 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Nowy wydech, hałas 110 Db, przegląd z głowy, jakto uciszyć? |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz25
Forumowicz Matthew
Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 47 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 07-03-2017, 19:11 Nowy wydech, hałas 110 Db, przegląd z głowy, jakto uciszyć?
|
|
|
Po długim remoncie, m.in. wydechu pojechałem. i na wydechu sie tu skupię, ponieważ podczas pomiaru wykazało 110 Db w hali i 105 Db na zewnątrz.Oczywiście nie przeszedł.
Co zmieniłem w wydechu, już piszę:
- wydech wew. RM Motors, pełny przelot
- wydech końcowy RM Motors pełny przelot, średnica wewn. wlotu 57 mm, wylot 2 x 57 mm.
- rura zmieniona na 57 mm średnicy wewn. Fabryczna ma 50 mm średnicy.
I jeden istotny(chyba) szczegół:
-na odcinku od końca tłumika wewnętrznego do końcowego w fabrycznym wydechu jakieś 20 cm przed łączeniem dwóch elementów jest odcinek o większej średnicy ,jakieś 70 mm i długości 20 cm.
- skopiowałem więc długość, miejsce położenia i proporcjonalnie średnicę do nowej szerszej rury, wyszło mi 88,9 mm średnicy tego odcinka wydechu.
Czy ktoś wie za co właściwie odpowiada ten odcinek układu i czy mądre będzie teraz zastosowanie seryjnego tłumika końcowego o mniejszej średnicy wlotu i wylotu.
Nie powiem, zależy mi na cichszym wydechu , bo z tym można dostać pie....lca.Przesyłam też fotkę odcinka większej średnicy ( fot. 1 )w moim wykonaniu i tłumika końcowego (fot . 3)oraz środkowego ( fot .2) dostosowanego do mojego Gala.
https://goo.gl/photos/JNGaaogajxq2z3x58
Będę wdzięczne za wszelkie uwagi.
Pozdrawiam. |
_________________ Mam nadzieję pokochać tę furę. |
|
|
|
 |
Dario1986
Mitsumaniak

Auto: Galant 2,5 v6 kombi 2002
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 15 Maj 2011 Posty: 629 Skąd: Zamość/Warszawa
|
Wysłany: 08-03-2017, 08:45
|
|
|
kolego, poszukaj urządzenia o nazwie Db Kiler. wiem że do motocykli są montowane, może do aut również. |
_________________ Opel Vectra 1.6 8v, 92r.
Mitsubishi Colt 1.3, 08r.-służbowy przez 2 m-ce
Peugeot 206 2.0 16v, 99r.
Opel Astra 1.6 8v, 94r.
MITSUBISHI GALANT 2.0 16V, 98r.-sprzedany
MITSUBISHI GALANT 2,5 v6 2002r. kombi
 |
|
|
|
 |
czarny.marcin
Mitsumaniak

Auto: Bądź Moją Walentynką :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 420 Skąd: Bielsko-Biała/okolice
|
Wysłany: 08-03-2017, 11:16
|
|
|
A czego się kolego spodziewałeś po dwóch przelotowych tłumikach ?
110dB to mają motocykle bez wydechu .
Chyba decydując się na coś takiego nie liczyłeś, że będzie seria
Nawet dedykowany Ulter z homologacją potrafi denerwować (ale jeszcze jest do strawienia) a co dopiero coś takiego .
Smutne to ale do galantów nie ma nic sensownego z zamiennika , te wszystkie zamienniki za pare złotych z allegro to znów pierdzą ,bo żadnym dźwiękiem tego nazwać nie można .
Jeszcze jakbyś chciał by wydech nie tylko był funkcjonalny ale i wyglądał to już w ogóle .
Gdybym robił wydech u siebie to jednak z tego wszystkiego wybrałbym Ultera i u nich zrobił całość bez rzeźbienia .
Albo kupił wydech w serwisie jeśli jest dostępny zapłacił raz dobrze i przeżyło by to już auto . |
_________________ Niektórzy ludzie są jak 1grosz - mają dwie różne strony i nie przedstawiają praktycznie żadnej wartości...
BMW - jest
Lancer kombi 2.0 Sport -jest
Suzuki Swift - jest
Carisma 1,6 -była
Colt CJ0 - jest
Galant EA5W 6A13 -był
Galant E54 Diamond 6A12 - był
Mazda MX-3 -była
Renault Megane Coupe -było
 |
|
|
|
 |
Mateusz25
Forumowicz Matthew
Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 47 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 08-03-2017, 20:02
|
|
|
Nie spodziewałem się ciszy, a to co usłyszałem po uruchomieniu silnika- przegięcie.
Sporo pracy włożyłem w ten wydech, ale cóż, znowu się nauczę , na błędach.
Zrobię coś takiego:
- zdemontuję końcowy wydech i zastąpię go seryjnym od 2,5 V6 z rocznika 98, dostosuję do rur, jakie wyprowadzone są obecnie, końcówkę też dostosuje do wycięcia w zderzaku.
Biorąc pod uwagę , że seryjny wewnętrzny tłumik to pełen przelot, zastąpienie końcowego tłumikiem jak wyżej powinno go uciszyć, przy czym średnica wewnętrzna rur w seryjnym końcowym to 52 mm, a średnica rur, które mam teraz to 57 mm wewnątrz.Różnica 5 mm.
Nie chcę bawić się w kupna Ultera czy innych, bo jak dla mnie kasa jest zbyt duża, a efekt, nie wiadomy, i tak jak mówiłeś dobranie czegoś pod wymiar nie jest możliwe i ładne wizualnie.
Dalej jednak zastanawiam się za co odpowiada odcinek przed wydechem końcowym , ten o większej średnicy, wid. na fotce, którą przesłałem i czy ma to znaczenie dla działania układu.
Co myślicie o takiej zamianie? |
_________________ Mam nadzieję pokochać tę furę. |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11134 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 12-03-2017, 01:33
|
|
|
Mateusz25 napisał/a: | Dalej jednak zastanawiam się za co odpowiada odcinek przed wydechem końcowym , ten o większej średnicy, wid. na fotce, którą przesłałem i czy ma to znaczenie dla działania układu. |
Zapewne jest potrzebny do zapewnienia odpowiedniej pojemności układu wydechowego,który jest potrzebny do właściwej pracy silnika. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 12-03-2017, 06:17
|
|
|
jacek11, dokładnie. Dodatkowo trochę "obniża bas"
Mateusz25, jak się oszczędza to tak jest.
Kupiłeś kawałek zawiniętej blachy z przyspawanymi rurkami to czego się spodziewałeś? W dodatku na krótkiej puszce... Cicho miało być?
Taniej by Ci wyszło zastąpić końcowy kawałkiem rury - a pewnie i ciszej
Co do Twojego pytania - spróbuj zatkać jedną rurę - jak będzie ciszej to podjedź do jakiegoś spawacza i niech Ci dorobi wkładki. Coś ala stożek i otwór na śrubę od spodu, żebyś dał radę zamocować.
tam gdzie robią wydechy będą wiedzieć o co chodzi.
Bardzo przytkasz wydech, ale powinieneś się zmieścić w normie
Inna opcja to znalezienie miejsca na dodatkowy tłumik (w pewnej odległości od końcowego).
zwykły uniwersalny (im dłuższy tym lepszy).
Też zmuli auto, ale uciszy to coś co kupiłeś. |
|
|
|
 |
collectiv
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 9 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 15-03-2017, 19:38
|
|
|
Ja kupiłem środkowy tłumik z tej aukcji http://allegro.pl/mitsubi...5524285933.html końcowy zresztą też kupiłem od tego sprzedawcy.
Nie ma żadnych problemów. Z tego co wiem to w serwisie dorabiali tylko krótka rurkę bo nie pasowało do końca z powodu wyciętego katalizatora (podobno średnica była nieco większa niż rury początkowej) |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mateusz25
Forumowicz Matthew
Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 47 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 18-03-2017, 18:27
|
|
|
Wolę jednak dostosować końcowy - seryjny od 2,5 V6. Co do taniości, czyli jakieś 800 zł za 2 tłumiki z rurami i dużą uwagą przy spawaniu, a raczej na spawaniu się znam, spodziewałem się mniejszego hardcoru. Zabawy typu zaspawaj jeden otwór - nie, dajcie spokój, wolę w ogóle go wyciągnąć - zamienić końcowy na taki jak wyżej opisałem, a ten puścić do ludzi. Drugi tłumik przed tym obecnym, uwierz miejsca zwłaszcza na długi , nie ma. Ostatni mb rury przed końcowym wydechem to zawijasy mijające ławę i zbiornik
paliwa. Mam jeszcze chwilę, a apropos rzeźby i nieudanych zakupów , wydech środkowy RM Motors wymiarami jest bardzo zbliżony do seryjnego, a to co nie podobne i inne to nieszczęsny końcowy i rura o śred. 57, a nie 49 mm wewn. Stąd pomysł o montażu tłumika od 2,5 V6, zwłaszcza, że jego średnica wewnętrzna to 51 mm, tak wiec o 5- 6 mm mniej niż na obecnie przeze mnie zastosowanej. Mam lekkiego świra na punkcie tego autka, stąd MAŁE przeginki z efektem.
[ Dodano: 18-03-2017, 18:36 ]
collectiv napisał/a: | Ja kupiłem środkowy tłumik z tej aukcji http://allegro.pl/mitsubi...5524285933.html końcowy zresztą też kupiłem od tego sprzedawcy.
Nie ma żadnych problemów. Z tego co wiem to w serwisie dorabiali tylko krótka rurkę bo nie pasowało do końca z powodu wyciętego katalizatora (podobno średnica była nieco większa niż rury początkowej) |
Właśnie od nich chcę kupić końcowy od 2,5 V6 i dostosować u siebie.
Dzięki za informację. |
_________________ Mam nadzieję pokochać tę furę. |
|
|
|
 |
collectiv
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 Avance '99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 9 Skąd: Dębica
|
Wysłany: 18-03-2017, 21:58
|
|
|
Mateusz25 napisał/a: | Wolę jednak dostosować końcowy - seryjny od 2,5 V6. Co do taniości, czyli jakieś 800 zł za 2 tłumiki z rurami i dużą uwagą przy spawaniu, a raczej na spawaniu się znam, spodziewałem się mniejszego hardcoru. Zabawy typu zaspawaj jeden otwór - nie, dajcie spokój, wolę w ogóle go wyciągnąć - zamienić końcowy na taki jak wyżej opisałem, a ten puścić do ludzi. Drugi tłumik przed tym obecnym, uwierz miejsca zwłaszcza na długi , nie ma. Ostatni mb rury przed końcowym wydechem to zawijasy mijające ławę i zbiornik
paliwa. Mam jeszcze chwilę, a apropos rzeźby i nieudanych zakupów , wydech środkowy RM Motors wymiarami jest bardzo zbliżony do seryjnego, a to co nie podobne i inne to nieszczęsny końcowy i rura o śred. 57, a nie 49 mm wewn. Stąd pomysł o montażu tłumika od 2,5 V6, zwłaszcza, że jego średnica wewnętrzna to 51 mm, tak wiec o 5- 6 mm mniej niż na obecnie przeze mnie zastosowanej. Mam lekkiego świra na punkcie tego autka, stąd MAŁE przeginki z efektem.
[ Dodano: 18-03-2017, 18:36 ]
collectiv napisał/a: | Ja kupiłem środkowy tłumik z tej aukcji http://allegro.pl/mitsubi...5524285933.html końcowy zresztą też kupiłem od tego sprzedawcy.
Nie ma żadnych problemów. Z tego co wiem to w serwisie dorabiali tylko krótka rurkę bo nie pasowało do końca z powodu wyciętego katalizatora (podobno średnica była nieco większa niż rury początkowej) |
Właśnie od nich chcę kupić końcowy od 2,5 V6 i dostosować u siebie.
Dzięki za informację. |
Nagram Ci filmik z pracy wydechu umieszczając link sam ocenisz czy warto. Puki co, ja jestem zadowolony z uzyskanego efektu. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mateusz25
Forumowicz Matthew
Auto: GALANT 2,0 GLS 1998 rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sie 2012 Posty: 47 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 18-03-2017, 22:06
|
|
|
collectiv napisał/a: | Mateusz25 napisał/a: | Wolę jednak dostosować końcowy - seryjny od 2,5 V6. Co do taniości, czyli jakieś 800 zł za 2 tłumiki z rurami i dużą uwagą przy spawaniu, a raczej na spawaniu się znam, spodziewałem się mniejszego hardcoru. Zabawy typu zaspawaj jeden otwór - nie, dajcie spokój, wolę w ogóle go wyciągnąć - zamienić końcowy na taki jak wyżej opisałem, a ten puścić do ludzi. Drugi tłumik przed tym obecnym, uwierz miejsca zwłaszcza na długi , nie ma. Ostatni mb rury przed końcowym wydechem to zawijasy mijające ławę i zbiornik
paliwa. Mam jeszcze chwilę, a apropos rzeźby i nieudanych zakupów , wydech środkowy RM Motors wymiarami jest bardzo zbliżony do seryjnego, a to co nie podobne i inne to nieszczęsny końcowy i rura o śred. 57, a nie 49 mm wewn. Stąd pomysł o montażu tłumika od 2,5 V6, zwłaszcza, że jego średnica wewnętrzna to 51 mm, tak wiec o 5- 6 mm mniej niż na obecnie przeze mnie zastosowanej. Mam lekkiego świra na punkcie tego autka, stąd MAŁE przeginki z efektem.
[ Dodano: 18-03-2017, 18:36 ]
collectiv napisał/a: | Ja kupiłem środkowy tłumik z tej aukcji http://allegro.pl/mitsubi...5524285933.html końcowy zresztą też kupiłem od tego sprzedawcy.
Nie ma żadnych problemów. Z tego co wiem to w serwisie dorabiali tylko krótka rurkę bo nie pasowało do końca z powodu wyciętego katalizatora (podobno średnica była nieco większa niż rury początkowej) |
Właśnie od nich chcę kupić końcowy od 2,5 V6 i dostosować u siebie.
Dzięki za informację. |
Nagram Ci filmik z pracy wydechu umieszczając link sam ocenisz czy warto. Puki co, ja jestem zadowolony z uzyskanego efektu. |
Ja tobie też , z obecnego stanu.
Jutro powinienem dać radę. |
_________________ Mam nadzieję pokochać tę furę. |
|
|
|
 |
|
|