Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak Foczka zastępuje Szczeniaka Grandzika - "Pomykacz &
Autor Wiadomość
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
  Wysłany: 28-12-2015, 18:32   Jak Foczka zastępuje Szczeniaka Grandzika - "Pomykacz &

Witam wszystkich Forumowiczów :D Pora przedstawić NieMiśka bo wcześniejszczego nie zdążyłem........
Od 04.10.2015 stałem się ( a właściwie moja małżonka ) właścicielem Focusika z 2007 r. 1.6 TDCI 109 HP wersja Titanium (Platinum ??).
Po krótku historyja :D
We wrześniu br. na skutek nazwijmy to umownie "sił wyższych" rodzinny Grand Scenic uległ zniszczeniu, że tak się wyrażę - na szczęście tylko Szczeniak, małżonka wyszła bez szwanku. Tak więc Szczeniak do weterynarza ASO 2 tygodnie woziłem się Foczką 1.0 EB jako autem zastępczym, po "ogłoszeniu" szkody całkowitej na "gwałt" było potrzebne 2-ie autko w rodzinie - niestety nie można w nieskończoność jeździć zastępczym. Coraz bardziej wysilone poszukiwania auta, czas na zakup 2 dni :roll: rozrzut maiłem niesamowity, Forester, Legacy, Impreza STI, i30, Colt, Galant, Bravo, Cee'd, Jazz i sporo innych... :rolleyes: ... Po przemyśleniach i wytycznych żony ( nie duży, zwrotny, duży zasięg na tankowaniu, ekonomiczny, przyzwoicie "odpychający się", wygodny) padło na Bravo w nowej pace z 1.9 JTD 150 lub 120 KM tylko, że w ciągu jednego dnia zrezygnowałem z tego modelu na poczet Focusa II (powodem spora różnica w cenie zadbanego egzemplarza). I tak po kilkunastu godzinach przed kompem a następnie przejechaniu 250 km oglądaniu paru różnych egzemplarzy trafiłem na srebrnego "Pomykacza".
I właściciel, auto demonstracyjne z salonu Forda (pewnie sprzęgło cierpiało :P ) wyjechało w 2009 r. Oryginalny lakier, nic nie malowane, w środku idealnie wysprzątany (?) :D

Co poniektóre dane:
Motor 1.6 TDCI znany pod HDI 109 KM 240 NM - po odmulenia na 2 gubi przyczepność :shock:
Przebieg niby 174000 km, wg. diagnosty i mechaników (oraz niemieckich TUV i innych papierów) którzy robili wymiany powinien być ori ale nie zdziwiłbym się gdyby na potrzeby Polski cofnięto z 220 kkm czy 520 kkm :572: W każdym bądź razie w środku jest b.dobrze utrzymany, fotele nie wysiedzane, pasy lekko chodzą, drzwi mają dość mocno wyczuwalne skoki.

Wyposażenie:
3 poziomy wspomagania - standard, komfort, sport
ESP
EBV
2 strefowy climatronic
podgrzewane przednie fotele
podgrzewana przednia szyba
4 elektryczne szyby, tylne przyciemniane
radio CD Sony ze zmieniarką - fajno gra :)
półskóry
sterowanie radiem przy kierownicy
tempomat
halogeny soczewkowe skrętne
halogeny
czujnik zmierzchu
komputer pokładowy
skrzynia 5b
alu tylko 15" - aktualnie nowe zimówki TOYO Snowprox S943 195/65/15"
średnie spalanie z 5 kkm to 4,9 L/ 100 km

Pomykacz po zakupie został zaopatrzony w nowy kompletny rozrząd Contitech oraz pompę wody jak również wymiana filtrów powietrza, klimy i oleju wraz z wymianą - 5W30 Forda, łącznik stabilizatora tył, żarówki mijania i drogowe na OSRAM ileś tam %+ - nawet fajnie dają

Pora na fotki






Żeby było bezpiecznie do lamusa odeszły tarcze i klocki z przodu - od razu pedał hamulca stał się nadwrażliwy. Nowe tarcze TRW i miękkie klocki TEXTAR no i malunek zacisków + 50 KM :P




Ogólnie fajnie autko śmiga, podoba się, bagażnik daje radę chociaż przy poprzednim Grand Scenicu wypada blaaado, wygodne w porównaniu do mojego OT1 i pali 3 razy mniej hehe. Mam pewne plany na przyszłość a ich powodem jest mułowatość do 2000 obr. powyżej to poezja jak na taki malutki silniczek :) ale to może w trakcie :wink:
Dziękuje za wytrwałość tym którym chciało się poświęcić chwilę na przeczytanie :razz: chociaż mój post co do poniektórych tutaj na forum to jak streszczenie streszczenia :p
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
Ostatnio zmieniony przez staszq2 28-12-2015, 21:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 28-12-2015, 19:11   

Noo Focus :D :P

... faktycznie ten silnik zbiera się ochoczo dopiero od 2tys obrotów (golf 7 1.6 tdjj ożywa wcześniej, bo od ok 1600), chociaż ja jak jadę volvo to mi się włącza tryb eco i nigdzie mi się nie spieszy bo i tak szybko nie pojadę ;p

Fajne fotele, ciekawe czy równie wygodne jak w volvo.

:wink:
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 28-12-2015, 19:22   

Witam następnego Fordziarza :)

Silniczek całkiem żwawy, ale ma parę mankamentów.
-Trzeba sprawdzać, czy wtryski się nie poluzowały. Tak co 10tyś km warto dociągnąć delikatnie. Wszelkiej maści węglowe naloty wokoło wtryskiwaczy świadczą o tym, że już się poluzowały.
-Zacierające się turbo. Tu winne są sitka na przewodzie doprowadzającym olej do suszarki. Warto je profilaktycznie wymienić na zmodyfikowane. Do wymiany trzeba zdemontować DPF.

Tak to lać i jeździć.

Radio takie jak u mnie w Mondeo. Gra miodzio :) . Do tego radia są inne głośniki niż w standardzie
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 28-12-2015, 20:56   

Fragu napisał/a:
Fajne fotele, ciekawe czy równie wygodne jak w volvo.

Jeśli masz takie same jak w V70 to masz bardziej komfortowe a jak nie to pewnie tylko troszkę bardziej masz wygodne :P ale fakt, że przyjemnie się siedzi i dobrze trzymają.
Fragu napisał/a:
faktycznie ten silnik zbiera się ochoczo dopiero od 2tys obrotów

Dlatego zastanawiam się nad wirusem albo jeszcze lepiej nad twin-sroll'em... a później wirusem :mrgreen: tylko, że żona tego nie potrzebuje bo mówi, że:
Fragu napisał/a:
nigdzie mi się nie spieszy ... szybko nie pojadę
ale jak czasem podbieram "Pomykacza" to mi się śpieszy :wink:
docencik87 napisał/a:
Witam następnego Fordziarza

Cześć :mrgreen:
docencik87 napisał/a:
-Trzeba sprawdzać, czy wtryski się nie poluzowały. Tak co 10tyś km warto dociągnąć delikatnie. Wszelkiej maści węglowe naloty wokoło wtryskiwaczy świadczą o tym, że już się poluzowały.
-Zacierające się turbo. Tu winne są sitka na przewodzie doprowadzającym olej do suszarki. Warto je profilaktycznie wymienić na zmodyfikowane. Do wymiany trzeba zdemontować DPF.

Dzięki za podpowiedź na pewno się tym zajmę po Nowym Roku - od teraz to moje postanowienie noworoczne :biggrin:
docencik87 napisał/a:
Radio takie jak u mnie w Mondeo. Gra miodzio

Przyjemnie, przyjemnie można zagłuszyć klekot :P
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 28-12-2015, 22:19   

Jechałem na tych z v70 i są +1 od moich :wink:

Co do wirusa, już prawie się decydowałem, a majster już po kompa szedł..ale jakoś odpuściłem. On grzebie same volviaki i mówił, że woli 1.6d po wirusie, niż seryjne 2.0d. Chwalił, że bardzo fajnie to jedzie,szczególnie po wywaleniu dpfa i egr out.

Przewód od turbo zmień na ten poprawiony, a i olej warto częściej zmieniać - szczególnie jeśli jeszcze masz dpf'a.

Silnik jest jaki jest, ale za to hamulce i prowadzenie(jak i komfort) to bajka! No i przynajmniej ja w volvo nie mam grama rdzy.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 28-12-2015, 22:34   

Fragu napisał/a:
Co do wirusa, już prawie się decydowałem, a majster już po kompa szedł..ale jakoś odpuściłem

:?: to cóż się stał :?:
Fragu napisał/a:
Przewód od turbo zmień na ten poprawiony

Ale tak bliżej, dokładniej? Z wersji po liftingu czy w sklepie już będą wiedzieć...?
Fragu napisał/a:
Chwalił, że bardzo fajnie to jedzie,szczególnie po wywaleniu dpfa i egr out.

Co do diesli to jestem noga, dpf usuwa się tylko elektronicznie? A egr tylko zaślepiamy?
Fragu napisał/a:
olej warto częściej zmieniać

U mnie żadne auto nigdy nie jeździło na oleju więcej niż 10 kkm chyba wystarczająco :)
Fragu napisał/a:
przynajmniej ja w volvo nie mam grama rdzy

Fragu napisał/a:
hamulce i prowadzenie(jak i komfort) to bajka!

Heble są super co do prowadzenia ogólnie 5+ ale u mnie na 15" zimówkach trochę trzeba zelżyć na zakrętach, jak budżet pozwoli to może pójdą 16-tki na lato i run flaty to będzie śmigał jak po szynach :twisted:
Fragu napisał/a:
ja w volvo nie mam grama rdzy

No już Ty mi tu o rdzy nie wypominaj :p chociaż auto z Niemiec więc jest tylko 2 malutkie miejsca do zaopiekowania się aby wszystko było git, podłoga jest cacy. No ale ogólnie wiadomo, że auta produkowane na rynek DE są lepiej wykonane niż na PL...
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 28-12-2015, 22:43   

staszq2, hmm zapytaj w fordzie może o ten przewód. U mnie jest już założony "poprawiony".

Kupiłem Colta :p To się stało :D

Dpfa usuwa się elektronicznie i fizycznie, wywalają wszystko z puszki.
Egr zdaje się, że zaślepiają i usuwają także elektronicznie.

10tkm to dobra opcja, robię tak samo :lol:

Ha, czyli jednak volvo czymś się różni od Focusa ;)
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 28-12-2015, 23:13   

Oki dzięki Fragu
Fragu napisał/a:
Ha, czyli jednak volvo czymś się różni od Focusa
:P
Fragu napisał/a:
Kupiłem Colta To się stało

No w sumie Volverina po wirusie aż tak by nie zapierniczała jak Colt :wink:
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.