To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Olej do silnika Pajero IV 3.8V Mivec 2009r 130 tys km

MAX-315 - 09-04-2017, 18:18
Temat postu: Olej do silnika Pajero IV 3.8V Mivec 2009r 130 tys km
Witam mam mały problem zaswieciła mi sie kontrolka engine i na kompie pokazało ze uszkodzony katalizator prawy czy to mozliwe wyciadnołem katalizatory i nic tam w nich złego nie widze odczuwam tez na wolnych obrotach drgawki silnika swiece wymienione uszczelki pod swiece nowe wiec nie ma mozliwosci dostawania sie oleju pod cewki co sadzicie o tym problemie od czego zaczac i gdzie pierw szukac przyczyny posiadam gaz zamontowany
prosze o pomoc

zbyszekm2 - 10-04-2017, 15:58

Może w środku coś się rozleciało?
Podłączałeś pod kompa?

MAX-315 - 11-04-2017, 02:59

Witam tak podłanczał mi sie gosc w serwisie w Niemczech bo teraz tam jestem i mówił ze katalizator prawa strona do wymiany ja w tamtym tygodniu wyciągnołem te dwa katalizatory i nic z nimi złego nie było nic nie lata w srodku ani nie wygladaja na zapchane zastanawiam sie czy jest jakas mozliwosc zeby je na prube czyms wypłukac tylko troche sie obawiam ze im zaszkodze
Pozdrawiam Max

jepm - 11-04-2017, 09:33

Jeżeli masz zagazowany silnik to spróbuj najpierw sprawdzić temperaturę katalizatora po przejechaniu dłuższego odcinka - wystarczy z zewnątrz na obudowie takim pirometrem za kilkanaście euro w obi lub powinni mieć w warsztacie. Niestety nie pamiętam w którym momencie temp. jest za wysoka ale to powinni wiedzieć w każdym warsztacie który robi wydechy. Może to będzie jakiś trop. Masz jak rozumiem V6 czyli możesz porównać np. z drugim
Niestety na gazie może zdarzyć się ze silnik pracuje na niewłaściwej mieszance co w zasadzie nie daje żadnych objawów w silniku 3,0 L. Miałem taki problem swego czasu gdy jeździłem na gazie Musso 3,2 R6 (tam to było wszystko jedna rurę i jeden katalizator) - temp. była taka za popłynęła konserwacja podwozia. Dopiero wymiana wtrysków gazu i reduktora pomogła (prawdopodobnie jeden z sześciu nie trzymał parametrów - gaz dopalał się właśnie w katalizatorze)- choć na regulacjach wychodziło wcześniej idealnie. Sam katalizator to przetrwał choć na początku wszyscy twierdzili ze jest zapchany i to jest przyczyną. Czujniki w kat - można sobie wyobrazić co pokazywały jak się smażyły :mrgreen:

Ps. a tych katalizatorów nie można zamienić miejscami (może są identyczne) wtedy byś wiedział czy jest walnięty czy nie.

MAX-315 - 11-04-2017, 11:52

Czesc jak sciagałem katalizatory a auto juz stało dobre 15 min to jeden był dalej ciepły a jeden zimny ciepły był z lewej strony od kierowcy tylko ze jest zaraz przy kolektorze wydechowym ten z lewej a prawy troche dalej od wydechu czy by to była ruznica odległosci czy faktycznie jest tak jak mowisz
jepm - 11-04-2017, 11:58

Różnica odległości chyba nie jest istotna - zakładam ze powinny mieć te sama temperaturę pracy ale mogę się mylić. A da się je zamienić miejscami ? Wiedziałbyś od razu czy to katalizator czy np. czujniki
MAX-315 - 11-04-2017, 13:33

Zamienic to nie bardzo trzeba by wycinac i wspawywac na nowo a w tych warunkach jakie tu mam to nie ma szans a czujnika to ja tam nie widziałem zadnego tylko sondy sa a pracuja prawidłowo

[ Dodano: 22-04-2017, 20:41 ]
A taraz zagadka sam juz nie wiem jezeli umyje auto w myjni pod cisnieniem to kontrolka mi gasnie zauwazyłem to juz drugi raz tylko musze go długo myc moze to buc ze gdzies cos nie masuje nie styka dobrze z karoserią jakas masa -

[ Dodano: 27-05-2017, 06:52 ]
naprawa 20 euro i naprawione



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group