To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Nagła utrata mocy 2.0 DiD BSY 2008

m4rud3r - 12-02-2017, 09:19
Temat postu: Nagła utrata mocy 2.0 DiD BSY 2008
Cześć Wszystkim.

Wczoraj zauważyłem taką przypadłość: jak jeżdżę powiedzmy do 120km/h max jest wszystko ok. Jak chwilowo polecę więcej jest też okej. Ale jak pojadę dłuższy odcinek np w okolicach 140 - 150km/h to po pewnym czasie (bo nie występuje to od razu, daję radę przejechać tak kilkanaście km, nie pomyślałem aby zmierzyć czas po jakim to występuje) auto się zaczyna mulić (wg mnie wchodzi w jakiś tryb awaryjny, max do 2 tyś obrotów, max do 100km/h albo i mniej, zmienia się dźwięk pracy silnika i pojawia się odgłos takiego jakby świstu jaki wydaje turbo, tak mi się wydaje). W takim trybie jeździ do restartu. I później znowu jest okej do momentu gdy znowu przejadę dłuższy odcinek z wyższą prędkością. Gdzie szukać problemu albo na co zwrócić uwagę ?

radek79 - 12-02-2017, 11:57

napisz do kolegi patrycjuszek,miał chyba identyczny problem z tym silnikiem
liptoon - 12-02-2017, 18:19

Prawdopodobnie zapieczone kierownice turbiny, przerabiałem to :D
Mechanik naprawił mi to w 20 min na podnośniku. Rozruszał sztangę ręcznie, polał jakimś płynem - kazał przegonić auto z obrotami pow. 2500 kilka razy.... Działa do dziś ;)

m4rud3r - 12-02-2017, 21:50

Czyli idzie to zrobić w warsztacie, bez wysyłki turbo do regeneracji ? :)
Bzyk_R1 - 12-02-2017, 22:02

Nawet idzie to zrobić samemu przy niewielkich zdolnościach manualnych. Sztangę turbo zobaczysz po ściągnięciu węża. Jak podniesiesz do góry palcami i sama swobodnie nie opadnie lub stopniowo z przycinaniem będzie opadać znaczy że zgromadziły się nagary i auto wrzuca w tryb awaryjny. Nie chcę wróżyć z fusów ale taki stan rzeczy daje dwie opcje: albo rozpuszczenie i wypłukanie nagarów spowoduje efekt jak u liptoon, i o tym zapomnisz albo sprężarka ma już dość (jak kiedyś w moim 1,9 TDI AJM ) i wkrótce znowu problem wróci. Jeżeli się uda nie zapominaj od czasu do czasu "przedmuchać" porządnie turbo na niemieckiej autostradzie
DarioFo - 20-02-2017, 12:05

Bzyk_R1 napisał/a:
Nawet idzie to zrobić samemu przy niewielkich zdolnościach manualnych. Sztangę turbo zobaczysz po ściągnięciu węża. Jak podniesiesz do góry palcami i sama swobodnie nie opadnie lub stopniowo z przycinaniem będzie opadać znaczy że zgromadziły się nagary i auto wrzuca w tryb awaryjny. Nie chcę wróżyć z fusów ale taki stan rzeczy daje dwie opcje: albo rozpuszczenie i wypłukanie nagarów spowoduje efekt jak u liptoon, i o tym zapomnisz albo sprężarka ma już dość (jak kiedyś w moim 1,9 TDI AJM ) i wkrótce znowu problem wróci. Jeżeli się uda nie zapominaj od czasu do czasu "przedmuchać" porządnie turbo na niemieckiej autostradzie


Ja bym postawił na zawór N75 .. to sie chyba tak nazywa.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group