Nagła utrata mocy 2.0 DiD BSY 2008 |
Autor |
Wiadomość |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 444 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 12-02-2017, 09:19 Nagła utrata mocy 2.0 DiD BSY 2008
|
|
|
Cześć Wszystkim.
Wczoraj zauważyłem taką przypadłość: jak jeżdżę powiedzmy do 120km/h max jest wszystko ok. Jak chwilowo polecę więcej jest też okej. Ale jak pojadę dłuższy odcinek np w okolicach 140 - 150km/h to po pewnym czasie (bo nie występuje to od razu, daję radę przejechać tak kilkanaście km, nie pomyślałem aby zmierzyć czas po jakim to występuje) auto się zaczyna mulić (wg mnie wchodzi w jakiś tryb awaryjny, max do 2 tyś obrotów, max do 100km/h albo i mniej, zmienia się dźwięk pracy silnika i pojawia się odgłos takiego jakby świstu jaki wydaje turbo, tak mi się wydaje). W takim trybie jeździ do restartu. I później znowu jest okej do momentu gdy znowu przejadę dłuższy odcinek z wyższą prędkością. Gdzie szukać problemu albo na co zwrócić uwagę ? |
|
|
|
 |
radek79
Mitsumaniak
Auto: x5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 7453 Skąd: CHEŁM
|
Wysłany: 12-02-2017, 11:57
|
|
|
napisz do kolegi patrycjuszek,miał chyba identyczny problem z tym silnikiem |
|
|
|
 |
liptoon
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II 2.0 D-ID [2007]
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2014 Posty: 10 Skąd: SBL
|
Wysłany: 12-02-2017, 18:19
|
|
|
Prawdopodobnie zapieczone kierownice turbiny, przerabiałem to
Mechanik naprawił mi to w 20 min na podnośniku. Rozruszał sztangę ręcznie, polał jakimś płynem - kazał przegonić auto z obrotami pow. 2500 kilka razy.... Działa do dziś |
|
|
|
 |
m4rud3r
Forumowicz

Auto: Outlander II 2.4 Mivec 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Sty 2009 Posty: 444 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 12-02-2017, 21:50
|
|
|
Czyli idzie to zrobić w warsztacie, bez wysyłki turbo do regeneracji ? |
|
|
|
 |
Bzyk_R1
Mitsumaniak Outlanderowiec

Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy Dołączył: 02 Sie 2016 Posty: 5363 Skąd: Pińczów TPI
|
Wysłany: 12-02-2017, 22:02
|
|
|
Nawet idzie to zrobić samemu przy niewielkich zdolnościach manualnych. Sztangę turbo zobaczysz po ściągnięciu węża. Jak podniesiesz do góry palcami i sama swobodnie nie opadnie lub stopniowo z przycinaniem będzie opadać znaczy że zgromadziły się nagary i auto wrzuca w tryb awaryjny. Nie chcę wróżyć z fusów ale taki stan rzeczy daje dwie opcje: albo rozpuszczenie i wypłukanie nagarów spowoduje efekt jak u liptoon, i o tym zapomnisz albo sprężarka ma już dość (jak kiedyś w moim 1,9 TDI AJM ) i wkrótce znowu problem wróci. Jeżeli się uda nie zapominaj od czasu do czasu "przedmuchać" porządnie turbo na niemieckiej autostradzie |
_________________ Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.
Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?
STOP HYBRID GO LPG |
|
|
|
 |
DarioFo
Nowy Forumowicz
Auto: Outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2011 Posty: 16 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 20-02-2017, 12:05
|
|
|
Bzyk_R1 napisał/a: | Nawet idzie to zrobić samemu przy niewielkich zdolnościach manualnych. Sztangę turbo zobaczysz po ściągnięciu węża. Jak podniesiesz do góry palcami i sama swobodnie nie opadnie lub stopniowo z przycinaniem będzie opadać znaczy że zgromadziły się nagary i auto wrzuca w tryb awaryjny. Nie chcę wróżyć z fusów ale taki stan rzeczy daje dwie opcje: albo rozpuszczenie i wypłukanie nagarów spowoduje efekt jak u liptoon, i o tym zapomnisz albo sprężarka ma już dość (jak kiedyś w moim 1,9 TDI AJM ) i wkrótce znowu problem wróci. Jeżeli się uda nie zapominaj od czasu do czasu "przedmuchać" porządnie turbo na niemieckiej autostradzie |
Ja bym postawił na zawór N75 .. to sie chyba tak nazywa. |
_________________ Dario |
|
|
|
 |
|