Przesunięty przez: zbyszekm2 10-04-2017, 15:57 |
Olej do silnika Pajero IV 3.8V Mivec 2009r 130 tys km |
Autor |
Wiadomość |
MAX-315
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT V3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 97 Skąd: PADEW NARODOWA
|
Wysłany: 09-04-2017, 18:18 Olej do silnika Pajero IV 3.8V Mivec 2009r 130 tys km
|
|
|
Witam mam mały problem zaswieciła mi sie kontrolka engine i na kompie pokazało ze uszkodzony katalizator prawy czy to mozliwe wyciadnołem katalizatory i nic tam w nich złego nie widze odczuwam tez na wolnych obrotach drgawki silnika swiece wymienione uszczelki pod swiece nowe wiec nie ma mozliwosci dostawania sie oleju pod cewki co sadzicie o tym problemie od czego zaczac i gdzie pierw szukac przyczyny posiadam gaz zamontowany
prosze o pomoc |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-04-2017, 15:58
|
|
|
Może w środku coś się rozleciało?
Podłączałeś pod kompa? |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
MAX-315
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT V3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 97 Skąd: PADEW NARODOWA
|
Wysłany: 11-04-2017, 02:59
|
|
|
Witam tak podłanczał mi sie gosc w serwisie w Niemczech bo teraz tam jestem i mówił ze katalizator prawa strona do wymiany ja w tamtym tygodniu wyciągnołem te dwa katalizatory i nic z nimi złego nie było nic nie lata w srodku ani nie wygladaja na zapchane zastanawiam sie czy jest jakas mozliwosc zeby je na prube czyms wypłukac tylko troche sie obawiam ze im zaszkodze
Pozdrawiam Max |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 11-04-2017, 09:33
|
|
|
Jeżeli masz zagazowany silnik to spróbuj najpierw sprawdzić temperaturę katalizatora po przejechaniu dłuższego odcinka - wystarczy z zewnątrz na obudowie takim pirometrem za kilkanaście euro w obi lub powinni mieć w warsztacie. Niestety nie pamiętam w którym momencie temp. jest za wysoka ale to powinni wiedzieć w każdym warsztacie który robi wydechy. Może to będzie jakiś trop. Masz jak rozumiem V6 czyli możesz porównać np. z drugim
Niestety na gazie może zdarzyć się ze silnik pracuje na niewłaściwej mieszance co w zasadzie nie daje żadnych objawów w silniku 3,0 L. Miałem taki problem swego czasu gdy jeździłem na gazie Musso 3,2 R6 (tam to było wszystko jedna rurę i jeden katalizator) - temp. była taka za popłynęła konserwacja podwozia. Dopiero wymiana wtrysków gazu i reduktora pomogła (prawdopodobnie jeden z sześciu nie trzymał parametrów - gaz dopalał się właśnie w katalizatorze)- choć na regulacjach wychodziło wcześniej idealnie. Sam katalizator to przetrwał choć na początku wszyscy twierdzili ze jest zapchany i to jest przyczyną. Czujniki w kat - można sobie wyobrazić co pokazywały jak się smażyły
Ps. a tych katalizatorów nie można zamienić miejscami (może są identyczne) wtedy byś wiedział czy jest walnięty czy nie. |
|
|
|
 |
MAX-315
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT V3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 97 Skąd: PADEW NARODOWA
|
Wysłany: 11-04-2017, 11:52
|
|
|
Czesc jak sciagałem katalizatory a auto juz stało dobre 15 min to jeden był dalej ciepły a jeden zimny ciepły był z lewej strony od kierowcy tylko ze jest zaraz przy kolektorze wydechowym ten z lewej a prawy troche dalej od wydechu czy by to była ruznica odległosci czy faktycznie jest tak jak mowisz |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 11-04-2017, 11:58
|
|
|
Różnica odległości chyba nie jest istotna - zakładam ze powinny mieć te sama temperaturę pracy ale mogę się mylić. A da się je zamienić miejscami ? Wiedziałbyś od razu czy to katalizator czy np. czujniki |
|
|
|
 |
MAX-315
Forumowicz
Auto: MITSUBISHI PAJERO SPORT V3.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Gru 2009 Posty: 97 Skąd: PADEW NARODOWA
|
Wysłany: 11-04-2017, 13:33
|
|
|
Zamienic to nie bardzo trzeba by wycinac i wspawywac na nowo a w tych warunkach jakie tu mam to nie ma szans a czujnika to ja tam nie widziałem zadnego tylko sondy sa a pracuja prawidłowo
[ Dodano: 22-04-2017, 20:41 ]
A taraz zagadka sam juz nie wiem jezeli umyje auto w myjni pod cisnieniem to kontrolka mi gasnie zauwazyłem to juz drugi raz tylko musze go długo myc moze to buc ze gdzies cos nie masuje nie styka dobrze z karoserią jakas masa -
[ Dodano: 27-05-2017, 06:52 ]
naprawa 20 euro i naprawione |
|
|
|
 |
|