To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - pytanie o opony

danieleek82 - 09-04-2017, 20:34
Temat postu: pytanie o opony
Witam. Ostatnio kupiłem Pajero z 2007 r. mam teraz założone zimowe opony 265/60/ r18

Zastanawiam się nad kupnem nowych wielosezonowych
Vredestein Quatrac 5 255/60R18 112V XL , czy dobre będą te opony tzn, nie przeszkadza że są 10mm węższe, i czy ktoś coś może powiedzieć o tych oponach. z góry dzięki

jepm - 10-04-2017, 10:07

2xNie

1. Nie zakłada się opon węższych o tym samym profilu - to się nie uda. A nawet jakby się udało to grozi zsunięciem opony podczas jazdy

2. Verdstein Quatrac 5 to opona do zwyklej osobówki - bez sensu montować ja w Pajero.

danieleek82 - 10-04-2017, 11:25

Verdstein Quatrac 5 to opona wzmacniana indeks nośności to 112 czyli 1120 kilo na opone tak więc czemu do zwykłej osobówki?? jeden centymert węższa i będzie spadac??
plecho1 - 10-04-2017, 12:20

Raczej 1cm nie powinien mieć wielkiego znaczenia. Może przy jakimś uderzeniu bokiem ale też raczej nie powinno być wielkiej różnicy.
DonVito - 16-04-2017, 20:40

Jeden rozmiar w górę, jeden rozmiar w dół nie robi problemu. Żadnego.
Jednocześnie ... Szukaj opon dedykowanych do SUVów.

gshesiu - 18-04-2017, 08:06

Chciałbym podpytać o sugestie co do opon całorocznych AT, większość użytku na asfalcie a mniejszość na terenie (czasami wilgotnym przybrzeżnym) trawiasto-piaskowym. Co polecacie na koło 18" do Pajero IV ? Przebieg roczny max 20tys km.
Większość AT widzę że jest oznaczona jako opona letnia (są AT całoroczne?) .

jepm - 18-04-2017, 10:45

Jeżdżę i polecam Yokohma Geolandar ATS - jeżeli chcesz coś co ma charakter prawdziwego AT i jest dość przyjemne w użytkowania na asfalcie - (moim zdaniem na czarnym i mokrym znacznie lepiej Wranglerów czy Grabberów choć te miałem w innym aucie więc bez bezpośredniego porównania). Pajero kupiłem na Dunlop Grandtrek AT20 ale te na asfalcie w niczym nie przewyższały Yokoham a w ternie były gorsze.
Większość opon sygnowanych jako AT ma oznaczenie M+S (ale bez płatka śniegu w górach - czyli obecnie traktowane jako letnie choć prawnie dopuszczalne jako zimowe) Na zimę i tak polecam drugi komplet zimowek.

Jeżeli nie potrzebujesz typowego AT to jest sporo propozycji opon do ciężkich SUV opisywanych jako "80trasa/20teren"z oznaczeniem H/T, U/T itp. ja miałem kiedyś np. Bridgestone H/T i na lekki teren w zupełności wystarczała.

gshesiu - 18-04-2017, 11:22

jepm napisał/a:
Dunlop Grandtrek AT20 ale te na asfalcie w
wg popularnego portalu jej głośność to 72dB

jepm napisał/a:
Jeżdżę i polecam Yokohma Geolandar ATS - jeżeli chcesz coś co ma charakter prawdziwego AT i jest dość przyjemne w użytkowania na asfalcie
a tej 75dB !!!

Yokohma Geolandar ATS w porównaniu z Dunlop Grandtrek AT20nie jest oponą bardzo głośną ? Wg danych 3dB to 2x głośniej. Yokohama nie jest zbyt głośna ?

jepm - 18-04-2017, 12:03

Dla mnie nie choć każdy pewnie odbiera różne rzeczy inaczej.
Ja nie zauważam w ogóle głośności tych opon - ale może po prostu nie zwracam na to uwagi.

Nie zauważyłem też istotnej różnicy po zmianie z Dunlopów na Yokohamy - wręcz był cichsze ale Dunlopy były już wyeksploatowane więc to żaden dowód.

Patrząc na bieżniki pewnie wyższa głośność Yokohama jest wytłumaczalna - ale coś za coś.

PS. Etykiety traktuje z przymrużeniem oka - bo jak zobaczysz pewnie na tym samym portalu jakieś Sailuny czy Nankangi maja np. klasę hamowania na mokrym B - każdy pisze co chce :mrgreen: Lepiej już poczytać opinie jeżeli są dostępne.

Ma82 - 18-04-2017, 14:35

Brat jeździ na Geolandarach, już drugi czy trzeci komplet, i bardzo chwali. Tyle, że na Isuzu Trooperze.

Ja kupiłem Pajero na Grandtrekach i przyczepność jest fatalna. Fakt, że mają już tylko 6mm, ale raczej nie zaryzykuję z nowymi.

Ogólnie opony AT raczej szybko tracą swoje właściwości. Niby bieżnika jeszcze sporo, a już nie trzymają.

Sebastian_T - 18-04-2017, 16:42

Grandtreków pozbyłem się, jak miały ponad 8 mm. Na wilgotnym, przy temperaturze poniżej +15 stopni w pewnym momencie pojawiła się zerowa praktycznie przyczepność. Gdy któregoś razu na łuku, przy ~40 km/h (na ograniczeniu 50), z zapiętymi 4x4 pojechałem nagle bokiem (nie uślizg, po prostu pojechałem bokiem do zewnątrz łuku), stwierdziłem, że do d* te opony są (miały wg numerów 4 lata). Dunlop uznał, że nic im nie jest i gwarancyjna wymiana się nie należy. Zmieniłem na Nokiany i nie narzekam ;-)
gshesiu - 18-04-2017, 21:43

a co myślicie o Cooper Discoverer A/T 3 ?
Zuzia - 18-04-2017, 23:58

Opinie mają niezłe sam jestem ich ciekaw http://www.oponeo.pl/mode...iscoverer-a-t-3 . Tylko jedno jest ciekawe, za granicami naszego kraju opony cooper są plasowane jako średniaki a u nas to górna półka. Jeżdzę na cooperach st maxx i na razie jest ok ,nawineły już z 10 000 km .
Tu masz ładniej opisane http://www.coopertire.co..../discoverer-at3

jepm - 19-04-2017, 10:03

Jako zimowki mam Coopery WSC Weathermaster i bardzo sobie chwalę choć chyba trzeba uważać bo np. kolega MA82 miał problemy z ich jakością

http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98890

Ma82 - 19-04-2017, 13:50

Dokładnie, jakość wykonania fatalna. Do tego ciężko je wyważyć i przynajmniej jedna ma bicie pionowe.

Ale z drugiej strony bardzo ładnie trzymają na asfalcie suchym i mokrym (tęsknię za nimi po założeniu Grandtreków), dobrze sprawowały się na śniegu i zadziwiająco w piachu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group