Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dym i przerwy w gazie po wymianie uszczelki pod głowicą
Autor Wiadomość
janek011 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 gdi 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2017
Posty: 3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 24-02-2017, 15:03   dym i przerwy w gazie po wymianie uszczelki pod głowicą

Witam.
Pozwalam założyć sobie nowy temat gdyż przeszukałem forum oraz wujka google i nie znalazłem podobnego problemu.

W mojej Cari 1.8 GDI 16v zaraz po kupnie (30 km tyle co wróciłem do domu) podczas podjazdu do domu zerwał się rozrząd. Obroty nie były wysokie bo 2 tys. więc na tłokach nawet zawory się nie odbiły no ale wiadomo głowica do wymiany.

Kupiłem na alledrogo, spalnowałem, założyłem wszystko od nowa na nowych uszczelkach i silikonie termo. EGR wraz z przepustnicą i dolotami przy okazji również wyczyściłem.

Pewny iż wszystko się musi dopracować ze sobą zrobiłem 40 km ale Cari przy zagrzanym silniku przerywała przy dodawaniu gazu. Gdy świecił się "ECO GDI" w miarę była posłuszna co do gazu, ale gdy przyszło do sytuacji 0/1 np. przyśpieszenie z 40km/h do 80 km/h samochód zaczynał szarpać nierównomiernie dodawać gazu mimo iż pedał był w ziemi. Tak samo przy wjeździe na rondo z pierwszego biegu, strach w oczach czy Cari zareaguje na gaz czy też nie.

Obroty na jałowym nie falowały, były w normalnym przedziale. Postanowiłem wyczyścić jeszcze raz świece. Po tym zabiegu już się poddałem gdyż Cari zaczęła dymić na biało- niebieski zwłaszcza po dodaniu gazu na ok 3-4 tys, obrotów.

Pomóżcie proszę, bo od kupna jeszcze nic dobrego mnie z Nią nie spotkało...

Auto polift 1999r. bez LPG.
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2017, 17:31   

Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 24-02-2017, 20:12   

Ja bym zrobił jeszcze test szczelności uszczelki czy głowicy, to kilka zł a pewność by była czy ta nowa jest sprawna http://allegro.pl/tester-...6442316335.html
 
 
janek011 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 gdi 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2017
Posty: 3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 24-02-2017, 22:00   

Szczelności nie sprawdzałem gdyż żaden tłok nie miał luzu i było widać jeszcze oryginalne szlify (choinka) no i nie było wytarcia w postaci kołnierzyka.

Czytałem też o adaptacji silnika pod obciążeniem, Waszym zdaniem może to pomóc czy szkoda mojego czasu i paliwa?

Co do uszczelki, tester właśnie do mnie idzie.
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 24-02-2017, 22:28   

Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
janek011 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma 1.8 gdi 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2017
Posty: 3
Skąd: Rybnik
Wysłany: 24-02-2017, 23:10   

Tak, klucz dynamo był obecny i głowica dokręcana zgodnie z zaleceniami tęgich głów z manuala ;)
Czyli co, mam rozumieć iż przed podłączeniem do kompa mam się powoli nastawiać na drugą wymianę uszczelki po przejechaniu 60 km ?

Przychodzą mi na myśl jeszcze dwie rzeczy:
1. wtryskiwacze zaczynają lać
2. Pompa która jest zamontowana na drugim wałku ma odpowiednie dwie wypustki, czy istnieje możliwość że przy montażu nowego wałka i odwróceniu ustawienia pompy o 180 st. może podawać za dużo paliwa?

Jakoś nie chce mi się wierzyć (a bynajmniej nie chce) w uszczelkę, bo zrobiłem dzisiaj niecałe 10 km i zakończyło się szarpanie z tym że na moment znikło "EKO GDI" ale spalanie na poziomie 11l/100km pozostało. Nalotu na korku oleju też nie ma, tak samo jak ubytku w płynie chłodniczym.

Wymiana dotyczyła tylko góry silnika, z dołem nic nie robiłem po za ustawieniem rozrządu.
 
 
Hyzz
[Usunięty]

Wysłany: 25-02-2017, 00:53   

Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-02-2017, 12:00   

janek011 napisał/a:
2. Pompa która jest zamontowana na drugim wałku ma odpowiednie dwie wypustki, czy istnieje możliwość że przy montażu nowego wałka i odwróceniu ustawienia pompy o 180 st. może podawać za dużo paliwa?


To jest tylko napęd pompy.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.