(ASC + ABS + power steering) service required + Check Engine |
Autor |
Wiadomość |
marcink
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 568 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-09-2016, 18:05 (ASC + ABS + power steering) service required + Check Engine
|
|
|
Wczoraj wieczorem miałem następującą sytuację:
Wracam sobie z zakupów, okrężną drogą bo lubię jeździć moim autem.
Silnik był rozgrzany, po spokojnym ruszeniu spod świateł zapaliły się błędy ASC, ABS, wspomagania kierownicy (wyłączyło się) oraz check engine.
Akurat byłem na wysokości stacji benzynowej, więc zjechałem.
Po zgaszeniu i zapaleniu silnika, świecił się już tylko check engine.
Ponieważ samochód mam na gwarancji, zadzwoniłem do MAP (Mitsubishi Assistance Program), gdzie przyjeli moje zgłoszenie i 30 minut później był u mnie mechanik z lawetą.
Jeszcze przez telefon sugerował m, że to może być alternator, ale jeździłem z dobre półtorej godziny i radio grało, światła świeciły, asg zapalał silnik bez problemu.
Na miejscu Pan zaczął szukać przyczyny problemu przy użyciu voltomierza. Okazało się, że jedna kostka/moduł wymagała dociśnięcia (wrzucę foto później). Po tym zabiegu napięcie na kostce skoczyło z 12,8 do 13,8V (a może on mierzył natężenie i to były Ampery? Nie doprecyzował a ja byłem zbyt zaaferowany).
Po tym wszystkim błędy zniknęły.
Mam jednak wątpliwość: czy aby na pewno winna była kostka, czy może mechanik odłączył akumulator kasując tym samym błędy? Czy problem kostki to coś częstego? Ten typ tak ma? Czy jest sens jechać do ASO z prośbą o odczyt kodów błędów, czy teraz to musztarda po obiedzie?
Akumulator był testowany przy okazji przeglądu w czerwcu - ale oni chyba najwyżej zdjmują klemy, a nie rozpinają instalację? Te przewody nie idą w miejscu, gdzie można by je niechcący pociągnąć przy okazji serwisu..
Czy ktoś miał podobną przygodę?
MY15 1.6 z as&g, taki sam jak w ASX FWD |
_________________ Mój misiek |
|
|
|
 |
brylekVFR
Mitsumaniak

Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 817 Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
|
Wysłany: 15-09-2016, 19:14
|
|
|
Jak radio nie straciło pamięci i licznik dzienny się nie wyzerowal to nie odpinal akumatora. Wiec raczej ta wtyczka była nie dopieta już w fabryce, teraz tylko podejrzewam na wstrząsach wyskoczyła. |
_________________
 |
|
|
|
 |
tyku
Mitsumaniak

Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 3004 Skąd: INTERNET
|
Wysłany: 16-09-2016, 21:28
|
|
|
marcink, Błędy można odczytać, tylko musisz przekonać ASO. Nie chętnie podpinają pod MUT.
Wrzuć fotkę tego złącza. |
_________________ MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 |
|
|
|
 |
lobuzek
Forumowicz lobuzek

Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Mar 2014 Posty: 576 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 17-09-2016, 15:02
|
|
|
Skoro samochód jest na gwarancji, to ASO łaski nie robi z podpięciem komputera. To przecież najprostsza i podstawowa diagnostyka. W razie czego powiedz, że znowu ci się check engine zaświecił na chwilę i tyle. |
|
|
|
 |
marcink
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 568 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18-09-2016, 10:28
|
|
|
Wrzucam link do galerii ze zdjęciami zarówno choinki na desce jak i samego złącza:
http://imgur.com/a/oQMJX
Jak na razie problem nie powrócił, ale zrobiłem nie więcej niż 200km od tego czasu.
Natomiast pozostał pewien niesmak i rozczarowanie (roczne auto z salonu, taka niespodzianka) i gdybanie (a gdybym wtedy zamiast nowego Lancera kupił używanego IS250/IS300 to czy też bym tu i teraz stał?).
[ Dodano: 20-10-2016, 19:39 ]
Złącze podobno służy do monitorowania poziomu naładowania akumulatora.
Pytanie czy te błędy: http://i.imgur.com/lqo2kcM.jpg mogą występować w przypadku gdy komputer dostaje lewe informacje o stanie aku? |
_________________ Mój misiek |
|
|
|
 |
tokyo
Forumowicz
Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 11 Kwi 2010 Posty: 1224 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 21-10-2016, 15:43
|
|
|
Witam
moze ale nie musi
czy masz fabryczny alarm pytam poniewaz moze zaklucac magistrale can |
_________________ FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid
Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez . |
|
|
|
 |
marcink
Mitsumaniak

Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 25 Cze 2015 Posty: 568 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 24-10-2016, 12:40
|
|
|
tokyo napisał/a: | Czy masz fabryczny alarm pytam poniewaz moze zaklucac magistrale can |
Nie, alarm mam customowy. |
_________________ Mój misiek |
|
|
|
 |
|