To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - 285/55 R18 - Scorpon Zero - wyją jak łożysko

Paweł79 - 09-04-2017, 22:04
Temat postu: 285/55 R18 - Scorpon Zero - wyją jak łożysko
Witajcie.

Kupiłem komplet używanych felg Rial z oponami 285/55 R18 scorpion zero.
Autko wygląda zjawiskowo, opony super się zachowują w zakrętach i przy większych prędkościach, jak i w terenie ( lekkim ).

Wszystko byłoby super ale są cholernie GŁOŚNE !
Powiedzcie, czy jest to możliwe, żeby po zmianie zimówek na opony letnie było tak niemiłosiernie głośno ! ?
Chciałem spytać, czy jest możliwość, że po założeniu tak szerokich kapci zaczęło szumieć jakieś łożysko ? Wcześniej były opony zimowe 265/60 również na 18-ach i było cicho.
Bo nie mogę uwierzyć, że opony mogą być tak głośne !
Dzisiaj zrobiliśmy ponad 200 km i wysiadłem jak po dyskotece.
Ni mogę uwierzyć, że takie markowe opony mogą tak WYĆ... !!!
Mieliście może podobne przypadki ?

bluecd - 09-04-2017, 23:35

Zalozylem wlasnie nówki Kumho Crugen ,tez na 285/55/18 - sa SUPER ciche. ))
Ale moje poprzednie faktycznie byly glosne.

apg2312 - 10-04-2017, 00:08

Opis Pirelli Scorpion Zero :
https://www.opony.com/par...285-55r18-113-v
na etykiecie widać, że opona powinna być cicha (1 fala, 72 dB)
Ale...kupiłeś nie nowe opony, tylko używki.
IMHO widzę możliwości :
1 opony muszą się "ułożyć/dotrzeć" do zawieszenia Twojego auta, co może potrwać czas jakiś i to bez gwarancji sukcesu.
2 niestety, te konkretne egzemplarze mają jakiś feler (w tym wypadku głośność), dlatego ktoś się ich pozbył - i nic się z tym nie da zrobić.
Pamiętaj też, że im szersza opona, tym lepsza przyczepność do jezdni, ale też są to większe opory toczenia i czasami właśnie większy hałas.

Kaucz - 10-04-2017, 02:09

Nie są czasem wyząbkowane?
jepm - 10-04-2017, 09:51

Pierwsza najczęstsza przyczyna to co napisał kolega
Kaucz napisał/a:
Nie są czasem wyząbkowane?


Jest jeszcze jedna częsta przyczyna wycia opon - walnięta zbieżność - prowadząca z czasem zresztą do tej pierwszej.

Ogólnie zauważyłem że opony typu AT dość szybko "ząbkuja" nawet przy prawidłowej geometrii od szybkiej jazdy po autostradzie.

apg2312 - 10-04-2017, 13:11

Kaucz napisał/a:
Jest jeszcze jedna częsta przyczyna wycia opon - walnięta zbieżność

Masz rację, ale skoro Paweł79 pisze :
Paweł79 napisał/a:
Wcześniej były opony zimowe 265/60 również na 18-ach i było cicho.

to raczej złą zbieżność/geometrię jako powód hałasu można wykluczyć.
Niestety, kupno używek, a już szczególnie w niby dobrym stanie i z wysokim bieżnikiem to loteria i to z małą szansą na wygraną - musi być jakiś powód, że poprzedni właściciel pozbywa się takich opon/kół.

Paweł79 - 10-04-2017, 21:06

Dziękuję Wam za odpowiedzi.

Co do zbieżności to raczej nie, ponieważ było ustawiana miesiąc temu.
Też słyszałem, że opony muszą się ułożyć do auta.

Ale co to znaczy wyząbkowane ? Jak to sprawdzić ?

Jeszcze zapomniałem dodać, że 2 szt są bieżnikiem w drugą stronę - ale czy to ma znaczenie przy oponach radialnych ?

jepm - 10-04-2017, 21:15

Paweł79 napisał/a:
eszcze zapomniałem dodać, że 2 szt są bieżnikiem w drugą stronę - ale czy to ma znaczenie przy oponach radialnych ?


Sorki ale nie rozumiem - sa kierunkowe ale zwrocone przeciwnie ?
Na kazdej powinienes miec oznaczenie rotation i strzaleke jak powinny byc zamontowane

Paweł79 - 10-04-2017, 21:34

Są to opony radialne, ale ich bieżnik przy odwróceniu opony względem drugiej jest inaczej ułożony - ale nie są to kierunkowe opony.
Chyba najlepiej jak pojadę do wulkanizatora i spytam co o tym myśli.

Zuzia - 10-04-2017, 22:30

Przeciągnij dłonią po bieżniku opony jak byś głaskał psa , jak wyczujesz wyraźne garby to znaczy że poprzednik miał wybite amory i wyząbkowało . Druga przyczyna to zużycie bieżnika ,im więcej tym opona robi się głośniejsza. Miałem tak w graberach i dwa razy w jakiś nalewatorach. Grabery zaczęły huczeć mimo 12 mm bieżnika.
Kaucz - 11-04-2017, 00:19

Paweł79 napisał/a:

Ale co to znaczy wyząbkowane ? Jak to sprawdzić ?

http://autobeztajemnic.pl...zywane/262.html
tu masz wyjaśnione

Paweł79 - 12-04-2017, 21:25

Sprawdzałem, są faktycznie wyząbkowane.
Nie będę się bawił w szlifowanie gumy, tylko kupię nowe.

Ale mam pytanie do Was - czy na felgi, które kupiłem, czyli 18 cali 8,5J na których są teraz opony 285/55 mogę założyć 265/60 - chyba przy 8,5j będzie felga wystawała za bardzo ?

Lub 285/60 - tylko czy teraz nie będzie zbyt wysoko guma ?

A pytam, ponieważ te opony, które chcę kupić nie występują w 285/55.

Powiedzcie, czy takie opcje wchodzą w grę ?

Zuzia - 12-04-2017, 21:33

Proszę masz kalkulator http://www.oponeo.pl/narz...o-felgi/8-50x18
Paweł79 - 12-04-2017, 21:43

Dzięki.

Więc jak wezmę 285/60 R18 to przy większym obciążeniu chyba nie będzie obcierało, pytam bo mam teraz 285/55 i w sumie wydaje się, że jak założę 285/60 to może zrobić się mało miejsca, choć to tylko więcej o 2 cm.

Przesadzam, co ?

Zuzia - 12-04-2017, 21:56

Tu masz przelicznik http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html#opony , przelicz rozmiar obecny i przyszły i będziesz wiedział. Jak nie wejdzie to zawsze jest powód do lekkiego liftu zawiasu :lol: .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group