 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
ALARM a czujnik mikrofalowy |
Autor |
Wiadomość |
kozioł [Usunięty]
|
Wysłany: 14-03-2007, 08:56 ALARM a czujnik mikrofalowy
|
|
|
Witam , właśnie po ostatniej kradziezy w moim autku kupiłem sobie alarm , w sobote będę montował. Alarm oprócz normalnego działania , ma dodatkowo powiadamianie(jeden pilot z LCD , drugi diody). Pomyślałem że to i tak nie zabezpieczy moich lusterek , więc zastanawiam sie na dokupieniem czujnika mikrofalowego 1-dno strefowego (koszt ok. 40 zł), i ustawic go tak , aby zadziałał po dodtknięciu mojego autka. Jako że ten alarm nie ma wejścia tzw. prealarm, to sugerowano mi aby podłączyc go pod wejście na czujnik wstrząsowy w alarmie , gdyż w tedy alarm nie zadziała od razu , tylko 3 sygnały ostrzegawcze a potem gdy w ciągu 15 sekund ktoś nie puści mojego autka albo ponownie je złapie to włącza sie alarm.
Czy ktoś już miał doświadczenie z takim czujnikiem mikrofalowym? , i jak się sprawuje w praktyce ?.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 14-03-2007, 10:15
|
|
|
kozioł napisał/a: | i ustawic go tak , aby zadziałał po dodtknięciu mojego autka. |
nie wiem czy da sie tak ustawic - ale u siebie kiedys mialem tak ze z niczego mi sie alarm wlaczal i widzialem tylko odchadzacych ludzi dziwnie sie ogladajacych za siebie - co sie okazalo, mialem wlasnie taki czujnik zle ustawiony ze zbieral zza szyby i gdy ktos przechodzil obok autka on wlaczal alarm - nie polecam takiego ustawienia, ale w sumie to chyba o to tobie chodzi |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
Ostatnio zmieniony przez Matejko 14-03-2007, 14:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 14-03-2007, 14:42
|
|
|
Ja taki mam i tak nie działają. Ma ustawione jakieś pole koła w promieniu którego wykrywa ruch. I tyle .
Można sobie ustawić jedynie zakres okręgu . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
kozioł [Usunięty]
|
Wysłany: 14-03-2007, 15:27
|
|
|
czyli w praktyce można ustawic sobie , tak ten okrąg(czuyłość) aby łapał np. obręb lusterek i np maski , tak? |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 14-03-2007, 20:13
|
|
|
Ma pokrętełko do ustawiania czułości - tj. promienia i może wychodzić poza obręb autka . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
kozioł [Usunięty]
|
Wysłany: 16-03-2007, 20:17
|
|
|
Witam ,
właśnie mam alarm , ale cos czuje że chyba to trudniejsze niż mi sie wydawało ,
samo podłączenie syreny , czujników wstrząswoych i napięcia do centrali to proste ,
ale co z czujnikiem do otwierania drzwi , (jaki typ centralnego ma moja miśka)podłączenie do centralnego ma być sterowany minusem i plusem czy dwoma minusami czy plusami,(w opisie jest że powinny być jakies wolne kabelki od centralnego w aucie,
jak sie podłączyć do kierunków.
Np , jest opis które kable do kierunków , ale jak to podłączyć , wpiąc się w kabel , czy jak? , albo wyłączenie zapłonu , jest w schemacie że do stacyjki pozycja on , ma bys podłączony biały kabelek z centrali , ale jak go podłączyć?
a może macie jakiś schemat do miśki
dzieki za rady
PS.mój alarm to STIG11 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
 |
kozioł [Usunięty]
|
Wysłany: 17-03-2007, 13:41
|
|
|
dzieki Serek , ten sam schemat dostałem dodatkowo od firmy w której kupiłem ten alarm ,
ale nic z niego nie kapuje |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-03-2007, 17:51
|
|
|
Są tam podane kolory przewodów, które fabrycznie w Carismie odpowidają za podane funkcje. Nic prostszego. Połącz przewody z alarmu z tymi, podanymi w instrukcji. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kozioł [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2007, 10:13
|
|
|
w tej instrukcji pojawia się bardzo często SILVER point ,
co to oznacza? srebrny punkt? |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-03-2007, 11:08
|
|
|
Najlogiczniej rzecz biorąc - konektory na końcach przewodów. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kozioł [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2007, 11:44
|
|
|
dzięki SEREK ,
chyba juz rozpracowałem ten opis z pomocą słownika ,
teraz tylko , musze odnaleźć te kable w aucie , z tego co wyczytałem w tym opisie znajdują się gdzieś po stronie kierowcy. Mam nadzieję że są wolne , bo inaczej to nie wiem jak podłączyć. I jeszcze sprawa pompy paliwa. Napisane tam jest aby uciąć 1,5 mm2 , kabla czarno- białego , ktory leci od stacyjki do pompy paliwa. No ale uciąć i co?
ktoś podłączał alarm do stacyjki i pompy paliwa?
jeszcze raz dzięki |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-03-2007, 11:58
|
|
|
Przez przekaźnik dołączony do alarmu.
Kable pod deską rozdzielczą nad nogami kierowcy.
Jeżeli boisz się przerabiać przewody i chciałbyś pozostawić sobie otwartą furtkę, to proponuję zakupić złącza Scotchlok (niebieskie, czerwone, żółte). Za ich pomocą wpinasz się równolegle do przewodu, bez konieczności jego cięcia, wypinania z kostki. W razie potrzeby demontujesz całość. Pamiętaj tylko o dokładnym ukryciu takiej ingerencji. Jeżeli (odpukać) złodziej zajrzy i zobaczy, że się wpiąłeś w ten sposób - . Rozumiesz co mam na myśli. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kozioł [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2007, 12:51
|
|
|
ok ,
czyli rozumiem że te przewody nie są wolne? ,
i musze wpiąć się w nie równolegle , np. otwieranie drzwi ,czy kierunkowskazy , czy choćby centralny
ale pompa to chyba już nie , czy np. zapłon ,
a jak to jest np. gdybam: włączam awaryjki i uruchamiam alarm to na kierunki idą 2 razy po 12 Volt? |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 19-03-2007, 13:42
|
|
|
Kabelek od pompy tniesz przy samej pompie (i tam dociągasz kable) lub odnajdziesz je pod deską . W samym alarmie (centralce) powinieneś mieć przekaźnik , który odcina lub zwiera dany przewód - działa jakbyś na tym kablu założył włącznik .
Co do kierunków to powinno być separowanie galwaniczne też w centralce (tj. jakieś diodki) |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
|
|