Carisma - Techniczne - [Cari 1.9TD] Temperatura płynu idzie do maxa na wskazówce
zbylo22 - 17-03-2017, 14:30 Temat postu: [Cari 1.9TD] Temperatura płynu idzie do maxa na wskazówce Witam, od jakiegos czasu borykam sie z pewnym problemem wskazan temperatury płynu.
Po wymianie uszkodzonego czujnika płynu od wskazówki podczas dłuższej jazdy czy postoju wskazówka nagle rusza z 90 i idzie pod 120 stopni, czasem sie po chwili cofnie 2-3 kreski niżej..wentylator chłodnicy się nie włancza (sprawdzany działa). Nie wiem w czym jest problem bo jestem po wymianie wszystkich czujników płynu,nowy termostat (otwiera- wszystkie węże góra dół grzeje), wymieniona cłodnica na nową i termowłącznik wentylatora... nie robi ciśnienia na układzie, żadnych innych objawów..może być tak że to czujnik od wskazówki jest walnięty czy inne sugestie?
robertdg - 17-03-2017, 18:41
Zacznij od sprawdzenia czujnika temperatury
plecho1 - 17-03-2017, 19:32
Bo chyba jak nie ma dobrego kontaktu to wskazówka będzie właśnie leciała na max.
zbylo22 - 25-03-2017, 07:42
i problem chyba sie sam rozwiązał ...w nastepny dzien od napisania tematu wszystko wróciło do normy...wydaje mi sie ze winny był termostat który sie nie otwierał w całosci i robił temperature...dzieki za dobre rady
plecho1 - 25-03-2017, 11:07
To jeśli robi takie numery to chyba lepiej jednak go wymienić. Jeśli jednak temperatura wzrastała dość szybko to jednak przyjżał bym się konektorowi czujnika.
zbylo22 - 26-03-2017, 08:12
ale on juz jest wymieniony...po wymianie 2-3 dni wskazówka jeszcze świrowała a potem było ok..
[ Dodano: 05-04-2017, 09:34 ]
Heh miało byc po problemie ale widze ze wskaznik dalej świruje...dochodzi do 1-2 kreseek przed max i po chwili wraca do pozycji pionowej a wentylatora nie słyszę....dziwne o co kaman..
lukeluks - 23-05-2017, 11:37
Podłączam się do tematu. U mnie wskazówka zaczęła wariować, z tym, że jeszcze nie wymieniłem wszystkich czujników. Wentylator działa, a temperatura potrafi skoczyć na maxa (kiedy stoję w korku) w ciągu 20 sekund (to możliwe żeby płyn tak szybko się nagrzał?) i równie szybko potrafi spaść do normy. Czy może to być termostat, który niejako się przycina, nie otwiera do końca?
Jaro1974 - 23-05-2017, 11:59
Sprawdź sobie zbiorniczek wyrównawczy czy nie ma tam zapachu spalin lub co gorsza osadu z oleju. Jeśli coś takiego ma miejsce to szykuj się na wymianę uszczelki pod głowicą lub co gorsza wymianę całej głowicy. Jeszcze jedno - jak rozgrzejesz samochód to nie ucieka Ci płyn ze zbiornika wyrównawczego poprzez korek? A i jeszcze jaki masz stan płynu chłodzącego?
lukeluks - 23-05-2017, 22:23
Stan płynu jest w normie. Sprawdziłem zapach w zbiorniczku - nie wyczułem żadnych spalin. Osadu z oleju nieobecny (fota na potwierdzenie).
Płyn chłodniczy jest czysty i przejrzysty.

W silniku też nie widać żadnych osadów.
Przy rozgrzanym silniku płyn nie ucieka ze zbiornika wyrównawczego.
W takim razie wymieniać czujniki i termostat?
Jaro1974 - 23-05-2017, 22:31
Z tego co widać to nie pozostaje nic innego tylko sprawdzić termostat i czujniki.
robertdg - 23-05-2017, 22:41
Jak termostat i czujniki beda sprawne, to pozostaje jeszcze kwestia zamulonej chlodnicy
Ziemba. - 24-05-2017, 19:56
plecho1 napisał/a: | Bo chyba jak nie ma dobrego kontaktu to wskazówka będzie właśnie leciała na max. |
Jak nie ma dobrego kontaktu to wskazówka opada (miałem tak miesiąc temu).
plecho1 - 24-05-2017, 20:05
W 1.6 właśnie idzie na max więc myślałem, że i w tym przypadku może być podobnie.
Ziemba. - 24-05-2017, 20:44
plecho1 napisał/a: | W 1.6 właśnie idzie na max więc myślałem, że i w tym przypadku może być podobnie. |
Też mam 1.6 i mi opada (bez podtekstów).
Kolejna różnica przedlift, a polift
zbylo22 - 14-06-2017, 16:37
A ja sie już znieczuliłem na ten problem bo nie mam pojęcia o co chodzi ....ja już tak mam że wskazówka temp. pokazuje ponad 120 stopni wentylator ani rusz i tak sobie lubi jakis czas postać...zaczyna łapać temp. głównie po postojach w korku,mało aktywnym poruszaniu...płyn mi ucieka bo dolewam co jakiś czas ale tak juz miałem przed problemem z temperatura na wskazówce....z jednego miejsca mam widoczna nieszczelność na wężu przy obudowie termostatu wiec o głowice bym sie nie martwił...ostatnio zrobiłem nim na trasie 450 km i podczas jazdy przez 4h wskazówka ani razu nie podeszła pod 120 stopni...ja już wymieniałem oba czujniki temp.,termostat, nawet chłodnice z nowym włącznikiem wentylatora wymieniłem i nic to nie pomogło...dlatego sie już przestałem przejmować bo wiem ze mam nowy termostat wiec śmigam ale nie powiem że mnie to irytuje...nie mam pojęcia gdzie diabeł siedzi...
|
|
|