Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] termostat i centralny zamek
Autor Wiadomość
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2007, 17:07   [CA4A 1.6] termostat i centralny zamek

dwie sprawy:

pierwsza
- jak w CA0 - 4G92 1,6 wymienić termostat (podobno to prosta operacja i nei warto z tym jechac do warsztatu)

druga
- ktoś wie gdzie znajduje sie podłączenie kierunkowskazów od centralnego zamka?

chodzi o to ze jak klikam pilot i zamek sie otwiera/zamyka swiecą kierunkowskazy tylko z prawej strony... ostatnio cos sie zmieniło i przez chwile swieciły wszystkie ale teraz znów sie cos rozączyło i działają tylko z jednej strony ...
napewno jakis kabelek gdzieś nie styka wiec pytanie czy ktoś wie gdzie moga te kabelki niestykać i gdzie są podłączone??

pozdrawiam i czekam na pomoc
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamilek 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.4 A/T '87
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 15 Kwi 2006
Posty: 1107
Skąd: Legionowo
Wysłany: 20-02-2007, 19:41   

shortybmx napisał/a:
jak w CA0 - 4G92 1,6 wymienić termostat

Jak w każdym innym Mitsu: na początku górnego węża idącego z silnika do chłodnicy masz takie "kolanko" wchodzące do silnika. Przykręcone jest ono na 2 śruby. Odkręcasz je, zdejmujesz kolanko, a pod nim masz termostat. Spójrz na niego i zapamiętaj, w którym miejscu jest znacznik. Wyjmij go, włóż nowy, ale tak, żeby ten znacznik był w tym samym położeniu.
_________________
Długa historia jeszcze nie mojego Galanta - 100% gotowy, teraz jak nowy :)

Galant E33 - koniec przygody

"Galant E15 - teraz już nie robią takich samochodów miał 20lat ale takiego komfortu to już nigdy później nie widziałem" - by Burst
 
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2007, 20:16   

ok dzieki bardzo za instrukcje, jak tylko sie ociepli to to zrobie bo garazu niestety nie mam :(

a czy ktoś wie jak i gdzie są podłączone te kabelki od centralnego ???
 
 
pawcio777
[Usunięty]

Wysłany: 22-02-2007, 22:31   

kabelki powinny byc przy skrzynce bezpiecznik w samochodzie dokladnie powinno byc podpiete pod awaryjne (chyba)
 
 
kostuch
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2007, 19:14   

Tak powinny być podpięte pod bezpiecznik od przerywacza awaryjnych, a z tego co opisujesz to ktoś podpioł ci pod przewód od kierunkowskazu i dlatego zapala się tylko jedna strona.
 
 
shortybmx
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2007, 19:27   

u mnie bezpiecznik od awaryjnych jest w skrzynce tej pod maską, i tu zdziwieni emoje bo gdy wyjąłem bezpiecznik od awaryjnych (teoretycznie powinny przestac działac, prawda?)
a one nadal działały, jutro moze rozkręce całą tą skrzynke i zobacze jak to tam wszystko wyglada...
kostuch - to swieciło dobrze przez jakis czas czyli z obu stron, pisałem o tym wyzej , wiec myslałem ze cos nei stykało i sie styknęło .. ale znów zaczzeło działac tylko an jedną strone ..

ale popatrze jutro moz ebedzie cieplej niz dzis
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2007, 12:52   

Właśnie mam podobny problem bo nie wiem gdzie podłączyć te kable. Z centralnego mam 2 brązowe kable dające odpowiednie impulsy +12V. Moje powinienem podpiąć pod kierunki (lewy i prawy) ale nie pod przerywacz (bo centrala daja 2 impulsy przy zamykaniu i 1 impuls przy otwieraniu, a przerywacz by to rozwalił...).
W opisie znalazłem że są to przewody zielony z niebieskim paskiem i zielony z czerwonym paskiem. Zlokalizowałwem je pod kierownicą - podpiąłem jeden - i nie świecił. Ale było zimno i robiłem to baaaardzo szybko więc "czasem" mogło mi coś nie łączyć.
Jak będzie cieplej to posprawdzam (miernikiem) co daje centralka i czy te kolory to faktycznie od kierunków...
A niedawno rozbierałem kierunki i faktycznie to są te kolory i jest na nich +12V przy miganiu...
Shortybmx czy u ciebie jest tylko jeden kabel? Jeśli tak to faktycznie ty powinieneś pod awaryjne podłączać... Czy dawałeś jakieś diody dla bezpieczeństwa? U mnie podobno zabezpieczenie takie jest już w centralce...
 
 
zając 
Forumowicz
zajac

Auto: milsubishi colt
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 34
Skąd: zamość
Wysłany: 25-01-2010, 16:10   

moglby ktos wyslac zdjecie jak w jakiej pozycji ma byc ten termostat bo u siebie zalozylem tak jak mi popadlo :oops:
 
 
 
holeksas 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 5
Skąd: Harbutowice
Wysłany: 01-02-2010, 20:18   

Witam wszystkich forumowiczów.

Czy podczas wymiany termostatu wycieknie dużo płynu chłodniczego? Moje drugie pytanie czy w CA0 1.3 12V termostat też znajduje się w tym samym miejscu co w silnikach 1.6?

Dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 01-02-2010, 22:25   

holeksas, płynu dużo nie ucieknie ale możesz np kupić litrową butelkę na dolewkę w razie W ;) W 1,3 termostat znajdziesz z lewej strony silnika patrząc na auto od przodu. "Kopułka" skręcona z blokiem na 2 śruby pod przepustnicą.

http://images33.fotosik.p...1501d6f2272.jpg na focie wychodzi kawałek jasnej rurki.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
mechu102 
Forumowicz


Auto: Colt CA0 '93 4G92 1,6 16V
Dołączył: 16 Lut 2006
Posty: 102
Skąd: RUMIA
Wysłany: 02-02-2010, 11:09   

Jak z centralki bedziecie sie podpinac pod kierunkowskaz prawy i lewy to nie zapomnijcie o diodach polprzewodnikowych. Umnei z centralki wychodzi jeden kabel i musialem go rozdzielic na dwa przewody i wetdy na kazdy z tych przewodow zalozylem diode polprzewodnikowa bo w innym przypadku jakbym wlaczyl jakikolwiek kierunkowskaz podczas jazdy to by mi sie palily wszystkie kierunki tak ajk to w przypadku awaryjnych.
Symbolu diody nie pamietam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.