Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Wskaźnik paliwa
Autor Wiadomość
Filateam 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Internet
Wysłany: 28-07-2015, 23:13   Wskaźnik paliwa

Witam!
Już przy zakupie wiedziałem, że ze wskaźnikiem poziomu paliwa jest coś nie tak. Zazwyczaj uruchamiał się po kilku minutach jazdy i poprawnie wskazywał poziom paliwa aż do wyłączenia zapłonu. Po włączeniu znowu cisza, kilka minut jazdy i ok. Czasami upływa nawet 30 min. Pływak ok, kabel od czujnika ok… Co jeszcze można sprawdzić lub co może być przyczyną? Rezystor, tak jak w przypadku wsk. temp.?
Pozdrawiam!
 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 29-07-2015, 08:59   

Witam ja mam to samo , najpierw miałem problem ze wskaźnikiem temp. No i to był oczywiście rezystor r10. A teraz skacze mi wskaźnik paliwa , gdzieś chyba na tym forum ktoś już opisywał właśnie problem wskaźnika paliwa i też był to któryś rezystor(opornik czy coś takiego) ale teraz szukalem właśnie tego tematu i nie mogę znaleźć być może widziałem to na jakiś zagranicznych stronach lub forach .
 
 
Filateam 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Internet
Wysłany: 31-07-2015, 00:30   

Też znalazłem parę opisów na różnych forach, ale głównie chodziło o wsk. temp. O wsk. paliwa jest mało i nikt tego nie opisał... Gdybyś coś znalazł, daj znać.
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-07-2015, 16:34   

buchaj napisał/a:
Witam ja mam to samo , najpierw miałem problem ze wskaźnikiem temp. No i to był oczywiście rezystor r10. A teraz skacze mi wskaźnik paliwa , gdzieś chyba na tym forum ktoś już opisywał właśnie problem wskaźnika paliwa i też był to któryś rezystor(opornik czy coś takiego) ale teraz szukalem właśnie tego tematu i nie mogę znaleźć być może widziałem to na jakiś zagranicznych stronach lub forach .


Czolem,

Moze to niekoniecznie to ale zauwazylem podczas wymiany zarowek ana LEDy w desce rozdz.,ze
brak styku albo minimalne przesuniecie stykow tego bialego pudelka z elektronika od spodu deski
powoduje bezsensowna prace wskaznikow: predkosci, temperatury i pewnie innych.
Oczyszczenie stykow (np. Contact Cleanerem) , prezycyjne przymocowanie i dokrecenie naprawilo sytuacje. Moge sie oczywiscie mylic wiec prosze mnie poprawic.


PS. Pytanie do kol.BUHAJA: spalil mi sie went.klimy a chyba gdzies widzialem ,ze udalo Ci sie dobrac cos innego ??
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 31-07-2015, 21:50   

Ja wiatrak od klimy dopasowałem od Audi A6 lub A8 nie pamiętam dokładnie Pasuje prawie idealnie tylko pobór prądu ma większy i musiałem zastosować przekaźnik bo przewody robiły się ciepłe
 
 
buchaj 
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 116
Skąd: Dębica
Wysłany: 04-08-2015, 09:24   

tu opisywałem jak poradziłem sobie z wentylatorem klimy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82009 po prostu wymieniłem sam silnik od pinin np. taki http://allegro.pl/mitsubi...5367159627.html lub taki też powinien podejść http://allegro.pl/pajero-...5038490740.html i do dzisiaj śmiga! oczywiście tak jak pisałem trzeba zmienić sczotkotrzymacz od własnego wentylatora o ile masz tą część nie uszkodzoną w silniku wentylatora bo inaczej musiał byś pokombinować z wtyczką bo jest inna.
 
 
bluecd 
Mitsumaniak

Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014
Posty: 234
Skąd: Warszawa
Wysłany: 04-08-2015, 10:16   

buchaj napisał/a:
tu opisywałem jak poradziłem sobie z wentylatorem klimy http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82009 po prostu wymieniłem sam silnik od pinin np. taki http://allegro.pl/mitsubi...5367159627.html lub taki też powinien podejść http://allegro.pl/pajero-...5038490740.html i do dzisiaj śmiga! oczywiście tak jak pisałem trzeba zmienić sczotkotrzymacz od własnego wentylatora o ile masz tą część nie uszkodzoną w silniku wentylatora bo inaczej musiał byś pokombinować z wtyczką bo jest inna.


Dzieki !
_________________
pozdr

Pahiero
 
 
Filateam 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Internet
Wysłany: 27-08-2015, 09:52   

Nadal nic... Nikt nie ma pomysłu?
 
 
thaz 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2015
Posty: 21
Skąd: Białystok
Wysłany: 27-08-2015, 09:58   

Filateam napisał/a:
Nadal nic... Nikt nie ma pomysłu?


ja to bym rozebrał i przeczyścił - a nóż widelec, pomoże?
 
 
Filateam 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Internet
Wysłany: 28-08-2015, 00:24   

Już to robiłem... Raczej elektronika na płycie. Ma nadzieję, że ktoś już znalazł odpowiedni "rezystor" i podzieli się wiedzą...
 
 
Zakatek 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009
Posty: 138
Skąd: Katowice
Wysłany: 30-08-2015, 15:14   

Popraw rezystor r10 i r12 na plytce drukowanej ktora jest przykrecona na tyle zegarow. U mnie jak reka odjal, szkoda ze wladowalem 250zl na plywak, ktory dziala tak samo jak poprzedni, czyli dobrze...
 
 
Filateam 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Internet
Wysłany: 03-09-2015, 13:52   

Troszkę się poprawiło... Łapie po 2-3 min. Wcześniej nawet po 1h. Wskaźnik temp był ok. Więc mam nadzieję, że to rezystor 12 odpowiada za ten cyrk. Chyba muszę wymienić rezystory na nowe i zobaczymy... Dzięki...
 
 
Grzegorz76 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014
Posty: 102
Skąd: Ostróda
Wysłany: 05-09-2015, 11:34   

bluecd napisał/a:
buchaj napisał/a:
Witam ja mam to samo , najpierw miałem problem ze wskaźnikiem temp. No i to był oczywiście rezystor r10. A teraz skacze mi wskaźnik paliwa , gdzieś chyba na tym forum ktoś już opisywał właśnie problem wskaźnika paliwa i też był to któryś rezystor(opornik czy coś takiego) ale teraz szukalem właśnie tego tematu i nie mogę znaleźć być może widziałem to na jakiś zagranicznych stronach lub forach .


Czolem,

Moze to niekoniecznie to ale zauwazylem podczas wymiany zarowek ana LEDy w desce rozdz.,ze
brak styku albo minimalne przesuniecie stykow tego bialego pudelka z elektronika od spodu deski
powoduje bezsensowna prace wskaznikow: predkosci, temperatury i pewnie innych.
Oczyszczenie stykow (np. Contact Cleanerem) , prezycyjne przymocowanie i dokrecenie naprawilo sytuacje. Moge sie oczywiscie mylic wiec prosze mnie poprawic.


PS. Pytanie do kol.BUHAJA: spalil mi sie went.klimy a chyba gdzies widzialem ,ze udalo Ci sie dobrac cos innego ??


Tak jak kolega napisał tylko chodzi o te styki na płytce druku zegarów a nie te igiełkowe
 
 
Filateam 
Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015
Posty: 95
Skąd: Internet
Wysłany: 23-09-2015, 22:38   

Nie poddałem się! Kilka razy lutowałem r10 i r12, czyściłem styki, dociskałem. Efekt był taki sobie... W chwili słabości chwyciłem lutownicę i poprawiłem luty na całej płytce, którą nawet oswobodziłem z białej obudowy. Okazało się, że na drugiej stronie płytki jest jeszcze wiele miejsc, które mogą rodzić problemy. Teraz działa poprawnie!!! Dzięki za głosy w dyskusji. Pozdrawiam!
 
 
osmoz 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Pajero 3.2DID 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 15
Skąd: Wrocław
Wysłany: 29-12-2015, 14:25   

Miałem podobnie. Po odpaleniu auta, po jakis 10minutach pojawiał sie poziom paliwa, nie zawsze prawidłowy. Dziś zabrałem się do szukania przyczyny. Dostałem sie do baku od strony kabiny ( pod siedzeniem pasażera z tyłu), ale sa tam tylko dwa przewody wchodzące i nic więcej. Rozkręciłem liczniki i szukałem zimnych lutów na płytce. Niczego takiego nie zauważyłem, ale po złożeniu do kupy wskaźnik działa...za to predkościomierz skacze:/. Czy można zobaczyć zimne luty gołym okiem?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.