| 
				
					| Carisma - Techniczne - ALARM a czujnik mikrofalowy
 
 Anonymous - 14-03-2007, 08:56
 Temat postu: ALARM a czujnik mikrofalowy
 Witam  , właśnie po ostatniej kradziezy w moim autku kupiłem sobie alarm , w sobote będę montował. Alarm oprócz normalnego działania  , ma dodatkowo powiadamianie(jeden pilot z LCD , drugi diody). Pomyślałem że to i tak nie zabezpieczy moich lusterek , więc zastanawiam sie na dokupieniem czujnika mikrofalowego 1-dno strefowego (koszt ok. 40 zł), i ustawic go tak , aby zadziałał po dodtknięciu mojego autka. Jako że ten alarm nie ma wejścia tzw. prealarm, to sugerowano mi aby podłączyc go pod wejście na czujnik wstrząsowy w alarmie  , gdyż w tedy alarm nie zadziała od razu , tylko 3 sygnały ostrzegawcze a potem gdy  w ciągu 15 sekund ktoś nie puści mojego autka albo ponownie je złapie to włącza sie alarm.
 
 Czy ktoś już miał doświadczenie z takim czujnikiem mikrofalowym? , i jak się sprawuje w praktyce ?.
 
 
 pozdrawiam
 Matejko - 14-03-2007, 10:15
 
 
  	  | kozioł napisał/a: |  	  | i ustawic go tak , aby zadziałał po dodtknięciu mojego autka. | 
 
 nie wiem czy da sie tak ustawic - ale u siebie kiedys mialem tak ze z niczego mi sie alarm wlaczal i widzialem tylko odchadzacych ludzi dziwnie sie ogladajacych za siebie - co sie okazalo, mialem wlasnie taki czujnik zle ustawiony ze zbieral zza szyby i gdy ktos przechodzil obok autka on wlaczal alarm - nie polecam takiego ustawienia, ale w sumie to chyba o to tobie chodzi
 luk_szc - 14-03-2007, 14:42
 
 Ja taki mam i tak nie działają. Ma ustawione jakieś pole koła w promieniu którego wykrywa ruch. I tyle .
 Można sobie ustawić jedynie zakres okręgu .
 Anonymous - 14-03-2007, 15:27
 
 czyli w  praktyce można ustawic sobie , tak ten okrąg(czuyłość) aby łapał np. obręb lusterek i np maski , tak?
 luk_szc - 14-03-2007, 20:13
 
 Ma pokrętełko do ustawiania czułości - tj. promienia i może wychodzić poza obręb autka .
 Anonymous - 16-03-2007, 20:17
 
 Witam ,
 
 właśnie mam alarm , ale cos czuje że chyba to trudniejsze niż mi sie wydawało ,
 
 samo podłączenie syreny , czujników wstrząswoych i napięcia do centrali to proste ,
 
 ale co z czujnikiem do otwierania drzwi , (jaki typ centralnego ma moja miśka)podłączenie do centralnego ma być sterowany minusem i plusem czy dwoma minusami czy plusami,(w opisie jest że powinny być jakies wolne kabelki od centralnego w aucie,
 
 jak sie podłączyć do kierunków.
 
 Np , jest opis które kable do kierunków , ale jak to podłączyć , wpiąc się w kabel , czy jak? ,  albo wyłączenie zapłonu , jest w schemacie że do stacyjki pozycja on , ma bys podłączony biały kabelek z centrali , ale jak go podłączyć?
 
 a może macie jakiś schemat do miśki
 dzieki za rady
 
 PS.mój alarm to STIG11
 Serek - 17-03-2007, 00:50
 
 Oto co znalazłem:
 http://www.mitsubishi-gra..._MICAR98GBB.PDF
 Anonymous - 17-03-2007, 13:41
 
 dzieki Serek , ten sam schemat dostałem dodatkowo od firmy w której kupiłem ten alarm ,
 ale nic z niego nie kapuje
   Serek - 17-03-2007, 17:51
 
 Są tam podane kolory przewodów, które fabrycznie w Carismie odpowidają za podane funkcje. Nic prostszego. Połącz przewody z alarmu z tymi, podanymi w instrukcji.
 Anonymous - 19-03-2007, 10:13
 
 w tej instrukcji pojawia się bardzo często SILVER point ,
 
 co to oznacza?  srebrny punkt?
   Serek - 19-03-2007, 11:08
 
 Najlogiczniej rzecz biorąc - konektory na końcach przewodów.
 Anonymous - 19-03-2007, 11:44
 
 dzięki SEREK ,
 
 chyba juz rozpracowałem ten opis z pomocą słownika
  , 
 teraz tylko , musze odnaleźć te kable w aucie , z tego co wyczytałem w tym opisie znajdują się gdzieś po stronie kierowcy. Mam nadzieję że są wolne , bo inaczej to nie wiem jak podłączyć. I jeszcze sprawa pompy paliwa. Napisane tam jest aby uciąć  1,5 mm2 , kabla czarno- białego , ktory leci od stacyjki do pompy paliwa. No ale uciąć i co?
 
 ktoś podłączał alarm do stacyjki i pompy paliwa?
 
 
 jeszcze raz dzięki
 Serek - 19-03-2007, 11:58
 
 Przez przekaźnik dołączony do alarmu.
 Kable pod deską rozdzielczą nad nogami kierowcy.
 Jeżeli boisz się przerabiać przewody i chciałbyś pozostawić sobie otwartą furtkę, to proponuję zakupić złącza Scotchlok (niebieskie, czerwone, żółte). Za ich pomocą wpinasz się równolegle do przewodu, bez konieczności jego cięcia, wypinania z kostki. W razie potrzeby demontujesz całość. Pamiętaj tylko o dokładnym ukryciu takiej ingerencji. Jeżeli (odpukać) złodziej zajrzy i zobaczy, że się wpiąłeś w ten sposób -
  . Rozumiesz co mam na myśli. Anonymous - 19-03-2007, 12:51
 
 ok ,
 
 czyli rozumiem że te przewody nie są wolne? ,
 
 i musze wpiąć się w nie równolegle , np. otwieranie drzwi ,czy kierunkowskazy , czy choćby centralny
 
 ale pompa to chyba już nie , czy np. zapłon ,
 
 a jak to jest np. gdybam:  włączam awaryjki i uruchamiam alarm to na kierunki idą 2 razy po 12 Volt?
 luk_szc - 19-03-2007, 13:42
 
 Kabelek od pompy tniesz przy samej pompie (i tam dociągasz kable) lub odnajdziesz je pod deską . W samym alarmie (centralce) powinieneś mieć  przekaźnik , który odcina lub zwiera dany przewód - działa jakbyś na tym kablu założył włącznik .
 Co do kierunków to powinno być separowanie galwaniczne też w centralce (tj. jakieś diodki)
 
 |  | 
 |  |