| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| ALARM a czujnik mikrofalowy |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | kozioł [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-03-2007, 08:56   ALARM a czujnik mikrofalowy |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam  , właśnie po ostatniej kradziezy w moim autku kupiłem sobie alarm , w sobote będę montował. Alarm oprócz normalnego działania  , ma dodatkowo powiadamianie(jeden pilot z LCD , drugi diody). Pomyślałem że to i tak nie zabezpieczy moich lusterek , więc zastanawiam sie na dokupieniem czujnika mikrofalowego 1-dno strefowego (koszt ok. 40 zł), i ustawic go tak , aby zadziałał po dodtknięciu mojego autka. Jako że ten alarm nie ma wejścia tzw. prealarm, to sugerowano mi aby podłączyc go pod wejście na czujnik wstrząsowy w alarmie  , gdyż w tedy alarm nie zadziała od razu , tylko 3 sygnały ostrzegawcze a potem gdy  w ciągu 15 sekund ktoś nie puści mojego autka albo ponownie je złapie to włącza sie alarm. 
 Czy ktoś już miał doświadczenie z takim czujnikiem mikrofalowym? , i jak się sprawuje w praktyce ?.
 
 
 pozdrawiam
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-03-2007, 10:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | kozioł napisał/a: |  	  | i ustawic go tak , aby zadziałał po dodtknięciu mojego autka. | 
 
 nie wiem czy da sie tak ustawic - ale u siebie kiedys mialem tak ze z niczego mi sie alarm wlaczal i widzialem tylko odchadzacych ludzi dziwnie sie ogladajacych za siebie - co sie okazalo, mialem wlasnie taki czujnik zle ustawiony ze zbieral zza szyby i gdy ktos przechodzil obok autka on wlaczal alarm - nie polecam takiego ustawienia, ale w sumie to chyba o to tobie chodzi
 |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez Matejko 14-03-2007, 14:59, w całości zmieniany 1 raz |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | luk_szc   Mitsumaniak
 mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GDI  '99 EXE
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 16 Maj 2005
 Posty: 1056
 Skąd: się biorą dzieci ???
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-03-2007, 14:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja taki mam i tak nie działają. Ma ustawione jakieś pole koła w promieniu którego wykrywa ruch. I tyle . Można sobie ustawić jedynie zakres okręgu .
 |  
				| _________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
 
 Mitsumaniaki  QR-Code:
 
 
  
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kozioł [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-03-2007, 15:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | czyli w  praktyce można ustawic sobie , tak ten okrąg(czuyłość) aby łapał np. obręb lusterek i np maski , tak? |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | luk_szc   Mitsumaniak
 mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GDI  '99 EXE
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 16 Maj 2005
 Posty: 1056
 Skąd: się biorą dzieci ???
 
 | 
            
               |  Wysłany: 14-03-2007, 20:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ma pokrętełko do ustawiania czułości - tj. promienia i może wychodzić poza obręb autka . |  
				| _________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
 
 Mitsumaniaki  QR-Code:
 
 
  
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kozioł [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 16-03-2007, 20:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam , 
 właśnie mam alarm , ale cos czuje że chyba to trudniejsze niż mi sie wydawało ,
 
 samo podłączenie syreny , czujników wstrząswoych i napięcia do centrali to proste ,
 
 ale co z czujnikiem do otwierania drzwi , (jaki typ centralnego ma moja miśka)podłączenie do centralnego ma być sterowany minusem i plusem czy dwoma minusami czy plusami,(w opisie jest że powinny być jakies wolne kabelki od centralnego w aucie,
 
 jak sie podłączyć do kierunków.
 
 Np , jest opis które kable do kierunków , ale jak to podłączyć , wpiąc się w kabel , czy jak? ,  albo wyłączenie zapłonu , jest w schemacie że do stacyjki pozycja on , ma bys podłączony biały kabelek z centrali , ale jak go podłączyć?
 
 a może macie jakiś schemat do miśki
 dzieki za rady
 
 PS.mój alarm to STIG11
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Serek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Grand Voyager Limited AWD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 1597
 Skąd: Wrocław
 
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kozioł [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2007, 13:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzieki Serek , ten sam schemat dostałem dodatkowo od firmy w której kupiłem ten alarm , ale nic z niego nie kapuje
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Serek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Grand Voyager Limited AWD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 1597
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-03-2007, 17:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | Są tam podane kolory przewodów, które fabrycznie w Carismie odpowidają za podane funkcje. Nic prostszego. Połącz przewody z alarmu z tymi, podanymi w instrukcji. |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kozioł [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-03-2007, 10:13 |   
 |  
               | 
 |  
               | w tej instrukcji pojawia się bardzo często SILVER point , 
 co to oznacza?  srebrny punkt?
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Serek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Grand Voyager Limited AWD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 1597
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-03-2007, 11:08 |   
 |  
               | 
 |  
               | Najlogiczniej rzecz biorąc - konektory na końcach przewodów. |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kozioł [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-03-2007, 11:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | dzięki SEREK , 
 chyba juz rozpracowałem ten opis z pomocą słownika
  , 
 teraz tylko , musze odnaleźć te kable w aucie , z tego co wyczytałem w tym opisie znajdują się gdzieś po stronie kierowcy. Mam nadzieję że są wolne , bo inaczej to nie wiem jak podłączyć. I jeszcze sprawa pompy paliwa. Napisane tam jest aby uciąć  1,5 mm2 , kabla czarno- białego , ktory leci od stacyjki do pompy paliwa. No ale uciąć i co?
 
 ktoś podłączał alarm do stacyjki i pompy paliwa?
 
 
 jeszcze raz dzięki
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Serek   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Grand Voyager Limited AWD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 36 razy
 Dołączył: 17 Maj 2005
 Posty: 1597
 Skąd: Wrocław
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-03-2007, 11:58 |   
 |  
               | 
 |  
               | Przez przekaźnik dołączony do alarmu. Kable pod deską rozdzielczą nad nogami kierowcy.
 Jeżeli boisz się przerabiać przewody i chciałbyś pozostawić sobie otwartą furtkę, to proponuję zakupić złącza Scotchlok (niebieskie, czerwone, żółte). Za ich pomocą wpinasz się równolegle do przewodu, bez konieczności jego cięcia, wypinania z kostki. W razie potrzeby demontujesz całość. Pamiętaj tylko o dokładnym ukryciu takiej ingerencji. Jeżeli (odpukać) złodziej zajrzy i zobaczy, że się wpiąłeś w ten sposób -
  . Rozumiesz co mam na myśli. |  
				| _________________ 
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | kozioł [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-03-2007, 12:51 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok , 
 czyli rozumiem że te przewody nie są wolne? ,
 
 i musze wpiąć się w nie równolegle , np. otwieranie drzwi ,czy kierunkowskazy , czy choćby centralny
 
 ale pompa to chyba już nie , czy np. zapłon ,
 
 a jak to jest np. gdybam:  włączam awaryjki i uruchamiam alarm to na kierunki idą 2 razy po 12 Volt?
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | luk_szc   Mitsumaniak
 mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GDI  '99 EXE
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 16 Maj 2005
 Posty: 1056
 Skąd: się biorą dzieci ???
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-03-2007, 13:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Kabelek od pompy tniesz przy samej pompie (i tam dociągasz kable) lub odnajdziesz je pod deską . W samym alarmie (centralce) powinieneś mieć  przekaźnik , który odcina lub zwiera dany przewód - działa jakbyś na tym kablu założył włącznik . Co do kierunków to powinno być separowanie galwaniczne też w centralce (tj. jakieś diodki)
 |  
				| _________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
 
 Mitsumaniaki  QR-Code:
 
 
  
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |