Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 19:52
Outlander Turbo LPG
Autor Wiadomość
kesikp 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2017, 15:30   Instalacja gazowa dla Turbo Miśka

Mam pytanie do osób posiadających Miśki turbo z lpg.
Jaką instalację założyć, na co zwracać uwagę, a czego się wystrzegać?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 17-02-2017, 16:54   

kesikp, Nie chcę się czepiać ale w ogóle nie używasz szukajki. Pozakładałeś temat do wszystkiego co Cię boli i czego chcesz się wypytać a nie poszukałeś czy temat nie był wertowany. Akurat O1T z lpg to temat rzeka i ja dużo znalazłem tutaj wskazówek bo kilka miesięcy temu też stałem przed tym tematem. Musisz pamiętać o paru sprawach:
-większość jeździ na STAGu, dużo osób ma problemy z BRC
-sterownik mało ważny, ważne żeby ktoś z głową zamontował, rozważ LPG Tech lub Qbox'a
-max butla jaka wchodzi to 58l w koło ale musisz trochę poprzerabiać, 55l wchodzi bez rzeźby
-przewody faro fi 8!
-reduktor zakładają KME extreme, ACR01, jeżeli myślisz o modyfikacji mocy polecamy KME Twin
-wtryskiwacze hana lub wzmacniane barracudy 130 koniecznie pojedynczo, nie na listwie
-wlew pod klapką(berło się spokojnie mieści) lub pod tablicą rejestracyjną(nie wiercisz w blasze)
-zakład który Ci założy OBOWIĄZKOWO ma to wystroić z AFR.

Zajrzyj do mojego tematu jak to zostało zrobione profesjonalnie. Powinno Ci się spodobać, masz tam wiele cennych wskazówek. Pozdrawiam.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
Jaro1974 
Mitsumaniak
Outsilverman ;-)


Auto: O1 bez T, EA5W i moto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 05 Sty 2008
Posty: 20738
Skąd: Z outlandera ;-) LRY ;-)
Wysłany: 17-02-2017, 20:05   

Bzyk_R1 napisał/a:
Zajrzyj do mojego tematu jak to zostało zrobione profesjonalnie. Powinno Ci się spodobać, masz tam wiele cennych wskazówek. Pozdrawiam.

Bzyczku ale żeś autopromocję sobie zrobił ;-) :twisted:
_________________
Admirał Gwiezdnej Floty :D
Pomogłem - kilknij POMÓGŁ ;-)
carisma http://forum.mitsumaniaki...p=940699#940699
outlander http://forum.mitsumaniaki...1289542#1289542
S40 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1581589#1581589
EA5W A/T '02 https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1636386sid=8c835a59cb4250aa44c46bb3733c4f92#1636386


"Memories are the most important things that we remain to remember the most moving ones flowing from the depths of the HEART, recorded to the end of LIFE"

wozidełka; FSM 126P - 1995-1999; FSO 1500 - 1999-2004; seat ibiza 1.2 - 2004-2008; carisma 1.9td GLX - 2007-2014; megane 1.4 energy - 2008-2014; O1 - 2014- ; suzuki epicuro UC 125 - 2016 - ; honda CBF 125R - 2017 - ; volvo s40 1.9 Di- 2018 - 2020; EA5W A/T - 2020 - 2024 "RIP"; EA5A A/T 2024 - ?
"A co ja mogę - przecież tylko zwykłym szeregowym mitsumaniakiem już nie jestem :P "
ルブリン
 
 
 
kesikp 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lut 2017
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-02-2017, 20:13   

No tak znalazłem, w poście Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy. :)
Dzięki. Pewnie bliżej terminu będę miał więcej pytań. Teraz chciałem się zorientować co nieco w temacie.
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 17-02-2017, 22:11   

kesikp, ale jak Krzysiek pisał, do ogólnych reguł tego forum należy używanie wyszukiwarki zanim założy się nowy temat :-)

A LPG w O1T i problemy z nim związane przerabiałem na przypadku mojego auta i w jednym z tematów pisałem co gdzie i jak, niemal w tych samych słowach co Bzyku
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 18-02-2017, 11:34   

Jaro1974 napisał/a:
Bzyczku ale żeś autopromocję sobie zrobił


Jarku nie sądzisz że trzeba reklamować sprawdzone zestawy? Skoro u mnie to działa i nie drapię się po głowie ciągle to czemu inni nie powinni wkładać tej konfiguracji? Pamiętasz jak było z rozrządem? Poleciłeś mi super zestaw i jestem zadowolony. W@sio nie miał ściągi z LPG i się trochę pomęczył żeby wszystko grało, ja skorzystałem z doświadczeń i mam problem z głowy :) To jest wielki plus tego forum, że dużo osób może dać cenne wskazówki które się sprawdzają. Nasz qmpel Leszek (turek61) poszedł w BRC i ma teraz problemy niestety. Tak więc dalej promuję to co działa! :D
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
dynam 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Outlander 2.0 Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Maj 2016
Posty: 37
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-02-2017, 18:54   

Mogę w tym temacie podać również swój przykład. Miałem zamontowane;
Sterownik Qbox, wtryski Baracuda, reduktor KME silver 218KM.
Przy normalnej jeździe nie było problemu, ale przy ostrzejszej brakowało pary.
Wtryski nie wyrabiały, a reduktor pracował na maxa czyli od 0,5 do 4,0 bara.
Po miesiącu wymieniłem wtryski również na Barakudy tyle że 130. Dużej poprawy nie było. Po spocie na którym poznałem Bzyka_R1 i wymianie informacji wymieniłem jeszcze reduktor na ACR01.
Teraz wszystko hula bez zająknięcia. :mrgreen:
_________________
Zawsze może być gorzej
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 22-02-2017, 09:38   Outlander Turbo LPG

Panowie, o LPG na forum i nie tylko przeczytałem chyba wszystko. Zamiast wyjaśnienia pewnych kwestii mam większy mętlik w saganie niż miałem.

Kilka zdań co mam u siebie: Instalacja BRC Sequent 24.
- wtryski pomarańczowe (lub żółte :D ),
- reduktor Genius Max,
- lubrykacja.

Misiek miał 75 tys km jak go zagazowali. Obecnie ma 226 tyś więc chodzi na podtlenku jakieś
151 tyś km.

Teraz kilka pytań:

    czy ta instalacja BRC jest wystarczająca do 200 KM ? - gazownik twierdzi, że wytrzyma nawet 300 KM,
    chciałem zwiększyć moc do ok. 240 km. Czy moge to zrobic bezpiecznie czy lepiej odpuścić na tej instalacji ?
    czy po takiem przebiegu trzeba zrobić jakiś większy serwis niż te co 15 tyś km ?
    czy jak auto ma za słabą mieszankę to samo się wspomaga PB ?
    czy jest możliwość, że na tej instalacji dostanie złą dawkę i coś się stanie z głowicą ?


Panowie, wałkuje temat gazu od kilku dni więc nie piszcie - poszukaj w Google -
Google nie jest jednak takie mądre jak większość twierdzi :P
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 22-02-2017, 10:44   

spooner25 napisał/a:
Kilka zdań co mam u siebie: Instalacja BRC Sequent 24.
- wtryski pomarańczowe (lub żółte ),
- reduktor Genius Max,
- lubrykacja.


Po tym co napisałeś nie sposób zgadnąć jakie parametry ma instalacja. Sprecyzuj dokładnie jakie komponenty, modele itp... Wtedy można odpowiedzieć czy wystarczająca. Skoro zrobione 150k km na niej pewnie jesteś w stanie powiedzieć czy dobrze chodzi czy reduktor trzyma ciśnienie?

Moc możesz zwiększyć tylko musisz zrobić to profesjonalnie z hamownią i sondą w wydechu. Broń Cię Panie przed wgrywaniem gotowców...

Jeżeli pytasz o serwis przed zwiększeniem mocy to powinieneś sprawdzić stan zawieszenia, hamulców i warto sprawdzić jak tam sprzęgło i czy podoła nowym Nm. Nie powinieneś robić czipsa ze świecącym CE i ogólnie auto nie powinno mieć błędów, dobre odczyty ze wszystkich czujników, dobre parametry pracy. I ogólnie 15 tyś to troszkę za długo na przeglądy, zwłaszcza jeżeli chodzi o olej silnikowy. Masz uturbioną benzynę olej co 10 tyś zmieniaj.

Słabą mieszankę? Wielu gazowników ustawia dotrysk benzyny co w Twoim ogólnym rachunku jest niekorzystne bo spalasz i LPG i Pb. W naszym silniku jest to zbędny zabieg. Jedyne co powinieneś zrobić to zestroić instalację z AFR i wtedy zobaczyć jak tam wygląda w całym zakresie obrotów. Dobrze wystrojona instalacja nie potrzebuje dotrysku ani lubryfikacji.

Po zrobieniu czipsa, zaleca się powrót do domu na Pb i wtedy z gaziarzem od nowa wystroić instalację LPG pod kątem nowych parametrów silnika, tak żeby znowu dobrać dobre AFR. Można też jeździć po czipsie na LPG ale unikając wysokich obrotów i przeciążania silnika, żeby nie przekroczyć bardzo wysokiego EGT. To chyba tyle.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
staszq2 
Mitsumaniak
Cichociemny


Auto: Jedyne słuszne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 24 Sty 2015
Posty: 624
Skąd: Zasiedmiogórogrodzie
Wysłany: 23-02-2017, 13:13   

spooner25 napisał/a:
czy jest możliwość, że na tej instalacji dostanie złą dawkę i coś się stanie z głowicą ?

Głowica to żaden problem, generalny remont to 400 zł ale jak Ci upali na ubogiej mieszance elektrodę jak mi to się ze śmiech nie pozbierasz, no co Ty Michał już zapomniałeś o moim temacie :P
spooner25 napisał/a:
czy po takiem przebiegu trzeba zrobić jakiś większy serwis niż te co 15 tyś km ?
+
spooner25 napisał/a:
lubrykacja.

Ściągnij kolektor dolotowy i sprawdź jak wyglądają kanały dolotowe i sam kolektor, jestem pewien że tam jest syf z "lubry" no chyba, że masz założoną prawdziwą lubryfikację ale wątpię bo taka kosztuje 2-3 koła i ułamek procenta ludzi to zamawia.
Przedewszystkim
Bzyk_R1 napisał/a:
AFR
jak pisze Bzyk_R1 i on Ci prawdę powie :wink:
Ogólnie BRC nie jest przyjazną instalacją do "własnego dłubania".
_________________
1% na leczenie i rehabilitację mojego Kubusia http://fundacja-sloneczko...s.php?ida=138/M

Mam japońskie TURBO :) do tego AWD
Moja historia motoryzacji:
1. Fiat 125p 1.5, 2. Fiat 126p 0.65, 3. Peugeot 106 '92 1.1, 4. Daewoo Leganza '99 2.2 CDX, 5. Ford Fiesta '95 1.3, 6. Nissan Primera '00 1.8 CH
7. Citroen Xsara '98 1.4, 8. Renault Scenic '98 2.0, 9. Renault Grand Scenic II '09 2.0, 10. Ford Mondeo MK II '00 1.8
11. Ford Focus MK2 '07 1.6 TDCi pierwszy w życiu diesel - http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=95295
12. Mitsubishi Outlander TURBO "Byczek" - ach... no szkoda i szkoda
13. Audi A6 C5 '03 Avant 3.0 quattro + tiptronic - było jeździło służyło ale nie było tanie
14. 'OBRUT" - nie wyszło a miał być come back
15. Ford Mondeo MK4 2.0 HDI pod kryptonimem TDCI 130/320==>185/413 - przerzucam się na ropniaka
16. Coltolot CJO "Black Sabaton" 1.6
17. OBRUT nr 3 - seria seria seria ... czarna seria
18. Saabik 9-5 '06 Aero 2.3T

[size=i10]19.[/size] https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108143 Batmobil - O1T 800+HP/1200+NM
 
 
spooner25 
Forumowicz

Auto: Outlander Turbo, Prelude VTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Cze 2016
Posty: 79
Skąd: płońsk
Wysłany: 24-02-2017, 11:24   

Ostatnio zapaliła mi się kontrolka "check". Sczytany błąd to P0170. Auto jeździło normalnie.
Co to za błąd i co ma wspólnego z podtlenkiem ?
 
 
Bzyk_R1 
Mitsumaniak
Outlanderowiec


Auto: O1T LSRG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 02 Sie 2016
Posty: 5359
Skąd: Pińczów TPI
Wysłany: 24-02-2017, 11:50   

https://www.engine-codes.com/p0170_mitsubishi.html

Tutaj masz najczęstsze przyczyny, jest po angielsku ale sobie możesz tłumaczyć. Temat znany z forum evo. Najczęściej pomaga wymiana czujnika O2. Widzę że BRC zaczyna robić swoje niestety. Radziłbym podjechać i wystroić auto. Objawy to CE właśnie, podwyższony apetyt na paliwo spowodowany złym stosunkiem A/F.
_________________
Gdy obowiązek wezwie mnie,
Tam wszędzie, gdzie się pali,
Ty mi, o Panie, siłę daj,
Bym życie ludzkie ocalił.


Lekki Samochód Ratowniczo Gaśniczy: 300+KM/500+Nm http://forum.mitsumaniaki...1489343#1489343 ターボアウトランダー
Legenda we własnym garażu: http://forum.mitsumaniaki...1502384#1502384
Sprzątam i pilnuję porządku w dziale Outlandera. Czasem zdarza mi się kogoś wycinać...
ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA I SUBSKRYPCJI MOJEGO KANAŁU NA YT
https://www.youtube.com/c...sgoaAdLHmEnzUrg A czy Ty Gość już subskrybujesz?

STOP HYBRID GO LPG
 
 
W@sio 
Mitsumaniak
Well, hello there!


Auto: Doładowane ;-)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Sty 2013
Posty: 2144
Skąd: Lublin / Sporniak
Wysłany: 24-02-2017, 14:10   

P0170 przy instalacji LPG to jeszcze nic strasznego :) oznacza tylko błąd korekty długotrwałej czasu wtrysku. Wypada skasować błąd i pojeździć na PB żeby zebrać poprawne korekty benzynowe, a potem stroić gaz. Prawdopodobnie problem jest w zakresie, w którym komp sobie jeszcze dostraja czas wtrysku PB po Lambdzie
_________________
Kupiłem i tuningowałem Outka Turbo zanim to było modne...

EVO byłem, ale przytyłem - Najładniejsze 4x4 Zlotu w Firleju 2014. Najładniejsze 4x4 Zlotu w Pogorzelicy 2015, Najładniejsza terenówka Zlotu w Przesiece 2016, Najładniejsze 4x4 i Najlepszy Tuning Zlotu w Grudziądzu 2017
miniT czyli Wasiowy Coltolot CZT

Wasiowy cabio spod znaku pieruna
 
 
flash 
Forumowicz


Auto: Out I 2.0 136KM 2WD 2007r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Lis 2014
Posty: 194
Skąd: Toruń
Wysłany: 24-02-2017, 16:02   

spooner25 napisał/a:
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka "check". Sczytany błąd to P0170. Auto jeździło normalnie.
Co to za błąd i co ma wspólnego z podtlenkiem ?


Dosłownie trzy tygodnie temu wywaliło mi to samo. Przyczyną były ustawienia softu lpg. Gazownik ustawił nową mapę i po godzince problem znikł. Zacznij od sprawdzenia ustawień instalacji.
 
 
jaroo0 
Forumowicz


Auto: Outlander
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 165
Skąd: BHA
Wysłany: 13-03-2017, 22:23   

Panowie, ktos z was posiada mape i utawienia ze instalacji Stag? Chcialbym porównać
Od jakiegoś czasu po wcianieciu gazu sluchac strzal i dopiero zaczna ciągnąć..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.