To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero II - Wymiana blokady LSD na pneumatyczna ORY

dyzioo - 18-01-2017, 22:59
Temat postu: Wymiana blokady LSD na pneumatyczna ORY
Witam...
Interesuje mnie jak by wygladał taki przeszczep. Mam blokade mostu LSD, a interesuje mnie wstawienie oryginalnej pneumatycznej blokady R/D Lock.


1. Czy mozna to zrobic pozostawiajac tylny most - wymiana bebechów (są takie dyfry z przełożeniem 4.6 i pneumatycznym R/D lockiem oryginalnym?)


2. Czy trzeba wymienic mosty przod/tył... na przleozenie 4.8 lub 5.2 z RD/Lockeim....

Pozdro600

AndrzejM22 - 19-01-2017, 11:44

Tak są takie mosty z przełożeniem 4.6 i blokada pneumatyczna . W krótkim 2.5 Dieslu Manualu . Wiem bo miałem taką .

Myślę że można przełożyć sam środek , upewnił bym się tylko co do długości półosi bo w lsd może być troszkę inna.

Zmianę przełożeni można było by rozważ przy montażu większych kół. Ale jak są standardowe do max 32" to nie widzę sensu .
Przy zmian przełożę , przedni most trzeba kupować od razy z lewa półosią bo w 4.6 jest cieńsza półoś, dokładnie to frez w mechanizmie ma mniejszą średnice

jawaldek - 19-01-2017, 17:04

dyzioo napisał/a:
Czy mozna to zrobic pozostawiajac tylny most - wymiana bebechów
http://www.expedycja.pl/s...-pajero-v20-60/ co prawda dedykowana do L 200 ale rozpoznaj parametry :) i cenę :shock: Mam zamontowaną i uważam że niepotrzebnie to zrobiłem->> użyta może 3-4 razy. Dobrze że w przypływie twórczej działalności zmotania nie wstawiłem jeszcze blokady na przód. Tutaj chyba jednak powstrzymała mnie, i dobrze :) , cena :)
waskii87 - 19-01-2017, 18:37

Ja w krótkim 2.8 mam przełożenia 4.6 z blokadą. A może wie ktoś od jakiego modelu będą pasowały wolniejesze mosty. Na co zwrócić uwagę przy zakupie żeby wszystko pasowało.
AndrzejM22 - 19-01-2017, 21:23

waskii87 napisał/a:
Ja w krótkim 2.8 mam przełożenia 4.6 z blokadą. A może wie ktoś od jakiego modelu będą pasowały wolniejesze mosty. Na co zwrócić uwagę przy zakupie żeby wszystko pasowało.

Ciekawa sprawa ; ja wszystkie 2.8 widziałem z przełożeniem 4.875. ale możne są i ciekawsze modele :D

Taka tabelka z przełozeniami w Pajero.

Mitsubishi
Pajero 2
2.5D man.– 4.625, 2.5D auom. – 5.29,
2.8D - 4.875
3.0B - 4.875 4.875
3.0B Cabrio - 4.64
3.5B - 4.625

Mosty są ze sobą zamienne , można przekładać . Poza 3.5 Benzynowym silnikiem bo tu jest coś zupełnie innego grubsze półosie , wiadomo moc :D

[ Dodano: 19-01-2017, 21:38 ]
jawaldek napisał/a:
Mam zamontowaną i uważam że niepotrzebnie to zrobiłem->> użyta może 3-4 razy. Dobrze że w przypływie twórczej działalności zmotania nie wstawiłem jeszcze blokady na przód


Ja mam fabryczną i bardzo chwale , używam w tygodniu co najmniej 2-3 razy . Przedniej brakuje , ale może to dlatego że miałem okazje pojeździć Mercedesem G z 3 blokadami . Fakt że z zapiętymi blokadami auto nie skręca , ale za to wyjeżdża z nie jednej opresji na kołach . A tak to pozostaje wyciągarka . :D

Ciekawa koncepcja Blokady w Pajero :shock: w przednim moście wykorzystująca przesówke rozłączania półosi
https://www.youtube.com/watch?v=Wx0d5H7xdHs
pytanie tylko jak z wytrzymałości samego kosza satelitów .
Ale trzeba przyznać Rosjanom ze takie rzeczy tylko oni potrafią .
Gdybym miał jeden wolny most bym przetestował

waskii87 - 19-01-2017, 22:57

Dzięki za zainteresowanie. Gdzieś czytałem że w zależności od silnika są różne grubości półosi i frezy inne. A wolałbym przekładać srodek.
dyzioo - 19-01-2017, 23:32

Jak poznam most z blokadą pnematuczną??wiem ze jakis wężyk musi być od góry..??z lewej czy prawej strony patrzac na most od tyłu?
A jak poznać sam dyfer jak juz jest wyjęty z mostu?? Czym się różni dyfer LSD od dyfra z blokadą pnematyczna. Da rade je rozróżnić gołym okiem??

Co by nie kupić takiego samego co mam
PS
Piszesz ze mosty są zamienne.. czyli bez różnicy czy to bedzie z wersji long czy 3d...?

Pozdro600

Kamila_Urszula - 20-01-2017, 09:28



dyzioo - 21-01-2017, 21:00

Mądrego to dobrze posłuchać... dziekuje za odpowiedzi wyżej...
Sam znalazlem roznice miedzy LSD a R/D Lock i gołym okiem szczerze to DUPA.. czujnik i węzyk powietrza...
Różnice w budowie



Z obrazka jak widze... to nie wystarczy sam dyfer wymienić...aby sie pozbyć LSD to musze most wymienić z dyfrem..?? Dobrze czytam obrazek..???

Jak tak.. to ma ktoś most z dyfrem... 4.6 przełożenie... :)
Pozdro

Kamila_Urszula - 22-01-2017, 00:21

dyzioo napisał/a:

Jak tak.. to ma ktoś most z dyfrem... 4.6 przełożenie... :)
Pozdro


Jeżeli gość ma tyle klamotów co na fotce
to tam trzeba dzwonić

http://allegro.pl/most-ty..._id=201#thumb/1

dyzioo - 22-01-2017, 01:53

jak to sie mowi im dalej w las.....

Znalazłem dyferencjał z blokadą.. tylko przełożenie ma 4,636 (51/11)
tylny dyferencjał 4,636

U mnie jest jak wół napisne na tabliczce 4,625 (37/8)

Teraz pytanie czy to jest dyferencjał z PAjero? Czy z Pinina...?? różnica tych tysiecznych po przecinku nie jest za duża.. ale czy to zagra z przednim przełożeniem i czy to bedzie na zasadzie PLUG and PLAY??
Co to za przełożenie 4,636......?? :shock:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group