Zużycie paliwa v68 manual - uczciwie ;) |
Autor |
Wiadomość |
PrezesBednarz
Nowy Forumowicz

Auto: V78
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2015 Posty: 11 Skąd: WPN
|
Wysłany: 17-01-2016, 16:54 Zużycie paliwa v68 manual - uczciwie ;)
|
|
|
Jak w temacie, potrzebuje uczciwej odpowiedzi ile pali z Waszego doświadczenia krótkie 3.2 w manualu. Mam v78 w automacie, chce zamienić je na v68 manual i chciałem zapytać ile da się urwać z tego.
Pozdro! |
|
|
|
 |
Bartek5
Forumowicz

Auto: Z Pajero na LADA 4x4 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Maj 2010 Posty: 86 Skąd: Kalwaria Zeb.
|
Wysłany: 19-01-2016, 10:40
|
|
|
Mi krótki w automacie przy spokojnej jeździe:
trasa 7,5
mieszane 10,5 - 11 |
|
|
|
 |
PrezesBednarz
Nowy Forumowicz

Auto: V78
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2015 Posty: 11 Skąd: WPN
|
Wysłany: 19-01-2016, 13:48
|
|
|
V98 2015 rok po mieście bez butowania, normalna jazda w godzinach szczytu 18,5.
V78 taka sama jazda 18.
Nie wiem gdzie jeżdżą ludzie, którzy mówią, że palą po 14 w mieście...
Znajomy miał v98 170 koni od nowości zamienił na nówkę 200 koni i tak samo mu wychodzi.
Drugi znajomy twierdzi, że jego 170 koni w trasie schodzi najniżej do 14,5.
Stąd moje pytanie, czy idzie ugrać coś w 3 drzwiach. A może poszukać jednak 2.5?
Chce bezproblemowej eksploatacji i sensownego zużycia. |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 19-01-2016, 18:32
|
|
|
PrezesBednarz napisał/a: | (...) potrzebuje uczciwej odpowiedzi ile pali z Waszego doświadczenia krótkie 3.2 w manualu |
Jeśli można to napiszę, jak jest w 3.2 DID długim, w automacie.
W mieście przy spokojnej jeździe z prędkością 50 - 60 km/h zużycie paliwa mieści się w przedziale pomiędzy 11 - 12 l/100 latem i 12 - 13 l/100 zimą. Na trasie przy prędkości ok. 90 km/h - bez różnicy lato, czy zima zużycie oscyluje pomiędzy 8 a 9 l/100.
To i tak sporo. Dla porównania - mój ponad 3-tonowy kamper VW Karmann Colorado z silnikiem TDI pali dużo mniej niż Pajero... |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
PrezesBednarz
Nowy Forumowicz

Auto: V78
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2015 Posty: 11 Skąd: WPN
|
Wysłany: 19-01-2016, 21:55
|
|
|
Georg, powiedz mi jak to robisz?
V98 200 koni w Warszawie rano, jazda równo ze wszystkimi, bez bycia zawalidrogą, bez szaleństw. Od świateł do świateł 50-60km/h.
Jeździłem sam i uczciwie mówię.
Jazda solo, na dachu bagażnik dachowy, wyciągarka i opona AT 265/60R18 |
|
|
|
 |
Sebastian_T
Forumowicz

Auto: Pajero 3.2, 2011
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 26 Lut 2009 Posty: 229 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-01-2016, 08:31
|
|
|
U mnie PIV, 200 KM, 2011 rocznik. Nie wierzę wskaźnikom w samochodzie, mam w telefonie aplikację (Fuelio, na Androida). Z reguły tankuję na tej samej stacji (o ile nie jestem w trasie), przeważnie ten sam dystrybutor, więc odbija mniej więcej w tym samym czasie Potem wpisuję liczbę przejechanych km, zatankowane litry (plus ceny, ale to akurat do spalania nieistotne, tylko do statystyk kosztów).
Z aplikacją mam przejechane obecnie ponad 12100 km, średnie spalanie mam (80% miasto, dystanse tak do 50 km) 11,53 l/100, przy tym "najgorsze spalanie" (tak program to określa) to 13,26 l/100, a najlepsze 8,62 l/100. To najniższe wypadło mi przy 100% trasie (zatankowałem i ruszyłem, drugie tankowanie pod koniec trasy), ja jeżdżę z prędkościami rejsowymi 100-130 km/h, ale przeważnie zawsze z trumną na dachu i 4 rowerami na haku, plus 4 pancerni i pies Po mieście jeżdżę przeważnie z dzieciakami lub sam. |
_________________ Sebastian_T |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-01-2016, 10:01
|
|
|
Myślę że nie wiele urwiesz bo krótkie Pajero nie będzie dużo lżejsze niż długie (jakieś 300kg) a opory toczenia takie same. Bardziej może pomóc skrzynia. W P4 automat ma funkcje wyrzucania na luz co akurat w ruchu miejskim jest mocno upierdliwe bo silnik dalej dostaje dawkę paliwa a cała masa pcha i trzeba hamować hamulcami do świateł. W P3 chyba tego nie było. Jeżeli jeździsz tylko po mieście to przy niekorzystnym układzie aut wroga (korki, dużo zatrzymań i ruszania) takie spalanie jak pokazujesz jest niestety realne, zwłaszcza na krótkich odcinkach. Ja w swoim P4 (długi, automat) po mieście zejdę do 12 ale bez korków, zresztą w ogóle staram się nim po mieście nie jeździć bo to ani komfort ani wygoda, ani oszczędność |
_________________ Zapraszam na wyprawy z Tramp wyprawy
 |
|
|
|
 |
buchaj
Forumowicz
Auto: Pajero 3.2 DID 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Cze 2013 Posty: 116 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 20-01-2016, 10:28
|
|
|
Moja pojarka dluga z delikatnym chipem(boxem) na 170 km i ponad 400nm spala średnio 10-11l większośći są to krótkie odcinki , nie napisze ci tu ile dokładnie w miescie i ile na trasie spala bo nigdy tego dokładnie nie sprawdzał em ale odkąd mam to auto (ponad 3 lata) prawie zawsze tankuje do pełna i prawie za każdym razem mi tak wychodzi 10-11 . Dodam jeszcze tylko że mam ciężką nogę i lubię cisnac. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Georg
Mitsumaniak

Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 771 Skąd: Warszawa Miedzeszyn
|
Wysłany: 20-01-2016, 10:48
|
|
|
ruks napisał/a: | W P4 automat ma funkcje wyrzucania na luz co akurat w ruchu miejskim jest mocno upierdliwe bo silnik dalej dostaje dawkę paliwa a cała masa pcha i trzeba hamować hamulcami do świateł. W P3 chyba tego nie było |
Trójki mają tak samo - tzw. żeglowanie/jazda na luzie występuje w zakresie prędkości każdego aktualnego biegu - następnie jest redukcja na niższy bieg i hamowanie silnikiem "do świateł".
Co do techniki pomiaru zużycia:
Dla dokładnego obliczenia zużycia paliwa, ustalenie punktu zerowego z lampki rezerwy, czy z tankowania do odbicia jest nieprecyzyjne i nie ma powtarzalności. Najlepiej jest wpiąć się multimetrem w przewody instalacji czujnika poziomu paliwa i za każdym razem tankować przy identycznej wartości rezystancji. |
_________________ Nie karmić trolli.
 |
|
|
|
 |
PrezesBednarz
Nowy Forumowicz

Auto: V78
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2015 Posty: 11 Skąd: WPN
|
Wysłany: 20-01-2016, 11:47
|
|
|
Szczerze mówiąc, ten automat jest słaby, bo ślizga sie niczym skrzynia z rozsypanym sprzęgłem hydrokinetycznym.
Na początku myślałem, że mój jest uszkodzony, ale jak wsiadłem w PIV 2015 rok z przebiegiem 8kkm i zobaczyłem, że zachowuje się tak samo to zwątpiłem.
Tymi spalaniami trochę mnie przerażacie, bo ostatnio powtarzalnie na mieście zrobiłem opcję:
Zapala się rezerwa tankuje 10 litrów. Na 5-6 takich tankowań średnia przejechanych km to 55.
Jakie to daje spalanie możecie pomyśleć. Może szlag zaczyna strzelać pompę?
Ale odpala ładnie, gaśnie ładnie, sensownie przyspiesza, etc. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 20-01-2016, 11:57
|
|
|
Pajero IV 2007/170 km long
Jazda po mieście jedna drugiej nie równa. Chodzi głownie o czas i rozgrzanie silnika.
Jak są krótkie odcinki takie 2-3 km to pali mi powyżej 20 l/100 km(sprawdzone przy dystrybutorze - po dolaniu) i to nie tylko w zimie.
Jak dłużej to mam właśnie w warunkach miejskiech ok. 18 l/100 km
Trasa ok 11-12 l/100 km przy czym jazda ok 90 km/h wcale nie jest bardziej oszczędna niż w granicach 110/130 km/h
W mieście moim zdaniem podwyższa spalanie uporczywa mania automatu do zapinania jak najwyższego biegu - potem nawet lekkie przyspieszenie powoduje wir w zbiorniku. Próbowałem w trybie ręcznym i wówczas można urwać do 2 l/100 km tylko męczy to okrutnie.
Na wyświetlaczu jest taki słupek obrazujący chwilowe zużycie - można się pobawić i go obserwować - wynika z tego ze zakres "ekonomicznych" obrotów jest bardzo wąski - cos koło 2500 rpm. Na manualu pewnie dałoby się cały czas trzymać cos koło tego - ale jazda byłaby koszmarem - ciągłe wachlowanie biegami. Zysk pewnie będzie i sadze ze właśnie około tych dwóch litrów, tyle ze po paru dniach braknie cierpliwości do ciągłej zmiany biegów i wyjdzie niewiele mniej niż w automacie.
Co do wersji krótkiej i długiej - tutaj przewrotnie odsyłam do spalania nowego Wranglera 2,8 CRDi (samochód znacznie mniejszy i z nowocześniejszym silnikiem) Jak popatrzymy na to auto, jego wymiary i dane na papierze to powinien palic na pewno mniej niż Pajero - a spójrzcie na statystki np. w Autocentrum - pali prawie tyle samo co Pajero - to zwykle mnie pociesza
Jeżeli ktoś już kupił Pajero obojętne czy w wersji długiej czy krótkiej, obojętne czy I, II, III i IV w automacie lub bez - to powiedzmy sobie szczerze - ekonomia zużycie paliwa - była i jest pojęciem mu obcym |
|
|
|
 |
PrezesBednarz
Nowy Forumowicz

Auto: V78
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2015 Posty: 11 Skąd: WPN
|
Wysłany: 21-01-2016, 15:55
|
|
|
Jepm. Uspokoiłeś mnie. Mi tam to spalanie jakoś nie przeszkadzało do momentu czytania o 12 litrach w mieście. Jeśli to auto pali 18 i wszystkie tak palą to ok. Ale jak mi pali 18, a komuś 12 to jest to sprawa która mnie denerwuje i każe mi szukać powodu takiego spalania jako jakiejś awarii.
PS. Na krajówce z umierającym psem na siedzeniu obok w drodze do weterynarza też nie było problemu z osiągnięciem wyniku w granicach 25litrów na 100km... |
|
|
|
 |
zeeb
Mitsumaniak :)

Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 192 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 21-01-2016, 21:06
|
|
|
Chyba wszystko zależy od egzemplarza. Mój w mieście bez deptania 11-13, trasa do 90km/h 8l/100. Średnia z Rumunii (ponad 4000tyś przejechane 11l/100km. Auto załadowane po dach, 4 osoby. W tym wszystkim półtorej tygodnia bezdroży po Maramureszu) Więc w moim przypadku jestem bardzo zadowolony. Opony Good year wrangler. Więc swój literek do zużycia też dokładają...
Od kolegi krótka wersja w automacie przy typowych trasach z prędkościami 150-160 non stop 13,5l/100km
Po remoncie pompy, na szosowych oponach przy prędkości 90-110 na autostradzie 7,7 |
_________________ [img]http://img114.imageshack.us/img114/3454/7nvu7vm7.gif[img] |
|
|
|
 |
KrzysG
Forumowicz
Auto: PajeroIII3.2D 3d man. lift
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Lut 2011 Posty: 154 Skąd: Poznan
|
Wysłany: 22-01-2016, 16:08
|
|
|
W trasie jadac do 100 ok 8L, w miescie spokojna jazda 11-12L |
|
|
|
 |
ruks
Forumowicz

Auto: CCCO, V98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 28 Lut 2015 Posty: 255 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22-01-2016, 16:48
|
|
|
Georg napisał/a: | ruks napisał/a: | W P4 automat ma funkcje wyrzucania na luz co akurat w ruchu miejskim jest mocno upierdliwe bo silnik dalej dostaje dawkę paliwa a cała masa pcha i trzeba hamować hamulcami do świateł. W P3 chyba tego nie było |
Trójki mają tak samo - tzw. żeglowanie/jazda na luzie występuje w zakresie prędkości każdego aktualnego biegu - następnie jest redukcja na niższy bieg i hamowanie silnikiem "do świateł". |
No to u mnie nie ma tej redukcji Jak już luz wrzuci to tak do zatrzymania zostaje chyba że się na gaz naciśnie to zasprzęgla jakiś bieg. Bez sensu jest też to że nawet w trybie ręcznym po puszczeniu gazu luzuje :-/ Chętnie bym wyłączył całkiem to żeglowanie bo w ruchu miejskim to żadna oszczędność a i więcej hamulce się zużywa |
|
|
|
 |
|