Wskaźnik paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Filateam
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 95 Skąd: Internet
|
Wysłany: 28-07-2015, 23:13 Wskaźnik paliwa
|
|
|
Witam!
Już przy zakupie wiedziałem, że ze wskaźnikiem poziomu paliwa jest coś nie tak. Zazwyczaj uruchamiał się po kilku minutach jazdy i poprawnie wskazywał poziom paliwa aż do wyłączenia zapłonu. Po włączeniu znowu cisza, kilka minut jazdy i ok. Czasami upływa nawet 30 min. Pływak ok, kabel od czujnika ok… Co jeszcze można sprawdzić lub co może być przyczyną? Rezystor, tak jak w przypadku wsk. temp.?
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 29-07-2015, 08:59
|
|
|
Witam ja mam to samo , najpierw miałem problem ze wskaźnikiem temp. No i to był oczywiście rezystor r10. A teraz skacze mi wskaźnik paliwa , gdzieś chyba na tym forum ktoś już opisywał właśnie problem wskaźnika paliwa i też był to któryś rezystor(opornik czy coś takiego) ale teraz szukalem właśnie tego tematu i nie mogę znaleźć być może widziałem to na jakiś zagranicznych stronach lub forach . |
|
|
|
 |
Filateam
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 95 Skąd: Internet
|
Wysłany: 31-07-2015, 00:30
|
|
|
Też znalazłem parę opisów na różnych forach, ale głównie chodziło o wsk. temp. O wsk. paliwa jest mało i nikt tego nie opisał... Gdybyś coś znalazł, daj znać. |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 31-07-2015, 16:34
|
|
|
buchaj napisał/a: | Witam ja mam to samo , najpierw miałem problem ze wskaźnikiem temp. No i to był oczywiście rezystor r10. A teraz skacze mi wskaźnik paliwa , gdzieś chyba na tym forum ktoś już opisywał właśnie problem wskaźnika paliwa i też był to któryś rezystor(opornik czy coś takiego) ale teraz szukalem właśnie tego tematu i nie mogę znaleźć być może widziałem to na jakiś zagranicznych stronach lub forach . |
Czolem,
Moze to niekoniecznie to ale zauwazylem podczas wymiany zarowek ana LEDy w desce rozdz.,ze
brak styku albo minimalne przesuniecie stykow tego bialego pudelka z elektronika od spodu deski
powoduje bezsensowna prace wskaznikow: predkosci, temperatury i pewnie innych.
Oczyszczenie stykow (np. Contact Cleanerem) , prezycyjne przymocowanie i dokrecenie naprawilo sytuacje. Moge sie oczywiscie mylic wiec prosze mnie poprawic.
PS. Pytanie do kol.BUHAJA: spalil mi sie went.klimy a chyba gdzies widzialem ,ze udalo Ci sie dobrac cos innego ?? |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 31-07-2015, 21:50
|
|
|
Ja wiatrak od klimy dopasowałem od Audi A6 lub A8 nie pamiętam dokładnie Pasuje prawie idealnie tylko pobór prądu ma większy i musiałem zastosować przekaźnik bo przewody robiły się ciepłe |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-08-2015, 10:16
|
|
|
Dzieki ! |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
Filateam
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 95 Skąd: Internet
|
Wysłany: 27-08-2015, 09:52
|
|
|
Nadal nic... Nikt nie ma pomysłu? |
|
|
|
 |
thaz
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2DiD
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2015 Posty: 21 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27-08-2015, 09:58
|
|
|
Filateam napisał/a: | Nadal nic... Nikt nie ma pomysłu? |
ja to bym rozebrał i przeczyścił - a nóż widelec, pomoże? |
|
|
|
 |
Filateam
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 95 Skąd: Internet
|
Wysłany: 28-08-2015, 00:24
|
|
|
Już to robiłem... Raczej elektronika na płycie. Ma nadzieję, że ktoś już znalazł odpowiedni "rezystor" i podzieli się wiedzą... |
|
|
|
 |
Zakatek
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 138 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 30-08-2015, 15:14
|
|
|
Popraw rezystor r10 i r12 na plytce drukowanej ktora jest przykrecona na tyle zegarow. U mnie jak reka odjal, szkoda ze wladowalem 250zl na plywak, ktory dziala tak samo jak poprzedni, czyli dobrze... |
|
|
|
 |
Filateam
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 95 Skąd: Internet
|
Wysłany: 03-09-2015, 13:52
|
|
|
Troszkę się poprawiło... Łapie po 2-3 min. Wcześniej nawet po 1h. Wskaźnik temp był ok. Więc mam nadzieję, że to rezystor 12 odpowiada za ten cyrk. Chyba muszę wymienić rezystory na nowe i zobaczymy... Dzięki... |
|
|
|
 |
Grzegorz76
Forumowicz

Auto: Pajero III 3,2 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 23 Paź 2014 Posty: 102 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 05-09-2015, 11:34
|
|
|
bluecd napisał/a: | buchaj napisał/a: | Witam ja mam to samo , najpierw miałem problem ze wskaźnikiem temp. No i to był oczywiście rezystor r10. A teraz skacze mi wskaźnik paliwa , gdzieś chyba na tym forum ktoś już opisywał właśnie problem wskaźnika paliwa i też był to któryś rezystor(opornik czy coś takiego) ale teraz szukalem właśnie tego tematu i nie mogę znaleźć być może widziałem to na jakiś zagranicznych stronach lub forach . |
Czolem,
Moze to niekoniecznie to ale zauwazylem podczas wymiany zarowek ana LEDy w desce rozdz.,ze
brak styku albo minimalne przesuniecie stykow tego bialego pudelka z elektronika od spodu deski
powoduje bezsensowna prace wskaznikow: predkosci, temperatury i pewnie innych.
Oczyszczenie stykow (np. Contact Cleanerem) , prezycyjne przymocowanie i dokrecenie naprawilo sytuacje. Moge sie oczywiscie mylic wiec prosze mnie poprawic.
PS. Pytanie do kol.BUHAJA: spalil mi sie went.klimy a chyba gdzies widzialem ,ze udalo Ci sie dobrac cos innego ?? |
Tak jak kolega napisał tylko chodzi o te styki na płytce druku zegarów a nie te igiełkowe |
|
|
|
 |
Filateam
Forumowicz
Auto: Pajero III 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Mar 2015 Posty: 95 Skąd: Internet
|
Wysłany: 23-09-2015, 22:38
|
|
|
Nie poddałem się! Kilka razy lutowałem r10 i r12, czyściłem styki, dociskałem. Efekt był taki sobie... W chwili słabości chwyciłem lutownicę i poprawiłem luty na całej płytce, którą nawet oswobodziłem z białej obudowy. Okazało się, że na drugiej stronie płytki jest jeszcze wiele miejsc, które mogą rodzić problemy. Teraz działa poprawnie!!! Dzięki za głosy w dyskusji. Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
osmoz
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Pajero 3.2DID 01'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Wrz 2010 Posty: 15 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 29-12-2015, 14:25
|
|
|
Miałem podobnie. Po odpaleniu auta, po jakis 10minutach pojawiał sie poziom paliwa, nie zawsze prawidłowy. Dziś zabrałem się do szukania przyczyny. Dostałem sie do baku od strony kabiny ( pod siedzeniem pasażera z tyłu), ale sa tam tylko dwa przewody wchodzące i nic więcej. Rozkręciłem liczniki i szukałem zimnych lutów na płytce. Niczego takiego nie zauważyłem, ale po złożeniu do kupy wskaźnik działa...za to predkościomierz skacze:/. Czy można zobaczyć zimne luty gołym okiem? |
|
|
|
 |
|