To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Nowy wydech, hałas 110 Db, przegląd z głowy, jakto uciszyć?

Mateusz25 - 07-03-2017, 19:11
Temat postu: Nowy wydech, hałas 110 Db, przegląd z głowy, jakto uciszyć?
Po długim remoncie, m.in. wydechu pojechałem. i na wydechu sie tu skupię, ponieważ podczas pomiaru wykazało 110 Db w hali i 105 Db na zewnątrz.Oczywiście nie przeszedł.
Co zmieniłem w wydechu, już piszę:
- wydech wew. RM Motors, pełny przelot
- wydech końcowy RM Motors pełny przelot, średnica wewn. wlotu 57 mm, wylot 2 x 57 mm.
- rura zmieniona na 57 mm średnicy wewn. Fabryczna ma 50 mm średnicy.
I jeden istotny(chyba) szczegół:
-na odcinku od końca tłumika wewnętrznego do końcowego w fabrycznym wydechu jakieś 20 cm przed łączeniem dwóch elementów jest odcinek o większej średnicy ,jakieś 70 mm i długości 20 cm.
- skopiowałem więc długość, miejsce położenia i proporcjonalnie średnicę do nowej szerszej rury, wyszło mi 88,9 mm średnicy tego odcinka wydechu.
Czy ktoś wie za co właściwie odpowiada ten odcinek układu i czy mądre będzie teraz zastosowanie seryjnego tłumika końcowego o mniejszej średnicy wlotu i wylotu.
Nie powiem, zależy mi na cichszym wydechu , bo z tym można dostać pie....lca.Przesyłam też fotkę odcinka większej średnicy ( fot. 1 )w moim wykonaniu i tłumika końcowego (fot . 3)oraz środkowego ( fot .2) dostosowanego do mojego Gala.
https://goo.gl/photos/JNGaaogajxq2z3x58

Będę wdzięczne za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam.

Dario1986 - 08-03-2017, 08:45

kolego, poszukaj urządzenia o nazwie Db Kiler. wiem że do motocykli są montowane, może do aut również.
czarny.marcin - 08-03-2017, 11:16

A czego się kolego spodziewałeś po dwóch przelotowych tłumikach ?
110dB to mają motocykle bez wydechu .
Chyba decydując się na coś takiego nie liczyłeś, że będzie seria :)
Nawet dedykowany Ulter z homologacją potrafi denerwować (ale jeszcze jest do strawienia) a co dopiero coś takiego .
Smutne to ale do galantów nie ma nic sensownego z zamiennika , te wszystkie zamienniki za pare złotych z allegro to znów pierdzą ,bo żadnym dźwiękiem tego nazwać nie można .
Jeszcze jakbyś chciał by wydech nie tylko był funkcjonalny ale i wyglądał to już w ogóle .
Gdybym robił wydech u siebie to jednak z tego wszystkiego wybrałbym Ultera i u nich zrobił całość bez rzeźbienia .
Albo kupił wydech w serwisie jeśli jest dostępny zapłacił raz dobrze i przeżyło by to już auto .

Mateusz25 - 08-03-2017, 20:02

Nie spodziewałem się ciszy, a to co usłyszałem po uruchomieniu silnika- przegięcie.
Sporo pracy włożyłem w ten wydech, ale cóż, znowu się nauczę , na błędach.
Zrobię coś takiego:
- zdemontuję końcowy wydech i zastąpię go seryjnym od 2,5 V6 z rocznika 98, dostosuję do rur, jakie wyprowadzone są obecnie, końcówkę też dostosuje do wycięcia w zderzaku.
Biorąc pod uwagę , że seryjny wewnętrzny tłumik to pełen przelot, zastąpienie końcowego tłumikiem jak wyżej powinno go uciszyć, przy czym średnica wewnętrzna rur w seryjnym końcowym to 52 mm, a średnica rur, które mam teraz to 57 mm wewnątrz.Różnica 5 mm.
Nie chcę bawić się w kupna Ultera czy innych, bo jak dla mnie kasa jest zbyt duża, a efekt, nie wiadomy, i tak jak mówiłeś dobranie czegoś pod wymiar nie jest możliwe i ładne wizualnie.
Dalej jednak zastanawiam się za co odpowiada odcinek przed wydechem końcowym , ten o większej średnicy, wid. na fotce, którą przesłałem i czy ma to znaczenie dla działania układu.
Co myślicie o takiej zamianie?

jacek11 - 12-03-2017, 01:33

Mateusz25 napisał/a:
Dalej jednak zastanawiam się za co odpowiada odcinek przed wydechem końcowym , ten o większej średnicy, wid. na fotce, którą przesłałem i czy ma to znaczenie dla działania układu.

Zapewne jest potrzebny do zapewnienia odpowiedniej pojemności układu wydechowego,który jest potrzebny do właściwej pracy silnika.

mkm - 12-03-2017, 06:17

jacek11, dokładnie. Dodatkowo trochę "obniża bas" :wink:
Mateusz25, jak się oszczędza to tak jest.
Kupiłeś kawałek zawiniętej blachy z przyspawanymi rurkami to czego się spodziewałeś? W dodatku na krótkiej puszce... Cicho miało być? :mrgreen:
Taniej by Ci wyszło zastąpić końcowy kawałkiem rury - a pewnie i ciszej :mrgreen:

Co do Twojego pytania - spróbuj zatkać jedną rurę - jak będzie ciszej to podjedź do jakiegoś spawacza i niech Ci dorobi wkładki. Coś ala stożek i otwór na śrubę od spodu, żebyś dał radę zamocować.
tam gdzie robią wydechy będą wiedzieć o co chodzi.
Bardzo przytkasz wydech, ale powinieneś się zmieścić w normie :wink:

Inna opcja to znalezienie miejsca na dodatkowy tłumik (w pewnej odległości od końcowego).
zwykły uniwersalny (im dłuższy tym lepszy).
Też zmuli auto, ale uciszy to coś co kupiłeś.

collectiv - 15-03-2017, 19:38

Ja kupiłem środkowy tłumik z tej aukcji http://allegro.pl/mitsubi...5524285933.html końcowy zresztą też kupiłem od tego sprzedawcy.
Nie ma żadnych problemów. Z tego co wiem to w serwisie dorabiali tylko krótka rurkę bo nie pasowało do końca z powodu wyciętego katalizatora (podobno średnica była nieco większa niż rury początkowej)

Mateusz25 - 18-03-2017, 18:27

Wolę jednak dostosować końcowy - seryjny od 2,5 V6. Co do taniości, czyli jakieś 800 zł za 2 tłumiki z rurami i dużą uwagą przy spawaniu, a raczej na spawaniu się znam, spodziewałem się mniejszego hardcoru. Zabawy typu zaspawaj jeden otwór - nie, dajcie spokój, wolę w ogóle go wyciągnąć - zamienić końcowy na taki jak wyżej opisałem, a ten puścić do ludzi. Drugi tłumik przed tym obecnym, uwierz miejsca zwłaszcza na długi , nie ma. Ostatni mb rury przed końcowym wydechem to zawijasy mijające ławę i zbiornik
paliwa. Mam jeszcze chwilę, a apropos rzeźby i nieudanych zakupów , wydech środkowy RM Motors wymiarami jest bardzo zbliżony do seryjnego, a to co nie podobne i inne to nieszczęsny końcowy i rura o śred. 57, a nie 49 mm wewn. Stąd pomysł o montażu tłumika od 2,5 V6, zwłaszcza, że jego średnica wewnętrzna to 51 mm, tak wiec o 5- 6 mm mniej niż na obecnie przeze mnie zastosowanej. Mam lekkiego świra na punkcie tego autka, stąd MAŁE przeginki z efektem.

[ Dodano: 18-03-2017, 18:36 ]
collectiv napisał/a:
Ja kupiłem środkowy tłumik z tej aukcji http://allegro.pl/mitsubi...5524285933.html końcowy zresztą też kupiłem od tego sprzedawcy.
Nie ma żadnych problemów. Z tego co wiem to w serwisie dorabiali tylko krótka rurkę bo nie pasowało do końca z powodu wyciętego katalizatora (podobno średnica była nieco większa niż rury początkowej)


Właśnie od nich chcę kupić końcowy od 2,5 V6 i dostosować u siebie.
Dzięki za informację.

collectiv - 18-03-2017, 21:58

Mateusz25 napisał/a:
Wolę jednak dostosować końcowy - seryjny od 2,5 V6. Co do taniości, czyli jakieś 800 zł za 2 tłumiki z rurami i dużą uwagą przy spawaniu, a raczej na spawaniu się znam, spodziewałem się mniejszego hardcoru. Zabawy typu zaspawaj jeden otwór - nie, dajcie spokój, wolę w ogóle go wyciągnąć - zamienić końcowy na taki jak wyżej opisałem, a ten puścić do ludzi. Drugi tłumik przed tym obecnym, uwierz miejsca zwłaszcza na długi , nie ma. Ostatni mb rury przed końcowym wydechem to zawijasy mijające ławę i zbiornik
paliwa. Mam jeszcze chwilę, a apropos rzeźby i nieudanych zakupów , wydech środkowy RM Motors wymiarami jest bardzo zbliżony do seryjnego, a to co nie podobne i inne to nieszczęsny końcowy i rura o śred. 57, a nie 49 mm wewn. Stąd pomysł o montażu tłumika od 2,5 V6, zwłaszcza, że jego średnica wewnętrzna to 51 mm, tak wiec o 5- 6 mm mniej niż na obecnie przeze mnie zastosowanej. Mam lekkiego świra na punkcie tego autka, stąd MAŁE przeginki z efektem.

[ Dodano: 18-03-2017, 18:36 ]
collectiv napisał/a:
Ja kupiłem środkowy tłumik z tej aukcji http://allegro.pl/mitsubi...5524285933.html końcowy zresztą też kupiłem od tego sprzedawcy.
Nie ma żadnych problemów. Z tego co wiem to w serwisie dorabiali tylko krótka rurkę bo nie pasowało do końca z powodu wyciętego katalizatora (podobno średnica była nieco większa niż rury początkowej)


Właśnie od nich chcę kupić końcowy od 2,5 V6 i dostosować u siebie.
Dzięki za informację.



Nagram Ci filmik z pracy wydechu umieszczając link sam ocenisz czy warto. Puki co, ja jestem zadowolony z uzyskanego efektu.

Mateusz25 - 18-03-2017, 22:06

collectiv napisał/a:
Mateusz25 napisał/a:
Wolę jednak dostosować końcowy - seryjny od 2,5 V6. Co do taniości, czyli jakieś 800 zł za 2 tłumiki z rurami i dużą uwagą przy spawaniu, a raczej na spawaniu się znam, spodziewałem się mniejszego hardcoru. Zabawy typu zaspawaj jeden otwór - nie, dajcie spokój, wolę w ogóle go wyciągnąć - zamienić końcowy na taki jak wyżej opisałem, a ten puścić do ludzi. Drugi tłumik przed tym obecnym, uwierz miejsca zwłaszcza na długi , nie ma. Ostatni mb rury przed końcowym wydechem to zawijasy mijające ławę i zbiornik
paliwa. Mam jeszcze chwilę, a apropos rzeźby i nieudanych zakupów , wydech środkowy RM Motors wymiarami jest bardzo zbliżony do seryjnego, a to co nie podobne i inne to nieszczęsny końcowy i rura o śred. 57, a nie 49 mm wewn. Stąd pomysł o montażu tłumika od 2,5 V6, zwłaszcza, że jego średnica wewnętrzna to 51 mm, tak wiec o 5- 6 mm mniej niż na obecnie przeze mnie zastosowanej. Mam lekkiego świra na punkcie tego autka, stąd MAŁE przeginki z efektem.



[ Dodano: 18-03-2017, 18:36 ]
collectiv napisał/a:
Ja kupiłem środkowy tłumik z tej aukcji http://allegro.pl/mitsubi...5524285933.html końcowy zresztą też kupiłem od tego sprzedawcy.
Nie ma żadnych problemów. Z tego co wiem to w serwisie dorabiali tylko krótka rurkę bo nie pasowało do końca z powodu wyciętego katalizatora (podobno średnica była nieco większa niż rury początkowej)


Właśnie od nich chcę kupić końcowy od 2,5 V6 i dostosować u siebie.
Dzięki za informację.



Nagram Ci filmik z pracy wydechu umieszczając link sam ocenisz czy warto. Puki co, ja jestem zadowolony z uzyskanego efektu.


Ja tobie też , z obecnego stanu.
Jutro powinienem dać radę.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group