[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Check engine świeci się na stałe
pgierat - 16-04-2017, 21:54 Temat postu: [EA5A/W 2.5] Check engine świeci się na stałe Panowie ,
mam prośbę w rozszyfrowaniu błędów .
Po skasowaniu błędów (odłączeniu klemy ) check engine wyskoczył mi już po ok 4 km.
Niestety mój mechanik ma pierwszy wolny termin dopiero w połowie maja więc prośba do was o pomoc w rozszyfrowaniu odczytanych kodów błędów .
To co udało nam się oczytać ale niestety jest to dla mnie mało czytelne.
Z góry dziękuje za pomoc
deejay - 16-04-2017, 22:27
pgierat napisał/a: | To co udało nam się oczytać ale niestety jest to dla mnie mało czytelne. |
Brak fotki / opisu
robertdg - 16-04-2017, 22:38
Tu lista błedów http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3245
MichciuGT - 16-04-2017, 22:57
Zdjęcie widać dopiero po wejściu na adres, bo zamiast wrzucić link do zdjęcia, to był link do strony na której jest zdjęcie
Poprawie wklejone:
pgierat - 16-04-2017, 23:39
Dziękuje za zainteresowanie. Patrząc na kody z listy która podesłał robertdg
24- prędkościomierz Błąd pojawia się, gdy zepsuty jest prędkościomierz
(jak dla mnie działa ok prędkość wsazuje identycznie z automapą )
25- czujnik ciśnienia powietrza Najczęściej przyczyną jest uszkodzenie tego czujnika. Chociaż może być spowodowe uszkodzeniem całego ustrojstwa w filtrze powietrza (jest tam też przepływomierz i czujnik temperatury powietrza).
(na przepływkę raczej bym nie stawiał bo gal chodzi ok nie idzie na uśrednionych moc też ma ale wydaje się minimalnie słabszy w donych partiach obrotów do 2500 )
- nie wiem gdzie natomiast jest czujnik temp.
54 - immobilizer (brak komunikacji immo z ecu)
( nie wiem z kąd taki błąd ale nigdy nie miałem problemów z imobilizerem )
31- czujnik spalania stukowego Pod kolektorem dolotowym jest taka spora śruba z kabelkiem - to właśnie on - czujnik spalania stukowego, odpowiedzialny m.in. za regulacje wyprzedzenia zapłonu, kiedy zatankujemy paliwo na kiepskiej stacji.
(nie wiedziałem że gal ma taki czujnik - proszę o info jakie są pbjawy jak jest uszkodzony
64 - problem z alternatorem
Ładowanie sprawdziłem - jest ok , stabilizator napięcia działa - skąd taki błąd ?
71, 72 - kontrola trakcji (odpowiednio - elektrozawór: podciśnienie/upustowy)
z tego co mi wiadomo to ta wersja nie ma kontroli trakcji
Jakieś pomysły skąd tyle błędów ?
Zły odczyt z komputera ?
11 lat jeżdżę galami i nigdy nie miałem tego typu problemów
Panowie czekam na sugestie od czego zacząć i ewentualnie na podpowiedź które czujniki siadają w V6 bo wcześniej jeździłem 2.0 i owszem problemów było wiele ale nigdy z elektroniką/elektryką .
robertdg - 17-04-2017, 10:21
Zacznij od resetu błedów i jego ponownym odczytaniu za jakiś czas
plecho1 - 17-04-2017, 10:57
Jeśli to auto jest z 2002r. to czy czasem błędy nie powinny być już czterocyfrowe z literą na początku?
Czym te błędy były odczytywane?
pgierat - 17-04-2017, 12:09
Robertdg - błędy były resetowane najpierw przez odpięcie klame a później z komputera . Te błędy które są na zdjęciu pojawiły sie po przejechaniu ok 4 - 5 km
plecho1 - nie wiem ilo cyfrowe powinny być błędy w tych rocznikach . Auto było podłączane do komputera przez taką duża przystawkę bezprzewodową bosch która była podpięta w kostke diagnostyczną. Jak widać na zdjęciu połączenie było przez MPI 1.0 ( przez inne nie chciał gadać z eku )
plecho1 - 17-04-2017, 12:42
Osobiście sprawdził bym błędy interfejsem Elm327 jeśli to na pewno rocznik 2002. Kody dwucyfrowe były w miśkach z JOBD z przed EOBD, w takich autach starszych niż 2001 błędy można wymrugać poprzez zwarcie pinów 1 z 4 w złączu OBD tak jak jest w instrukcji którą podał robertdg.
pgierat - 17-04-2017, 18:50
Auto było sprawdzane takim sprzętem jak poniżej w linku
http://www.diag-tools.com...trem-p-494.html
|
|
|