Wymiana blokady LSD na pneumatyczna ORY |
Autor |
Wiadomość |
dyzioo
Forumowicz Pozdro600
Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 18-01-2017, 22:59 Wymiana blokady LSD na pneumatyczna ORY
|
|
|
Witam...
Interesuje mnie jak by wygladał taki przeszczep. Mam blokade mostu LSD, a interesuje mnie wstawienie oryginalnej pneumatycznej blokady R/D Lock.
1. Czy mozna to zrobic pozostawiajac tylny most - wymiana bebechów (są takie dyfry z przełożeniem 4.6 i pneumatycznym R/D lockiem oryginalnym?)
2. Czy trzeba wymienic mosty przod/tył... na przleozenie 4.8 lub 5.2 z RD/Lockeim....
Pozdro600 |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 19-01-2017, 11:44
|
|
|
Tak są takie mosty z przełożeniem 4.6 i blokada pneumatyczna . W krótkim 2.5 Dieslu Manualu . Wiem bo miałem taką .
Myślę że można przełożyć sam środek , upewnił bym się tylko co do długości półosi bo w lsd może być troszkę inna.
Zmianę przełożeni można było by rozważ przy montażu większych kół. Ale jak są standardowe do max 32" to nie widzę sensu .
Przy zmian przełożę , przedni most trzeba kupować od razy z lewa półosią bo w 4.6 jest cieńsza półoś, dokładnie to frez w mechanizmie ma mniejszą średnice |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 19-01-2017, 17:04
|
|
|
dyzioo napisał/a: | Czy mozna to zrobic pozostawiajac tylny most - wymiana bebechów | http://www.expedycja.pl/s...-pajero-v20-60/ co prawda dedykowana do L 200 ale rozpoznaj parametry i cenę Mam zamontowaną i uważam że niepotrzebnie to zrobiłem->> użyta może 3-4 razy. Dobrze że w przypływie twórczej działalności zmotania nie wstawiłem jeszcze blokady na przód. Tutaj chyba jednak powstrzymała mnie, i dobrze , cena |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
waskii87
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 bmw ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2015 Posty: 41 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-01-2017, 18:37
|
|
|
Ja w krótkim 2.8 mam przełożenia 4.6 z blokadą. A może wie ktoś od jakiego modelu będą pasowały wolniejesze mosty. Na co zwrócić uwagę przy zakupie żeby wszystko pasowało. |
|
|
|
 |
AndrzejM22
Forumowicz

Auto: Pajero II 2,5 TD Krótkie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Lut 2010 Posty: 124 Skąd: Ełk -u okolice. :)
|
Wysłany: 19-01-2017, 21:23
|
|
|
waskii87 napisał/a: | Ja w krótkim 2.8 mam przełożenia 4.6 z blokadą. A może wie ktoś od jakiego modelu będą pasowały wolniejesze mosty. Na co zwrócić uwagę przy zakupie żeby wszystko pasowało. |
Ciekawa sprawa ; ja wszystkie 2.8 widziałem z przełożeniem 4.875. ale możne są i ciekawsze modele
Taka tabelka z przełozeniami w Pajero.
Mitsubishi
Pajero 2
2.5D man.– 4.625, 2.5D auom. – 5.29,
2.8D - 4.875
3.0B - 4.875 4.875
3.0B Cabrio - 4.64
3.5B - 4.625
Mosty są ze sobą zamienne , można przekładać . Poza 3.5 Benzynowym silnikiem bo tu jest coś zupełnie innego grubsze półosie , wiadomo moc
[ Dodano: 19-01-2017, 21:38 ]
jawaldek napisał/a: | Mam zamontowaną i uważam że niepotrzebnie to zrobiłem->> użyta może 3-4 razy. Dobrze że w przypływie twórczej działalności zmotania nie wstawiłem jeszcze blokady na przód |
Ja mam fabryczną i bardzo chwale , używam w tygodniu co najmniej 2-3 razy . Przedniej brakuje , ale może to dlatego że miałem okazje pojeździć Mercedesem G z 3 blokadami . Fakt że z zapiętymi blokadami auto nie skręca , ale za to wyjeżdża z nie jednej opresji na kołach . A tak to pozostaje wyciągarka .
Ciekawa koncepcja Blokady w Pajero w przednim moście wykorzystująca przesówke rozłączania półosi
https://www.youtube.com/watch?v=Wx0d5H7xdHs
pytanie tylko jak z wytrzymałości samego kosza satelitów .
Ale trzeba przyznać Rosjanom ze takie rzeczy tylko oni potrafią .
Gdybym miał jeden wolny most bym przetestował |
_________________ Pajero 2,5 TD 33" Baja Claw TTC mosty 5.285 +jakiś lift + jakaś winda.
Pajero 3.5 V6 cywilne |
|
|
|
 |
waskii87
Forumowicz
Auto: Pajero II 3.0 bmw ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Lis 2015 Posty: 41 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 19-01-2017, 22:57
|
|
|
Dzięki za zainteresowanie. Gdzieś czytałem że w zależności od silnika są różne grubości półosi i frezy inne. A wolałbym przekładać srodek. |
|
|
|
 |
dyzioo
Forumowicz Pozdro600
Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19-01-2017, 23:32
|
|
|
Jak poznam most z blokadą pnematuczną??wiem ze jakis wężyk musi być od góry..??z lewej czy prawej strony patrzac na most od tyłu?
A jak poznać sam dyfer jak juz jest wyjęty z mostu?? Czym się różni dyfer LSD od dyfra z blokadą pnematyczna. Da rade je rozróżnić gołym okiem??
Co by nie kupić takiego samego co mam
PS
Piszesz ze mosty są zamienne.. czyli bez różnicy czy to bedzie z wersji long czy 3d...?
Pozdro600 |
|
|
|
 |
Kamila_Urszula
Forumowicz
Auto: Pajero ll 2,8 TD 3d
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 22 Paź 2016 Posty: 32 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 20-01-2017, 09:28
|
|
|
 |
|
|
|
 |
dyzioo
Forumowicz Pozdro600
Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-01-2017, 21:00
|
|
|
Mądrego to dobrze posłuchać... dziekuje za odpowiedzi wyżej...
Sam znalazlem roznice miedzy LSD a R/D Lock i gołym okiem szczerze to DUPA.. czujnik i węzyk powietrza...
Różnice w budowie
Z obrazka jak widze... to nie wystarczy sam dyfer wymienić...aby sie pozbyć LSD to musze most wymienić z dyfrem..?? Dobrze czytam obrazek..???
Jak tak.. to ma ktoś most z dyfrem... 4.6 przełożenie...
Pozdro |
|
|
|
 |
Kamila_Urszula
Forumowicz
Auto: Pajero ll 2,8 TD 3d
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 22 Paź 2016 Posty: 32 Skąd: kołobrzeg
|
Wysłany: 22-01-2017, 00:21
|
|
|
dyzioo napisał/a: |
Jak tak.. to ma ktoś most z dyfrem... 4.6 przełożenie...
Pozdro |
Jeżeli gość ma tyle klamotów co na fotce
to tam trzeba dzwonić
http://allegro.pl/most-ty..._id=201#thumb/1 |
|
|
|
 |
dyzioo
Forumowicz Pozdro600
Auto: Pajero II 2.5TD SuperS 1996 3d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Sty 2015 Posty: 132 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 22-01-2017, 01:53
|
|
|
jak to sie mowi im dalej w las.....
Znalazłem dyferencjał z blokadą.. tylko przełożenie ma 4,636 (51/11)
tylny dyferencjał 4,636
U mnie jest jak wół napisne na tabliczce 4,625 (37/8)
Teraz pytanie czy to jest dyferencjał z PAjero? Czy z Pinina...?? różnica tych tysiecznych po przecinku nie jest za duża.. ale czy to zagra z przednim przełożeniem i czy to bedzie na zasadzie PLUG and PLAY??
Co to za przełożenie 4,636......?? |
|
|
|
 |
|