To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

FAQ & How to? - Czyszczenie filtra cząstek stałych

Olivia - 18-04-2017, 21:43
Temat postu: Czyszczenie filtra cząstek stałych
Cześć

Potrzebuję porady. Ostatnim czasem dowiedziałam się że w 307mce mam zapchany filtr cząstek stałych. Oznajmił mi to mechanik. Stwierdził koszt czyszczenia filtra cząstek stałych oscyluje wokół 1100 zł i trwa mniej więcej dzień roboczy. Na domiar złego świece żarowe są podobnież już zużyte a do wypalenia/wyczyszczenia filtra potrzebne są zdrowe. Więc trzeba doliczyć koszt wymiany świec. Mechanik wycenił koszt obsługi na ok. 1300-1400 zł. Ciekawi mnie jaki jest koszt wycięcia tego filtra i dogranie mapy/emulatora aby wszystko działało bez zarzutów ?
Co polecacie ? Lepsze jest czyszczenie czy wycinka ?

Oliwia

MichciuGT - 18-04-2017, 22:49

Olivia napisał/a:
koszt czyszczenia filtra cząstek stałych oscyluje wokół 1100 zł i trwa mniej więcej dzień roboczy

W podobnej cenie można kupić nowy filtr dpf z katalizatorem jeśli to ten sam model, nie jestem pewien, ale świece żarowe służą głównie do grzania zimnego silnika (nawet jak ma 30 stopni), a temperatura spalin jest zwiększana przez ilość paliwa, w niektórych samochodach mając odpowiedni interfejs można uruchomić procedurę wymuszonego agresywniejszego czyszczenia dpfa (tak przynajmniej dowiedziałem się w serwisie mitsumaniaków od Huberta).
Ja jestem jeśli jest taka możliwość za nie drogim czyszczeniem (max 400zł), albo wymiana.

apg2312 - 19-04-2017, 01:08

Olivia napisał/a:
Stwierdził koszt czyszczenia filtra cząstek stałych oscyluje wokół 1100 zł i trwa mniej więcej dzień roboczy

Zgadzam się. Z tym, że procedura jest czasochłonna, bo z ceną już nie - szybki (choć przyznaję pobieżny) przegląd netu pozwolił mi stwierdzić, że koszt regeneracji filtra DPF wynosi średnio od 300 do 600 zł.
No i to, co wcześniej napisał MichciuGT - w silnikach wysokoprężnych świece żarowe służą tylko i wyłącznie do ułatwienia rozruchu. Do niczego innego.
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awieca_%C5%BCarowa
Diagnoza - zmień mechanika.
Olivia napisał/a:
Lepsze jest czyszczenie czy wycinka ?

Czyszczenie/regeneracja lub wymiana.

Zdjęcie poglądowe ze strony
http://eurovat.info.pl/re...w-czstek-staych

robertdg - 19-04-2017, 07:41

Na allegro jakieś nowe zamienniki FAP-w zaczynaja sie od 700zł a zesta FAP plus Katalizator 1300zł
Olivia - 19-04-2017, 08:15

Po odpowiedziach wnioskuje że skłaniacie się ku regeneracji lub wymianie na nowy.
Podzwonię po innych warsztatach skoro ten próbuje mnie naciągnąć.

sampler - 19-04-2017, 19:52

w 307 jak i w innych Dieslach grupy PSA jest FAP a nie DPF a to dwa różne światy.

Jeżeli mechanik twierdzi że jest zapchany ( a może tak być bo kilkuset tys km) to trzeba go wyczyścić. Zapchanie FAP-a polega na tym że osadził się tlenek ceru ( czynnik który się dodaje do FAP-a aby obniżył temp wypalania).

Regeneracja jest prosta:
- wyjąć FAP
- wypłukać karcherem, lub innym mocnym strumieniem wody ( można użyć chemii wspomagającej) opisy znajdziesz w necie
- założyć, uzupełnić EOLYS
- Diagboxem lub Lexią wyzerować licznik FAP-a (uzupełnianie dodatku)

i cieszyć się kolejnymi 200 tys przebiegu.

MichciuGT - 19-04-2017, 23:03

sampler, skoro jesteś w temacie, to ile taka usługa regeneracji powinna kosztować?
sampler - 20-04-2017, 10:24

Nie wiem. Ja to bym robił sam. W większości modeli FAP jest rozbieralny wiec pozostaje tylko kwestia wypłukania
Rafal_Szczecin - 20-04-2017, 20:59

sampler napisał/a:
egeneracja jest prosta:
- wyjąć FAP
- wypłukać karcherem, lub innym mocnym strumieniem wody ( można użyć chemii wspomagającej) opisy znajdziesz w necie
- założyć, uzupełnić EOLYS
- Diagboxem lub Lexią wyzerować licznik FAP-a (uzupełnianie dodatku)

i cieszyć się kolejnymi 200 tys przebiegu.


prawie

dodałbym wlanie srodka do czyszczenia kominów z sadzy. środek do kupienia w castoramie, koszt dwoch butelek w granicach 70 pln.

procedura wyglada tak

- wyjąć FAP
- wlać środek do czyszczenia sadzy
- wypłukać karcherem, lub innym mocnym strumieniem wody ( można użyć chemii wspomagającej) opisy znajdziesz w necie
- założyć, uzupełnić EOLYS
- Diagboxem lub Lexią wyzerować licznik FAP-a (uzupełnianie dodatku) - lub KTS'sem, bo właśnie nim to robię

i cieszyć się kolejnymi 200 tys przebiegu.

metoda wykonywana parę razy, aktualnie jej skuteczność to 100%

sampler - 21-04-2017, 10:19

To zostało ujęte pod hasłem środki chemiczne :) i nie jest to konieczne po prostu zejdzie więcej czasu.
Olivia - 22-04-2017, 14:18

Dzięki serdecznie za dokładny opis. Niestety nie posiadam takich urządzeń jak spawarka więc dla mnie opisana przez Was metoda - zapewne bardzo skuteczna - jest nie do wykonania. Pomijając fakt że nie mam miejsca na tego typu operacje. Żaden pytany przeze mnie mechanik nie opisał metody jaką będzie filtr FAP czyścił. Sami też wiecie że mechanicy nie są skoży do wykonywania usług według opisów klienta :doubt:
Większość warsztatów skłania się ku usunięciu filtra za cenę (w przeliczeniu) ok. 800 zł. W cenę wliczają usunięcie środka a pozostawienie obudowy i wykasowanie / zmianę programu.
Nie wiem czy usunięcie to dobry pomysł :roll: Dkatego tutaj zadałam pytanie. Ale zapłacenie ok 1000 zł za czyszczenie filtra w aucie które kosztuje ok 6000 zł to nawet dla mnie lekka przesada. Tym bardziej że w tym roku szykuje się kolejny wydatek na wymianę sprzęgła. A to też zapewne jakiś większy koszt.

PS. Pytanie hipotetyczne. Z uwagi na to że większość mechaników straszy że jazda z zapchanym filtrem grozi przyjazdem auta na lawecie a niektórzy nawet głosili Hiobowe wieści typu - uszkodzeniem silnika - zapytuje się czym grozi jazda z zapchanym DPF-em ?

MichciuGT - 22-04-2017, 15:17

jeśli DPF będzie bardzo zapchany, to turbina się męczy i może się uszkodzić coś jeszcze, ale to że jest mocno zapchany objawia się mniejszą mocą silnika.

Jeśli śruby od wydechu zachowały się w dobrym stanie to spawarka nie będzie potrzebna, tylko w razie potrzeby pasta uszczelniająca wydech (na łączeniach).
No i jak znajdziesz jakiś dobry warsztat w okolicy, to nie powinni mieć problemu z regeneracją, a nie jedyną ich opcją będzie wybijanie wkładu.

sampler - 22-04-2017, 19:45

Olivia napisał/a:
Dzięki serdecznie za dokładny opis. Niestety nie posiadam takich urządzeń jak spawarka więc dla mnie opisana przez Was metoda - zapewne bardzo skuteczna - jest nie do wykonania. Pomijając fakt że nie mam miejsca na tego typu operacje. Żaden pytany przeze mnie mechanik nie opisał metody jaką będzie filtr FAP czyścił. Sami też wiecie że mechanicy nie są skoży do wykonywania usług według opisów klienta :doubt:
Większość warsztatów skłania się ku usunięciu filtra za cenę (w przeliczeniu) ok. 800 zł. W cenę wliczają usunięcie środka a pozostawienie obudowy i wykasowanie / zmianę programu.
Nie wiem czy usunięcie to dobry pomysł :roll: Dkatego tutaj zadałam pytanie. Ale zapłacenie ok 1000 zł za czyszczenie filtra w aucie które kosztuje ok 6000 zł to nawet dla mnie lekka przesada. Tym bardziej że w tym roku szykuje się kolejny wydatek na wymianę sprzęgła. A to też zapewne jakiś większy koszt.

PS. Pytanie hipotetyczne. Z uwagi na to że większość mechaników straszy że jazda z zapchanym filtrem grozi przyjazdem auta na lawecie a niektórzy nawet głosili Hiobowe wieści typu - uszkodzeniem silnika - zapytuje się czym grozi jazda z zapchanym DPF-em ?


1000 zł to jakaś parodia. Nie zapłaciłbym więcej jak 300 zł. Czyszczenie FAP-a to zabawa. To nie jest czyszczenie suchego DPF.
Ponawiam prośbę zrób to sama :D Jeżeli masz rozbieralnego FAP-a to nie trzeba spawarki

Olivia - 24-04-2017, 22:25

U mnie tak wygląda okolica katalizatora i tam chyba jest też FAP :


MichciuGT - 24-04-2017, 22:53

Nie wygląda źle ;)
Dobrze byłoby tylko przed odkręcaniem popsikać jakimś odrdzewiaczem i nakrętki powinny ładnie się odkręcić. Nie jest jeszcze pordzewiały, blachy osłonowe (i chyba też służą jako chłodzenie) raczej dobrze się trzymają.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group