Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Identyfikacja błędów silnika - 25, 43 i 51 oraz błąd 35 AWD
Autor Wiadomość
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 27-12-2016, 08:28   Identyfikacja błędów silnika - 25, 43 i 51 oraz błąd 35 AWD

Dzień dobry.
Wracając ze Szwajcarii przy bardzo niskim stanie paliwa zapalił mi się "check engine". Jedyny fizyczny negatywny objaw to lekkie mulenie "zawieszenie się" przy 3tys obrotów.

Po sprawdzeniu kodów błędów mam:

43 - TPS - Timing Piston Position Sensor System
25 - TCV - Timing Control Valve
51-EGR - position sensor

Dodatkowo błąd numer 35 skrzyni rozdzielczej - F/W switch.
Ktoś wie który to konkretnie czujnik?
Mam kupiony zestaw wszsytkich czujników (5 sztuk) ale może wystarczy wymiana konkretnego. (Błąd występuje tylko podczas jazdy na tylnim napędzie, jazda 4x4 nie powoduje wyrzucania błędu).

Ktoś może mi pomóc stwierdzić co się dzieje?
Wiem że kody 25 i 43 mogą występwać razem. Czy do wymiany czujnika TPS potrzebny jest demontaż pompy?

Obecnie check zapala się po jakimś czasie od ruszenia, ale nie widać żadnych negatywnych objawów poza świecącym "checkiem".
_________________

 
 
TangoKK 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero III Long 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 359
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27-12-2016, 18:45   

Do wymiany TPS nie trzeba wyciągać pompy. Przy takiej ilości błędów wcale nie wiadomo czy TPS jest zepsuty :?
_________________
HEAVEN CAN WAIT I'M BUSY
 
 
Georg 
Mitsumaniak


Auto: Z trwałym motorem 3.2 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 771
Skąd: Warszawa Miedzeszyn
Wysłany: 27-12-2016, 20:56   

volvox_globator napisał/a:
Dodatkowo błąd numer 35 skrzyni rozdzielczej - F/W switch.
Ktoś wie który to konkretnie czujnik?

Metoda warsztatowa - jedna osoba przełącza lewarek napędów - druga kolejno rozłącza wtyki i sprawdza, który czujnik nie zamyka/nie otwiera obwodu. Czujników na skrzyni transferowej jest pięć - wszystkie zero-jedynkowe.
Ostatnio zmieniony przez Georg 27-12-2016, 21:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wojtekkkkk 
Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 106
Skąd: lublin
Wysłany: 27-12-2016, 21:41   

żeby odczyt był wiarygodny trzeba skasować błędy, przeprowadzić jazdę testową i odczytać ponownie. Jazdą z małą ilością paliwa można uszkodzić bardzo drogie elementy pompy.
 
 
volvox_globator 
Forumowicz


Auto: Pajero III 3.2 DI-D 2003
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 34
Skąd: Puławy
Wysłany: 28-12-2016, 08:52   

dziękuję wszystkim za podpowiedzi.

Odpowiedź Mitsubishi na pytanie o możliwe przyczyny błędów 25 i 43 była że błędy te (oba razem) powodowane są zbyt małym przepływem paliwa (a przyczyn za małego przepływu paliwa może być wiele) lub awarią czujnika (informacja z PajeroOwnersClub.co.za)

Zrobiłem tak jak piszecie: skasowałem błędy, dziś wymieniam filtry paliwa i zobacze czy błąd będzie dalej wyskakiwał. Jeśli tak to wymieniam TPS i wtedy zobaczę co dalej.

EGR, przepstnica i dolot idzie do czyszczenia.
A błąd skrzyni rozdzielczej mam już od roku, któryś czujnik przestaje działać po tym jak się rozgrzeje (kilkadziesiąt kilometrów jazdy), błąd wyskakuje jedynie na tylnym napędzie, 4x4 nie wyrzuca błędu. Wymienie wszystkie czujniki dla świętego spokoju.

Dam znać o efektach.
Dziękuje raz jeszcze za chęć pomocy.

[ Dodano: 21-01-2017, 18:19 ]
Dla potomnych: wymia czujnika TPS, czyszczenie EGR i wymiana czujników skrzyni rozdzielczej zlikwidowala problem.
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.