Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
ALARM a czujnik mikrofalowy
Autor Wiadomość
kozioł
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2007, 08:56   ALARM a czujnik mikrofalowy

Witam , właśnie po ostatniej kradziezy w moim autku kupiłem sobie alarm , w sobote będę montował. Alarm oprócz normalnego działania , ma dodatkowo powiadamianie(jeden pilot z LCD , drugi diody). Pomyślałem że to i tak nie zabezpieczy moich lusterek , więc zastanawiam sie na dokupieniem czujnika mikrofalowego 1-dno strefowego (koszt ok. 40 zł), i ustawic go tak , aby zadziałał po dodtknięciu mojego autka. Jako że ten alarm nie ma wejścia tzw. prealarm, to sugerowano mi aby podłączyc go pod wejście na czujnik wstrząsowy w alarmie , gdyż w tedy alarm nie zadziała od razu , tylko 3 sygnały ostrzegawcze a potem gdy w ciągu 15 sekund ktoś nie puści mojego autka albo ponownie je złapie to włącza sie alarm.

Czy ktoś już miał doświadczenie z takim czujnikiem mikrofalowym? , i jak się sprawuje w praktyce ?.


pozdrawiam
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 14-03-2007, 10:15   

kozioł napisał/a:
i ustawic go tak , aby zadziałał po dodtknięciu mojego autka.


nie wiem czy da sie tak ustawic - ale u siebie kiedys mialem tak ze z niczego mi sie alarm wlaczal i widzialem tylko odchadzacych ludzi dziwnie sie ogladajacych za siebie - co sie okazalo, mialem wlasnie taki czujnik zle ustawiony ze zbieral zza szyby i gdy ktos przechodzil obok autka on wlaczal alarm - nie polecam takiego ustawienia, ale w sumie to chyba o to tobie chodzi
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
Ostatnio zmieniony przez Matejko 14-03-2007, 14:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 14-03-2007, 14:42   

Ja taki mam i tak nie działają. Ma ustawione jakieś pole koła w promieniu którego wykrywa ruch. I tyle .
Można sobie ustawić jedynie zakres okręgu .
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
kozioł
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2007, 15:27   

czyli w praktyce można ustawic sobie , tak ten okrąg(czuyłość) aby łapał np. obręb lusterek i np maski , tak?
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 14-03-2007, 20:13   

Ma pokrętełko do ustawiania czułości - tj. promienia i może wychodzić poza obręb autka .
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
kozioł
[Usunięty]

Wysłany: 16-03-2007, 20:17   

Witam ,

właśnie mam alarm , ale cos czuje że chyba to trudniejsze niż mi sie wydawało ,

samo podłączenie syreny , czujników wstrząswoych i napięcia do centrali to proste ,

ale co z czujnikiem do otwierania drzwi , (jaki typ centralnego ma moja miśka)podłączenie do centralnego ma być sterowany minusem i plusem czy dwoma minusami czy plusami,(w opisie jest że powinny być jakies wolne kabelki od centralnego w aucie,

jak sie podłączyć do kierunków.

Np , jest opis które kable do kierunków , ale jak to podłączyć , wpiąc się w kabel , czy jak? , albo wyłączenie zapłonu , jest w schemacie że do stacyjki pozycja on , ma bys podłączony biały kabelek z centrali , ale jak go podłączyć?

a może macie jakiś schemat do miśki
dzieki za rady

PS.mój alarm to STIG11
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-03-2007, 00:50   

Oto co znalazłem:
http://www.mitsubishi-gra..._MICAR98GBB.PDF
_________________

 
 
kozioł
[Usunięty]

Wysłany: 17-03-2007, 13:41   

dzieki Serek , ten sam schemat dostałem dodatkowo od firmy w której kupiłem ten alarm ,
ale nic z niego nie kapuje :-(
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-03-2007, 17:51   

Są tam podane kolory przewodów, które fabrycznie w Carismie odpowidają za podane funkcje. Nic prostszego. Połącz przewody z alarmu z tymi, podanymi w instrukcji.
_________________

 
 
kozioł
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2007, 10:13   

w tej instrukcji pojawia się bardzo często SILVER point ,

co to oznacza? srebrny punkt? :oops:
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-03-2007, 11:08   

Najlogiczniej rzecz biorąc - konektory na końcach przewodów.
_________________

 
 
kozioł
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2007, 11:44   

dzięki SEREK ,

chyba juz rozpracowałem ten opis z pomocą słownika :-) ,

teraz tylko , musze odnaleźć te kable w aucie , z tego co wyczytałem w tym opisie znajdują się gdzieś po stronie kierowcy. Mam nadzieję że są wolne , bo inaczej to nie wiem jak podłączyć. I jeszcze sprawa pompy paliwa. Napisane tam jest aby uciąć 1,5 mm2 , kabla czarno- białego , ktory leci od stacyjki do pompy paliwa. No ale uciąć i co?

ktoś podłączał alarm do stacyjki i pompy paliwa?


jeszcze raz dzięki
 
 
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-03-2007, 11:58   

Przez przekaźnik dołączony do alarmu.
Kable pod deską rozdzielczą nad nogami kierowcy.
Jeżeli boisz się przerabiać przewody i chciałbyś pozostawić sobie otwartą furtkę, to proponuję zakupić złącza Scotchlok (niebieskie, czerwone, żółte). Za ich pomocą wpinasz się równolegle do przewodu, bez konieczności jego cięcia, wypinania z kostki. W razie potrzeby demontujesz całość. Pamiętaj tylko o dokładnym ukryciu takiej ingerencji. Jeżeli (odpukać) złodziej zajrzy i zobaczy, że się wpiąłeś w ten sposób - :badgrin: . Rozumiesz co mam na myśli.
_________________

 
 
kozioł
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2007, 12:51   

ok ,

czyli rozumiem że te przewody nie są wolne? ,

i musze wpiąć się w nie równolegle , np. otwieranie drzwi ,czy kierunkowskazy , czy choćby centralny

ale pompa to chyba już nie , czy np. zapłon ,

a jak to jest np. gdybam: włączam awaryjki i uruchamiam alarm to na kierunki idą 2 razy po 12 Volt?
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 19-03-2007, 13:42   

Kabelek od pompy tniesz przy samej pompie (i tam dociągasz kable) lub odnajdziesz je pod deską . W samym alarmie (centralce) powinieneś mieć przekaźnik , który odcina lub zwiera dany przewód - działa jakbyś na tym kablu założył włącznik .
Co do kierunków to powinno być separowanie galwaniczne też w centralce (tj. jakieś diodki)
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.