| 
				
					| [97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Check engine świeci się na stałe
 
 pgierat - 16-04-2017, 20:54
 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Check engine świeci się na stałe
 Panowie ,
 mam prośbę w rozszyfrowaniu błędów .
 Po skasowaniu błędów (odłączeniu klemy ) check engine wyskoczył mi już po ok 4 km.
 Niestety mój mechanik ma pierwszy wolny termin dopiero w połowie maja więc prośba do was o pomoc w rozszyfrowaniu odczytanych kodów błędów .
 
 To co udało nam się oczytać ale niestety jest to dla mnie mało czytelne.
   
 
   
 Z góry dziękuje za pomoc
 deejay - 16-04-2017, 21:27
 
 
  	  | pgierat napisał/a: |  	  | To co udało nam się oczytać ale niestety jest to dla mnie mało czytelne.   | 
 
 Brak fotki / opisu
   robertdg - 16-04-2017, 21:38
 
 Tu lista błedów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
 MichciuGT - 16-04-2017, 21:57
 
 Zdjęcie widać dopiero po wejściu na adres, bo zamiast wrzucić link do zdjęcia, to był link do strony na której jest zdjęcie
   Poprawie wklejone:
 
   pgierat - 16-04-2017, 22:39
 
 Dziękuje za zainteresowanie.  Patrząc na kody z listy która podesłał robertdg
 24- prędkościomierz Błąd pojawia się, gdy zepsuty jest prędkościomierz
 (jak dla mnie działa ok prędkość wsazuje identycznie z automapą )
 
 25- czujnik ciśnienia powietrza Najczęściej przyczyną jest uszkodzenie tego czujnika. Chociaż może być spowodowe uszkodzeniem całego ustrojstwa w filtrze powietrza (jest tam też przepływomierz i czujnik temperatury powietrza).
 (na przepływkę raczej bym nie stawiał bo gal chodzi ok nie idzie na uśrednionych moc też ma ale wydaje się minimalnie słabszy w donych partiach obrotów do 2500 )
 - nie wiem gdzie natomiast jest czujnik temp.
 
 
 54 - immobilizer (brak komunikacji immo z ecu)
 ( nie wiem z kąd taki błąd ale nigdy nie miałem problemów z imobilizerem )
 
 
 31- czujnik spalania stukowego Pod kolektorem dolotowym jest taka spora śruba z kabelkiem - to właśnie on - czujnik spalania stukowego, odpowiedzialny m.in. za regulacje wyprzedzenia zapłonu, kiedy zatankujemy paliwo na kiepskiej stacji.
 (nie wiedziałem że gal ma taki czujnik - proszę o info jakie są pbjawy jak jest uszkodzony
 
 64 - problem z alternatorem
 Ładowanie sprawdziłem - jest ok , stabilizator napięcia działa  - skąd taki błąd ?
 
 71, 72 - kontrola trakcji (odpowiednio - elektrozawór: podciśnienie/upustowy)
 z tego co mi wiadomo to ta wersja nie ma kontroli trakcji
 
 Jakieś pomysły  skąd tyle błędów ?
 
 Zły odczyt z komputera ?
 
 11  lat jeżdżę galami i nigdy nie miałem tego typu problemów
 
 Panowie czekam na sugestie od czego zacząć i ewentualnie na podpowiedź które czujniki siadają w V6 bo wcześniej jeździłem 2.0 i owszem problemów było wiele ale nigdy z elektroniką/elektryką .
 robertdg - 17-04-2017, 09:21
 
 Zacznij od resetu błedów i jego ponownym odczytaniu za jakiś czas
 plecho1 - 17-04-2017, 09:57
 
 Jeśli to auto jest z 2002r. to czy czasem błędy nie powinny być już czterocyfrowe z literą na początku?
 Czym te błędy były odczytywane?
 pgierat - 17-04-2017, 11:09
 
 Robertdg - błędy były resetowane najpierw przez odpięcie klame a później z komputera . Te błędy które są na zdjęciu pojawiły sie po przejechaniu ok 4 - 5 km
 
 
 plecho1 - nie wiem ilo cyfrowe powinny być błędy w tych rocznikach . Auto było podłączane do komputera przez taką duża przystawkę bezprzewodową bosch która była podpięta w kostke diagnostyczną. Jak widać na zdjęciu połączenie było przez MPI 1.0 ( przez inne nie chciał gadać z eku )
 plecho1 - 17-04-2017, 11:42
 
 Osobiście sprawdził bym błędy interfejsem Elm327 jeśli to na pewno rocznik 2002. Kody dwucyfrowe były w miśkach z JOBD z przed EOBD, w takich autach starszych niż 2001 błędy można wymrugać poprzez zwarcie pinów 1 z 4 w złączu OBD tak jak jest w instrukcji którą podał robertdg.
 pgierat - 17-04-2017, 17:50
 
 Auto było sprawdzane takim sprzętem jak poniżej w linku
 http://www.diag-tools.com...trem-p-494.html
 
 |  | 
 |  |