Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Demontaż alternatora
Autor Wiadomość
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-11-2016, 13:49   [EA5A/W 2.5] Demontaż alternatora

Wyjęcie alternatora z 6A13 2,5V6
Potrzebny czas 30-60 minut
Potrzebne narzędzia: klucz 14mm, klucz 12mm

Tak to wygląda w teorii



Aby wyjąć alternator nie trzeba zwalać kolektora dolotowego ani odłączać żadnej rurki klimy czy wspomagania.

A tu w praktyce :)
1. Odłączamy akumulator ponieważ zrobienie zwarcia na kablach od alternatora spowoduje spalenie bezpiecznika.

2. W pierwszej kolejności trzeba zdemontować pasek alternatora. Odkręcamy rolkę napinającą. Przyda się taki klucz jak na zdjęciu ponieważ zaraz przy rolce jest podłużnica i nie wchodzi tam żadna nasadka ani oczkowa fajka.


Następnie poluźniamy śrubę napinacza od góry:



3. Odłączamy kable od alternatora. Jest tam plastikowa kostka z kablami wpięta na klips oraz + z akumulatora na oczku na klucz 12mm.



4. Odkręcamy górną śrubę mocowania alternatora i na razie tylko luzujemy dolną nakrętkę. Śruba górna i dolna nakrętka jest od strony podłużnicy.



5. Odkręcamy łapę alternatora która przykręcona jest do głowicy na 2 śruby 12mm. Odkręconą łapę można wyjąć. Jest przez to więcej miejsca na manewrowanie alternatorem.



6. Odkręcamy dolną nakrętkę i wyjmujemy śrubę.

7. Teraz alternator jest już luźny i obracając nim pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową można go wyjąć w górę.





Jak widać nawet z większym kolektorem od Legnum/vr4 idzie go wyjąć :)

Montaż wygląda podobnie wg punktów 7-1 :)
_________________


Ostatnio zmieniony przez tresorex 29-11-2016, 15:10, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-11-2016, 15:00   

Ładnie, ładnie. Mała poprawka, kluczyk 10 niepotrzebny, bo oczko + przy alternatorze jest na klucz 12. Wczoraj odkręcałem :wink:
 
 
tresorex 
Mitsumaniak


Auto: Honda Accord
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 19 Lip 2006
Posty: 2066
Skąd: Poznań
Wysłany: 29-11-2016, 15:10   

Dzięki, już poprawiłem! :)
_________________


 
 
golona90 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Mar 2019
Posty: 1
Skąd: Więcbork
Wysłany: 16-05-2019, 16:43   

Czy może ktoś odświeżyć posta ,nie widać żadnych zdjęć :/
_________________
Królik
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.