Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G] wymiana silowników tylnej klapy - ZDJĘCIA
Autor Wiadomość
ciechan
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 10:55   [1G] wymiana silowników tylnej klapy - ZDJĘCIA

temat sie powtarza wiec przy okazji wymiany u siebie zrobilem dokumentacje fotograficzna i opis, przepraszam, za troche kiepskie zdjecia ale byly robione telefonem i w niesprzyjajacym oswietleniu ;)

1. kupujemy 4 sruby do silowników (niektorzy nazywaja je "jabluszka")w zwyklym sklepie motoryzacyjnym - cena 2 zl za sztuke oraz dwa silowniki co najmniej 300N (ja zalozylem 350N) z plastikowymi koncowkami/zatrzaskami, cena ok 35-40zl za sztuke w sklepie motoryzacyjnym lub uzywane na gieldzie. Niestety nie udalo mi sie znalezc dokladnie takiej samej dlugosci, ja wzialem takie ok 4cm krotsze, po 2cm z kazdej strony - najlepiej wziac ze soba stare silowniki i przymierzyc, zeby potem sie nie okazalo np. ze ta grubsza czesc jest dluzsza bo wtedy nie zamkniemy bagaznika i mozemy uszkodzic klape.

sruby:


ja kupilem dwa krotsze (na dol do bagaznika) i dwa dluzsze (gora, wkrecone w klape)

2. demontujemy stare silowniki, gora klucz torx, dol 10, uwazajac zeby nie polamac plastikowych oslon w bagazniku (centralna oslone nalezy zdemontowac w calosci, boki odkrecic sruby i odgiac ostroznie)

3. dluzsze sruby ("jabluszka") wkrecamy w klape



4. w dolnej czesci silownika (tej z bagaznika) rozwiercamy trzpien mocujacy silownik do blachy w miejscu oznaczonym litera A





5. odkladamy silownik i w blache mocujaca wkrecamy krotsza srube





6. tak przygotowany element wkrecamy tam gdzie jego miejsce ;)



7. nakladamy smaru na palec albo na pedzelek, jesli ktos sie brzydzi ;) i smarujemy delikatnie sruby "jabluszka"

8. lekkim ruchem zakladamy silownik ;)

koszt calkowity w moim przypadku 82 zl i ok. godziny pracy ;)

a jaka frajda gdy poraz pierwszy bagaznik sie sam otwiera! ;)
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 01-06-2007, 23:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 13:17   

Ładnie i fajnie tylko czy nie boisz się o szybę (tfu!!) ? Jabłuszka nie są najpewniejszym mocowaniem ale bez krakania.
 
 
ciechan
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 17:12   

a co masz dkladnie na mysli mowiac, ze sa niepewne? przeciez to kawalek metalu, prawie taki sam jak ta sruba, na ktorej sa montowane oryginalne, fakt, ze silowniki maja plastikowe koncowki ale wydaje mi sie, ze ktos to zaprojektowal z marginesem bezpieczenstwa ;)
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 17:44   

Chodzi mi dokladnie o to ze oryginalnie ta śruba byla wahliwa bo silownik uginal sie w dwóch plaszczyznach i osobiscie nie jestem w stu procentach pewien czy kulka bedzie tak dobrze zapezpieczala końcówke przed ześlizgnięciem sie,mam nadzieje ze nic sie nie stanie ale wypróbuje inny sposób,co z tego wyjdzie sie okaze.PS jak odgiąłes tan plastik w bagazniku??
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 08-03-2007, 17:54   

mitutoyo napisał/a:
osobiscie nie jestem w stu procentach pewien czy kulka bedzie tak dobrze zapezpieczala


ale tak jest fabrycznie w wielu autach np u mnie w carismie, w galantach, silownik ma jeszcze zabezpieczenie, z ktorym nie ma prawa spasc z kulki
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 18:02   

Ok,ok.Ja tak pisze bo mi kiedys spadl (nie w Mitsubishi he he) i cieszylem sie bardzo ze z tej drugiej strony,ale to moze byc wyjatek.
 
 
ciechan
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 18:53   

dokladnie, sa zabezpieczone taka blaszka sprezysta, mam nadzieje, ze wytrzyma ;)

a plastik odgialem sila i godnoscia osobista ;)
 
 
mcrec
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2007, 19:09   

Wtrącę jeszcze swoje 3.....
Dla niedowiarka 'mitutoyo'-można zakupić siłowniki z koncówkami metalowymi.Mam takie bo wygladaja nawet ładniej-polerowany metal.
Przed wypadnięciem zabezpieczane są ''agrafkami ''- trzyma ''dzieci po ...''
300 N to az nadto..
Wystarczy 260-280N
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 09-03-2007, 01:22   

Nie chodzi mi o naciski jednostkowe, nawet Hertzowskie (material końcówki nie ma znaczenia), 'agrafka' faktycznie moze wystarczyc w zapobieżeniu wyślizgnięcia.Swoją drogą jesli w galancie i carismie sa jabłuszka a w eclipsie nie,to musi cos w tym byc.
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 09-07-2007, 12:20   

Gdzie można w warszawie kupić te nieszczesne jabłuszka?Zjeździłem już kilka sklepów moto i nigdzie nie ma :(
 
 
 
kaleos 
Mitsumaniak
Nordschleife rulez


Auto: Eclipse 1G GSX
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 243
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-07-2007, 09:04   

wrescie i ja sobie zrobilem te zakichane silowniki :biggrin:
kupilem na szrocie 2szt od astry I razem z jabluszkami za 60zl
koniec podpierania klapy kijem :P
_________________
"Prędkość jeszcze nigdy nikogo nie zabiła.
Nagłe zatrzymanie to jest to, co cię pozbawi życia"
J.C.
 
 
 
piotrek_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Eclipse 1992
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-04-2009, 21:57   

Mam małe pytanie - jakiej średnicy gwint należy dobrać do "jabłuszek" do klapy??
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-04-2009, 22:56   

Standardowy, jest tylko jeden rodzaj, przynajmniej w sklepach w KRK.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 30-04-2009, 17:04   

Rodzaj gwintu jest jeden. Jeżdżę z takim modem już drugi rok i potwierdzam ,że jest to bezpieczne rozwiązanie. Mam jedynie wrażenie że te siłowniki od astry są trochę za mocne. Ciężko mi się klapę zamyka.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
artur91 
Nowy Forumowicz

Auto: eclipse 1g 150KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Mar 2012
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-03-2012, 12:19   

Witam, czy ma moze ktos jescze zdjecia jak to zrobic? planuje taka przerobke zeby weszly silowniki od volvo v40 ale nie za bardzo dalej wiem jak(totalny ze mnie laik) i boje sie zeby czegos nie rozwalic.
_________________
Artur
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.