To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [MSX] Okresowo łapie muła przy przyspieszaniu

ludinho1 - 25-03-2017, 17:22
Temat postu: [MSX] Okresowo łapie muła przy przyspieszaniu
Witam. Włożyłem do colta silnik z carismy msx . Jak wszyscy wiedzą jest to 1.8 mpi dohc. Mam usterkę która występowała jeszcze jak pomykała carisma , a więc ze swapem nie ma związku . Mianowicie co jakiś czas auto przestaje gwałtownie przyspieszać . Np tydzień jeżdzi jak szatan i przyspiesza jak należy a póżniej pojawia się problem i na gwałtowne naciśnięcie pedału do dechy nie przyspiesza , tylko jest taka dziura , a jak trochę odpuszczę pedał to wtedy jedzie . Co ciekawe póżniej wraca do normy i tak w kółko. Czasami jedzie jak dzik a czasami w/w lipa . Nie ma znaczenia ciepły czy zimny . Zaznaczę że przy delikatnym naciskaniu to rozpędza się prawidłowo zawsze. Coś jakby go zalewało . Proszę o pomysły co może być nie halo , zanim prześwietlę go na wylot sam :) . Zeby to się działo ciągle to wiadomo że zapłon jako nr 1 podejrzany ale tu raz tak raz siak :) . Check engine nie ma co najgorsze. Trochę mi się nie podoba sonda ( bo została z carismy a więc mogła by być teoretycznie podejrzana) raz miałem okazję ją podejrzeć to napięcie wyjeżdzało do 1,6V . Pali koło 10l/100 po mieście . Filtr paliwa czysty , powietrza czysty , świece ok , jedną cewkę podmieniłem i chyba zrobię to samo z drugą , przewody nie iskrzą , rezystancje ok , katalizator out . wtryski czyste , przepustnica czysta , krokowy czysty , Może coś wam wpadnie w pomysł co może tak okresowo i nieregularnie dawać znaki ?
MichciuGT - 25-03-2017, 18:50

ludinho1 napisał/a:
Check engine nie ma co najgorsze.

W sensie że nie świeci się, ale np. błąd mógł zostać zapisany w ECU, sprawdzałeś czy są jakieś błędy?
Napięcie sygnałowe na sondzie rzeczywiście dziwne jak 1,6V, raczej 1V to max zwykle.

ludinho1 - 25-03-2017, 19:31

normalnie gaśnie po kilku sekundach po włączeniu zapłonu więc sama kontrolka się zachowuje normalnie. podczas jazdy nie pojawia się w ogóle. sprawdzę jutro spinaczem i evoscanem choć jakby był błąd to by chyba raczej wywaliło checka . czy jest taka opcja żeby był błąd w ecu a nie oznajmił by tego kontrolką ??. zastanawiam się co może być przyczyną z elementów nie generujących błędu . sondę też poobserwuję jeszcze . jak za duże napięcie to może mi mieszanka świruje i podlewa wachy wtedy za dużo i dlatego się dusi ?.
MichciuGT - 25-03-2017, 19:39

U mnie było tak że kontrolka nie zaświeciła się (albo nikt nie zauważył), a był błąd zapisany w serowniku i niczym się to nie objawiało. I kontrolka silnika normalnie tak jak u Ciebie gaśnie po kilku sekundach.
Dobrze zobaczyć jak będzie sonda pracowała podczas jazdy i jak będą działać na to poprawki krótko, średnio i długo terminowe.

ludinho1 - 25-03-2017, 19:48

masz na myśli fuel trim-y ? jak to ma się zachowywać ?. jest w ogóle gdzieś jakiś podręcznik jakie parametry mają być ?. załączę evo od razu z zimnego silnika i będę obcinał sondę bo jeśli chodzi o waszkę to nie wiem za bardzo jakie są znamionowe wartości . . może zapiszę cosik . jest tu na forum jakiś mózg co rozkminia te logi ? :)
MichciuGT - 25-03-2017, 20:03

Tak, fuel trim low, mid, high. Dawno nie bawiłem się z tym, ale jak dobrze pamiętam wartości nie powinny wyjeżdżać bardzo powyżej 15-20%, Sonda po nagrzaniu się (po odpaleniu może przez jakiś czas nie dawać sygnału ) powinna oscylować od ok. 0.1V do 0.9V na biegu jałowym, dobrze też przytrzymać gaz przy ok. 2krpm i sprawdzić jak pracuje, powinna być tak samo sinusoida, tylko z większą częstotliwością. Jak wrzucisz tutaj logi to spróbuje coś odczytać ;)

Tam jeszcze jest taki parametr Fuel trim O2 i on chyba pokazuje na bieżąco zmiany (poprawki) paliwa, w zależności co pokazuje sonda lambda, to on też powinien się zmieniać.

ludinho1 - 25-03-2017, 20:31

dzięki . postaram się jutro podłączyć i popatrzę co tam się wyrabia :)

[ Dodano: 26-03-2017, 14:45 ]
i akurat dzisiaj colt idzie jak burza więc nie było się do czego przyczepić :D . błędów w ecu zero , sonda ładnie oscyluje 0-1V . fuel trim low - zmienny w zakresie 2-8% a co ciekawe 2 pozostałe czyli mid i high stały dęba od początku jazdy z zimnego silnika do końca jak już był gorący. zero zmiany a wartości UJEMNE mid -3,82% a high -4,6%. po skończonej jeżdzie evo podał mi komunikat że wartość LOW powinna być w okolicy 5%. poczekam jak znowu wystąpi usterka i podłączę wtedy . Jest gdzieś temat o evoscanie żeby były rozpisane poszczególne parametry co oznaczają , bo niestety nie wszystkie rozumiem ?

MichciuGT - 26-03-2017, 15:31

Temat o Evoscanie w Carismie
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=40568
Dziwie się że ten temat jeszcze nie został podpięty, bo jest bardzo przydatny, napiszę do moderatora o to.

Dzisiaj akurat było sucho i słońce świeciło, jak zamula to głównie w dni kiedy padało? (w sumie ostatnio to większość takich dni).

ludinho1 - 26-03-2017, 16:41

w sumie to nie zwróciłem uwagi w jaką pogodę to się zdarza. ten temat widziałem i nawet chyba go kiedyś przewertowałem ( biedne oczy :roll: ) ale nie przypominam sobie żeby ktoś tam przetłumaczył parametry i podał wartości standardowe , a tego mi trza :D
Bizi78 - 26-03-2017, 16:53

ludinho1 napisał/a:
nie przypominam sobie żeby ktoś tam przetłumaczył parametry

http://forum.mitsumaniaki...p=848133#848133

ludinho1 - 26-03-2017, 17:38

Bizi , z tego co podrzuciłeś , nie wynika to czego potrzebuję :) . Napisałem już w tamtym temacie :)

[ Dodano: 28-03-2017, 19:09 ]
dobra nagrałem jazdę jak jest ok i nagrałem jazdę jak jest nie ok . porównanie zapisów jednoznacznie wskazuje że jak usterka występuje to przy otwarciu przepustnicy na max, leży napięcie sondy blisko 0V . a powinno być bliskie 1V . To by oznaczało w tej chwili zubożenie mieszanki , zamiast wzbogacenie . walnięta jest sonda ? czy to nienoromalne napięcie na sondzie może być efektem innej usterki ?

MichciuGT - 28-03-2017, 21:47

Nie jestem pewien, ale jeśli dobrze pamiętam to zwykle silnik w benzynie dąży do AFR 14,7:1 i sonda lambda do tego dąży i powinna oscylować od 0,1V do 0,9V, poza paroma przypadkami:
-czas gdy sonda jest nie rozgrzana - dawka paliwa/powietrza bazuje tylko na mapie wcześniej ustalonej,
-czas gdy dodaje się gazu na max, wtedy ECU podaje dawkę paliwa powietrza które AFR ma ok. 10-12 więc w tym czasie może być odłączona - choć nie musi i wtedy powinien pokazywać ok. 1V
- np. w GDI gdy jest w trybie mieszanki ubogiej i AFR jest ok. 30:1, wtedy lambda też pokazuje 0V

Tylko gdzieś logi pogubiłem i muszę sprawdzić np. u siebie jak się zachowuje sonda lambda w czasie przyśpieszania.
Skoro nagrałeś jazdę w czasie gdy usterka występuje, wrzuć plik .csv np. na dysk google i udostępnij tutaj w poście link.

ludinho1 - 31-03-2017, 22:25

dobra chyba będzie szybciej podmienić podejrzaną sondę lambda. założę z colta i się zobaczy wtedy :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group