To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 GLS] Zgasł ksenon

gshesiu - 17-03-2017, 17:46
Temat postu: [3.2 GLS] Zgasł ksenon
Jak się zabrać do wymiany żarnika albo nawet do sprawdzenia czy elektryka jest ok?
Trzeba wykręcać lampę czy można wyjąć np. sam żarnik bez wyjmowania lampy ?
Najchętniej bym to zobaczył w service manualu od PIV ale nie mam.

Bizi78 - 17-03-2017, 20:07

Tutaj masz manuala od PIV.
http://mmc-manuals.ru/man...15/index_M1.htm
54A-CHASSIS ELECTRICAL :arrow: HEADLAMP :arrow: HEADLAMP REMOVAL AND INSTALLATION

A tutaj masz instrukcję obsługi:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=34491

jepm - 17-03-2017, 20:30

A tu masz praktyczny manual

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=89946

gshesiu - 17-03-2017, 23:01

demontaż żarników był szybki (dzięki za linki na ..ru i na własny manual) , ale po osadzeniu żarnika w oprawce niestety nie wiem jak to zamontować, żarnik w "oprawce" nie wskakuje na jakieś szczególnie właściwe miejsce...

ps. żarniki są ok, ale lewa lampa dalej nie świeci na xenonie, bezpieczniki ok, sprawdzone bo była zamiana miejscami pomiędzy lampami.

Prawdopodobnie jedna z przetwornic nie dostaje zasilania, tym bardziej że słychać tylko tą co działa.

jepm - 18-03-2017, 00:51

Z ta oprawka i zarnikem to na wyczucie -musisz wkladac maksymalnie prostopadle do otworu - to nie sa tak duze wystepy jak przy zwyklych zarowkach - jezeli jest ukosnie moze jezdzic po otworze oprawki zamiast wskoczyc na miejsce. Bez docisniecia tez wydaje sie ze jest luzno. Tyle pamietam 😀

Jezeli chodzi o przetwornicee to jezeli nie uda Ci sie zlokalizowac ewentualnej przerwy w obodzie przed przetwornicą (W manualu z linku Bizi78 znajdziesz opis konektorow i przekaznikow do sprawdzenia.) - to lepiej do jakiegos elektryka co robi ksenony bo niestety masz tutaj wysokie napiecia i grzebanie niewskazane.

Jezeli stalo sie to nagle to obstawialbym w pierwszej kolejnosci wlasnie uklad niskiego napiecia potem przetwornice i uklad wyskigo napiecia a na koncu zaplonnik. Jezeli lampa wczesniej dziwnie sie zachowywala to moze byc zaplonnik.

gshesiu - 18-03-2017, 05:45

jepm napisał/a:
Z ta oprawka i zarnikem to na wyczucie -musisz wkladac maksymalnie prostopadle do otworu - to nie sa tak duze wystepy jak przy zwyklych zarowkach - jezeli jest ukosnie moze jezdzic po otworze oprawki zamiast wskoczyc na miejsce. Bez docisniecia tez wydaje sie ze jest luzno. Tyle pamietam 😀
po co przy wyjmowaniu z lampy oprawki z żarnikiem konieczny jest jej obrót (wg service manual) przeciwnie do wskazówek zegara ? Czy to z powodu kabelków czy budowy lampy, bo nie zauważyłem na lampie czegoś, co by wymagało takiej operacji ?

edit:
budowa lampy na zdjęciu poniżej - ja nie widzę powodu, żeby pisali w service manual żeby przed wyjściem oprawki z żarnikiem z lampy okręcać oprawkę (wraz z żarnikiem)
http://imageshack.com/a/img924/7808/4ZxtHZ.jpg

edit:
No żarniki założone po trudnych bojach wynikających ze złego zrozumienia service manual ... :P

Poruszałem wtyczką na przetwornicy (beznapięciowo oczywiście), zaraz po tym żarnik kilka razy zapalił, ale szło mu to gorzej niż prawemu (a żarniki zamieniałem wczoraj miejscami i działały identycznie, bezpieczniki również były zamieniane miejscami), gdzieś jest kiepski styk który zabiera kawałek napięcia i chyba przetwornica dostaje za małe napięcie na zapłon. To poszukiwania przede mną.


edit:
przy okazji rozpisania się , jaki sprzęt możnaby kupić na poczatek do skanowania błędów, ich usuwania i diagnostyki w podstawowym zakresie ?
Wiem że jest MUT, ale to za drogo, na razie , są tańsze rozwiązania, najchętniej z wykorzystaniem bluetooth na ELM ?

jepm - 18-03-2017, 09:34

gshesiu napisał/a:
pisania się , jaki sprzęt możnaby kupić na poczatek do skanowania błędów, ich usuwania i diagnostyki w podstawowym zakresie ?
Wiem że jest MUT, ale to za drogo, na razie , są tańsze rozwiązania, najchętniej z wykorzystaniem bluetooth na ELM ?


W zasadzie tylko i wylacznie MUT. W bardzo podstawowym zakresie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=99987

http://forum.mitsumaniaki...ic.php?t=100037

gshesiu - 18-03-2017, 21:25

Co do Twoich linków i diagnostyki: Icar2 sporo droższy od najtańszych ELM327, czy jest w czymś lepszy od tańszych modeli dostępnych na aledrogo ?

ps.
1)
lampa działa, nie łączyło coś na wtyczce przetwornicy pomimo że wtyczka byłą zapięta, najlepiej by było wymienić wtyczkę, gdybym znał jej symbol handlowy

2)
z innej beczki: co napina w 3.2did cr pasek wieloklinowy ? Czyżby tylko alternator ?

jepm - 18-03-2017, 21:50

Icar jest sprawdzony jako dzialajacy z pajero iv oraz torque

Inne moga dzialac badz nie - ja szukalem najpierw informacji na forach australijskich i tam znalazlem informacje ze nie kazdy elm chce wspolpracowac - co nie znaczy ze trafisz na taki co nie dziala ale ryzko jest. Teraz mozna dostac icar2 chyba za 70-80 pln wiec to nie majatek. Tylko nie kupuj icar3 - wbrew oznaczeniu jest gorszy od icar2 - nie posiada praktycznego wylacznika.

Ogrnaiczniem jest tuataj to ze tylko torque daje rade cos porzadnie odczytac - inne programy pod elm albo w ogle nic nie pokaza albo pokaza mniej danych od torque. Wiele pidow zostalo znalezione przez pasjonatow torque metoda prob i bledow.

Alternator ma dwa wlasne paski i nic innego one nie napedzaja (poza pompa wody oczywiscie) - do klimy jest osobny takw wiec te od alternatora regulujesz klasycznie srub a od alternatora.

Ps. Gdybys zdecydowal sie na torque ( koniecznie w wersji pro - to tylko 15 pln) to nie kupuj wtyczek typu mut for torque czy jakies tam inne do mitsubischi - kazdy z dostarczanych przez nie pidow znam i potrafie podac wzor na edycje w torque pro.

gshesiu - 19-03-2017, 08:44

jepm napisał/a:
Alternator ma dwa wlasne paski i nic innego one nie napedzaja - do klimy jest osobny takw wiec te od alternatora regulujesz klasycznie srub a od alternatora.
jeszcze przy okazji zapytam o regulację napięcia pasków alternatora i klimy (klima ma swój napinacz):
Regulację napięcia paska klimatyzacji robi się luzując nakrętkę w osi napinacza a następnie kręcąc śrubką napinacza i potem dokręcając nakrętka w osi napinacza (tak to rozumiem z service manual i tak samo to się robi z alternatorem) czy może reguluje się to bez luzowania nakrętki w osi napinacza ?
Czy wymiana napinacza (całego czy samej rolki?) paska klimatyzacji wymaga zdejmowania zderzaka ?

jepm - 19-03-2017, 12:34

Alternator - Nie pamietam - chyba jedna poluzowac druga regulowac - nie wystarczy tlko regulacyjna - ale niech ktos bardziej kompetentny się wypowie (ja akurat nie regulowalem ale wymienialem paski i rzokrecilem co sie dalo ale nie wiem czy do regulacji to konieczne) Klima nie wiem - osobiscie nie ruszalem.

[ Dodano: 19-03-2017, 12:36 ]
Alternator - Nie pamietam - chyba jedna poluzowac druga regulowac - nie wystarczy tlko regulacyjna - ale niech ktos bardziej kompetentny się wypowie (ja akurat nie regulowalem ale wymienialem paski i rzokrecilem co sie dalo ale nie wiem czy do regulacji to konieczne) Klima nie wiem - osobiscie nie ruszalem.

Ps . Prosze pisz w nowych postach - bo trudno bedzie innym znalezc Twoje pytanie o napiinacz klimy w temacie o ksenonach :D

gshesiu - 28-03-2017, 17:43

jepm napisał/a:
Tylko nie kupuj icar3 - wbrew oznaczeniu jest gorszy od icar2 - nie posiada praktycznego wylacznika.
wracając do icar2 vs icar3 - wydaje mi się wygodne że icar3 sam się włączy po włączeniu stacyjki. To minus ?
jepm - 28-03-2017, 23:14

Icar2 tez sie sam wylaczy ale problem jest z wlaczeniem
W icar2 naciskasz przycisk i juz wlaczony w icar3 trzeba wyjac i wlozyc ponownie caly interfejs do gniazda obd aby sie wlaczyl - i to jest istotny minus. Nie ma automatyki wlaczenia.

Icar2 nie musisz wyjmowac a ze wzgledu na umiejscowienie gniazda obd jego wlaczenie przyciskiem jest banalnie proste - robisz to normalnie siedzac za kierownica



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group