To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - dym i przerwy w gazie po wymianie uszczelki pod głowicą

janek011 - 24-02-2017, 15:03
Temat postu: dym i przerwy w gazie po wymianie uszczelki pod głowicą
Witam.
Pozwalam założyć sobie nowy temat gdyż przeszukałem forum oraz wujka google i nie znalazłem podobnego problemu.

W mojej Cari 1.8 GDI 16v zaraz po kupnie (30 km tyle co wróciłem do domu) podczas podjazdu do domu zerwał się rozrząd. Obroty nie były wysokie bo 2 tys. więc na tłokach nawet zawory się nie odbiły no ale wiadomo głowica do wymiany.

Kupiłem na alledrogo, spalnowałem, założyłem wszystko od nowa na nowych uszczelkach i silikonie termo. EGR wraz z przepustnicą i dolotami przy okazji również wyczyściłem.

Pewny iż wszystko się musi dopracować ze sobą zrobiłem 40 km ale Cari przy zagrzanym silniku przerywała przy dodawaniu gazu. Gdy świecił się "ECO GDI" w miarę była posłuszna co do gazu, ale gdy przyszło do sytuacji 0/1 np. przyśpieszenie z 40km/h do 80 km/h samochód zaczynał szarpać nierównomiernie dodawać gazu mimo iż pedał był w ziemi. Tak samo przy wjeździe na rondo z pierwszego biegu, strach w oczach czy Cari zareaguje na gaz czy też nie.

Obroty na jałowym nie falowały, były w normalnym przedziale. Postanowiłem wyczyścić jeszcze raz świece. Po tym zabiegu już się poddałem gdyż Cari zaczęła dymić na biało- niebieski zwłaszcza po dodaniu gazu na ok 3-4 tys, obrotów.

Pomóżcie proszę, bo od kupna jeszcze nic dobrego mnie z Nią nie spotkało...

Auto polift 1999r. bez LPG.

Anonymous - 24-02-2017, 17:31


plecho1 - 24-02-2017, 20:12

Ja bym zrobił jeszcze test szczelności uszczelki czy głowicy, to kilka zł a pewność by była czy ta nowa jest sprawna http://allegro.pl/tester-...6442316335.html
janek011 - 24-02-2017, 22:00

Szczelności nie sprawdzałem gdyż żaden tłok nie miał luzu i było widać jeszcze oryginalne szlify (choinka) no i nie było wytarcia w postaci kołnierzyka.

Czytałem też o adaptacji silnika pod obciążeniem, Waszym zdaniem może to pomóc czy szkoda mojego czasu i paliwa?

Co do uszczelki, tester właśnie do mnie idzie.

Anonymous - 24-02-2017, 22:28


janek011 - 24-02-2017, 23:10

Tak, klucz dynamo był obecny i głowica dokręcana zgodnie z zaleceniami tęgich głów z manuala ;)
Czyli co, mam rozumieć iż przed podłączeniem do kompa mam się powoli nastawiać na drugą wymianę uszczelki po przejechaniu 60 km ?

Przychodzą mi na myśl jeszcze dwie rzeczy:
1. wtryskiwacze zaczynają lać
2. Pompa która jest zamontowana na drugim wałku ma odpowiednie dwie wypustki, czy istnieje możliwość że przy montażu nowego wałka i odwróceniu ustawienia pompy o 180 st. może podawać za dużo paliwa?

Jakoś nie chce mi się wierzyć (a bynajmniej nie chce) w uszczelkę, bo zrobiłem dzisiaj niecałe 10 km i zakończyło się szarpanie z tym że na moment znikło "EKO GDI" ale spalanie na poziomie 11l/100km pozostało. Nalotu na korku oleju też nie ma, tak samo jak ubytku w płynie chłodniczym.

Wymiana dotyczyła tylko góry silnika, z dołem nic nie robiłem po za ustawieniem rozrządu.

Anonymous - 25-02-2017, 00:53


Piwor - 25-02-2017, 12:00

janek011 napisał/a:
2. Pompa która jest zamontowana na drugim wałku ma odpowiednie dwie wypustki, czy istnieje możliwość że przy montażu nowego wałka i odwróceniu ustawienia pompy o 180 st. może podawać za dużo paliwa?


To jest tylko napęd pompy.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group