dym i przerwy w gazie po wymianie uszczelki pod głowicą |
Autor |
Wiadomość |
janek011
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 gdi 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2017 Posty: 3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 24-02-2017, 15:03 dym i przerwy w gazie po wymianie uszczelki pod głowicą
|
|
|
Witam.
Pozwalam założyć sobie nowy temat gdyż przeszukałem forum oraz wujka google i nie znalazłem podobnego problemu.
W mojej Cari 1.8 GDI 16v zaraz po kupnie (30 km tyle co wróciłem do domu) podczas podjazdu do domu zerwał się rozrząd. Obroty nie były wysokie bo 2 tys. więc na tłokach nawet zawory się nie odbiły no ale wiadomo głowica do wymiany.
Kupiłem na alledrogo, spalnowałem, założyłem wszystko od nowa na nowych uszczelkach i silikonie termo. EGR wraz z przepustnicą i dolotami przy okazji również wyczyściłem.
Pewny iż wszystko się musi dopracować ze sobą zrobiłem 40 km ale Cari przy zagrzanym silniku przerywała przy dodawaniu gazu. Gdy świecił się "ECO GDI" w miarę była posłuszna co do gazu, ale gdy przyszło do sytuacji 0/1 np. przyśpieszenie z 40km/h do 80 km/h samochód zaczynał szarpać nierównomiernie dodawać gazu mimo iż pedał był w ziemi. Tak samo przy wjeździe na rondo z pierwszego biegu, strach w oczach czy Cari zareaguje na gaz czy też nie.
Obroty na jałowym nie falowały, były w normalnym przedziale. Postanowiłem wyczyścić jeszcze raz świece. Po tym zabiegu już się poddałem gdyż Cari zaczęła dymić na biało- niebieski zwłaszcza po dodaniu gazu na ok 3-4 tys, obrotów.
Pomóżcie proszę, bo od kupna jeszcze nic dobrego mnie z Nią nie spotkało...
Auto polift 1999r. bez LPG. |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2017, 17:31
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
|
|
|
 |
janek011
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 gdi 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2017 Posty: 3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 24-02-2017, 22:00
|
|
|
Szczelności nie sprawdzałem gdyż żaden tłok nie miał luzu i było widać jeszcze oryginalne szlify (choinka) no i nie było wytarcia w postaci kołnierzyka.
Czytałem też o adaptacji silnika pod obciążeniem, Waszym zdaniem może to pomóc czy szkoda mojego czasu i paliwa?
Co do uszczelki, tester właśnie do mnie idzie. |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2017, 22:28
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:35, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
janek011
Nowy Forumowicz
Auto: carisma 1.8 gdi 16v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lut 2017 Posty: 3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 24-02-2017, 23:10
|
|
|
Tak, klucz dynamo był obecny i głowica dokręcana zgodnie z zaleceniami tęgich głów z manuala
Czyli co, mam rozumieć iż przed podłączeniem do kompa mam się powoli nastawiać na drugą wymianę uszczelki po przejechaniu 60 km ?
Przychodzą mi na myśl jeszcze dwie rzeczy:
1. wtryskiwacze zaczynają lać
2. Pompa która jest zamontowana na drugim wałku ma odpowiednie dwie wypustki, czy istnieje możliwość że przy montażu nowego wałka i odwróceniu ustawienia pompy o 180 st. może podawać za dużo paliwa?
Jakoś nie chce mi się wierzyć (a bynajmniej nie chce) w uszczelkę, bo zrobiłem dzisiaj niecałe 10 km i zakończyło się szarpanie z tym że na moment znikło "EKO GDI" ale spalanie na poziomie 11l/100km pozostało. Nalotu na korku oleju też nie ma, tak samo jak ubytku w płynie chłodniczym.
Wymiana dotyczyła tylko góry silnika, z dołem nic nie robiłem po za ustawieniem rozrządu. |
|
|
|
 |
Hyzz [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2017, 00:53
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez 04-05-2017, 21:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-02-2017, 12:00
|
|
|
janek011 napisał/a: | 2. Pompa która jest zamontowana na drugim wałku ma odpowiednie dwie wypustki, czy istnieje możliwość że przy montażu nowego wałka i odwróceniu ustawienia pompy o 180 st. może podawać za dużo paliwa?
|
To jest tylko napęd pompy. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
|