Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
(ASC + ABS + power steering) service required + Check Engine
Autor Wiadomość
marcink 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 568
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-09-2016, 18:05   (ASC + ABS + power steering) service required + Check Engine

Wczoraj wieczorem miałem następującą sytuację:
Wracam sobie z zakupów, okrężną drogą bo lubię jeździć moim autem.
Silnik był rozgrzany, po spokojnym ruszeniu spod świateł zapaliły się błędy ASC, ABS, wspomagania kierownicy (wyłączyło się) oraz check engine.
Akurat byłem na wysokości stacji benzynowej, więc zjechałem.
Po zgaszeniu i zapaleniu silnika, świecił się już tylko check engine.

Ponieważ samochód mam na gwarancji, zadzwoniłem do MAP (Mitsubishi Assistance Program), gdzie przyjeli moje zgłoszenie i 30 minut później był u mnie mechanik z lawetą.

Jeszcze przez telefon sugerował m, że to może być alternator, ale jeździłem z dobre półtorej godziny i radio grało, światła świeciły, asg zapalał silnik bez problemu.

Na miejscu Pan zaczął szukać przyczyny problemu przy użyciu voltomierza. Okazało się, że jedna kostka/moduł wymagała dociśnięcia (wrzucę foto później). Po tym zabiegu napięcie na kostce skoczyło z 12,8 do 13,8V (a może on mierzył natężenie i to były Ampery? Nie doprecyzował a ja byłem zbyt zaaferowany).

Po tym wszystkim błędy zniknęły.

Mam jednak wątpliwość: czy aby na pewno winna była kostka, czy może mechanik odłączył akumulator kasując tym samym błędy? Czy problem kostki to coś częstego? Ten typ tak ma? Czy jest sens jechać do ASO z prośbą o odczyt kodów błędów, czy teraz to musztarda po obiedzie?
Akumulator był testowany przy okazji przeglądu w czerwcu - ale oni chyba najwyżej zdjmują klemy, a nie rozpinają instalację? Te przewody nie idą w miejscu, gdzie można by je niechcący pociągnąć przy okazji serwisu..

Czy ktoś miał podobną przygodę?
MY15 1.6 z as&g, taki sam jak w ASX FWD
_________________
Mój misiek
 
 
brylekVFR 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 1.8 SB 09r,VFR800FI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 817
Skąd: WBR/ TSA Białobrzegi/Sandomierz
Wysłany: 15-09-2016, 19:14   

Jak radio nie straciło pamięci i licznik dzienny się nie wyzerowal to nie odpinal akumatora. Wiec raczej ta wtyczka była nie dopieta już w fabryce, teraz tylko podejrzewam na wstrząsach wyskoczyła.
_________________

 
 
tyku 
Mitsumaniak


Auto: MITSUBISHI LANCER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 3004
Skąd: INTERNET
Wysłany: 16-09-2016, 21:28   

marcink, Błędy można odczytać, tylko musisz przekonać ASO. Nie chętnie podpinają pod MUT.
Wrzuć fotkę tego złącza. :wink:
_________________
MITSUBISHI LANCER 1.8 (4B10) Sportback - Red Metallic (P26)
Rok produkcji: 2010.
 
 
lobuzek 
Forumowicz
lobuzek


Auto: Honda Accord Tourer 2,0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 15 Mar 2014
Posty: 576
Skąd: Tarnów
Wysłany: 17-09-2016, 15:02   

Skoro samochód jest na gwarancji, to ASO łaski nie robi z podpięciem komputera. To przecież najprostsza i podstawowa diagnostyka. W razie czego powiedz, że znowu ci się check engine zaświecił na chwilę i tyle.
 
 
marcink 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 568
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-09-2016, 10:28   

Wrzucam link do galerii ze zdjęciami zarówno choinki na desce jak i samego złącza:
http://imgur.com/a/oQMJX

Jak na razie problem nie powrócił, ale zrobiłem nie więcej niż 200km od tego czasu.
Natomiast pozostał pewien niesmak i rozczarowanie (roczne auto z salonu, taka niespodzianka) i gdybanie (a gdybym wtedy zamiast nowego Lancera kupił używanego IS250/IS300 to czy też bym tu i teraz stał?).

[ Dodano: 20-10-2016, 19:39 ]
Złącze podobno służy do monitorowania poziomu naładowania akumulatora.
Pytanie czy te błędy: http://i.imgur.com/lqo2kcM.jpg mogą występować w przypadku gdy komputer dostaje lewe informacje o stanie aku?
_________________
Mój misiek
 
 
tokyo 
Forumowicz

Auto: evo 126p :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1224
Skąd: Zabrze
Wysłany: 21-10-2016, 15:43   

Witam
moze ale nie musi
czy masz fabryczny alarm pytam poniewaz moze zaklucac magistrale can
_________________
FB: Tokyo Dawid Mitlas
IG: tokyo.dawid

Nic nie jest wieczne moje evo 126p rowniez :) .
 
 
marcink 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Sedan Intense 4A92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Cze 2015
Posty: 568
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2016, 12:40   

tokyo napisał/a:
Czy masz fabryczny alarm pytam poniewaz moze zaklucac magistrale can

Nie, alarm mam customowy.
_________________
Mój misiek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.