Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nowy wydech, hałas 110 Db, przegląd z głowy, jakto uciszyć?
Autor Wiadomość
Mateusz25 
Forumowicz
Matthew

Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Koszalin
Wysłany: 07-03-2017, 19:11   Nowy wydech, hałas 110 Db, przegląd z głowy, jakto uciszyć?

Po długim remoncie, m.in. wydechu pojechałem. i na wydechu sie tu skupię, ponieważ podczas pomiaru wykazało 110 Db w hali i 105 Db na zewnątrz.Oczywiście nie przeszedł.
Co zmieniłem w wydechu, już piszę:
- wydech wew. RM Motors, pełny przelot
- wydech końcowy RM Motors pełny przelot, średnica wewn. wlotu 57 mm, wylot 2 x 57 mm.
- rura zmieniona na 57 mm średnicy wewn. Fabryczna ma 50 mm średnicy.
I jeden istotny(chyba) szczegół:
-na odcinku od końca tłumika wewnętrznego do końcowego w fabrycznym wydechu jakieś 20 cm przed łączeniem dwóch elementów jest odcinek o większej średnicy ,jakieś 70 mm i długości 20 cm.
- skopiowałem więc długość, miejsce położenia i proporcjonalnie średnicę do nowej szerszej rury, wyszło mi 88,9 mm średnicy tego odcinka wydechu.
Czy ktoś wie za co właściwie odpowiada ten odcinek układu i czy mądre będzie teraz zastosowanie seryjnego tłumika końcowego o mniejszej średnicy wlotu i wylotu.
Nie powiem, zależy mi na cichszym wydechu , bo z tym można dostać pie....lca.Przesyłam też fotkę odcinka większej średnicy ( fot. 1 )w moim wykonaniu i tłumika końcowego (fot . 3)oraz środkowego ( fot .2) dostosowanego do mojego Gala.
https://goo.gl/photos/JNGaaogajxq2z3x58

Będę wdzięczne za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam.
_________________
Mam nadzieję pokochać tę furę.
 
 
Dario1986 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2,5 v6 kombi 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 629
Skąd: Zamość/Warszawa
Wysłany: 08-03-2017, 08:45   

kolego, poszukaj urządzenia o nazwie Db Kiler. wiem że do motocykli są montowane, może do aut również.
_________________
Opel Vectra 1.6 8v, 92r.
Mitsubishi Colt 1.3, 08r.-służbowy przez 2 m-ce
Peugeot 206 2.0 16v, 99r.
Opel Astra 1.6 8v, 94r.
MITSUBISHI GALANT 2.0 16V, 98r.-sprzedany
MITSUBISHI GALANT 2,5 v6 2002r. kombi
 
 
 
czarny.marcin 
Mitsumaniak


Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 420
Skąd: Bielsko-Biała/okolice
Wysłany: 08-03-2017, 11:16   

A czego się kolego spodziewałeś po dwóch przelotowych tłumikach ?
110dB to mają motocykle bez wydechu .
Chyba decydując się na coś takiego nie liczyłeś, że będzie seria :)
Nawet dedykowany Ulter z homologacją potrafi denerwować (ale jeszcze jest do strawienia) a co dopiero coś takiego .
Smutne to ale do galantów nie ma nic sensownego z zamiennika , te wszystkie zamienniki za pare złotych z allegro to znów pierdzą ,bo żadnym dźwiękiem tego nazwać nie można .
Jeszcze jakbyś chciał by wydech nie tylko był funkcjonalny ale i wyglądał to już w ogóle .
Gdybym robił wydech u siebie to jednak z tego wszystkiego wybrałbym Ultera i u nich zrobił całość bez rzeźbienia .
Albo kupił wydech w serwisie jeśli jest dostępny zapłacił raz dobrze i przeżyło by to już auto .
_________________
Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...

BMW :D - jest
Lancer kombi 2.0 Sport :) -jest
Suzuki Swift :) - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest :)
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 
 
 
Mateusz25 
Forumowicz
Matthew

Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Koszalin
Wysłany: 08-03-2017, 20:02   

Nie spodziewałem się ciszy, a to co usłyszałem po uruchomieniu silnika- przegięcie.
Sporo pracy włożyłem w ten wydech, ale cóż, znowu się nauczę , na błędach.
Zrobię coś takiego:
- zdemontuję końcowy wydech i zastąpię go seryjnym od 2,5 V6 z rocznika 98, dostosuję do rur, jakie wyprowadzone są obecnie, końcówkę też dostosuje do wycięcia w zderzaku.
Biorąc pod uwagę , że seryjny wewnętrzny tłumik to pełen przelot, zastąpienie końcowego tłumikiem jak wyżej powinno go uciszyć, przy czym średnica wewnętrzna rur w seryjnym końcowym to 52 mm, a średnica rur, które mam teraz to 57 mm wewnątrz.Różnica 5 mm.
Nie chcę bawić się w kupna Ultera czy innych, bo jak dla mnie kasa jest zbyt duża, a efekt, nie wiadomy, i tak jak mówiłeś dobranie czegoś pod wymiar nie jest możliwe i ładne wizualnie.
Dalej jednak zastanawiam się za co odpowiada odcinek przed wydechem końcowym , ten o większej średnicy, wid. na fotce, którą przesłałem i czy ma to znaczenie dla działania układu.
Co myślicie o takiej zamianie?
_________________
Mam nadzieję pokochać tę furę.
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11134
Skąd: Radomsko
Wysłany: 12-03-2017, 01:33   

Mateusz25 napisał/a:
Dalej jednak zastanawiam się za co odpowiada odcinek przed wydechem końcowym , ten o większej średnicy, wid. na fotce, którą przesłałem i czy ma to znaczenie dla działania układu.

Zapewne jest potrzebny do zapewnienia odpowiedniej pojemności układu wydechowego,który jest potrzebny do właściwej pracy silnika.
_________________

 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 12-03-2017, 06:17   

jacek11, dokładnie. Dodatkowo trochę "obniża bas" :wink:
Mateusz25, jak się oszczędza to tak jest.
Kupiłeś kawałek zawiniętej blachy z przyspawanymi rurkami to czego się spodziewałeś? W dodatku na krótkiej puszce... Cicho miało być? :mrgreen:
Taniej by Ci wyszło zastąpić końcowy kawałkiem rury - a pewnie i ciszej :mrgreen:

Co do Twojego pytania - spróbuj zatkać jedną rurę - jak będzie ciszej to podjedź do jakiegoś spawacza i niech Ci dorobi wkładki. Coś ala stożek i otwór na śrubę od spodu, żebyś dał radę zamocować.
tam gdzie robią wydechy będą wiedzieć o co chodzi.
Bardzo przytkasz wydech, ale powinieneś się zmieścić w normie :wink:

Inna opcja to znalezienie miejsca na dodatkowy tłumik (w pewnej odległości od końcowego).
zwykły uniwersalny (im dłuższy tym lepszy).
Też zmuli auto, ale uciszy to coś co kupiłeś.
 
 
collectiv 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 9
Skąd: Dębica
Wysłany: 15-03-2017, 19:38   

Ja kupiłem środkowy tłumik z tej aukcji http://allegro.pl/mitsubi...5524285933.html końcowy zresztą też kupiłem od tego sprzedawcy.
Nie ma żadnych problemów. Z tego co wiem to w serwisie dorabiali tylko krótka rurkę bo nie pasowało do końca z powodu wyciętego katalizatora (podobno średnica była nieco większa niż rury początkowej)
_________________

 
 
Mateusz25 
Forumowicz
Matthew

Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-03-2017, 18:27   

Wolę jednak dostosować końcowy - seryjny od 2,5 V6. Co do taniości, czyli jakieś 800 zł za 2 tłumiki z rurami i dużą uwagą przy spawaniu, a raczej na spawaniu się znam, spodziewałem się mniejszego hardcoru. Zabawy typu zaspawaj jeden otwór - nie, dajcie spokój, wolę w ogóle go wyciągnąć - zamienić końcowy na taki jak wyżej opisałem, a ten puścić do ludzi. Drugi tłumik przed tym obecnym, uwierz miejsca zwłaszcza na długi , nie ma. Ostatni mb rury przed końcowym wydechem to zawijasy mijające ławę i zbiornik
paliwa. Mam jeszcze chwilę, a apropos rzeźby i nieudanych zakupów , wydech środkowy RM Motors wymiarami jest bardzo zbliżony do seryjnego, a to co nie podobne i inne to nieszczęsny końcowy i rura o śred. 57, a nie 49 mm wewn. Stąd pomysł o montażu tłumika od 2,5 V6, zwłaszcza, że jego średnica wewnętrzna to 51 mm, tak wiec o 5- 6 mm mniej niż na obecnie przeze mnie zastosowanej. Mam lekkiego świra na punkcie tego autka, stąd MAŁE przeginki z efektem.

[ Dodano: 18-03-2017, 18:36 ]
collectiv napisał/a:
Ja kupiłem środkowy tłumik z tej aukcji http://allegro.pl/mitsubi...5524285933.html końcowy zresztą też kupiłem od tego sprzedawcy.
Nie ma żadnych problemów. Z tego co wiem to w serwisie dorabiali tylko krótka rurkę bo nie pasowało do końca z powodu wyciętego katalizatora (podobno średnica była nieco większa niż rury początkowej)


Właśnie od nich chcę kupić końcowy od 2,5 V6 i dostosować u siebie.
Dzięki za informację.
_________________
Mam nadzieję pokochać tę furę.
 
 
collectiv 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2016
Posty: 9
Skąd: Dębica
Wysłany: 18-03-2017, 21:58   

Mateusz25 napisał/a:
Wolę jednak dostosować końcowy - seryjny od 2,5 V6. Co do taniości, czyli jakieś 800 zł za 2 tłumiki z rurami i dużą uwagą przy spawaniu, a raczej na spawaniu się znam, spodziewałem się mniejszego hardcoru. Zabawy typu zaspawaj jeden otwór - nie, dajcie spokój, wolę w ogóle go wyciągnąć - zamienić końcowy na taki jak wyżej opisałem, a ten puścić do ludzi. Drugi tłumik przed tym obecnym, uwierz miejsca zwłaszcza na długi , nie ma. Ostatni mb rury przed końcowym wydechem to zawijasy mijające ławę i zbiornik
paliwa. Mam jeszcze chwilę, a apropos rzeźby i nieudanych zakupów , wydech środkowy RM Motors wymiarami jest bardzo zbliżony do seryjnego, a to co nie podobne i inne to nieszczęsny końcowy i rura o śred. 57, a nie 49 mm wewn. Stąd pomysł o montażu tłumika od 2,5 V6, zwłaszcza, że jego średnica wewnętrzna to 51 mm, tak wiec o 5- 6 mm mniej niż na obecnie przeze mnie zastosowanej. Mam lekkiego świra na punkcie tego autka, stąd MAŁE przeginki z efektem.

[ Dodano: 18-03-2017, 18:36 ]
collectiv napisał/a:
Ja kupiłem środkowy tłumik z tej aukcji http://allegro.pl/mitsubi...5524285933.html końcowy zresztą też kupiłem od tego sprzedawcy.
Nie ma żadnych problemów. Z tego co wiem to w serwisie dorabiali tylko krótka rurkę bo nie pasowało do końca z powodu wyciętego katalizatora (podobno średnica była nieco większa niż rury początkowej)


Właśnie od nich chcę kupić końcowy od 2,5 V6 i dostosować u siebie.
Dzięki za informację.



Nagram Ci filmik z pracy wydechu umieszczając link sam ocenisz czy warto. Puki co, ja jestem zadowolony z uzyskanego efektu.
_________________

 
 
Mateusz25 
Forumowicz
Matthew

Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012
Posty: 47
Skąd: Koszalin
Wysłany: 18-03-2017, 22:06   

collectiv napisał/a:
Mateusz25 napisał/a:
Wolę jednak dostosować końcowy - seryjny od 2,5 V6. Co do taniości, czyli jakieś 800 zł za 2 tłumiki z rurami i dużą uwagą przy spawaniu, a raczej na spawaniu się znam, spodziewałem się mniejszego hardcoru. Zabawy typu zaspawaj jeden otwór - nie, dajcie spokój, wolę w ogóle go wyciągnąć - zamienić końcowy na taki jak wyżej opisałem, a ten puścić do ludzi. Drugi tłumik przed tym obecnym, uwierz miejsca zwłaszcza na długi , nie ma. Ostatni mb rury przed końcowym wydechem to zawijasy mijające ławę i zbiornik
paliwa. Mam jeszcze chwilę, a apropos rzeźby i nieudanych zakupów , wydech środkowy RM Motors wymiarami jest bardzo zbliżony do seryjnego, a to co nie podobne i inne to nieszczęsny końcowy i rura o śred. 57, a nie 49 mm wewn. Stąd pomysł o montażu tłumika od 2,5 V6, zwłaszcza, że jego średnica wewnętrzna to 51 mm, tak wiec o 5- 6 mm mniej niż na obecnie przeze mnie zastosowanej. Mam lekkiego świra na punkcie tego autka, stąd MAŁE przeginki z efektem.



[ Dodano: 18-03-2017, 18:36 ]
collectiv napisał/a:
Ja kupiłem środkowy tłumik z tej aukcji http://allegro.pl/mitsubi...5524285933.html końcowy zresztą też kupiłem od tego sprzedawcy.
Nie ma żadnych problemów. Z tego co wiem to w serwisie dorabiali tylko krótka rurkę bo nie pasowało do końca z powodu wyciętego katalizatora (podobno średnica była nieco większa niż rury początkowej)


Właśnie od nich chcę kupić końcowy od 2,5 V6 i dostosować u siebie.
Dzięki za informację.



Nagram Ci filmik z pracy wydechu umieszczając link sam ocenisz czy warto. Puki co, ja jestem zadowolony z uzyskanego efektu.


Ja tobie też , z obecnego stanu.
Jutro powinienem dać radę.
_________________
Mam nadzieję pokochać tę furę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.