Outlander I GEN Techniczne - Outlander Turbo LPG
kesikp - 17-02-2017, 15:30 Temat postu: Instalacja gazowa dla Turbo Miśka Mam pytanie do osób posiadających Miśki turbo z lpg.
Jaką instalację założyć, na co zwracać uwagę, a czego się wystrzegać?
Bzyk_R1 - 17-02-2017, 16:54
kesikp, Nie chcę się czepiać ale w ogóle nie używasz szukajki. Pozakładałeś temat do wszystkiego co Cię boli i czego chcesz się wypytać a nie poszukałeś czy temat nie był wertowany. Akurat O1T z lpg to temat rzeka i ja dużo znalazłem tutaj wskazówek bo kilka miesięcy temu też stałem przed tym tematem. Musisz pamiętać o paru sprawach:
-większość jeździ na STAGu, dużo osób ma problemy z BRC
-sterownik mało ważny, ważne żeby ktoś z głową zamontował, rozważ LPG Tech lub Qbox'a
-max butla jaka wchodzi to 58l w koło ale musisz trochę poprzerabiać, 55l wchodzi bez rzeźby
-przewody faro fi 8!
-reduktor zakładają KME extreme, ACR01, jeżeli myślisz o modyfikacji mocy polecamy KME Twin
-wtryskiwacze hana lub wzmacniane barracudy 130 koniecznie pojedynczo, nie na listwie
-wlew pod klapką(berło się spokojnie mieści) lub pod tablicą rejestracyjną(nie wiercisz w blasze)
-zakład który Ci założy OBOWIĄZKOWO ma to wystroić z AFR.
Zajrzyj do mojego tematu jak to zostało zrobione profesjonalnie. Powinno Ci się spodobać, masz tam wiele cennych wskazówek. Pozdrawiam.
Jaro1974 - 17-02-2017, 20:05
Bzyk_R1 napisał/a: | Zajrzyj do mojego tematu jak to zostało zrobione profesjonalnie. Powinno Ci się spodobać, masz tam wiele cennych wskazówek. Pozdrawiam. |
Bzyczku ale żeś autopromocję sobie zrobił
kesikp - 17-02-2017, 20:13
No tak znalazłem, w poście Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy.
Dzięki. Pewnie bliżej terminu będę miał więcej pytań. Teraz chciałem się zorientować co nieco w temacie.
W@sio - 17-02-2017, 22:11
kesikp, ale jak Krzysiek pisał, do ogólnych reguł tego forum należy używanie wyszukiwarki zanim założy się nowy temat
A LPG w O1T i problemy z nim związane przerabiałem na przypadku mojego auta i w jednym z tematów pisałem co gdzie i jak, niemal w tych samych słowach co Bzyku
Bzyk_R1 - 18-02-2017, 11:34
Jaro1974 napisał/a: | Bzyczku ale żeś autopromocję sobie zrobił |
Jarku nie sądzisz że trzeba reklamować sprawdzone zestawy? Skoro u mnie to działa i nie drapię się po głowie ciągle to czemu inni nie powinni wkładać tej konfiguracji? Pamiętasz jak było z rozrządem? Poleciłeś mi super zestaw i jestem zadowolony. W@sio nie miał ściągi z LPG i się trochę pomęczył żeby wszystko grało, ja skorzystałem z doświadczeń i mam problem z głowy To jest wielki plus tego forum, że dużo osób może dać cenne wskazówki które się sprawdzają. Nasz qmpel Leszek (turek61) poszedł w BRC i ma teraz problemy niestety. Tak więc dalej promuję to co działa!
dynam - 18-02-2017, 18:54
Mogę w tym temacie podać również swój przykład. Miałem zamontowane;
Sterownik Qbox, wtryski Baracuda, reduktor KME silver 218KM.
Przy normalnej jeździe nie było problemu, ale przy ostrzejszej brakowało pary.
Wtryski nie wyrabiały, a reduktor pracował na maxa czyli od 0,5 do 4,0 bara.
Po miesiącu wymieniłem wtryski również na Barakudy tyle że 130. Dużej poprawy nie było. Po spocie na którym poznałem Bzyka_R1 i wymianie informacji wymieniłem jeszcze reduktor na ACR01.
Teraz wszystko hula bez zająknięcia.
spooner25 - 22-02-2017, 09:38 Temat postu: Outlander Turbo LPG Panowie, o LPG na forum i nie tylko przeczytałem chyba wszystko. Zamiast wyjaśnienia pewnych kwestii mam większy mętlik w saganie niż miałem.
Kilka zdań co mam u siebie: Instalacja BRC Sequent 24.
- wtryski pomarańczowe (lub żółte ),
- reduktor Genius Max,
- lubrykacja.
Misiek miał 75 tys km jak go zagazowali. Obecnie ma 226 tyś więc chodzi na podtlenku jakieś
151 tyś km.
Teraz kilka pytań:
czy ta instalacja BRC jest wystarczająca do 200 KM ? - gazownik twierdzi, że wytrzyma nawet 300 KM,
chciałem zwiększyć moc do ok. 240 km. Czy moge to zrobic bezpiecznie czy lepiej odpuścić na tej instalacji ?
czy po takiem przebiegu trzeba zrobić jakiś większy serwis niż te co 15 tyś km ?
czy jak auto ma za słabą mieszankę to samo się wspomaga PB ?
czy jest możliwość, że na tej instalacji dostanie złą dawkę i coś się stanie z głowicą ?
Panowie, wałkuje temat gazu od kilku dni więc nie piszcie - poszukaj w Google -
Google nie jest jednak takie mądre jak większość twierdzi
Bzyk_R1 - 22-02-2017, 10:44
spooner25 napisał/a: | Kilka zdań co mam u siebie: Instalacja BRC Sequent 24.
- wtryski pomarańczowe (lub żółte ),
- reduktor Genius Max,
- lubrykacja. |
Po tym co napisałeś nie sposób zgadnąć jakie parametry ma instalacja. Sprecyzuj dokładnie jakie komponenty, modele itp... Wtedy można odpowiedzieć czy wystarczająca. Skoro zrobione 150k km na niej pewnie jesteś w stanie powiedzieć czy dobrze chodzi czy reduktor trzyma ciśnienie?
Moc możesz zwiększyć tylko musisz zrobić to profesjonalnie z hamownią i sondą w wydechu. Broń Cię Panie przed wgrywaniem gotowców...
Jeżeli pytasz o serwis przed zwiększeniem mocy to powinieneś sprawdzić stan zawieszenia, hamulców i warto sprawdzić jak tam sprzęgło i czy podoła nowym Nm. Nie powinieneś robić czipsa ze świecącym CE i ogólnie auto nie powinno mieć błędów, dobre odczyty ze wszystkich czujników, dobre parametry pracy. I ogólnie 15 tyś to troszkę za długo na przeglądy, zwłaszcza jeżeli chodzi o olej silnikowy. Masz uturbioną benzynę olej co 10 tyś zmieniaj.
Słabą mieszankę? Wielu gazowników ustawia dotrysk benzyny co w Twoim ogólnym rachunku jest niekorzystne bo spalasz i LPG i Pb. W naszym silniku jest to zbędny zabieg. Jedyne co powinieneś zrobić to zestroić instalację z AFR i wtedy zobaczyć jak tam wygląda w całym zakresie obrotów. Dobrze wystrojona instalacja nie potrzebuje dotrysku ani lubryfikacji.
Po zrobieniu czipsa, zaleca się powrót do domu na Pb i wtedy z gaziarzem od nowa wystroić instalację LPG pod kątem nowych parametrów silnika, tak żeby znowu dobrać dobre AFR. Można też jeździć po czipsie na LPG ale unikając wysokich obrotów i przeciążania silnika, żeby nie przekroczyć bardzo wysokiego EGT. To chyba tyle.
staszq2 - 23-02-2017, 13:13
spooner25 napisał/a: | czy jest możliwość, że na tej instalacji dostanie złą dawkę i coś się stanie z głowicą ? |
Głowica to żaden problem, generalny remont to 400 zł ale jak Ci upali na ubogiej mieszance elektrodę jak mi to się ze śmiech nie pozbierasz, no co Ty Michał już zapomniałeś o moim temacie
spooner25 napisał/a: | czy po takiem przebiegu trzeba zrobić jakiś większy serwis niż te co 15 tyś km ? | + spooner25 napisał/a: | lubrykacja. |
Ściągnij kolektor dolotowy i sprawdź jak wyglądają kanały dolotowe i sam kolektor, jestem pewien że tam jest syf z "lubry" no chyba, że masz założoną prawdziwą lubryfikację ale wątpię bo taka kosztuje 2-3 koła i ułamek procenta ludzi to zamawia.
Przedewszystkim
jak pisze Bzyk_R1 i on Ci prawdę powie
Ogólnie BRC nie jest przyjazną instalacją do "własnego dłubania".
spooner25 - 24-02-2017, 11:24
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka "check". Sczytany błąd to P0170. Auto jeździło normalnie.
Co to za błąd i co ma wspólnego z podtlenkiem ?
Bzyk_R1 - 24-02-2017, 11:50
https://www.engine-codes.com/p0170_mitsubishi.html
Tutaj masz najczęstsze przyczyny, jest po angielsku ale sobie możesz tłumaczyć. Temat znany z forum evo. Najczęściej pomaga wymiana czujnika O2. Widzę że BRC zaczyna robić swoje niestety. Radziłbym podjechać i wystroić auto. Objawy to CE właśnie, podwyższony apetyt na paliwo spowodowany złym stosunkiem A/F.
W@sio - 24-02-2017, 14:10
P0170 przy instalacji LPG to jeszcze nic strasznego oznacza tylko błąd korekty długotrwałej czasu wtrysku. Wypada skasować błąd i pojeździć na PB żeby zebrać poprawne korekty benzynowe, a potem stroić gaz. Prawdopodobnie problem jest w zakresie, w którym komp sobie jeszcze dostraja czas wtrysku PB po Lambdzie
flash - 24-02-2017, 16:02
spooner25 napisał/a: | Ostatnio zapaliła mi się kontrolka "check". Sczytany błąd to P0170. Auto jeździło normalnie.
Co to za błąd i co ma wspólnego z podtlenkiem ? |
Dosłownie trzy tygodnie temu wywaliło mi to samo. Przyczyną były ustawienia softu lpg. Gazownik ustawił nową mapę i po godzince problem znikł. Zacznij od sprawdzenia ustawień instalacji.
jaroo0 - 13-03-2017, 22:23
Panowie, ktos z was posiada mape i utawienia ze instalacji Stag? Chcialbym porównać
Od jakiegoś czasu po wcianieciu gazu sluchac strzal i dopiero zaczna ciągnąć..
|
|
|