To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 DID] Opony: zimowe, letnie, kontra całoroczne... ?

Paweł79 - 26-02-2017, 12:57
Temat postu: [3.2 DID] Opony: zimowe, letnie, kontra całoroczne... ?
Jako, że to mój pierwszy post, chciałem Was serdecznie powitać :D

Mam mały dylemat.
Kupiłem Pajero 4-kę, który jest na zimówkach 18 calowych.
Oponki jak i felgi są w świetnym stanie.
Natomiast poczytałem trochę o kołach i jednak wybrałem felgi 17-ki, które już nabyłem.

Powiedzcie mi proszę czy kupić oponki wielosezonowe, czy może jednak letnie i mieć 2 komplety.
Auto będzie wykorzystywane - w większości - asfalt, ale również teren, oraz ciągnięcie lawety z łodzią ( sporadycznie ).
Reasumując 70% asfalt reszta teren ( niezbyt ekstremalny ).
Myślałem, że sprzedam te 18-ki i kupię wielosezonowe, które też poradzą sobie w terenie i błocie.
Lub opcja pozostawienia ich i zakupu letnich kierunkowych, które też powinny dać rady.
Interesuje mnie taka opona, która będzie dobra na asfalcie jak i w niezbyt trudnym terenie(myślałem właśnie o wielosezonach, bo przecież i po śniegu sobie radzą). Sam nie wiem.

Poradźcie coś proszę.

Z góry dzięki,
pozdrawiam.

Michał_PIII - 26-02-2017, 21:01

opony wielosezonowe, są... jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, jeśli chcesz jeździć po asfalcie to kup letnie. Jak sam napisałeś będziesz miał komplet na lato i zimę. Żadna wielosezonowa opona nie poradzi sobie tak dobrze jak letnia czy zimowa. Ja w swoim miśku do jazdy na co dzień mam continental crosscontact at dobrze sobie radzą jako wielosezonowa. Nie wymagam jednak od nich szczególnych właściwości czy to na wodzie czy na śniegu. Ale myślę że jak chcesz zwodować łódź i przejechać trochę w terenie to dobre letnie opony dadzą sobie radę a w zimę będziesz miał spokój :)
jepm - 27-02-2017, 09:21

A te 17 to w ogóle weszły do PIV ? U mnie przy 18 prawie nie ma miejsca pomiędzy jarzmem hamulców a felgą. Ogólnie 18 idealnie są dopasowane do PIV i raczej nie ma sensu zmieniać je na mniejsze.

Na lato polecam Yokohama Geolandar ATS - masz porządnego ATeka który doskonale radzi sobie na asfalcie. Znaczek M+S tez mają ale na zimę i tak polecam zimowki jak napisał Michał_PIII. Ogólnie nie pchałbym się w 17 w PIV bo zalet takiego rozwiązania poza trochę niższą ceną gum nie widzę.

Paweł79 - 27-02-2017, 12:51

jepm napisał/a:
A te 17 to w ogóle weszły do PIV ? U mnie przy 18 prawie nie ma miejsca pomiędzy jarzmem hamulców a felgą. Ogólnie 18 idealnie są dopasowane do PIV i raczej nie ma sensu zmieniać je na mniejsze.

Na lato polecam Yokohama Geolandar ATS - masz porządnego ATeka który doskonale radzi sobie na asfalcie. Znaczek M+S tez mają ale na zimę i tak polecam zimowki jak napisał Michał_PIII. Ogólnie nie pchałbym się w 17 w PIV bo zalet takiego rozwiązania poza trochę niższą ceną gum nie widzę.


Możesz mi powiedzieć o co dokładnie chodzi, co to jest ten PIV ?
Czyli jest możliwość, że nie będą pasowały ?
Odpowiedz mi proszę, bo mam zamiar zamówić opony, a może nie ma sensu ich zamawiać, tylko muszę oddać felgi i zamówić opony letnie na 18 cali.
Ale mi wbiłeś teraz szpilę. Felg raczej nie oddam, bo minęło już 2 tygodnie od zakupu.
Czekam na info ?
Pozdrawiam.

jepm - 27-02-2017, 13:23

PIV to Pajero IV generacji - czyli to które jak piszesz kupiłeś :biggrin:

Ogólnie IV ma większe hamulce niż III )- w szczególności przód (w ogóle odpadła opcja 16 cali) W specyfikacji pierwszych roczników były jednak felgi 17 cali (chyba takie jak w L200) ale prawda jest tez to że mimo iż 18 były podawane jako opcjonalne to i tak w zasadzie większość IV ma 18. Po którymś tam roku jeszcze raz zmieniono hamulce (zaciski) i tu już zupełnie nie wiem czy jakieś 17 wejdą - choć być może niepotrzebnie Cię straszę. Sam parę lat temu szukałem 2 kompletu i jak przyszło do konkretów to sprzedawcy nie potrafili się określić czy na 100% pasują.

Zakładam ze kupiłeś oryginały do PIV. Po prostu dla pewności musisz sprawdzić organoleptycznie czy felgi które kupiłeś pasują i tyle.

Paweł79 - 27-02-2017, 14:09

PIV- hehe :P Ale ze mnie ciemnota :shock:

Ciekawi mnie to, że fabryka podaje 17-kę jako pasująca w PIV.
Ale nic, masz rację, żeby się nie "wkopać" z oponami, to najpierw muszę je przymierzyć - więc jak felga będzie pasowała, to opona też nie będzie wadziła, mam nadzieję.

Dodam jeszcze, że oznaczenie na feldze to J17 X 71/2J 38-to chyba ET
Mówi to coś komuś ? Będzie ok.
Bo fizycznie to dopiero w czwartek mogę sprawdzić.

Chyba, że ktoś ma jeszcze jakieś doświadczenia, to chętnie posłucham... :)

Z góry dzięki,
pozdrawiam.

jepm - 27-02-2017, 14:58

J17X7 1/2J to się zgadza z manualem

Ale ET czyli przesuniecie w manuału jest 46 mm w każdym razie dla 2007-2013.

Ogólnie ET to liczba która mówi jak głęboko felga chowa się w nadkole. Ogólna zasada jest taka, że im wyższe ET, tym felga bardziej chowa się w nadkolu i w drugą stronę – im niższe tym bardziej wystaje z wnęki. Ogólnie może być tak ze przy niewłaściwym ET opona obciera ale można to korygować w prosty sposób dystansami - choć w tym przypadku jak czegos nie popierniczyłem to gorzej bo ET jest mniejsze wiec prosty pierścień odpada.

Nie wiem czy różnica pomiędzy 38 i 46 jest znacząca dla Pajero - może i nic nie trzeba robić. Problem w tym że o tym czy et jest ok dowiesz się dopiero po założeniu opony....

Michał_PIII - 27-02-2017, 21:19

edytuję :) masz wersję 3 drzwiową czy 5 drzwiową?
Paweł79 - 28-02-2017, 21:18

Przepraszam, że się nie odezwałem, ale nie miałem jak.

Mam wersję 5 drzwiową - kuźwa, teraz nie wiem, bo chcę kupić nowe opony i jak je założę to już nie będę mógł oddać.
Wie może jeszcze ktoś, coś... ?

jepm - 01-03-2017, 09:52

Podaj jeszcze rocznik auta oraz jakie felgi kupiłeś - oryginały mitsubishi czy jakieś inne (model). To ET to na pewno 38 ? Jeżeli są to oryginały mitsubishi to chyba od L200 (ponoć jedne wchodzą drugie nie -zobacz wątek na POC) ? Pytanie kolegi o to czy wersja 3/5 drzwiowa dotyczyło tego że w krótkich Pajero są inne (mniejsze) tracze z przodu.

Ktoś na Forum ma 17 w PIV ? kiedyś był taki wątek http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=86157 lub tu
https://pajero.org.pl/index.php?id=forum&tx_mmforum_pi1[action]=list_post&tx_mmforum_pi1[tid]=696&tx_mmforum_pi1[page]=1

Moglibyście pomóc koledze ?

PS. A nie możesz na pewno zwrócić tych felg ? Nowe oryginały 18 chodzą na allegro od 2000-2500 za komplet. Do tego jak chcesz używać swoje Pajero 18 według mnie są po prostu lepsze.

Paweł79 - 01-03-2017, 10:16

Rocznik auta: 2007.12
Felgi kupiłem oryginalne mitsubishi, jest jeszcze na nich kilka oznaczeń - MT JAD, TAB,
16 MAY, 10 H9, i jeszcze to 38 na jednym z ramion od spodu.

Sam nie wiem co teraz zrobić...

Chyba muszę pojechać do gumolepa i zobaczyć jak to będzie wyglądało z oponą o ile będzie miał takie opony.

jepm - 01-03-2017, 10:29

Jeżeli prawdą jest to co napisali na forum POC to wystarczy jak najpierw sprawdzisz czy felga wchodzi bez ocierania o zacisk - szkoda na razie kasy na zakładania i sciągania opony.
Paweł79 - 01-03-2017, 12:09

Dzięki jepm za info, chyba tak dzisiaj zrobię, przecież to chwila moment :-)

Więc jeśli wejdzie, to z oponą raczej problemu nie będzie ?

Zuzia - 01-03-2017, 15:31

Do polifta 17 od l200 nie wchodzą na przód, trą o zacisk. Wiem bo odkupiłem takie od kolegi co kupił nówki w serwisie .
Olin1 - 01-03-2017, 18:42

Ja jezdze na 17. Misiek z 2008 roku.
Nic o zaciski nie obciera.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group