Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] wyciek płynu chłodniczego
Autor Wiadomość
KaRoLaS
[Usunięty]

  Wysłany: 07-03-2007, 16:04   [CA4A 1.6] wyciek płynu chłodniczego

witam wszystkich posiadaczy Colcikow roczniki 92-96 ;) posiadam Colta 1993r 1.6 16V posiadam pewną usterke... mam wyciek płynu z chłodnicy... ubywa go tak srednio 5 litrow na miesiac.... wiec wyciek jest równomierny, dolewam go co tydzien po litrze i niby nic sie nie dzieje oprócz tego, że to dodatkowe niepotrzebne koszta ok 30zł miesięcznie. Zastanawiam się czy czasami nie poszła uszczelka pod głowicą ;/ olej jest wporządku, nie wygląda na to by przedostawal się tam płyn. Nie mam pojecia co zrobic. Wyciek bardziej widoczny jest poprzez zalaną skrzynie itp elementy pod autem niż z góry jak sie patrzy od strony maski. Pomórzcie coś chłopaki..... co to może być...czy może jakiś wężyk nieszczelny na mocowaniu przez opaske gdzies.... nie wiem.... jeden wężyk juz wymienialem bo tez byl wyciek raz taki ze jaja były niezłe.... ale wymienilem wężyk opaski i jest wporządku z tamtym wyciekiem.... ale i tak gdzies cieknie.... tylko gdzies głębiej gdzie nie mam dojscia i pojecia nie mam o co może chodzic....:(
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-10-2007, 00:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 07-03-2007, 16:32   

Odpowiem ci jak to wyglada w innych samochodach (analogicznie powinno byc tu)
sprawdz weze czy nie sa poprzecinane przy opaskach i same opaski czy dobrze sa docisniete, pozniej obejrzyj dokladnie weze czy nie sa popekane (mozliwe ze jak rozgrzeje sie uklad dostaje cisnienia i moze uciekac malymi peknieciami na 1 rzut oka niewidocznymi)
Sprawdz czy nie widac przecieku przy pompie wody (kiedy byla wymieniana? moze nastal jej czas) dodatkowo sprawdz czy nie leci przy termostacie... to tak na 1 rzut....
najlepiej przetrzyj silnik i patrz gdzie sie pojawia chlodziwo i z kad kapie
Co do uszczelki pod glowica... jesli byla by padnieta mialbys plyn w oleju albo na odwrot.
Oleju nie ubywa?
Moze chlodnica ci gdzies zlapala dziurke? sprawdz dookola caly uklad.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 07-03-2007, 16:37   

czarnuch23 napisał/a:
Co do uszczelki pod glowica... jesli byla by padnieta mialbys plyn w oleju albo na odwrot.


Niekoniecznie - mogła pójść na łączeniu kanał wodny - cylinder i będzie spalana. Ale skoro mokro to raczej kanał wodny - zewnątrz.

Może jeszcze lecieć z uszczelnienia kolektor ssący-głowica.

No ale to jak wróżenie z fusów :? Skoro mokro i widać od dołu trzeba wysuszyć wszystko, odpalić, wejść do kanału i popatrzeć.
 
 
KaRoLaS
[Usunięty]

Wysłany: 07-03-2007, 22:47   płyn chłodniczy

dzieki chlopaki... podejrzewam ze to gdzies wezyk albo opaska..... mam nadzieje ze nic powazniejszego...tylko poprostu w dziwnym miejscu malo dostepnym....bedzie troche cieplej to wytre i postaram sie do tego dojsc..... bede pytal jeszcze jak cos :) PozDrO
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 08:16   

Koniecznie prawdź jeszcze pompe wody. Reguła jest taka, że wytrzymuje ona ok. 200.000 km i pada.
 
 
kaeres
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 14:20   

gregorbu napisał/a:
Koniecznie prawdź jeszcze pompe wody. Reguła jest taka, że wytrzymuje ona ok. 200.000 km i pada.

Potwierdzam.
 
 
slo_mo
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 15:24   

U mnie kiedyś było tak ciekawie, że miałem malutką dziurkę w wężyku. Jak zapalałem silnik i patrzyłem dłuższą chwilę pod maskę próbując zlokalizować źródło wycieku nic się nie działo. Natomiast jak otwierałem maskę po przejechaniu kawałka drogi pod maską już było mokro. Okazało się, że nieobciążony wężyk wytrzymywał i był szczelny, natomiast pod obciążeniem i po rozgrzaniu silnika (i płynu chłodzącego) rozciągał się i sikał mocnym strumieniem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.