Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Brak reakcji dzwigni zmiany biegów
Autor Wiadomość
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 18-03-2016, 09:43   [3.2 DID] Brak reakcji dzwigni zmiany biegów

Witam,
Dziś rano w trakcie manewrowania samochodem na podwórku, wrzuciłem D, samochód ruszył, ale po wrzuceniu R nie wystąpiła żadna reakcja skrzyni biegów. Nie było żadnego zgrzytu czy innego objawu usterki mechanicznej. Manewrowanie "wajchą" pomiędzy biegami nic nie dawało. Samochód poprostu stał. Niestety nie sprawdziłem jakie położenie dzwigni było wyświetlena na zegarach :/ O dziwo, po zgaszeniu i uruchomieniu samochodu raz jeszcze, wszystko działa OK.

Miał ktoś już taki problem?
obawiam się że jak to bywa z elektroniką w tym samochodzie - usterka powróci, a wtedy dobrze by było wiedzieć gdzie leży przyczyna

pozdrawiam
_________________

 
 
Maciek_m 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero III 3.2 DID Long Dakar
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Mar 2016
Posty: 17
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-05-2016, 13:54   Re: Brak reakcji dzwigni zmiany biegów

volvox_globator napisał/a:
Witam,
Dziś rano w trakcie manewrowania samochodem na podwórku, wrzuciłem D, samochód ruszył, ale po wrzuceniu R nie wystąpiła żadna reakcja skrzyni biegów. Nie było żadnego zgrzytu czy innego objawu usterki mechanicznej. Manewrowanie "wajchą" pomiędzy biegami nic nie dawało. Samochód poprostu stał. Niestety nie sprawdziłem jakie położenie dzwigni było wyświetlena na zegarach :/ O dziwo, po zgaszeniu i uruchomieniu samochodu raz jeszcze, wszystko działa OK.

Miał ktoś już taki problem?
obawiam się że jak to bywa z elektroniką w tym samochodzie - usterka powróci, a wtedy dobrze by było wiedzieć gdzie leży przyczyna

pozdrawiam


U mnie czasami z położenia D wpada na N. Wtedy muszę pociągnąć gałką I wbić D.
W weekend pewnie rozbiorę panel środkowy I sprawdzę jakie są styki przy gałce I czy nie można tego jakoś poprawić.
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 11-05-2016, 15:39   

volvox_globator napisał/a:
(...) obawiam się że jak to bywa z elektroniką w tym samochodzie - usterka powróci, a wtedy dobrze by było wiedzieć gdzie leży przyczyna

Usterki elektroniki bynajmniej nie są cechą Pajero - to przypadłość terenowych SUV-ów wszystkich marek. Częstotliwość występowania rośnie wraz z głębokością kryteriów błotno-wodnych. :wink:
 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 30-11-2016, 08:24   

Odświżam temat. Mam ten sam problem. W zeszłym roku w zimie raz też tak miałem ale zwaliłem na karb dwutygodniowego postoju. W tym roku problem powrócił już trzykrotnie w ciągu kilku dni :(
Ktoś miał podobnie i rozwiązał problem?
_________________
[img]http://img114.imageshack.us/img114/3454/7nvu7vm7.gif[img]
 
 
 
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 30-11-2016, 13:01   

Hej. U mnie narazie sprawa się nie powtórzyła. Gdybym miał ten problem to na pewno zaczął bym od rezebrania srodkowego tunelu i wyczyszczenia wszystkich styków i przelutowania całej elektroniki która "odpowiada" za biegi.
Kolega Georg słuszne zauważył że usterki elektroniki nie są cechą Pajero tylko są typowe dla samochodów tego typu bo brodzą w wodzie, ale to by oznaczalo że prawie wszystkie pajero III mają za sobą przygodą z wodą do wysokości min. zegarów (znane usterki zegarów od temperatury silnika i poziomu paliwa).
Jak u mnie problem wróci to rozbieram tunel i poprawiam wszystkie połączenia elektryczne i elektroniczne za pomocą domowej lutownicy. Skoro wadliwe połączenia elektroniczne są typowe w zegarach, to przy gałce od biegów też mogą się zdarzyć... a przynajmniej tak sądzę.

pozdrawiam i mam nadzieję że rozwiążesz problem

a gdybyś już wiedział co było jego źródłem to bardzo proszę o info
_________________

 
 
zeeb 
Mitsumaniak
:)


Auto: Pajero III 3.2 DID A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 192
Skąd: Tychy
Wysłany: 30-11-2016, 19:12   

Myślę że to nie problem wody, ja swojego nie topiłem. Poprzedni właściciel teź nie.
Może Zbyszek coś podpowie...
_________________
[img]http://img114.imageshack.us/img114/3454/7nvu7vm7.gif[img]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.