Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[3.2 DID] Własnoręczna diagnostyka 3,2 DID - siwatelko w tun
Autor Wiadomość
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
  Wysłany: 12-01-2017, 10:14   [3.2 DID] Własnoręczna diagnostyka 3,2 DID - siwatelko w tun

Witam,

W dniu wczorajszym po lekturze jednego z australijskich forów udało mi się podłączyć ELM z programem Torque i uzyskać komunikacje z niektórymi danymi ECU poprzez OBD.

Od razu zaznaczę że metoda ta działa tylko z Pajero IV i raczej na pewno nie działa w Pajero III. Ze względu na koniczność użycia Torque PRO potrzebny jest ELM bezprzewodowy na bluetooth (są tez na WiFi - ale ponoć lepiej przez bluetooth). Potrzebne jest wiec urządzenie z Androidem - odpadają Iphony i PC.

I cóż otrzymujemy:

- możliwość odczytania i skasowania błędów check engine - niestety a raczej stety wiem to tylko od Australijczyków gdyż u mnie błędów brak. Nie wiem czy wyświetla tez błędy oczekujące. W każdym razie u mnie podało prawidłowo dokładny przebieg od ostatniego kasowania ECU.

- odczyty z kilku czujników - jest tego nieiwele (większość jest po prostu niedotepna) i w przeważającej mierze są to mało przydatne informacje (obroty, temp, ciśnienie na listwie CR, jakieś ciśnienie i podciśnienie turbo, prędkość etc.

Z ciekawych i przydatnych rzeczy:
a) napiecie mierzone na dwóch czujnikach - instalacja i wejście ECU - mamy wiec bardzo dobry voltomierz
b) stopień otwarcia EGR - niestety nie wiem do końca czy to z czujnika otawracia czy sygnału sterującego
c) temp. katalizatora - mnie to cieszy najbardziej - co prawda nie ma odczytu z czujników DPF co byłoby świetne - ale przynajmniej widząc temp. katalizatora wiemy kiedy trwa wypalanie DPF.
d) cykorkule :mrgreen:
e) da się odczytać temp skrzyni AT i transferu (potrzebny niewielki mod od Australijczyków) - ponoc przydatne dla tych co lubią holować i do off-roadu.

Ale gdyby czytało to nawet tylko podstawowo błędy to za ok. sto złociszy naprawdę warto.
Z Torque można ponoć wycisnąć wiele więcej - jest możliwość konfigurowania zapytań do ECU - pod Pajero zrobiono jeszcze niewiele ale na przykład chłopcy od Lancerów EVO czytają tym parametry dyfrów i sprzęgieł - czyli potencjał jest.

PS. jako moduł ELM bluetooth użyłem Icar2 - jest tego cała masa na allegro.

PPS. Program konfiguruje się automatycznie - ważne jednak jest ustawienie w profilu pojazdu rodzaju komunikacji na protokół OBD2 ISO 15765-4 CAN(11bit 500k baud) - pozostawienie w trybie auto może spowodować wyświetlenie w pewnych warunkach "choinki" wszytkich lampek. Potrzebna jest tez płatna wersja TORQUE - TORQUE PRO za całe chyba 15 zl :o

przykładowy link do Australijczyków:
https://www2.pajeroclub.com.au/forum/showthread.php?t=28002
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.