Chcę kupić Galanta! - [EAx 97-04] Przyspieszenie Automatu Tiptronic/ Manual
Bielu10 - 23-04-2017, 15:48 Temat postu: [EAx 97-04] Przyspieszenie Automatu Tiptronic/ Manual Witam,
Planuje kupno Gala 2.5 V6. Czytałem i przeglądałem forum i nie znalazłem pytania dotyczącego przyspieszenia automatu tiptronic.
Katalog podaje manual 8.2s -100km/h
Katalog podaje automat 9.9s -100km/h (nie ma nigdzie napiane czy to TT).
1.Czy ktoś sprawdzał przyspieszenie miedzy automatem, a automatem z Tiptronic.
Miedzy manualem, a automatem oglądałem na YT czy również tutaj czytałem jest różnica.
Planuje kupić wersje NT tylko , że z manualem w czarnej skórze jak igła w stogu siana , a z automatem w wersji Tiptronic znalazłem.
2. Jakie spalanie benzyny ma automat Tiptronic w mieście przy normalnej jeździe oraz "godzinach szczytu" i o ilę podnosi się spalanie w zimę.
3. Cieżko mi wierzyć w to, że znajomy ma Mitsu Lancer V 1.6 113km który ma tak samo katalogowo oczywiśćie, co automat 2.5 V6.
Pozdrawiam Michał.
Krzyzak - 23-04-2017, 17:31
V6 z ASB ma katalogowo 8.8 do setki a nie 9.9
spalanie w mieście ok. 10/100 - w moim przypadku tak było, w trasie do 8 się udaje zejść
ASB to lepszy pomysł niż manual - nie ma sprzęgła, nie sypią się łożyska
lacner/colt z 1.6 w wersji 113 KM naprawdę jest mocnym autem i faktycznie rwie nieźle, ale V6 fajnie idzie od samego dołu
Maciejos - 23-04-2017, 18:18
Bielu10, miałem i Colta CA0 1.6 113 KM i Lancera CB0 1.6 113 km , a teraz mam Galanta 2.5 z tym, że w manualu.
I Colt i Lancer to fajne auta, ale żeby nimi porządnie przyspieszyć trzeba było trzymać się granicy 5. tysięcy obrotów. W Galancie to inna bajka. Gal jest już żwawy przy 2 tysiącach obrotów (oczywiście zabawa zaczyna się od 4.5 tysia )
Co do Twoich pytań to tutaj ( klik ) coś znajdziesz jakieś odpowiedzi (jest tam także o różnicach w stosunku do manuala).
A tutaj ( klik ) masz wyścig manual vs automat, i tutaj klik )
larelijux - 23-04-2017, 18:47
W automacie podobno dziadkowóz. Trochę mniej awaryjne niż manuale. Jak zależy Ci na niezłym przyspieszeniu to bierz manual, objedziesz trochę więcej aut niż w automacie
Hugo - 23-04-2017, 19:31
Automat dziadkowóz, bo ma przyśpieszenie do 100 km/h gorsze niż manual o 1 sekundę? Boże... Pisałem to wiele razy, ale napiszę jeszcze raz. Manual w Galancie to tragedia. Skoki dźwigni zmiany biegów jak w Jelczu, precyzja zmiany biegów również. Rozumiem manuala, ale chociaż namiastka precyzji zmiany biegów by mu się przydała, jak np. w manualach Toyoty. Krótki skok dźwigni i zawsze trafiasz we właściwy bieg.
larelijux - 23-04-2017, 19:39
Fakt faktem nie jest to taka precyzja jak w mojej poprzedniej Toyocie, ale z trafieniem w bieg nigdy nie miałem tu problemu, nawet przy dynamicznych zmianach. Chcesz zobaczyć brak precyzji to przejedź się Passatem B5, pokochasz manual z Galanta
I tak, dziadkowóz, bo ma przyspieszenie gorsze niż manual o 1 sekundę
Ewcia80 - 23-04-2017, 20:22
Hejka.Ja też znalazlam że galant kombi w automacie ma 9,9 do setki a sedan 9,4 do setki.Pewnie są troche szybsze nizz te dane,ale kombi w automacie to raczej ponizej 9 sekund nie da rady.Zreszta jak to mierzycie?Na D i gaz w podloge czy przy uzyciu tipa?
Maciejos - 23-04-2017, 20:47
Ewcia80, Z tymi danymi katalogowymi to trzeba uważać, szczególnie w przypadku manuala (wiadomo, że dużo zależy od kierowcy i jego umiejętności).
W każdym razie , na filmach, manual zawsze wygrywa z automatem
Cytując samego siebie z przed chwili "A tutaj ( klik ) masz wyścig manual vs automat, i tutaj klik )..."
Krzyzak - 24-04-2017, 09:45
Może się mylę ale mi zapadły w pamięć takie wartości (dla sedana):
AT - 8.8s
MT - 8.2s
to jest 0.6s różnicy
dochodzi kwestia, że wielu osobom sama zmiana biegu zajmuje 2sek.
Owczar - 24-04-2017, 10:58
Galant z At ma przyspieszenie grubo powyżej 9sek. Zarówno katalogowo jak i w praktyce.
Dane katalogowe to dane dla nowego auta i idealnej zmiany biegów. Pomiary ze stoperem i innymi aplikacjami nie są zbyt miarodajne. Ukp daje w miarę dobrą rozdzielczość, z której wynika że w trybie normalnym setkę mamy po około 9.5sek - powtarzalne. W trybie sport mode czasem udaje się urwać 0.2-0.3sek zmieniając bieg tuż przed odcieciem pamiętając o lagu skrzyni. Zmieniając przy około 6800rpm bieg zostanie zmieniony przy ok 7k.
Gdybym wybierał drugi raz wybrałbym at. Jest mniej awaryjny i wygodny. Spalanie w mieście dużo wyższe. Jeżdżąc dynamicznie po Warszawie miałem koło 17-18l w czystym cyklu miejskim.
2 bieg bardzo długi - przez to czas do setki jest tak słaby. Przy ok 30-40 at przy kickdown nie zbija biegu z 2 na 1. 4 bieg bardzo długi - w praktyce na autostradzie bez redukcji do 3 biegu każdy przedstawiciel w dieslu 1.6 może Ci migac światłami bo blokujesz lewy pas. Gdyby at miało 5 biegów byłoby idealnie.
Niestety pomimo 6 cylindrów z automatem Galant na tle współczesnych aut wypada słabo. O ile w mieście powtarzalne starty dają przewagę, o tyle w trasie trzeba dużo redukować. Przykładowo na autostradzie tir zajezdza drogę. Ustawia się kolejka a jadę jako pierwszy. Jak nie zredukuje to mnie rozjada ja go rozpedzam na 3 tak do 130-140.
Na tej stronie są wiarygodne dane :
http://www.mitsuwiki.org/...otorenvarianten
Jeśli lubisz naprawdę dynamicznie jeździć to bierz manual. Inaczej v6 zrobi na Tobie wrażenie głównie dźwiękiem
larelijux - 24-04-2017, 11:16
Pomiary przyspieszenia przez kostkę ELM327 są miarodajne?
Owczar - 24-04-2017, 11:24
Elm ma z tego co pamiętam słabe probkowanie i spory lag. Ale jak przeliczysz różnice prędkości podawana przez kompa i GPS to teoretycznie da radę. Ale wtedy musisz robić pomiar powiedzmy do 105km/h w zależności od rozmiaru opon.
larelijux - 24-04-2017, 11:27
Czyli trzeba znaleźć wypożyczalnię driftboxów
Owczar - 24-04-2017, 11:35
Jeśli komuś bardzo zależy. Według mnie 9.5 to powtarzalne realne wartości z gazem podłodze bez kombinowania sekwencja.
|
|
|