:34
|
|
|
Czuć w kabinie przepalony olej bo pewnie Ci zaciąga do kabiny spaliny z układu wydechowego.
Zrób próbę olejową tak jak napisał Krzyżak a będziesz wiedział wystarczająco dużo żeby podjąć decyzje co dalej z tym autem. |
|
|
|
 |
paszczakk [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2007, 16:39
|
|
|
dzieki w takim razie za wszystkie porady. w wolnej chwili podzialam sobie z autkiem i wtedy dam znac co i jak. 3majcie sie.
[ Dodano: 26-02-2007, 16:19 ]
witam ponownie. zrobilem jeszcze raz pomiar kompresji i chcialbym wstawic scan, tylko nie wiem jak to zrobic? poradzcie. dzieki. pozdrawiam |
|
|
|
 |
|