To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Temperatura płynu idzie do maxa na wskazówce

zbylo22 - 17-03-2017, 14:30
Temat postu: [Cari 1.9TD] Temperatura płynu idzie do maxa na wskazówce
Witam, od jakiegos czasu borykam sie z pewnym problemem wskazan temperatury płynu.
Po wymianie uszkodzonego czujnika płynu od wskazówki podczas dłuższej jazdy czy postoju wskazówka nagle rusza z 90 i idzie pod 120 stopni, czasem sie po chwili cofnie 2-3 kreski niżej..wentylator chłodnicy się nie włancza (sprawdzany działa). Nie wiem w czym jest problem bo jestem po wymianie wszystkich czujników płynu,nowy termostat (otwiera- wszystkie węże góra dół grzeje), wymieniona cłodnica na nową i termowłącznik wentylatora... nie robi ciśnienia na układzie, żadnych innych objawów..może być tak że to czujnik od wskazówki jest walnięty czy inne sugestie?

robertdg - 17-03-2017, 18:41

Zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury
plecho1 - 17-03-2017, 19:32

Bo chyba jak nie ma dobrego kontaktu to wskazówka będzie właśnie leciała na max.
zbylo22 - 25-03-2017, 07:42

i problem chyba sie sam rozwiązał :) ...w nastepny dzien od napisania tematu wszystko wróciło do normy...wydaje mi sie ze winny był termostat który sie nie otwierał w całosci i robił temperature...dzieki za dobre rady :)
plecho1 - 25-03-2017, 11:07

To jeśli robi takie numery to chyba lepiej jednak go wymienić. Jeśli jednak temperatura wzrastała dość szybko to jednak przyjżał bym się konektorowi czujnika.
zbylo22 - 26-03-2017, 08:12

ale on juz jest wymieniony...po wymianie 2-3 dni wskazówka jeszcze świrowała a potem było ok..

[ Dodano: 05-04-2017, 09:34 ]
Heh miało byc po problemie ale widze ze wskaznik dalej świruje...dochodzi do 1-2 kreseek przed max i po chwili wraca do pozycji pionowej a wentylatora nie słyszę....dziwne o co kaman..

lukeluks - 23-05-2017, 11:37

Podłączam się do tematu. U mnie wskazówka zaczęła wariować, z tym, że jeszcze nie wymieniłem wszystkich czujników. Wentylator działa, a temperatura potrafi skoczyć na maxa (kiedy stoję w korku) w ciągu 20 sekund (to możliwe żeby płyn tak szybko się nagrzał?) i równie szybko potrafi spaść do normy. Czy może to być termostat, który niejako się przycina, nie otwiera do końca?
Jaro1974 - 23-05-2017, 11:59

Sprawdź sobie zbiorniczek wyrównawczy czy nie ma tam zapachu spalin lub co gorsza osadu z oleju. Jeśli coś takiego ma miejsce to szykuj się na wymianę uszczelki pod głowicą lub co gorsza wymianę całej głowicy. Jeszcze jedno - jak rozgrzejesz samochód to nie ucieka Ci płyn ze zbiornika wyrównawczego poprzez korek? A i jeszcze jaki masz stan płynu chłodzącego?
lukeluks - 23-05-2017, 22:23

Stan płynu jest w normie. Sprawdziłem zapach w zbiorniczku - nie wyczułem żadnych spalin. Osadu z oleju nieobecny (fota na potwierdzenie).



Płyn chłodniczy jest czysty i przejrzysty.



W silniku też nie widać żadnych osadów.


Przy rozgrzanym silniku płyn nie ucieka ze zbiornika wyrównawczego.

W takim razie wymieniać czujniki i termostat?

Jaro1974 - 23-05-2017, 22:31

Z tego co widać to nie pozostaje nic innego tylko sprawdzić termostat i czujniki.
robertdg - 23-05-2017, 22:41

Jak termostat i czujniki beda sprawne, to pozostaje jeszcze kwestia zamulonej chlodnicy
Ziemba. - 24-05-2017, 19:56

plecho1 napisał/a:
Bo chyba jak nie ma dobrego kontaktu to wskazówka będzie właśnie leciała na max.

Jak nie ma dobrego kontaktu to wskazówka opada (miałem tak miesiąc temu).

plecho1 - 24-05-2017, 20:05

W 1.6 właśnie idzie na max więc myślałem, że i w tym przypadku może być podobnie.
Ziemba. - 24-05-2017, 20:44

plecho1 napisał/a:
W 1.6 właśnie idzie na max więc myślałem, że i w tym przypadku może być podobnie.

Też mam 1.6 i mi opada (bez podtekstów). :P
Kolejna różnica przedlift, a polift :P

zbylo22 - 14-06-2017, 16:37

A ja sie już znieczuliłem na ten problem bo nie mam pojęcia o co chodzi :) ....ja już tak mam że wskazówka temp. pokazuje ponad 120 stopni wentylator ani rusz i tak sobie lubi jakis czas postać...zaczyna łapać temp. głównie po postojach w korku,mało aktywnym poruszaniu...płyn mi ucieka bo dolewam co jakiś czas ale tak juz miałem przed problemem z temperatura na wskazówce....z jednego miejsca mam widoczna nieszczelność na wężu przy obudowie termostatu wiec o głowice bym sie nie martwił...ostatnio zrobiłem nim na trasie 450 km i podczas jazdy przez 4h wskazówka ani razu nie podeszła pod 120 stopni...ja już wymieniałem oba czujniki temp.,termostat, nawet chłodnice z nowym włącznikiem wentylatora wymieniłem i nic to nie pomogło...dlatego sie już przestałem przejmować bo wiem ze mam nowy termostat wiec śmigam ale nie powiem że mnie to irytuje...nie mam pojęcia gdzie diabeł siedzi...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group