285/55 R18 - Scorpon Zero - wyją jak łożysko |
Autor |
Wiadomość |
Paweł79
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2017 Posty: 12 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 09-04-2017, 22:04 285/55 R18 - Scorpon Zero - wyją jak łożysko
|
|
|
Witajcie.
Kupiłem komplet używanych felg Rial z oponami 285/55 R18 scorpion zero.
Autko wygląda zjawiskowo, opony super się zachowują w zakrętach i przy większych prędkościach, jak i w terenie ( lekkim ).
Wszystko byłoby super ale są cholernie GŁOŚNE !
Powiedzcie, czy jest to możliwe, żeby po zmianie zimówek na opony letnie było tak niemiłosiernie głośno ! ?
Chciałem spytać, czy jest możliwość, że po założeniu tak szerokich kapci zaczęło szumieć jakieś łożysko ? Wcześniej były opony zimowe 265/60 również na 18-ach i było cicho.
Bo nie mogę uwierzyć, że opony mogą być tak głośne !
Dzisiaj zrobiliśmy ponad 200 km i wysiadłem jak po dyskotece.
Ni mogę uwierzyć, że takie markowe opony mogą tak WYĆ... !!!
Mieliście może podobne przypadki ? |
|
|
|
 |
bluecd
Mitsumaniak
Auto: 3.2 DiD 2004 Long E20
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2014 Posty: 234 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-04-2017, 23:35
|
|
|
Zalozylem wlasnie nówki Kumho Crugen ,tez na 285/55/18 - sa SUPER ciche. ))
Ale moje poprzednie faktycznie byly glosne. |
_________________ pozdr
Pahiero |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 10-04-2017, 00:08
|
|
|
Opis Pirelli Scorpion Zero :
https://www.opony.com/par...285-55r18-113-v
na etykiecie widać, że opona powinna być cicha (1 fala, 72 dB)
Ale...kupiłeś nie nowe opony, tylko używki.
IMHO widzę możliwości :
1 opony muszą się "ułożyć/dotrzeć" do zawieszenia Twojego auta, co może potrwać czas jakiś i to bez gwarancji sukcesu.
2 niestety, te konkretne egzemplarze mają jakiś feler (w tym wypadku głośność), dlatego ktoś się ich pozbył - i nic się z tym nie da zrobić.
Pamiętaj też, że im szersza opona, tym lepsza przyczepność do jezdni, ale też są to większe opory toczenia i czasami właśnie większy hałas. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 10-04-2017, 02:09
|
|
|
Nie są czasem wyząbkowane? |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 10-04-2017, 09:51
|
|
|
Pierwsza najczęstsza przyczyna to co napisał kolega Kaucz napisał/a: | Nie są czasem wyząbkowane? |
Jest jeszcze jedna częsta przyczyna wycia opon - walnięta zbieżność - prowadząca z czasem zresztą do tej pierwszej.
Ogólnie zauważyłem że opony typu AT dość szybko "ząbkuja" nawet przy prawidłowej geometrii od szybkiej jazdy po autostradzie. |
|
|
|
 |
apg2312
Mitsumaniak

Auto: Honda Accord VII 2.0 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 90 razy Dołączył: 28 Maj 2014 Posty: 2310 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 10-04-2017, 13:11
|
|
|
Kaucz napisał/a: | Jest jeszcze jedna częsta przyczyna wycia opon - walnięta zbieżność |
Masz rację, ale skoro Paweł79 pisze :
Paweł79 napisał/a: | Wcześniej były opony zimowe 265/60 również na 18-ach i było cicho. |
to raczej złą zbieżność/geometrię jako powód hałasu można wykluczyć.
Niestety, kupno używek, a już szczególnie w niby dobrym stanie i z wysokim bieżnikiem to loteria i to z małą szansą na wygraną - musi być jakiś powód, że poprzedni właściciel pozbywa się takich opon/kół. |
_________________ Adam
.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, później pokona doświadczeniem...
 |
|
|
|
 |
Paweł79
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2017 Posty: 12 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 10-04-2017, 21:06
|
|
|
Dziękuję Wam za odpowiedzi.
Co do zbieżności to raczej nie, ponieważ było ustawiana miesiąc temu.
Też słyszałem, że opony muszą się ułożyć do auta.
Ale co to znaczy wyząbkowane ? Jak to sprawdzić ?
Jeszcze zapomniałem dodać, że 2 szt są bieżnikiem w drugą stronę - ale czy to ma znaczenie przy oponach radialnych ? |
|
|
|
 |
jepm
Forumowicz jepm
Auto: Pajero IV 3.2 DID 2007
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 31 razy Dołączył: 30 Paź 2014 Posty: 318 Skąd: Warszzwa
|
Wysłany: 10-04-2017, 21:15
|
|
|
Paweł79 napisał/a: | eszcze zapomniałem dodać, że 2 szt są bieżnikiem w drugą stronę - ale czy to ma znaczenie przy oponach radialnych ? |
Sorki ale nie rozumiem - sa kierunkowe ale zwrocone przeciwnie ?
Na kazdej powinienes miec oznaczenie rotation i strzaleke jak powinny byc zamontowane |
|
|
|
 |
Paweł79
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2017 Posty: 12 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 10-04-2017, 21:34
|
|
|
Są to opony radialne, ale ich bieżnik przy odwróceniu opony względem drugiej jest inaczej ułożony - ale nie są to kierunkowe opony.
Chyba najlepiej jak pojadę do wulkanizatora i spytam co o tym myśli. |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 10-04-2017, 22:30
|
|
|
Przeciągnij dłonią po bieżniku opony jak byś głaskał psa , jak wyczujesz wyraźne garby to znaczy że poprzednik miał wybite amory i wyząbkowało . Druga przyczyna to zużycie bieżnika ,im więcej tym opona robi się głośniejsza. Miałem tak w graberach i dwa razy w jakiś nalewatorach. Grabery zaczęły huczeć mimo 12 mm bieżnika. |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
Kaucz
Mitsumaniak EA5A should be RWD!

Auto: było EA5A, jest CM2 i E32A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 04 Gru 2009 Posty: 1599 Skąd: Ciałem Poznań. Sercem Kołobrzeg.
|
Wysłany: 11-04-2017, 00:19
|
|
|
Paweł79 napisał/a: |
Ale co to znaczy wyząbkowane ? Jak to sprawdzić ? |
http://autobeztajemnic.pl...zywane/262.html
tu masz wyjaśnione |
_________________ ...hontou ?
"Czy Ty naprawdę myślisz, że Galant ma "normalne" hamulce i nie ma żadnych wad? Przecież ten samochód jest co najmniej dziwny." by Hugo. |
|
|
|
 |
Paweł79
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2017 Posty: 12 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 12-04-2017, 21:25
|
|
|
Sprawdzałem, są faktycznie wyząbkowane.
Nie będę się bawił w szlifowanie gumy, tylko kupię nowe.
Ale mam pytanie do Was - czy na felgi, które kupiłem, czyli 18 cali 8,5J na których są teraz opony 285/55 mogę założyć 265/60 - chyba przy 8,5j będzie felga wystawała za bardzo ?
Lub 285/60 - tylko czy teraz nie będzie zbyt wysoko guma ?
A pytam, ponieważ te opony, które chcę kupić nie występują w 285/55.
Powiedzcie, czy takie opcje wchodzą w grę ? |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
|
|
|
 |
Paweł79
Nowy Forumowicz
Auto: PAJERO IV 3,2 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2017 Posty: 12 Skąd: Oleśnica
|
Wysłany: 12-04-2017, 21:43
|
|
|
Dzięki.
Więc jak wezmę 285/60 R18 to przy większym obciążeniu chyba nie będzie obcierało, pytam bo mam teraz 285/55 i w sumie wydaje się, że jak założę 285/60 to może zrobić się mało miejsca, choć to tylko więcej o 2 cm.
Przesadzam, co ? |
|
|
|
 |
Zuzia
Forumowicz
Auto: L200 2008 Pajero Sport 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Gru 2009 Posty: 279 Skąd: Piła
|
Wysłany: 12-04-2017, 21:56
|
|
|
Tu masz przelicznik http://www.kilometr.com/naprawiam-t-3.html#opony , przelicz rozmiar obecny i przyszły i będziesz wiedział. Jak nie wejdzie to zawsze jest powód do lekkiego liftu zawiasu . |
_________________ pozdrawiam Paweł |
|
|
|
 |
|