To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] stuki w przednim zawieszeniu - carisma

Anonymous - 14-03-2007, 23:01
Temat postu: [Cari 1.8] stuki w przednim zawieszeniu - carisma
Witam. Jestem nowy na Waszym forum. Mam Carismę (od miesiąca) 1,8 rocznik '96, 145 000 km. Znalazłem podobny temat, ale tylko podobny. Problem jest następujący: Jadąc wolno po nierównościach (kocie łby, droga żwirowa, nierówności w asfalcie itp) słychać stuki z przedniego zawieszenia (jak koło wpadnie w w nierówność to dźwięk jest jakby wibracyjny tzn nie jest tak,że jeden dołek jeden stukot tylko jeden dołek kilka stuków w ułamku sekundy). Amortyzatory wymieniłem 4 dni temu - miało pomóc nie pomogło, zawieszenie sprawdzane kilka razy i twierdzą, że jak na carismę to sztywne.. Na szarpakach mechanik powiedział,że są ledwie wyczuwalne luzy na łąznikach stabilizatora i końcówkach drążka (że niby nie przeszkadza) luzu na drążku stabilizatora nie ma (jak sprawdzili)... Pomyślałem,że moze to luz na maglownicy, zadzwoniłem do 4 serwisów mitsubishi i powiedzieli,że nigdy nie kasowali luzów na maglowinicy i że nie robi się tego.. tu na forum wyczytałem,że ktoś próbował kasować luzy w maglownicy... Teraz zastanawiam się czy mogą to być krzyżaki na na drążku kierowniczym i czy przy jeździe przy po kocich łbach mogą stukać... Proszę Was o pomoc i będę bardzo wdzięczny... Mam jeszcze jeden problem z wyciekającym olejem ze skrzyni biegów..2 tygodnie temu wymieniłem go.. ta manszeta wewnętrzna (przy obudowie skrzyni jest mokra i tam leci.. moje pytanie: czy trzeba ją dokręcić żeby mocniej ścisnąć czy trzeba coś więcej zrobić..(ona utrzymuje olej w skrzyni żeby nie wyciekał czy coś tam jeszcze jest?) Prosiłbym jeszcze o ceny tego wszystkiego ile by mnie to wszystko kosztowało... Proszę o wyrozumiałość i czekam na Waszą reakcję... pozdrawiam
szczeslaw - 14-03-2007, 23:56

aborygen napisał/a:
zawieszenie sprawdzane kilka razy

W jednym serwisie czy w kilku?
aborygen napisał/a:
twierdzą, że jak na carismę to sztywne

Co to znaczy "jak na Carismę"? Albo są luzy albo nie ma.
aborygen napisał/a:
Na szarpakach mechanik powiedział,że są ledwie wyczuwalne luzy na łąznikach stabilizatora i końcówkach drążka (że niby nie przeszkadza)

Zmień mechanika. Jak są luzy to się wymienia element, a nie czeka aż będą większe. To nie są drogie elementy, a może się okazać że będzie duża poprawa.
aborygen napisał/a:
zadzwoniłem do 4 serwisów mitsubishi i powiedzieli,że nigdy nie kasowali luzów na maglowinicy i że nie robi się tego

Bo oni ci wolą sprzedać maglownicę za kilka tysi...
aborygen napisał/a:
tu na forum wyczytałem,że ktoś próbował kasować luzy w maglownicy

Nie próbował tylko skasował. To byłem ja. Robił mi to mój mechanik, który też ma Cari i też kasował w niej luzy. Zresztą nie tylko w w tych dwóch - pracował w ASO Mitsu w Krakowie i robił to w wielu autkach. Od tego zabiegu mam spokój i nic złego się nie dzieje, maglownica nie stuka.
Moja rada: podjedź na 2-3 stacje diagnostyczne i niech ci posprawdzają. Koszt jest niewielki (w Krakowie jakieś 20zł za sprawdzenie luzów) a może dowiesz się czegoś więcej. Z mojego doświadczenia wynika, że wielu diagnostów na stacjach nie zna się na swojej robocie, ale zawsze można też trafić na takiego, który wie co robi.
Po dokładnym sprawdzeniu wymień te łączniki i końcówki drążków i ustaw geometrię. Potem możesz jeszcze ewentualnie kasować luz jak dalej nie będzie ci coś pasowało.

Anonymous - 15-03-2007, 09:28

witam i dzięki za szybką odpowiedź..
no więc: zawieszenie sprawdzane kilka razy w różnych serwisach (dzisiaj jadę do jeszcze innego); "jak na carismę" to pewnie ,że nie mają dobrego zdania o zawieseniu w tym samochodzie ale w sensie ok.. Więc jakie miałeś objawy (też stukało jak u mnie? samochód latał po całej drodze i ciężko się go prowadziło?) Bo ja tak powątpiewam,że to moze być maglownica, żęby przybliżyć to pwiem że powyżej prędkości 60 km/h jest cisza,źle jest przy wolnej jeździe, a stuki podobne do dźwięku rzucanych desek na inne deski tyle, że cichszy oczywiście..jak kręcę kierownicą w prawo i w lewo na zgaszonym silniku to słychać stuki i na zapalonym podobnie.. Jak w ogóle sie reguluje tą maglownicę? Dobrze byłoby żeby można było dokładnie zdiagnozować czy to maglownica.. Nadal nie wiem jak jest z tym cieknącym olejem ze skrzyni...czy to ta manszeta utrzymuje olej w skrzyni czy tam coś jeszce jest, czy wystarczy ją ścisnąć mocniej? proszę o wyrozumiałość i dzieki.

saymon - 15-03-2007, 10:48

szczeslaw, czy mógłbyś podać namiar na twojego mechanika z Krakowa.
pozdrawiam

kobelko - 03-04-2010, 09:10

Czy ktos moze mi powiedziec ,która to jest maglownica? Załaczam schemat układu kierowniczego w linku
http://img87.imageshack.u...owniczyvd5.jpg/

robertdg - 03-04-2010, 10:38

kobelko, http://forum.mitsumaniaki...p=674576#674576


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group