Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: zbyszekm2
10-04-2017, 15:57
Olej do silnika Pajero IV 3.8V Mivec 2009r 130 tys km
Autor Wiadomość
MAX-315 
Forumowicz

Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT V3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 97
Skąd: PADEW NARODOWA
Wysłany: 09-04-2017, 18:18   Olej do silnika Pajero IV 3.8V Mivec 2009r 130 tys km

Witam mam mały problem zaswieciła mi sie kontrolka engine i na kompie pokazało ze uszkodzony katalizator prawy czy to mozliwe wyciadnołem katalizatory i nic tam w nich złego nie widze odczuwam tez na wolnych obrotach drgawki silnika swiece wymienione uszczelki pod swiece nowe wiec nie ma mozliwosci dostawania sie oleju pod cewki co sadzicie o tym problemie od czego zaczac i gdzie pierw szukac przyczyny posiadam gaz zamontowany
prosze o pomoc
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-04-2017, 15:58   

Może w środku coś się rozleciało?
Podłączałeś pod kompa?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
MAX-315 
Forumowicz

Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT V3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 97
Skąd: PADEW NARODOWA
Wysłany: 11-04-2017, 02:59   

Witam tak podłanczał mi sie gosc w serwisie w Niemczech bo teraz tam jestem i mówił ze katalizator prawa strona do wymiany ja w tamtym tygodniu wyciągnołem te dwa katalizatory i nic z nimi złego nie było nic nie lata w srodku ani nie wygladaja na zapchane zastanawiam sie czy jest jakas mozliwosc zeby je na prube czyms wypłukac tylko troche sie obawiam ze im zaszkodze
Pozdrawiam Max
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 11-04-2017, 09:33   

Jeżeli masz zagazowany silnik to spróbuj najpierw sprawdzić temperaturę katalizatora po przejechaniu dłuższego odcinka - wystarczy z zewnątrz na obudowie takim pirometrem za kilkanaście euro w obi lub powinni mieć w warsztacie. Niestety nie pamiętam w którym momencie temp. jest za wysoka ale to powinni wiedzieć w każdym warsztacie który robi wydechy. Może to będzie jakiś trop. Masz jak rozumiem V6 czyli możesz porównać np. z drugim
Niestety na gazie może zdarzyć się ze silnik pracuje na niewłaściwej mieszance co w zasadzie nie daje żadnych objawów w silniku 3,0 L. Miałem taki problem swego czasu gdy jeździłem na gazie Musso 3,2 R6 (tam to było wszystko jedna rurę i jeden katalizator) - temp. była taka za popłynęła konserwacja podwozia. Dopiero wymiana wtrysków gazu i reduktora pomogła (prawdopodobnie jeden z sześciu nie trzymał parametrów - gaz dopalał się właśnie w katalizatorze)- choć na regulacjach wychodziło wcześniej idealnie. Sam katalizator to przetrwał choć na początku wszyscy twierdzili ze jest zapchany i to jest przyczyną. Czujniki w kat - można sobie wyobrazić co pokazywały jak się smażyły :mrgreen:

Ps. a tych katalizatorów nie można zamienić miejscami (może są identyczne) wtedy byś wiedział czy jest walnięty czy nie.
 
 
MAX-315 
Forumowicz

Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT V3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 97
Skąd: PADEW NARODOWA
Wysłany: 11-04-2017, 11:52   

Czesc jak sciagałem katalizatory a auto juz stało dobre 15 min to jeden był dalej ciepły a jeden zimny ciepły był z lewej strony od kierowcy tylko ze jest zaraz przy kolektorze wydechowym ten z lewej a prawy troche dalej od wydechu czy by to była ruznica odległosci czy faktycznie jest tak jak mowisz
 
 
jepm 
Forumowicz
jepm

Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 318
Skąd: Warszzwa
Wysłany: 11-04-2017, 11:58   

Różnica odległości chyba nie jest istotna - zakładam ze powinny mieć te sama temperaturę pracy ale mogę się mylić. A da się je zamienić miejscami ? Wiedziałbyś od razu czy to katalizator czy np. czujniki
 
 
MAX-315 
Forumowicz

Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT V3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2009
Posty: 97
Skąd: PADEW NARODOWA
Wysłany: 11-04-2017, 13:33   

Zamienic to nie bardzo trzeba by wycinac i wspawywac na nowo a w tych warunkach jakie tu mam to nie ma szans a czujnika to ja tam nie widziałem zadnego tylko sondy sa a pracuja prawidłowo

[ Dodano: 22-04-2017, 20:41 ]
A taraz zagadka sam juz nie wiem jezeli umyje auto w myjni pod cisnieniem to kontrolka mi gasnie zauwazyłem to juz drugi raz tylko musze go długo myc moze to buc ze gdzies cos nie masuje nie styka dobrze z karoserią jakas masa -

[ Dodano: 27-05-2017, 06:52 ]
naprawa 20 euro i naprawione
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.