Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAx 97-04] Przyspieszenie Automatu Tiptronic/ Manual
Autor Wiadomość
Bielu10 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Kwi 2017
Posty: 2
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-04-2017, 15:48   [EAx 97-04] Przyspieszenie Automatu Tiptronic/ Manual

Witam,

Planuje kupno Gala 2.5 V6. Czytałem i przeglądałem forum i nie znalazłem pytania dotyczącego przyspieszenia automatu tiptronic.

Katalog podaje manual 8.2s -100km/h
Katalog podaje automat 9.9s -100km/h (nie ma nigdzie napiane czy to TT).

1.Czy ktoś sprawdzał przyspieszenie miedzy automatem, a automatem z Tiptronic.
Miedzy manualem, a automatem oglądałem na YT czy również tutaj czytałem jest różnica.
Planuje kupić wersje NT tylko , że z manualem w czarnej skórze jak igła w stogu siana , a z automatem w wersji Tiptronic znalazłem.
2. Jakie spalanie benzyny ma automat Tiptronic w mieście przy normalnej jeździe oraz "godzinach szczytu" i o ilę podnosi się spalanie w zimę.
3. Cieżko mi wierzyć w to, że znajomy ma Mitsu Lancer V 1.6 113km który ma tak samo katalogowo oczywiśćie, co automat 2.5 V6.

Pozdrawiam Michał.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-04-2017, 17:31   

V6 z ASB ma katalogowo 8.8 do setki a nie 9.9
spalanie w mieście ok. 10/100 - w moim przypadku tak było, w trasie do 8 się udaje zejść
ASB to lepszy pomysł niż manual - nie ma sprzęgła, nie sypią się łożyska
lacner/colt z 1.6 w wersji 113 KM naprawdę jest mocnym autem i faktycznie rwie nieźle, ale V6 fajnie idzie od samego dołu
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-04-2017, 18:18   

Bielu10, miałem i Colta CA0 1.6 113 KM i Lancera CB0 1.6 113 km , a teraz mam Galanta 2.5 :-) z tym, że w manualu.

I Colt i Lancer to fajne auta, ale żeby nimi porządnie przyspieszyć trzeba było trzymać się granicy 5. tysięcy obrotów. W Galancie to inna bajka. Gal jest już żwawy przy 2 tysiącach obrotów (oczywiście zabawa zaczyna się od 4.5 tysia :-) )

Co do Twoich pytań to tutaj ( klik ) coś znajdziesz jakieś odpowiedzi (jest tam także o różnicach w stosunku do manuala).

A tutaj ( klik ) masz wyścig manual vs automat, i tutaj klik )
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
Ostatnio zmieniony przez Maciejos 23-04-2017, 19:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-04-2017, 18:47   

W automacie podobno dziadkowóz. Trochę mniej awaryjne niż manuale. Jak zależy Ci na niezłym przyspieszeniu to bierz manual, objedziesz trochę więcej aut niż w automacie :mrgreen:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21943
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-04-2017, 19:31   

Automat dziadkowóz, bo ma przyśpieszenie do 100 km/h gorsze niż manual o 1 sekundę? Boże... Pisałem to wiele razy, ale napiszę jeszcze raz. Manual w Galancie to tragedia. Skoki dźwigni zmiany biegów jak w Jelczu, precyzja zmiany biegów również. Rozumiem manuala, ale chociaż namiastka precyzji zmiany biegów by mu się przydała, jak np. w manualach Toyoty. Krótki skok dźwigni i zawsze trafiasz we właściwy bieg.
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 23-04-2017, 19:39   

Fakt faktem nie jest to taka precyzja jak w mojej poprzedniej Toyocie, ale z trafieniem w bieg nigdy nie miałem tu problemu, nawet przy dynamicznych zmianach. Chcesz zobaczyć brak precyzji to przejedź się Passatem B5, pokochasz manual z Galanta :wink:

I tak, dziadkowóz, bo ma przyspieszenie gorsze niż manual o 1 sekundę :P
 
 
Ewcia80 
Forumowicz

Auto: Galant 2.5 v6 kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 10 Paź 2015
Posty: 560
Skąd: Lublin
Wysłany: 23-04-2017, 20:22   

Hejka.Ja też znalazlam że galant kombi w automacie ma 9,9 do setki a sedan 9,4 do setki.Pewnie są troche szybsze nizz te dane,ale kombi w automacie to raczej ponizej 9 sekund nie da rady.Zreszta jak to mierzycie?Na D i gaz w podloge czy przy uzyciu tipa?
 
 
Maciejos 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Galant SE 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 412
Skąd: Poznań
Wysłany: 23-04-2017, 20:47   

Ewcia80, Z tymi danymi katalogowymi to trzeba uważać, szczególnie w przypadku manuala (wiadomo, że dużo zależy od kierowcy i jego umiejętności).

W każdym razie , na filmach, manual zawsze wygrywa z automatem

Cytując samego siebie z przed chwili :-) "A tutaj ( klik ) masz wyścig manual vs automat, i tutaj klik )..."
_________________
Przygoda z Mitsu nadal trwa ;-)

Mitsubishi Galant SE 2.5 V6 - 2015 - do teraz (first love...and the last...)
RIP - Nissan Primera P11 2.0 - od 2015 do 2015 (zostały żyletki)
RIP - Lancer CB4A - od 2014 do 2014 (zderzenie z dzikiem)
Colt GTi CA5A - od 2010 do 2013 ...ehhh..."No Gti No Fun" jak to mawiał Rafamalk...
Colt CA4A - od 2007 do 2010 - moje pierwsze auto...płakałem, gdy odjeżdżał w siną dal...
Ostatnio zmieniony przez Maciejos 24-04-2017, 11:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 24-04-2017, 09:45   

Może się mylę ale mi zapadły w pamięć takie wartości (dla sedana):
AT - 8.8s
MT - 8.2s
to jest 0.6s różnicy
dochodzi kwestia, że wielu osobom sama zmiana biegu zajmuje 2sek.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-04-2017, 10:58   

Galant z At ma przyspieszenie grubo powyżej 9sek. Zarówno katalogowo jak i w praktyce.

Dane katalogowe to dane dla nowego auta i idealnej zmiany biegów. Pomiary ze stoperem i innymi aplikacjami nie są zbyt miarodajne. Ukp daje w miarę dobrą rozdzielczość, z której wynika że w trybie normalnym setkę mamy po około 9.5sek - powtarzalne. W trybie sport mode czasem udaje się urwać 0.2-0.3sek zmieniając bieg tuż przed odcieciem pamiętając o lagu skrzyni. Zmieniając przy około 6800rpm bieg zostanie zmieniony przy ok 7k.

Gdybym wybierał drugi raz wybrałbym at. Jest mniej awaryjny i wygodny. Spalanie w mieście dużo wyższe. Jeżdżąc dynamicznie po Warszawie miałem koło 17-18l w czystym cyklu miejskim.
2 bieg bardzo długi - przez to czas do setki jest tak słaby. Przy ok 30-40 at przy kickdown nie zbija biegu z 2 na 1. 4 bieg bardzo długi - w praktyce na autostradzie bez redukcji do 3 biegu każdy przedstawiciel w dieslu 1.6 może Ci migac światłami bo blokujesz lewy pas. Gdyby at miało 5 biegów byłoby idealnie.

Niestety pomimo 6 cylindrów z automatem Galant na tle współczesnych aut wypada słabo. O ile w mieście powtarzalne starty dają przewagę, o tyle w trasie trzeba dużo redukować. Przykładowo na autostradzie tir zajezdza drogę. Ustawia się kolejka a jadę jako pierwszy. Jak nie zredukuje to mnie rozjada :) ja go rozpedzam na 3 tak do 130-140.

Na tej stronie są wiarygodne dane :

http://www.mitsuwiki.org/...otorenvarianten

Jeśli lubisz naprawdę dynamicznie jeździć to bierz manual. Inaczej v6 zrobi na Tobie wrażenie głównie dźwiękiem :)
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-04-2017, 11:16   

Pomiary przyspieszenia przez kostkę ELM327 są miarodajne?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-04-2017, 11:24   

Elm ma z tego co pamiętam słabe probkowanie i spory lag. Ale jak przeliczysz różnice prędkości podawana przez kompa i GPS to teoretycznie da radę. Ale wtedy musisz robić pomiar powiedzmy do 105km/h w zależności od rozmiaru opon.
 
 
larelijux 
Mitsumaniak


Auto: -
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 04 Paź 2015
Posty: 810
Skąd: Wrocław
Wysłany: 24-04-2017, 11:27   

Czyli trzeba znaleźć wypożyczalnię driftboxów :mrgreen:
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14370
Skąd: Pruszków
Wysłany: 24-04-2017, 11:35   

Jeśli komuś bardzo zależy. Według mnie 9.5 to powtarzalne realne wartości z gazem podłodze bez kombinowania sekwencja.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.